Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
bartali
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 135
|
Zaslal: pá leden 25, 2008 2:45 pm Předmět: |
|
|
no nejdřív řeknu svuj nazor na XA na moji ACTIVA jsem měl něco jako komfor nicméně nevím no koupil jsem šecky normální a jsem spokojen.
ted k těm kulím no nevím jestli membrána má nějaký výrazně podstatný vliv na komfort pružení řek bych že nee při těch tlacích dle mého názoru funguje jen jako oddělující přepážka mezi plynem a kapalinou.
Co se týče těch tlumících plíšku i ty mají vliv na pružení. Ten ventilek se vyrábí u různých koulí na různá auta s různými sílami materiálu a různými planžetkami. Což ve výslkedku udává charakteristiku pružení.
Osobně si mylsím že to má funkci a teď dám příklad auto jede po rovině a najednou díra nebo hrbol. A ted je potřeba aby kolo najednou šlo rychle dolu a pak rychle nahoru a tomuto asi pomáhá ten ventilek. Na jemné pružení asi stačí ta středová dírka. Prostě selsky řečeno rychlá reakce = velké množství kapaliny a to udává i ten ventilek s pplíškama na to jak moc velké a jak rychle záleží na plíškách a středové díře.
Ale vemte to reálně tento systém je navrhován pro náké zatížení v případě že jede člověk sám tak se podmínky mění v případě že ho naložíte do plna tak se podmínky zase mění takže ono nikdy nic není na sto procent. Takže shrnu li to myslím si že je trošku (ne ulně) jedno jaké koule se dají. Rozdíl mezi komfor a obyč je celkem dost že a řeklo by se podle vzhledu že to jsou jiné koule na dvě auta a přitom ne a aute se s komfortama uplně jinak chová. Klidně podle mně někdo může dát gule např z BX ka jen se samozřejmě musí mírně poupravit s ohledem na ventylek, tlak apod. |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: po duben 07, 2008 6:47 am Předmět: |
|
|
Tak už jsem byl téměř rozhodnutý, že půjdu do komfortů.... Auto se mi zdálo tvrdší, tedy zejména zadek.... Ale vypozoroval jsem, že při zátěži v kufru (mám breaka) se VRAZNÌ změní vlastnosti hydrauliky.
Abych to upřesnil, auto většinou používám sám (denně) a breaka mám proto, že 1x za týden vyvážím i rodinku.
Pokud vezu jen rodinku na sedačkách, tak na podlí to má minimální vliv, zadek se mi zdá tvrdší.
Když jsem vezl vzadu dva normální chlapy (každý okolo 1q živé váhy), tak jsem si připadal jak na houpačce.
Pokud vezu něco v kufru (stačí nákup z hypermarketu), tak se vlastnosti také výrazně zlepší.
Tak teď nevím, jestli místo komfortů nemám koupit pytel cementu a natrvalo ho umístit do kufru _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: po duben 07, 2008 7:01 am Předmět: |
|
|
vlastimiln napsal: | Tak už jsem byl téměř rozhodnutý, že půjdu do komfortů.... Auto se mi zdálo tvrdší, tedy zejména zadek.... Ale vypozoroval jsem, že při zátěži v kufru (mám breaka) se VRAZNÌ změní vlastnosti hydrauliky.
Abych to upřesnil, auto většinou používám sám (denně) a breaka mám proto, že 1x za týden vyvážím i rodinku.
Pokud vezu jen rodinku na sedačkách, tak na podlí to má minimální vliv, zadek se mi zdá tvrdší.
Když jsem vezl vzadu dva normální chlapy (každý okolo 1q živé váhy), tak jsem si připadal jak na houpačce.
Pokud vezu něco v kufru (stačí nákup z hypermarketu), tak se vlastnosti také výrazně zlepší.
Tak teď nevím, jestli místo komfortů nemám koupit pytel cementu a natrvalo ho umístit do kufru |
cement je blbej, přes pytle docela práší - leda bys je hermeticky uzavřel do igelitu, třeba
A jak to houpalo, když jsem vezl spolujezdce a místo zadních sedadel a v kufru ještě 500kg cukru _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Žulda
Založen: 24.11.2006 Příspěvky: 68 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po duben 07, 2008 8:46 am Předmět: |
|
|
Já vezl kufr plný obkladaček, 300 kg to mělo určitě a takový pohoupání jsem jindy nezažil _________________ Žulda
Honda Jazz 1.4 Cool |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: po duben 07, 2008 10:37 am Předmět: |
|
|
Hm hm, ale jelikož obkladačky nevozím každej den, tak to řeším KOMFORTi _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš X
Založen: 10.11.2007 Příspěvky: 254 Bydliště: Kaplice
|
Zaslal: po duben 07, 2008 4:24 pm Předmět: |
|
|
tak koukám, že to nejlepší pohoupání mě čeká asi až na podzim, až povezu strejčkovi 4 pytle pšenice _________________ xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA |
|
Návrat nahoru |
|
|
mirďa
Založen: 16.5.2007 Příspěvky: 38 Bydliště: Kuřim
|
Zaslal: po duben 07, 2008 7:18 pm Předmět: |
|
|
nedávno jsem vezl švárovi matroš na chatu, cca 350 kg,měl jsem čerstvě po dofuku u PaMa a to byl teprve zážitek. kam se hrabe matějská s houpačkama _________________ Mirďa z Kuřima. X 1-1,8 8v BREAK |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: po červen 16, 2008 2:00 pm Předmět: |
|
|
Pánové poraďte,
kde koupit nové přední KOMFORTY ( XA VA COMF HL ).
Ale 100% přední Jednou už jsem dostal "zadní" místo "předních" a po reklamaci už nejsou žádné. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mirek CB
Založen: 16.6.2008 Příspěvky: 6 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: po červen 16, 2008 2:50 pm Předmět: Nic se nemá přehánět! |
|
|
Komforty jsou určitě pěkné svezení, ale ne na všechny silnice a na všechny styly jízdy. Dost se mi zatajuje dech, když si tu čtu o převrtávání otvorů do koulí. Už malá změna tohoto otvoru může znamenat velkou změnu tlumícího účinku a protože XA nemá žádné další tlumiče, můžete si tímto způsobem z ní udělat skákajícího oře, který vás při první příležitoti vyhodí ze sedla. Kdo si tedy svítí na veverky při rozjezdu, měl by si dát pozor, aby se s nimi také někdy nehoupal na větvi. Orientační zkouška na dostatečnost tlumení je ale jednoduchá: auto zatížíme průměrným nákladem, při zapnutém motoru necháme ustálit v provozní poloze a zkusíme rukou rychle zmáčknout nad jednotlivými koly směrem dolů a rychle pustíme. Sledujeme návrat do rovnovážné polohy. karoserie se musí na tuto polohu dostat plynule zdola, nikoliv překmitnout tuto polohu a vracet se na ni shora nebo dokonce kmitnout několikrát. Tolik základní fyzika tlumení kmitů.
Mirek CB |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: po červen 16, 2008 3:00 pm Předmět: |
|
|
Já tedy nevím Miro CB,ale dotyčný se ptal kde koupit komforty a ne kde je převrtat a navíc je jeden člověk co to umí fakt bezpečně,přál bych ti se v tom projet,nějaké veverky apod.fakt nehrozí.Navíc komforty nejsou fakt jen o větším průměru,ale o tom se už napsalo tu nebo na citr.cz opravdu hodně,jen by se mlelo furt dokola.Dotyčnému radím napsat pamovi komfortní a obecně všechny koule včetně servisu umí opravdu levně!! _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper
Naposledy upravil sima dne po červen 16, 2008 3:02 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po červen 16, 2008 3:01 pm Předmět: |
|
|
Henry napsal: | Pánové poraďte,
kde koupit nové přední KOMFORTY ( XA VA COMF HL ).
Ale 100% přední Jednou už jsem dostal "zadní" místo "předních" a po reklamaci už nejsou žádné. |
co třeba koupit u me
nové I.F.H.S. za 950,- kus
pošlu na dobírku třeba, nebo osobně ... _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: po červen 16, 2008 6:33 pm Předmět: |
|
|
Pánové díky za pomoc.
Do první XA jsem si vyrobil "KOMFORTY" sám, ale všechno má svoji životnost.
Teď, když se dají koupit originál nové, nechci s tím už laborovat.
Trochu mě zmátla Buchtova poznámka, že Zdeněk KOMFORTY nemá.
Po telefonické domluvě můžu prohlásit: " ZDENÌK má všího".
KOMFORTUM zdar. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mirek CB
Založen: 16.6.2008 Příspěvky: 6 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: út červen 17, 2008 10:35 am Předmět: |
|
|
Možná nevyznělo jasně z mého posledního příspěvku, že komforty šmahem nezavrhuji. Někdy bych se sám rád trochu více pohoupal. Normální koule je někdy zbytečně moc zatlumená, zvláš když se jezdí s prázdným autem.
Jen jsem chtěl upozornit na možná nebezpečí, která by mohla vzniknout při jízdě s převrtanými koulemi, o kterých se tady také diskutuje, zvláš s plně naloženým autem a po zvlněné silnici. Zvláš v zatáčce to auto nebude sedět, protože ty kmity nestačí utlumit. Tam je ta malá dírka namístě!
Mirek CB |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út červen 17, 2008 10:45 am Předmět: |
|
|
Míro, plně s tebou souhlasím v tom , že prasácky převrtané koule jsou jistá smrt
Akorát malá poznámka, při plně naloženém autě je o dost větší tlak v systému pružení, tudíž i kapalina je tlačena přes tlumiš daleko větší silou a razancí v obou směrech . No a v případě rychlejšího proudění kapaliny se pak uplatòuje právě ten tlumič s planžetami ... dírka to nestačí pobrat. Když ovšem je dírka příliš velká už na planžety nezbyde nic a auto je jako "bez tlumičů" Na komfotech je i větší tlak dusíku v kouli než na obyč koulích ... _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|