Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 24. 08. 2019  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře  

Hlavní menu



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Výměna tyčky stabilizátoru

Vydáno dne 20. 09. 2004 (39349 přečtení)

Karel Kohout nám poslal další jednoduchý návod týkající se výměny tyčky stabilizátoru. Jak sám píše "Nejsem spisovatel , ale snad to bude stačit". Je to včetně názorného fota, takže myslím, že se to dá snadno pochopit. Za sebe i ostatní Xantiaky - díky.

Měnil jsem Tyčku stabilizátoru pravého předního kola.
Nářadí se bude lišit dle typu a roku výroby (neorig. díly mají jiné matky atd.), proto jsou možné i jiné velikosti.!


Nářadí: 2x hever, špalek nebo popěru pod vůz(kozu) , lehadlo ,imbus 5,6 , plochý šroubovák, klíče 16,17, golu s nástavci 16,17

  1. Zajistit obě zadní kola proti popojetí vozu.( nedával jsem do servisní polohy) . Zvednout jednu stranu podložit kozou či špalkem, pak zvednout druhou.( Je třeba zvednout obě strany= celou nápravu ,aby se stabilizátor nezatěžoval). Při zatažené ruční brzdě povolíme kolo a sundáme ( na straně kde měníme!). Ručku povolíme. Mimochodem když je celá náprava nahoře a bez tlaku tak jde vše snadno prohýbat čepy, ložisko kola ,silentbloky jakmile jsem měl auto v servisní poloze tak mi stabilizátor necvakal a nic jsem nepoznal.!
  2. Povolíme si čepy tyčky stabilizátoru. Klíčem proti směru hod. a držíme proti imbusem aby se nám neprotáčel. Oba jen povolíme. Pak si druhým heverem přizvedneme stabilizátor tím se čepy uvolní a sundáme matky a vycvakneme čepy.( já měl horní čep pryč i prachovka byla poškozena.)
  3. Nandáme novou tyčku stabilizátor ( neoriginál má jinou velikost matky, v mém případě ale žádná vada). Matky dotáhneme a povolíme 2 hever co podpíral stabilizátor, pak dotáhneme matky a držíme pořád proti imbusem, aby se čep neprotočil, mohla by se poškodit prachovka.
  4. Nasadíme kolo utáhneme ( zase ručka) nastartujem a zvedneme auto do servisní polohy, vyndáme hever a špalek.

 

Celé to trvalo 30 min, a není se čeho bát. Mě stála tyčka 850Kč zn: FEBI. Konečně jízda bez cvakání na každé nerovnosti… (Karlos)
 


Související články:
Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011)
Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011)
Výměna táhel řazení (18.02.2009)
Oprava vložky zámku na X1 (21.01.2009)
Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008)
Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008)
Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007)
Automatické rozsvícení světel 3 (29.08.2007)
Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007)
Levné čidlo ABS - EasySenzor (28.02.2007)
Palubní počítač pro Xantii HDI (12.01.2007)
Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006)
Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006)
Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006)
Výměna skla ve dveřích (05.03.2006)
Výměna radiátoru topení (02.03.2006)
Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006)
Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006)
Rozebrání dveří (02.02.2006)
Oprava posilovače řízení (25.01.2006)
Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006)
Automatické rozsvícení světel (19.01.2006)
Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem (16.01.2006)
Výměna pylového filtru (25.08.2005)
Oprava zadního přidřeného stěrače (14.07.2005)
Měření čidel ABS (29.06.2005)
Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005)
Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005)
Hydraktiv 2 to je pohodlíčko ! (19.05.2005)
Seřízení výšky v praxi (15.04.2005)
Repase alternátoru Valeo (25.03.2005)
Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005)
Seřizování výšky na Activě (10.03.2005)
Kontrola tlaku v koulích – protitlakem. (25.02.2005)
Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005)
Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004)
Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004)
Výměna rozvodového řemene (15.09.2004)
Úprava spínací skřínky (05.08.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru (09.06.2004)
Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004)
Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček (18.05.2004)
Výměna motorového oleje (20.02.2004)
Baterie (05.02.2004)
Výměna LHM kapaliny (04.02.2004)
[Akt. známka: 2,00 / Počet hlasů: 27] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Holfi | Počet komentářů: 9 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Celkový počet registrovaných Xantií na XV :
14

Úprava přihlášeného účastníka!
Registrace nového účastníka!
Zrušení registrace
Seznam přihlášených

Náhodný obrázek
Xsara Break HDi
Tak to je ona před viaduktem
zobrazení: 5540
známka: 3.50

Poslední komentáře
bez titulku
"Bude článek, rád si přečtu o srazu. Už jsm . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
bez titulku
"Pravda a nejen v časáku, ale kdekoliv jind . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
Andréé Citroen
"dejve, v tom časáku píšou, že se narodil v . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
bez titulku
"Bylo to fajn, moc rád jsem vás za viděl, t . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
Re: Teestovacka
"DS nebo CX ???"
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
bez titulku
"A co letos diplomy? Budou??? :-) :-)"
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019

Kalendář
<<  Srpen  >>
PoÚtStČtSoNe
   1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Holfi Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.