Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
smart
Založen: 28.3.2008 Příspěvky: 1
|
Zaslal: pá březen 28, 2008 6:22 pm Předmět: Jazda v núdzovom režime RJ |
|
|
Mám takýto problém: Xantia 2,0i 16V, r.v.1998, prerobená na LPG - typ BRC pred 5 rokmi - LPG je vstrekované priamo a má vlastnú RJ. Asi 1 rok jazdí toto auto v núdzovom režime. Skúšal som všetky rady odborníkov, vymenil som snímač teploty paliva pre RJ - zelený, servomotorček na škrtiacej klapke, snímač polohy na škrtiacej klapke, sondu katalyzátora. Problém je v tom, že pri jazde na benzín auto nedrží vo¾nobežné otáčky, za studena nezapína sýtič, motor zhasína. Ak sa motor nahreje a zopne na LPG, problémy s jazdením nie sú, aj keď niekedy sa na krátko rozsiveti kontrolka katalyzátora. Táto kontrolka však krátkodobo svieti aj pri jazde na benzín a väčšinou pri vo¾nobežných otáčkach. Tým pádom auto nemá taký výkon ako má ma a spotreba sa zvýšila. Pokia¾ reštartujem RJ, auto jazdí bez problémov 1 - 3 dní, kontrolka kat. sa tiež rozsviecuje. Nako¾ko auto má nabehaných cez 300 000 km, nie je vylúčené, že je zlý katalyzátor (nedrnčí v òom).
Prosím nemá niekto skúsenosti s vyradením kat. alebo sondy z činnosti. Počul som, že sa to dá, v RJ sa urobí smyčka. Alebo či nemá niekto inú radu ako opravi túto poruchu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá březen 28, 2008 7:16 pm Předmět: |
|
|
Tak zaprvé-ta kontrolka s tím velkým "K"není na katalyzátor,ale je to kontrola celého vstřikovacího systemu v motoru-hlásí to,že se stala někde porucha,a řídící jednotka jí zaznamenala,přešla do nouzového rëžimu,a poruchu uložila-chtělo by to v okamžiku kdy se rozsvítí "K"jet na diagnostiku,a vyčíst pamě závad-v tu chvíli je tam závada uložena,pokud se přestane projevovat,tak jí řídící jednotka po pár nastartováních automaticky vymaže. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: po březen 31, 2008 6:17 am Předmět: |
|
|
Stalo se mi to teď 2x krátce po sobě. "K" se rozsvítilo a motor šel v nouzovém režimu. T.j. otáčky max 2500, žádný zátah,... Po zastavení a opětovném nastartování motor běžel normálně, ale "K" svítilo pořád. V obou případech samo zhaslo po ujetí cca 40km. Asi jsem měl bordel v naftě. A Předpokládám, že závada zůstane zapsaná v paměti RJ, takže na diagnostice někdy v budoucnu se objeví..... _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: út duben 01, 2008 6:14 am Předmět: |
|
|
Pokud jsi měl bordel v naftě, nejspíš Ti to zahlásí chybu na regulaci vysokotlaku, zasral se regulátor tlaku paliva.
Jiray myslím, že chybu ECU automaticky nevymaže, jen bude zapsána jako nahodila chyba a ne trvalá a přestane svítí kontrolka diagu, chyba ale bude zapsána v nahodilích chybách bych řek. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: út duben 01, 2008 6:42 am Předmět: |
|
|
nevím,ale vím,že nám u benzínu PSA po rozsvícení "káčka",a 5x nastartování se chyba vymazala,a tudíž pamě čistá.Jestli je to u xantiií jinak,je to možné _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Frenk
Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 122 Bydliště: Kněževes u Rakovníka
|
Zaslal: čt duben 03, 2008 7:26 am Předmět: Re: Jazda v núdzovom režime RJ |
|
|
smart napsal: |
Mám takýto problém: Xantia 2,0i 16V, r.v.1998, prerobená na LPG - typ BRC pred 5 rokmi - LPG je vstrekované priamo a má vlastnú RJ. Asi 1 rok jazdí toto auto v núdzovom režime. ....... | Zdravim. Jak vypadaji svicky (resp. jakou maji barvu)? Po instalaci LPG jsem resil podobnou vec. Zhruba po mesici provozu problemy v behu na benzin. Po vyndani svicek (byly jako uhel) jsem to resil vymenou za teplejsi. Dalsi kontrola po 14 dnech (opet cerne). Protoze mam palubak, tak je videt spotreba (je odvisla od delky vstriku). A ta byla jednou tak vysoka, coz mne privedlo k nazoru, ze benzinova jednotka se za doby provozu na LPG adaptuje na chudou smes a pri pouziti benzinu tam jde velmi bohata smes. To se mi potvrdilo po resetu benzinove jednotky (opet podle stavu svicek). Ja mam lamdu v poradku, ale zrejme spatne nastavenou simulaci sondy od LPG. Prave si s tim hraju. Frenk _________________ Xantia Break 1.8/8/LFZ/Ecu MM/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ferry
Založen: 3.4.2008 Příspěvky: 1 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt duben 03, 2008 11:55 am Předmět: |
|
|
Můžu potvrdit, že po výměně svíček na mojí 406, se mi začala rozsvěcovat kontrolka diagnostiky při jízdě na benzín taky, měl jsem tam svíčky Eyquem dle katalogu pro můj motor, když jsem je vyndal, byly černé jako uhel, auto bylo líné, z řídící jednotky jsem vyblikal kod 52 -bohatost směsi mimo toleranci, po výměně za BKR5EK V23 vše zmizelo a auto jezdí dobře jak na benzín tak na LPG. _________________ aktualne jezdim za LPG
Peugeot 406 sedan XU7JP4 1,8 16V LPG AG Autogas systems DGi |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|