Dobíjení
Dobíjení
Zdravím pánové.
Mám v poslední době problém s dobíjením na mé 1,9td. Pořád se mi postupem času vybíjí baterie,tak jsem měřil dobíjení a zjistil jsem že mi málo dobíjí alternátor, po nastartovaní dobíjí 13,6V po chvilce se to zvedne na 14,2V,ale když rožnu světla tak to klesne zase na 13,5V. V čem by mohl být zakopaný pes? Měřil jsem to rovnou na alternátoru a mám tam Valeo 80A. Jinak kontrolka dobíjení ihned po startu zhasne,jako že je vše v pořádku. Ještě jsem se dočetl na starém fóru,že ten slabý drátek co jde do altíku má mít při nějaké poloze klíčku +12V no a mě tam jde 1V. Prosím o radu na co se zaměřit. Ještě mám náhradní altík s citroenu Xm- Mitsubishy 80A šel by použít? Díky za každou radu!
Mám v poslední době problém s dobíjením na mé 1,9td. Pořád se mi postupem času vybíjí baterie,tak jsem měřil dobíjení a zjistil jsem že mi málo dobíjí alternátor, po nastartovaní dobíjí 13,6V po chvilce se to zvedne na 14,2V,ale když rožnu světla tak to klesne zase na 13,5V. V čem by mohl být zakopaný pes? Měřil jsem to rovnou na alternátoru a mám tam Valeo 80A. Jinak kontrolka dobíjení ihned po startu zhasne,jako že je vše v pořádku. Ještě jsem se dočetl na starém fóru,že ten slabý drátek co jde do altíku má mít při nějaké poloze klíčku +12V no a mě tam jde 1V. Prosím o radu na co se zaměřit. Ještě mám náhradní altík s citroenu Xm- Mitsubishy 80A šel by použít? Díky za každou radu!
Re: Dobíjení
Ten slabý drátek, co jde do altíku je od palubní desky, z přistrojovky a přesně ze žárovičky dobíjení. Při zapnutí klíčku se ti přivede napětí i na žárovičku dobíjení, její druhý konec je vodičem spojen s třemi diodamy, z každého vinutí 3-fázového alternátoru jedna. Pokud se alternátor netočí, protéká proud přes žárovku do buzení rotoru a proto svítí, po roztočení se nabudí primární cívky a přes ty 3diody se sám alternátor budí a proto ta žárovička zhasne. Řekl bych že nízké výstupní napětí bude spíše proto že ti vybruje kotva v ložiscích a je málo nabuzená, oprava je jednoduchá, výměna ložisek , cena materiálu je cca 200 až 300Kč.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: Dobíjení
Takže bych po sundání řemene měl cítit nějakou vůli v ložiskách? A to napětí přes ten tenkej drátek co jde do altíku při zapnutém klíčku zapalování je v pořádku? Naměřil jsem na něm 1V při zapnutém zapalování a svítící kontrolce dobíjení. Nešel by použít ten altík s Xm? Je to Mitsubishi 80A a úchyty vypadají stejně i řemenice. Díky
Re: Dobíjení
1Voltík jsi naměřil při zapojeném drátku do altíku, po jeho odpojení zhasne žárovička a naskočí plné napětí jako na baterii. Ano po povolení a sundání řemene ucítíš vůli, teda pokud máš v ruce cit
pokud ti souhlasí držáky na druhém altíku a osová vzdálenost řemenice, nic ti nebrání jej použít. (pokud bude byť i jen minimálně jiná osová vzdálenost, spadne ti řemen a dle zákonu schválnosti, v nejmíně vhodnou dobu)
pokud ti souhlasí držáky na druhém altíku a osová vzdálenost řemenice, nic ti nebrání jej použít. (pokud bude byť i jen minimálně jiná osová vzdálenost, spadne ti řemen a dle zákonu schválnosti, v nejmíně vhodnou dobu)
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: Dobíjení
Tak abych sem hodil vyřešení problému. Nakonec jsem změřil hustoměrem baterku a jeden článek byl KO. Proto sem tam dobře a sem tam špatně startovala.Zajímavé ale že na měřáku ukazovala baterie 12,5V. Dobíjení se nezměnilo,ale myslím že to bude v pohodě,uvidím jak bude stíhat dobíjet novou baterii. Ještě jednou díky všem za rady.
