Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 25. 06. 2019  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře  

Hlavní menu



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Výměna radiátoru topení

Vydáno dne 02. 03. 2006 (46534 přečtení)

V tomto návodu od MíryCB se dostáváme k jedné ze složitějších oprav a tou je výměna radiátoru topení. Ani si nepřejte vědět co za to chtějí ve značkovém servisu a hlavně jakou dobu potřebují na opravu. Příčin proč dochází k závadě na radiátoru může být několik. Míra měl prasklou hlavu a výfukové plyny mu tlakovaly vodní okruh.Podle něj to prý s opravou není tak hrozný, jenže on je šikovný a za další to dělal 3x (prý aby si to nacvičil :o).Dále již tedy popis od Míry :

Popis je podle Xantie z roku 1999, u XI to bude dost podobné.



Začnete tím, že odpojíte baterku (Airbagy) a upustíte vodu. Odpojíte dvojitou hadici, kterou je přiváděna voda do topení. Tato hadice je za motorem na dělící stěně a ústí přímo do topení. Je zajištěná zaháknutím plechové pojistky. Tu odjistíte tak, že mezi pojistku a těleso vrazíte tenčí šroubovák. Tahem za přípojky hadici sundáte. Na každém vyústění je jeden O kroužek. Při montáži jsem dával nové. Potom je tam plech, který drží 2 šrouby, ty vytočíte. Za motorem zhruba nad hadicí do topení jsou 2 matice M6. Ty vytočíte - je k nim trochu horší přístup, ale dostanete se k nim zezhora motoru. Potom sundáte stěrače a plastovou lištu pod nima. Vyndáte mechanizmus stěračů - 4 šrouby a konektor. V dělící příčce jsou gumové záslepky a za nima matice na dlouhých šroubech. Ty matice si můžete povolit, zatím je nevyndavat. Vedle nasávání vzduchu do topení je dlouhý šroub na torx, ten vytočíte.

  

Uvnitř auta: co nejvíc zatáhnete ruční brzdu a vyndáte středový tunel - odpojíte vypínač bočního airbagu a vycvakáte plasty na tunelu. Tunel drží 4 šrouby. Dva jsou vepředu a dva vzadu pod popelníkem. Vyndáte přihrádku před spolujezdcem - několik šroubů kolem, některé jsou schované i pod přilepeným vnitřním polstrováním. ( u XI se schránka vyndavá tak, že se musí v rozích odlepit kobereček, který je na dně schránky. Pod koberečkem jsou vidět díry a hlavy šroubů. Ty se vytočí a vyndá se lišta, která je pod schránkou.) Za schránkou vede oranžový drát k airbagu, pozor na něj. Odpojíte Airbag - je jištěný drátěnou sponou, jenom se vycvakne. Odpojíte osvětlení schránky. Ještě je tam plastová trubka, ktrá vede vzduch do pravého výdechu topení. Ta je přišroubovaná na levé straně jedním vrutem a na pravé je pouze nacvaknutá. Demontujete airbeg volantu - zezadu 2 šrouby a konektor houkačky a airbagu. Odpojíte ovládání rádia a volant sundáte. Demontujete plasty a koberec pod volantem. Kolem volantu 3 šrouby, pod volantem 6 šroubů a konektor na stmívání přístrojovky. Koberec nad pedálama drží plastový nácvaky a jeden šroub. Demontujete lištu před přístrojovkou, přístrojovku, vyndáte mřížky středového topení a celé těleso mřížek - jsou tam v rozích 2 šrouby, rádio, popelník a šrouby, který drží ovládání topení - to neodpojujte. Kolem je ještě jeden rámeček, ten vyndejte - hromada šroubů.

   
  

Nyní vytočíte 4 matky M8, které drží volantovou tyč a tu sklopíte dolu - odpojíte zároveň všechny konektory pod a okolo volantu, který by mohly překážet. Hlavně ty v pravo od volantové tyče, je tam dost málo místa. Odpojíte a vyndáte výškové reproduktory. Nyní už budete vyndavat šrouby, který drží palubku - pod přístrojovkou jsou 2, v prostoru za rádiem jsou dva nebo tři, dole u středovýho tunelu jsou 2, a dva šrouby jsou do boků vedle dveří. Když nyní vytočíte matky, který jsou od stěračů, tak by palubka měla být volná a měla by jít ven. Bude dobře, jestli budete dva. Hlavně neutrhnout žádnou eletriku.

  
  

Jde to trochu ztuha, hlavně kolem pojistkové skříňky. Když sundáte palubku, tak těleso topení je spojený s tělesem klimy dvěma šrouby na šestihrannou hlavu a jedním vrutem. Z tělesa topení odpojíte táhla na topení a konektory na klapku a čidla.

  
  
  

Těleso vyndáte a zezhora je do něj strčený radiátor topení. A to je snad všechno.Smontujete obráceným postupem.
 
Hodně štěstí.


Související články:
Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011)
Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011)
Výměna táhel řazení (18.02.2009)
Oprava vložky zámku na X1 (21.01.2009)
Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008)
Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008)
Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007)
Automatické rozsvícení světel 3 (29.08.2007)
Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007)
Levné čidlo ABS - EasySenzor (28.02.2007)
Palubní počítač pro Xantii HDI (12.01.2007)
Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006)
Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006)
Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006)
Výměna skla ve dveřích (05.03.2006)
Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006)
Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006)
Rozebrání dveří (02.02.2006)
Oprava posilovače řízení (25.01.2006)
Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006)
Automatické rozsvícení světel (19.01.2006)
Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem (16.01.2006)
Výměna pylového filtru (25.08.2005)
Oprava zadního přidřeného stěrače (14.07.2005)
Měření čidel ABS (29.06.2005)
Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005)
Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005)
Hydraktiv 2 to je pohodlíčko ! (19.05.2005)
Seřízení výšky v praxi (15.04.2005)
Repase alternátoru Valeo (25.03.2005)
Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005)
Seřizování výšky na Activě (10.03.2005)
Kontrola tlaku v koulích – protitlakem. (25.02.2005)
Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005)
Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004)
Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004)
Výměna tyčky stabilizátoru (20.09.2004)
Výměna rozvodového řemene (15.09.2004)
Úprava spínací skřínky (05.08.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru (09.06.2004)
Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004)
Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček (18.05.2004)
Výměna motorového oleje (20.02.2004)
Baterie (05.02.2004)
Výměna LHM kapaliny (04.02.2004)
[Akt. známka: 2,44 / Počet hlasů: 32] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: MiraCB | Počet komentářů: 35 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Celkový počet registrovaných Xantií na XV :
14

Úprava přihlášeného účastníka!
Registrace nového účastníka!
Zrušení registrace
Seznam přihlášených

Náhodný obrázek
V dáli DoDo
Na fotce Dodo v pozadí záběru :-)
zobrazení: 3995
známka: 5.00

Poslední komentáře
bez titulku
"Bude článek, rád si přečtu o srazu. Už jsm . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
bez titulku
"Pravda a nejen v časáku, ale kdekoliv jind . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
Andréé Citroen
"dejve, v tom časáku píšou, že se narodil v . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
bez titulku
"Bylo to fajn, moc rád jsem vás za viděl, t . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
Re: Teestovacka
"DS nebo CX ???"
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
bez titulku
"A co letos diplomy? Budou??? :-) :-)"
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019

Kalendář
<<  Červen  >>
PoÚtStČtSoNe
     1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30



Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Holfi Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.