Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 19. 03. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Úprava spínací skřínky

Vydáno dne 05. 08. 2004 (50564 přečtení)

schéma Hodně Xantiaků se neustále potýká s problémy, které nám vlastníkům Xantie 1 (tj rok výroby 93 - 97) připravil bohužel sám výrobce a to tím, že přes kontakty spínací skřínky zapojil napájení větráku topení společně s vyhříváním zadního okna a zrcátek. Jistě si každý dokáže představit, jaké proudy přes tyto poměrně křehké kontakty prochází a časem se dostaví problémy.
Existuje na to celkem jednoduchá úprava, kterou výrobce už do inovované Xantie (r.v.98 a výš) zavedl. Protože jsem trochu problémy s tímto měl, přesvědčil jsem Míru Brauna a pustili jsme se do této úpravy.Postup se vám budu snažit popsat v tomto článku.

Potřebujete k tomu jedno 40 A relé, nějaký ten drát, pár konektorů, samosmršovací bužírku nebo izolačku, nějaký ten torx, trochu odvahy a šikovné ruce (ty má Míra :o)

Nejdříve jsou třeba samozřejmě sundat spodní kryty pod volantem. Je tam několik šroubků torx.

1 2 3







Horní kryt u volantu je se spodním jenom secvaklý, opatrně ho vycvakněte (jde to celkem snadno) a tady přichází trochu zapeklitost. Pokud nechcete sundavat volant (jako že nechcete) drží spodní kryt ještě na jednom šroubku ke kterému se špatně může, ale drží bestie tu spodní část docela fest (na obrázku je to zakroužkované) a nachází se na pravé straně.

8






Až se vám to podaří, dostáváme se k tomu podstatnému, co vlastně hledáme a co budem upravovat. Nachází se tam tři konektory do kterých vedou dráty tlusté asi jako malíček (přeháním, ale uvidíte sami) , které mají barvu šedivou, černou a hnědou. Nás bude zajímat jenom ten hnědý.

Prohlédněte si nyní schéma. Na něm vidíte, kde provedeme "radikální řez" (to je ta červená čára :o). Jestliže jsme řádně nastudovali rentgenový snímek, pardon schéma a psychicky se připravili na náročnou operaci, můžeme přikročit k vlastní práci. Na další fotografii máme šipkami znázorněno kde tento řež povedeme již v praxi.

schema 4






Uchopíme patřičný řeznický nástroj (skalpel), lepší budou ale štípačky a přecvakneme oba dráty, tak jak je znázorněno na foto. Od teď už nám nefunguje ani topení, ani klimatizace, ale nezoufejte snad se nám vše podaří.

Rozpojíme konektor a ustřiženou část s relátkem přeneseme na nějaké pohodlnější pracoviště (třeba ponk). Nyní se dostáváme již k vlastní upravě. Málem bych ještě zapoměl.Před rozpojením si zjistěte, nejlépe zkoušečkou nebo měřákem, který drát je plusový, budeme ho ještě potřebovat. K tomuto drátu ještě přidáme jiný, kterým později přivedeme plus do spínací skřínky aby nám mohla zapínat vlastní relé. Tento drát už nemusí být nijak tlustý, protože jím už nijak velké proudy nepotečou.

K propojení drátů konektoru a relátka můžeme použít nasouvací konektory nebo, jak jsme to na radu DoDa provedli my, rovnou to připájet na vývody relátka.Pokud máme hotovo, můžeme se vrátit k autu. Opět se potopit pod volant a začít pracovat na zapojení ovládání relé spínací skřínkou.

5





Mužeme znovu spojit konektor a drát, který jsme přidávali k původnímu, spojíme zásuvným konektorem s drátem, který předtím přiváděl plus do spínací skřínky. Druhý drát (před chvílí přecvaklý) vedoucí od spínací skřínky, přivedeme na ovládací vývod relé (doufám, že se v těch drátech ještě vyznáte). No a teď nám zbývá už jenom ukostřit relé (máme tam hned u nosu krásnou matku, pod kterou snadno přivedeme zemnící drát ) a nastává chvíle napětí. Zasuneme klíček a nastartujeme. Pokud se větrák roztočí, poplácáme se po zádech a řekneme si, že jsme děsně dobří a šikovní, pokud ne, vynadáme si do blbců a jdeme hledat co jsme udělali špatně. Musím ještě zdůraznit, že vše toto platí, když ještě kontakty ve spínací skřínce pracují správně a my provádíme úpravu jako prevenci. Jestliže ale jsou už kontakty vyhřáté natolik, že neplní svou funkci (jako v mém případě) nemůsíme přidávat drát na ustřižené plus, ale najdeme si plus někde jinde za klíčkem. Ostatní postup je stejný.

Konečné připevnění relé vidíte na posledních dvouch fotografiích.

6 7






Důležité:
Pájené spoje, obzvláště v silové části musejí být provedeny opravdu solidně, přeci jenom při 30 A proudu by stačil i malý přechodový odpor a mohli by jste si na autě opékat špekáčky.

Doufám, že je to popsané tak aby to bylo jasné každému. Já musím poděkovat Mírovi za dobře odvedenou spolupráci. Míra pracoval, já byl spolu :o) a fotil jsem.



Související články:
Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011)
Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011)
Výměna táhel řazení (18.02.2009)
Oprava vložky zámku na X1 (21.01.2009)
Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008)
Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008)
Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007)
Automatické rozsvícení světel 3 (29.08.2007)
Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007)
Levné čidlo ABS - EasySenzor (28.02.2007)
Palubní počítač pro Xantii HDI (12.01.2007)
Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006)
Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006)
Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006)
Výměna skla ve dveřích (05.03.2006)
Výměna radiátoru topení (02.03.2006)
Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006)
Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006)
Rozebrání dveří (02.02.2006)
Oprava posilovače řízení (25.01.2006)
Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006)
Automatické rozsvícení světel (19.01.2006)
Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem (16.01.2006)
Výměna pylového filtru (25.08.2005)
Oprava zadního přidřeného stěrače (14.07.2005)
Měření čidel ABS (29.06.2005)
Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005)
Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005)
Hydraktiv 2 to je pohodlíčko ! (19.05.2005)
Seřízení výšky v praxi (15.04.2005)
Repase alternátoru Valeo (25.03.2005)
Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005)
Seřizování výšky na Activě (10.03.2005)
Kontrola tlaku v koulích – protitlakem. (25.02.2005)
Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005)
Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004)
Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004)
Výměna tyčky stabilizátoru (20.09.2004)
Výměna rozvodového řemene (15.09.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru (09.06.2004)
Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004)
Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček (18.05.2004)
Výměna motorového oleje (20.02.2004)
Baterie (05.02.2004)
Výměna LHM kapaliny (04.02.2004)
[Akt. známka: 2,15 / Počet hlasů: 55] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Holfi | Počet komentářů: 47 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

Náhodný obrázek
charlotta 1
www.citroen-xantia.tk
zobrazení: 6176
známka: 2.00


Kalendář
<<  Březen  >>
PoÚtStČtSoNe
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.