Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zmena vysky = zmena komfortu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Raww



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 192
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: po duben 07, 2008 6:57 am    Předmět: Citovat

PaM napsal:

No, ovládání výšky se děje čistě mechanicky- hydaulickým šoupátkem- pístkem (korektorem), kde na jedné straně šoupátka je vysoký tlak systému a na druhé straně pístnice zvedající auto spojná přes rameno ... táhlem s torzní tyčí, s tlakem "nízkým", automaicky se regulujícím podle zatížení ( hmotnosti)
Přicházející vysoký tlak ( potřeba více LHM na vyzvednutí) se automaticky zavře na korektoru (šoupátku) pohybem pístku, natočení torzky přes táhlo.
Tlak vykoná práci při vyzvednutí auta výš ( je tedy větší), ale potom by se měl zase dorovnat + - na stejnou hodnotu. Je přece jedno v jaké výšce je břemeno jestli 1 cm mebo 1 metr nad zemí. Jde o stále stejnou hmotnost a mělo by to vyvolávat stále stejný tlak pod sebou na pístnici . Tak bych to chápal já.
Jstli je to jinak opravte mě.
Pominul jsem odpory tření, náklonu jednotlivých elementů a pod . ...


jk napsal:
S některými Rawwovými větami se sice nestotožòuji, ale souhlasím s názorem. že tlak v okruhu se mění v důsledku směru ve kterém působí pístnice vůči směru tíhového zrychlení.
Rawwe korektoru je skoro jedno, jakej tlak přepouší, pokud je v jeho pracovních mezích. Jen na vstupu korektoru musí být tlak tak vysoký, aby dokázal vytlačit auto do správné výšky a zase se uzavřít.


Embarassed budu šouravej...
Tady popisujete jak korektor dávkuje LHM o vyšším tlaku do pístnic a koulí a po dorovnání vejšky se uzavře Arrow s tím nelze než souhlasit, to je prostý fakt.
Jak by tedy bylo možné přes uzavřený korektor po srovnání výšky auta, snížit tlak za korektorem (v pístnicích a koulích) beze změny objemu LHM Question
_________________
X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: po duben 07, 2008 5:39 pm    Předmět: Citovat

Já sem asi natrvdlej. Rawwe na co se vlastně ptáš?
Tlak snížíš třeba odlehčením nápravy. Na to ti ale zase zareaguje při změně výšky korektor. Fakt nechápu na co se ptáš. Zkus to trochu rozvést. Ale jinak je dobře že jsi šouravej. Aspoò je vidět že přemýšlíš.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Raww



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 192
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: út duben 08, 2008 7:20 am    Předmět: Citovat

jk napsal:
Já sem asi natrvdlej. Rawwe na co se vlastně ptáš?
Tlak snížíš třeba odlehčením nápravy. Na to ti ale zase zareaguje při změně výšky korektor. Fakt nechápu na co se ptáš. Zkus to trochu rozvést. Ale jinak je dobře že jsi šouravej. Aspoò je vidět že přemýšlíš.


...celou dobu se bavíme o tom, že při změně vejšky auta beze změny zatížení, roste tlak v koulích...

Takže se znovu ptám: Jak by tedy bylo možné přes uzavřený korektor po srovnání výšky auta, snížit tlak za korektorem (v pístnicích a koulích) beze změny objemu LHM Question

A doplòuji: jen se mění světlá výška auta, né jeho zatížení.
_________________
X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: út duben 08, 2008 6:20 pm    Předmět: Citovat

Sorry Rawwe, fakt nevím co napsat. Potřebuju ještě pár indicíí, jinak Tvoji hádanku nevyluštím.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jira



Založen: 16.1.2007
Příspěvky: 306
Bydliště: Vodňany

PříspěvekZaslal: út duben 08, 2008 7:39 pm    Předmět: Citovat

PaM napsal:
Raww napsal:
Ještě jedna poznámečka - z tohoto vyplývá, že pokud by byl tlak stále konstantní, tak by auto nepoznalo v jaké má být výšce a tudíž by byla jakákoli regulace výšky nemožná.


No, ovládání výšky se děje čistě mechanicky- hydaulickým šoupátkem- pístkem (korektorem), kde na jedné straně šoupátka je vysoký tlak systému a na druhé straně pístnice zvedající auto spojná přes rameno ... táhlem s torzní tyčí, s tlakem "nízkým", automaicky se regulujícím podle zatížení ( hmotnosti)
Přicházející vysoký tlak ( potřeba více LHM na vyzvednutí) se automaticky zavře na korektoru (šoupátku) pohybem pístku, natočení torzky přes táhlo.
Tlak vykoná práci při vyzvednutí auta výš ( je tedy větší), ale potom by se měl zase dorovnat + - na stejnou hodnotu. Je přece jedno v jaké výšce je břemeno jestli 1 cm mebo 1 metr nad zemí. Jde o stále stejnou hmotnost a mělo by to vyvolávat stále stejný tlak pod sebou na pístnici . Tak bych to chápal já.
Jstli je to jinak opravte mě.
Pominul jsem odpory tření, náklonu jednotlivých elementů a pod . ...

Klucí, vy mě nebutete mít rádi, ale plácáte tu zase takový kraviny, že z toho hlava bolí.
Cituji : " Tlak vykoná práci při vyzvednutí auta výš ( je tedy větší), ".
Když zvedáš kýbl z vodou ze země,tak tlak,tah,síla je furt cca 7 kilo vody .Možná tlak v kalhotech se zvedá uvolněním větrů, ale práci dodá člověk,který přeměñuje potřebnou energii a uvolòuje přebytečné větry.
Z toho vyplývá, že energii pro zvednutí vozu dodává pohonná hmota přeměněná spálením v motoru a přenesená čerpadlem, které postrčí břemeno vozidlo (břemeno o konstantní váze) na vyšší pozici po dráze, doplní tedy potřebné množství kapaliny, která vyplní potřebný sloupec v pístnici, a motor tedy vykoná práci = váha vozu ( konstantní protitlak) x vzdálenost ( V2 - V1). Tedy čistě teoreticky,kdy neuvažujeme to, co je třeba uvažovat,ale to už jsme zas zpět a to jsem už říkal.

Fakt klucí myslete 2 x nebo víc, než vypustíte vítr z nohavic,řeknu vám to narovinu,raděj držet hubu,než vypustit krávovinu.Teď zas já nějak plácám si tu pysk,už držím hubu a neřeknu víc.
_________________
jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubi



Založen: 19.2.2008
Příspěvky: 5
Bydliště: Přerov-Sušice

PříspěvekZaslal: st duben 09, 2008 12:58 pm    Předmět: Citovat

Přidal bych taky několik teoretických úvah.
Tedy domnívám se že úvaha čím výš je třeba zvednout auto tím vyšší musí být tlak, je chybná.
Energie tlakového oleje z čerpadla se může rozvinout mezi dvěmi krajními stavy podle toho co vnější podmínky umožòují:
1. Maximální tlak bez průtoku – při uzavření koncového ventilu tlak v potrubí vzroste na max možný omezený regulátorem – zdrojem.
2.Maximální průtok bez tlaku např. při povolení šroubu s kuličkou na regulátoru kdy olej proudí poměrně tlustým potrubím zpátky do nádrže.
Zavedl bych pojmy: Rovnovážný tlak a Zvedací tlak, který je o něco vyšší.
Když chcete auto zvednout do terénní polohy, korektor otevře přívod tlakového oleje do válce.
Při nárůstu tlaku na hodnotu kdy výsledná síla překoná váhu auta a třecí odpory, se auto začne zvedat. Ale píst zatížený vahou auta tomuto Zvedacímu tlaku stále ustupuje a tím nedovolí jeho další zvyšování. To do té doby než dojde ke kontaktu s horním dorazem který se při stlačování, postupným narůstáním odporu, pokouší zabránit pístu v dalším pohybu. Auto jakoby přibude na váze a to teprve umožní růst Zvedacího tlaku na vyšší hodnoty, což by při stálé hmotnosti auta jinak nebylo možné.
Když při dosažení konkrétní nastavené výšky korektor uzavře přítok oleje, tlak ve válci poklesne na Rovnovážný. Ten v jízdní poloze odpovídá vzorci s hmotností auta a plochou pístu.