Re: Dobíjení
Využiju toto vlákno.
Mám taky problém s dobíjením, ale tak zvláštně. Po delší jízdě po dálnici (2 hodiny a více) mi začne problikávat kontrolka dobíjení a skutečně zřejmě nedobíjí (když zhasne kontrolka, světla se viditelně více rozsvítí). Podivná je ta závislost na délce jízdy, zřejmě teplotní. Původně jsem myslel, že prokluzuje řemen, ale ten je napnut dobře. Pak mě napadla závada na regulaci dobíjení, ale podle příspěvků, které tu čtu se zdá, že Xantie nic takového nemá, že se o vše stará alternátor. Mám tedy shánět jiný alternátor? Nebo kde mám hledat? Dík.
Mám taky problém s dobíjením, ale tak zvláštně. Po delší jízdě po dálnici (2 hodiny a více) mi začne problikávat kontrolka dobíjení a skutečně zřejmě nedobíjí (když zhasne kontrolka, světla se viditelně více rozsvítí). Podivná je ta závislost na délce jízdy, zřejmě teplotní. Původně jsem myslel, že prokluzuje řemen, ale ten je napnut dobře. Pak mě napadla závada na regulaci dobíjení, ale podle příspěvků, které tu čtu se zdá, že Xantie nic takového nemá, že se o vše stará alternátor. Mám tedy shánět jiný alternátor? Nebo kde mám hledat? Dík.
Re: Dobíjení
Dělalo mi to něco podobného. Repas altíku a nic, to samé. Lítal jsem kolem toho docela dlouho, měnil všechny možné dráty pod baterkou na ukostření, všechny dráty k altíku. A nakonec to bylo jen blbé ukostření motoru. Takový silný měděný plochý drát ze spodu auta. Taková pitomost a stála mě tak 5 000,-
Re: Dobíjení
Třeba bude někdo vědět. Někde jsem tu četl o problémech s dobíjením a pomohlo vyměnit kostřící vodič/pásek. Jinde altík.
Jde o to, že mi dnes začalo blbnout dobíjení. Nejdřív v nízkých otáčkách pod 2000ot. svítila žárovka. Po chvíli svítila pořád, potom zase od těch cca 2000ot. Před chvílí jsem byl v autě. Zhasnutý motor napětí něco nad 12V. Nastartováno a rožnuto cca 11,5V.
Řeším to proto, že i pri vypnutém motoru a zapnutém zapalování kontrolka samozřejmě svítí, ale málo. Svítila ještě do včerejška mnohem víc.
Abych prostě neměnil altík a ono to nebylo jen ukostřením.
Bohajeho furt problémy navíc nemám prostory takže to řeším na parkovišti před barákem
Jde o to, že mi dnes začalo blbnout dobíjení. Nejdřív v nízkých otáčkách pod 2000ot. svítila žárovka. Po chvíli svítila pořád, potom zase od těch cca 2000ot. Před chvílí jsem byl v autě. Zhasnutý motor napětí něco nad 12V. Nastartováno a rožnuto cca 11,5V.
Řeším to proto, že i pri vypnutém motoru a zapnutém zapalování kontrolka samozřejmě svítí, ale málo. Svítila ještě do včerejška mnohem víc.
Abych prostě neměnil altík a ono to nebylo jen ukostřením.
Bohajeho furt problémy navíc nemám prostory takže to řeším na parkovišti před barákem
Xantia break X1 1,9TD, r.v.96
Re: Dobíjení
odešly ti nejspíš střeva v altíku, diody nebo uhlíky
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat