Chladící kapalina-úbytek,odvzdušnění,vypouštění atd.
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: ned 26. čer 2011 10:48:19
- Bydliště: 204484841
- Kontaktovat uživatele:
Chladící kapalina-úbytek,odvzdušnění,vypouštění atd.
Zdravím, mám v plánu se v sobotu pustit do výměny čidla chladící kapaliny ( http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2004110701 ) ale nikde jsem se nedočetl kde a jak se provádí odvzdušnění?
Nerad bych aby mi to takhle před zimou přestalo topit, nebo tak něco.
Nasměrujete mě prosím
A ještě jeden dotaz, kolik vody by mělo být v tý expanzní nádržce? Mam ji celou černou bez jakehokoli okenka nebo rysky MIN, MAX. Zatim to dělam, že když tam strčim ukazovaček, a je mokrý, tak to je dobrý, ale u zahřátýho motoru to pálí! Kamarád s C5 mi říkal, že jak u tý nádržky mam nezapojený konektor, tak, že bych tam měl mít nějaký elektronický hlídání hladiny, ale v místě vedle víčka je jen prolis, který je v jednom kuse s nádržkou (kdyžtak ji vyfotim)
Nerad bych aby mi to takhle před zimou přestalo topit, nebo tak něco.
Nasměrujete mě prosím
A ještě jeden dotaz, kolik vody by mělo být v tý expanzní nádržce? Mam ji celou černou bez jakehokoli okenka nebo rysky MIN, MAX. Zatim to dělam, že když tam strčim ukazovaček, a je mokrý, tak to je dobrý, ale u zahřátýho motoru to pálí! Kamarád s C5 mi říkal, že jak u tý nádržky mam nezapojený konektor, tak, že bych tam měl mít nějaký elektronický hlídání hladiny, ale v místě vedle víčka je jen prolis, který je v jednom kuse s nádržkou (kdyžtak ji vyfotim)
Xantia Break 2.0 16v 1996
Re: Odvzdusneni chlazení - 2,0 16V
První je na hliníkovém bloku, kde jsou ry čidla, je to imbus šroub
http://www.xantiaclub.cz/image/200411072248_cidla.jpg
Druhý pak je čepička jako na ventilku na dvojtrubce která vede za motorem do interiéru.
http://www.xantiaclub.cz/image/200411072248_cidla.jpg
Druhý pak je čepička jako na ventilku na dvojtrubce která vede za motorem do interiéru.
Xantia Break 2.0 16V - LPG, '99
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: ned 26. čer 2011 10:48:19
- Bydliště: 204484841
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvzdusneni chlazení - 2,0 16V
Díky za odpověď. Snad jsem to odvzdušnil dobře (nejdřív mi asi 2 deci kapaliny zbejvali, ale po zkušební jízdě se tam už vešli - jen mě potom trochu pálili prsty)
Když by to někdo řešil příště, zde jsou fotky kde jsem odvzdušňoval já:
Je možné, že pak po odvzdušnění mi klesla teplota vody? Předtím se mi běžně ohřál motor na 80° a teď mi ručička nevyšplhá ani na osmdesátku.
Ještě na porovnání nové a původní čidlo teploty:
A hodnoty nového čidla na ohmmetru: - překvapilo mě, jak rychle a citlivě reaguje, stačilo ho chytnout do pěsti, a odpor začal klesat.
Jinak čím větší teplota, tim nižší odpor, podle katalogu při 100° by mělo mít 180ohmů, při pokojové teplotě mělo 1,8k (viz foto).
Myslel jsem si, že to staré (špatné) čidlo nedávalo žádné hodnoty, ale před jeho vyndáním (než mi schladnul motor) jsem ho změřil a odhadem na 70° ukazovalo nějakých 650 ohmů.
Takže asi nepujde jednoduše zjistit zavadu čidla proměřením (leda začít vařit na 100 stupňů a mělo by mít těch 180 ohmů)
Každopádně po výměně čidla se příznaky popsané v návodu ztratili!
Jen bych doplnil návod, že je vhodnější odpojit baterku, protože po odpojení konektoru hnědého čidla se mi začali točit oba větráky u chladiče, ale neskutečně rychle, takže museli mít pořádný příkon a po chvili by asi bylo po baterce.
Chtěl bych se ještě zeptat, co je ta žlutá věc s výřezama zastrčená v nádržce?
Nemá se podle těch výřezů určovat množství vody? (ale když se to vyndá, tak jsou ve stejné úrovni, ale v nádržce je trochu šikmo)
Když by to někdo řešil příště, zde jsou fotky kde jsem odvzdušňoval já:
Je možné, že pak po odvzdušnění mi klesla teplota vody? Předtím se mi běžně ohřál motor na 80° a teď mi ručička nevyšplhá ani na osmdesátku.
Ještě na porovnání nové a původní čidlo teploty:
A hodnoty nového čidla na ohmmetru: - překvapilo mě, jak rychle a citlivě reaguje, stačilo ho chytnout do pěsti, a odpor začal klesat.
Jinak čím větší teplota, tim nižší odpor, podle katalogu při 100° by mělo mít 180ohmů, při pokojové teplotě mělo 1,8k (viz foto).
Myslel jsem si, že to staré (špatné) čidlo nedávalo žádné hodnoty, ale před jeho vyndáním (než mi schladnul motor) jsem ho změřil a odhadem na 70° ukazovalo nějakých 650 ohmů.
Takže asi nepujde jednoduše zjistit zavadu čidla proměřením (leda začít vařit na 100 stupňů a mělo by mít těch 180 ohmů)
Každopádně po výměně čidla se příznaky popsané v návodu ztratili!
Jen bych doplnil návod, že je vhodnější odpojit baterku, protože po odpojení konektoru hnědého čidla se mi začali točit oba větráky u chladiče, ale neskutečně rychle, takže museli mít pořádný příkon a po chvili by asi bylo po baterce.
Chtěl bych se ještě zeptat, co je ta žlutá věc s výřezama zastrčená v nádržce?
Nemá se podle těch výřezů určovat množství vody? (ale když se to vyndá, tak jsou ve stejné úrovni, ale v nádržce je trochu šikmo)
Xantia Break 2.0 16v 1996
Re: Odvzdusneni chlazení - 2,0 16V
Vypadá to že čidlo bude mít stejné hodnoty jako čidlo pro počítač užité v Bx, aspoň mi to tak připadá podle toho co píšeš, někde na bx klubu je v diskuzi tabulka teplota-ohmy pro tato čidla od firmy BOSH.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
- zombeek
- Příspěvky: 72
- Registrován: pon 27. čer 2011 18:24:46
- Bydliště: 51001866
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvzdusneni chlazení - 2,0 16V
Chtěl bych se ještě zeptat, co je ta žlutá věc s výřezama zastrčená v nádržce?
Jj, je to kontrolu hladiny chladicí kapaliny, viz foto.
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: ned 26. čer 2011 10:48:19
- Bydliště: 204484841
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvzdusneni chlazení - 2,0 16V
zombeek: Po kliknutí na odkaz se mi na Picasse ukáže akorát "Litujeme, ale stránka nebyla nalezena."
Docela by mě zajimalo kolik vody tam mam mít podle tý žlutý věci? (mam podezření, že ji tam mam asi moc)
Ještě bych měl dotaz, v neděli jsme si udělali asi 200km výlet a vraceli jsme se až večer, tak jsem si chtěl přitopit, ale když jsem si dal táhlo k 22 (kde to obvykle topilo tak akorát) tak foukal sotva vlažný vzduch, musel jsem tam dát zhruba nějakých 25 aby foukal teplý vzdych. Předpokládam, že to bude mít nějakou souvislost s vypuštěním vody, ale při odvzdušňování se mi tam vešla všechna vypuštěná voda, takže by tam vzduch snad být neměl (ještě jsem tam dolil trochu destilky a fridexu)
Jinak teplota byla na 80 a když jsem asi 15 minut popojížděl v koloně, tak mi ručička nedolezla ani k 90.
Docela by mě zajimalo kolik vody tam mam mít podle tý žlutý věci? (mam podezření, že ji tam mam asi moc)
Ještě bych měl dotaz, v neděli jsme si udělali asi 200km výlet a vraceli jsme se až večer, tak jsem si chtěl přitopit, ale když jsem si dal táhlo k 22 (kde to obvykle topilo tak akorát) tak foukal sotva vlažný vzduch, musel jsem tam dát zhruba nějakých 25 aby foukal teplý vzdych. Předpokládam, že to bude mít nějakou souvislost s vypuštěním vody, ale při odvzdušňování se mi tam vešla všechna vypuštěná voda, takže by tam vzduch snad být neměl (ještě jsem tam dolil trochu destilky a fridexu)
Jinak teplota byla na 80 a když jsem asi 15 minut popojížděl v koloně, tak mi ručička nedolezla ani k 90.
Xantia Break 2.0 16v 1996
- zombeek
- Příspěvky: 72
- Registrován: pon 27. čer 2011 18:24:46
- Bydliště: 51001866
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvzdusneni chlazení - 2,0 16V
Ahoj, nevím co tam Google vyvádí, tady je link na celé album (kde je zatím jeden obrázek pro Tebe). No pro jistotu: MIN je na úrovni dna té plastové vložky, MAX pak na úrovni kde začínají ty dva svislé výžezy po stranách. Samo že měřeno za studena
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: ned 26. čer 2011 10:48:19
- Bydliště: 204484841
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvzdusneni chlazení - 2,0 16V
Diky... zitra jdu vycucnout něco vody.
Snad mi to pomuze i s tim topenim.
Snad mi to pomuze i s tim topenim.
Xantia Break 2.0 16v 1996
- zombeek
- Příspěvky: 72
- Registrován: pon 27. čer 2011 18:24:46
- Bydliště: 51001866
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvzdusneni chlazení - 2,0 16V
Moc vody (plné po vrch) na topení vliv nemá, maximálně jak se voda teplem roztáhne, tak ti jí trochu odteče z expanzky a při schládnutí si to dosaje vzduch a hladina se ustálí.
Spíš to ještě jednou odvzdušni, při teplém a běžícím motoru, nejlíp když zrovna odněkud dojedeš. Netopení je většinou známka zavzdušnení.
Spíš to ještě jednou odvzdušni, při teplém a běžícím motoru, nejlíp když zrovna odněkud dojedeš. Netopení je většinou známka zavzdušnení.
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: ned 26. čer 2011 10:48:19
- Bydliště: 204484841
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvzdusneni chlazení - 2,0 16V
Ono ne, že by to netopilo, jen musim páčku pro nastavení teploty posunout víc doprava, aby to topilo.
Xantia Break 2.0 16v 1996