Jak už bylo změřeno, tlak v terénní poloze je vyšší. V jízdní poloze požadujeme komfort a max zdvih pérování. To by šlo zařídit i pro terénní polohu ale zdvih pístu by musel být patřičně delší aby obě polohy měly dostatečný rozsah. To je ale zcela zbytečné a taky dražší, proto se to tak nevyrábí, jsou to přece auta na silnici.
Proto aby terénní poloha nepotřebovala takovou dráhu pístu a přitom nebouchala o nějaký tvrdý doraz, použili zřejmě konstruktéři přídavnou pryžovou pružinu která je současně horním dorazem. Viz výše odkaz na obrázek.
Při zvedání auta do terénní polohy tento přídavný odpor způsobí zvýšení Zvedacího tlaku a tím následně i Rovnovážného po dosažení polohy. Přitom dojde k většímu stlačení dusíkové náplně koule protože tlak na obou stranách membrány je stejný.
Při propérování směrem dolů se tedy auto opírá o tužší dusíkovou pružinu a při pohybu nahoru, kde chybí patřičný konstrukční rozsah pístnice, funguje přídavná pryžová pružina.

A jak je to s energií a prací? Jelikož jsem spíš od elektriky použiju analogii s elektrickými obvody. Tlak je napětí, průtok je proud. Znásobením – současným působením! obou veličin vzniká výkon. Výkon za jednotku času, protože zvednutí auta chvíli trvá, je práce. A už elektro nebo mechanická.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PaM



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 880
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st duben 09, 2008 9:22 pm    Předmět: Citovat

jira napsal:

Klucí, vy mě nebutete mít rádi, ale plácáte tu zase takový kraviny, že z toho hlava bolí.
Cituji : " Tlak vykoná práci při vyzvednutí auta výš ( je tedy větší), ".
Když zvedáš kýbl z vodou ze země,tak tlak,tah,síla je furt cca 7 kilo vody .Možná tlak v kalhotech se zvedá uvolněním větrů, ale práci dodá člověk,který přeměñuje potřebnou energii a uvolòuje přebytečné větry.
Z toho vyplývá, že energii pro zvednutí vozu dodává pohonná hmota přeměněná spálením v motoru a přenesená čerpadlem, které postrčí břemeno vozidlo (břemeno o konstantní váze) na vyšší pozici po dráze, doplní tedy potřebné množství kapaliny, která vyplní potřebný sloupec v pístnici, a motor tedy vykoná práci = váha vozu ( konstantní protitlak) x vzdálenost ( V2 - V1). Tedy čistě teoreticky,kdy neuvažujeme to, co je třeba uvažovat,ale to už jsme zas zpět a to jsem už říkal.

Fakt klucí myslete 2 x nebo víc, než vypustíte vítr z nohavic,řeknu vám to narovinu,raděj držet hubu,než vypustit krávovinu.Teď zas já nějak plácám si tu pysk,už držím hubu a neřeknu víc.


nepochopil si co sem chtěl říct ... Při přizvednutí auta je potřeba ten větší tlak aby se to pohlo nahoru ... kdyby byl tlak všude konstantní auto se ti nikam nepohne. Samozřejmě vetší tlak je spojen s větším množstvím LHM, nedělejte ze mě blbce ...
Vyšší tlak ( "ktreý vykoná práci") má prapůvod v čerpadle... to zas pohání motor... a jsme u ropných vrtů Laughing , dodá se více LHM .. atd . sem se vyjádřil v přeneseném smyslu ...

CITUJI: Jira, "přenesená čerpadlem, které postrčí břemeno vozidlo (břemeno o konstantní váze) na vyšší pozici po dráze, doplní tedy potřebné množství kapaliny, která vyplní potřebný sloupec v pístnici"

Nojo, ale musí být na jedné straně ten tlak po dobu zvedání o chlup větší než v pístnici ... JINAK BY SE TO NEPOHLO Twisted Evil

Hubi napsal:
Přidal bych taky několik teoretických úvah.

Když chcete auto zvednout To do té doby než dojde ke kontaktu s horním dorazem který se při stlačování, postupným narůstáním odporu, pokouší zabránit pístu v dalším pohybu.

Jak už bylo změřeno, tlak v terénní poloze je vyšší. V jízdní poloze požadujeme komfort a max zdvih pérování. To by šlo zařídit i pro terénní polohu ale zdvih pístu by musel být patřičně delší aby obě polohy měly dostatečný rozsah. To je ale zcela zbytečné a taky dražší, proto se to tak nevyrábí, jsou to přece auta na silnici.
Proto aby terénní poloha nepotřebovala takovou dráhu pístu a přitom nebouchala o nějaký tvrdý doraz, použili zřejmě konstruktéři přídavnou pryžovou pružinu která je současně horním dorazem. Viz výše odkaz na obrázek.
Při zvedání auta , kde chybí patřičný konstrukční rozsah pístnice, funguje přídavná pryžová pružina.

.


Hubi, si naprosto mimo ... dorazy jsou opravdu jen dorazy na koncích zdvihu pístnice ,
PØÍKLAD: zdvih je cca 17cm a z toho dorazy to překonává na posledních cca 1,5cm. Tak že naprosto volný pohyb je cca 14cm Wink

tak je teda uplně jedno , jestli je to od spodního dorazu zvedlé 4 nebo 7cm.

NIKDY JSME TADY NEØEŠILI TERÉNÍ POLOHU , ale pouze a jen polohu provozní , ALE PROVOZNÍ POLOHU v určitém rozptylu + - 3cm odhylka Twisted Evil

A tady právě dochází k vyššímu či nižšímu tlaku na koulích a pístnici jak jsme naměřili a auto je pocitově trochu tužší nebo měkčí, jak se pár lidí vyjádřilo co laborovali s nastavením provozní výšky ...
A TO TU ZATÍM NIKDO USPOKOJIVÌ NEVYSVÌTLIL, proč to tak je Idea

jen se do toho někteří furt zamotávají .... Rolling Eyes
_________________
Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Raww



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 192
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: čt duben 10, 2008 9:04 am    Předmět: Citovat

PaM napsal:

... Při přizvednutí auta je potřeba ten větší tlak aby se to pohlo nahoru ... kdyby byl tlak všude konstantní auto se ti nikam nepohne. Samozřejmě vetší tlak je spojen s větším množstvím LHM, nedělejte ze mě blbce ...

Nojo, ale musí být na jedné straně ten tlak po dobu zvedání o chlup větší než v pístnici ... JINAK BY SE TO NEPOHLO Twisted Evil

.
.
.

A tady právě dochází k vyššímu či nižšímu tlaku na koulích a pístnici jak jsme naměřili a auto je pocitově trochu tužší nebo měkčí, jak se pár lidí vyjádřilo co laborovali s nastavením provozní výšky ...
A TO TU ZATÍM NIKDO USPOKOJIVÌ NEVYSVÌTLIL, proč to tak je Idea

jen se do toho někteří furt zamotávají ....


Vždy jsi to tu shrnul a vysvětlil sám! Idea

"Akorát" jsi ve vysvětlování pozapomněl zmínit (nebo jsem si toho nevšimnul Embarassed ), že tyto dva tlaky ve "správný" okamžik oddělí korektor (ideálně těsný), takže z okruhu pístnic a koulí NEMÙŽE utéct zpět větší množství LHM a ani se nemůže snížit její tlak Wink
_________________
X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PaM



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 880
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt duben 10, 2008 11:54 am    Předmět: Citovat

Raww napsal:

"Akorát" jsi ve vysvětlování pozapomněl zmínit (nebo jsem si toho nevšimnul Embarassed ), že tyto dva tlaky ve "správný" okamžik oddělí korektor (ideálně těsný), takže z okruhu pístnic a koulí NEMÙŽE utéct zpět větší množství LHM a ani se nemůže snížit její tlak Wink


PaM napsal:

No, ovládání výšky se děje čistě mechanicky- hydaulickým šoupátkem- pístkem (korektorem), kde na jedné straně šoupátka je vysoký tlak systému a na druhé straně pístnice zvedající auto spojná přes rameno ... táhlem s torzní tyčí, s tlakem "nízkým", automaicky se regulujícím podle zatížení ( hmotnosti)
Přicházející vysoký tlak ( potřeba více LHM na vyzvednutí) se automaticky zavře na korektoru (šoupátku) pohybem pístku, natočení torzky přes táhlo.
. ...



Čtěte a bděte Razz
Rolling Eyes Wink
_________________
Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sgt



Založen: 12.3.2007
Příspěvky: 270
Bydliště: Skalité, SK

PříspěvekZaslal: čt duben 10, 2008 1:24 pm    Předmět: Citovat

PaM to zatia¾ opísal najpresnejšie, ale stále to nevysvet¾uje rozdielny tlak dusíku v guliach pri rôznych nastaveniach jazdnej výšky.

1. hmotnos auta - tlak na piestnice - je konštantný
2. mení sa objem LHM (pri rôznych rovnovážnych nastaveniacj jazdnej výšky)
3. keďže piestnica nemá žiadne pružiny, tlak LHM by mal by v oboch nastaveniach jazdnej výšky KONŠTANTNÝ, keďže sily ktoré vplývajú na piestnicu sú váha auta a tlak dusíku v guli -> obe konštantné.
Tlak z čerpadla LHM vplyv nemá, keďže ho korektor po dosiahnutí rovnovážnej polohy tiahla uzavrie.

Takže asi stále nevieme príčinu

Rolling Eyes
_________________
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Raww



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 192
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: čt duben 10, 2008 1:25 pm    Předmět: Citovat

PaM napsal:
Čtěte a bděte Razz
Rolling Eyes Wink


možná čtu blbě Embarassed

Ale tohle snad pravda je PaMe, ne?: Korektor (ideálně těsný) oddělí - když je dosažena požadovaná vejška - pístici s koulema od vysokýho tlaku od čerpadla a AKU koule, takže z okruhu pístnic a koulí NEMÙŽE utéct zpět LHM a ani se nemůže snížit její tlak...
_________________
X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukash_



Založen: 30.1.2007
Příspěvky: 24
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: čt duben 10, 2008 1:59 pm    Předmět: Citovat

No, je-li ideální kapalina nestlačitelná, tak pro zvednutí je sice potřeba větší tlak, který překoná tlak působený tíhou auta, ale po uzavření tlaku korektorem, se tlak vyrovná na původní, pokud je tedy auto celou dobu stejně zatížené. Jestliže by tam byl pořád ten vyšší tlak, tak by se auto pořád zvedalo.
Je to jednoduché pravidlo akce a reakce, kromě jiného.


Naposledy upravil Lukash_ dne čt duben 10, 2008 2:00 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
Buchta



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 868
Bydliště: Praha 3

PříspěvekZaslal: čt duben 10, 2008 1:59 pm    Předmět: Citovat

A co třá velkej nafukovací míč, na kerej se sedává, dyš je v něm 0 ATM je placatej a sedíme na zemi a nepruží, dyš dáme 1 ATM je nějaká vejška a pěkně pruží, dyš dáme 2 ATM míč je plnej a tvrdej a nepruží vůbec..... Samo po každý změně tlaku uzavřeme nafukovací otvor ( korektor ) Twisted Evil Nedá se to òák přirovnat ke XA?
Estli je to blbost, nevšímejte si toho.....
_________________
X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená Smile i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukash_



Založen: 30.1.2007
Příspěvky: 24
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: čt duben 10, 2008 2:06 pm    Předmět: Citovat

Buchto: Tohle by šlo přirovnat naprosto perfektně k nákladním autům a atuobusům, který pérujou na vzduchovývh měcháh, které jsou nafouknuté vzduchem a při změně výšky se mění tlak vzduchu v měchách, jenže vzduch je stlačitelný. My měníme množství kapaliny, která je stlačitelná tak zanedbatelně, že by to nemělo mít vliv a dusíku v koulích je pořád stejně, takže pes musí být zakopaný v něčem jiném... ale v čem?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: čt duben 10, 2008 2:17 pm    Předmět: Citovat

Ahojky,

když zalistujete mírně zpět, už to tu bylo zmíněno - zřejmá chyba úvahy je zde:

sgt napsal:
1. hmotnos auta - tlak na piestnice - je konštantný


totiž ne celá váha auta spočívá na pístníci, jsou tam další prvky nápravy a hmotnost auta se dělí mezi ně a pístnici. A se změnou výšky se mění pákové poměry
(někde to tam bylo - ty vektory) - část váhy se roznese jinam/jinudy. Koukněte se na nápravu, co tam toho je.

Objem LHM nemá vliv.

P.
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 6 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)