Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 19. 03. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem

Vydáno dne 16. 01. 2006 (29351 přečtení)

Zdar Xantiaci, majitelé benzínových držáků 1.6i a 1.8i zvl᚝!

Jistě se leckomu z Vás přihodilo v krutých mrazech, že vám vytekl olejovou měrkou nebo víčkem olej, rozblikaly se kontrolky STOP a tlak a hladina oleje, začalo se kouřit od motoru, smrad zaplnil kabinu a byl konec jízdy. Pak vězte, že za to může hadice odvětrání vany, respektive její ucpání mazlavou hnědobéžovou hmotou, tzv. šlemem z oleje. Tento se tvoří vlhkostí za studena, při nedostatečně prohřátém motoru. Já jezdím převážně po městě, 1 km tam a jeden zpět, občas tak 4km a motor se řádně neohřeje.

Pokud tedy trpíte stejným neduhem, dám Vám radu, jak tomuto předejít.

Nejlépe je hadici zkontrolovat před zimou, dělat to někde na horách, venku při -10 není zrovna velké potěšení.
Hadice vede z dvou vývodů na vaně na přední straně motoru, cca po 30–40 cm se obě hadice spojí a pokračují coby jedna k víku ventilů, kam je připojena. Její demontáž je jednoduchá, podle použitých stahovacích objímek stačí jeden druh šroubováku. Záleží ovšem na zaplněnosti motorového prostoru, u mého držáku 1.6i je místa všude mnoholi a tak je demontáž otázkou 5 minut.
Když mi olej vystříkal poprvé, zjistil jsem, že hadice je zpuchřelá a jakoby promáčknutá, následovala tudíž koupě nové za cca 800 Kč. Hadice vypadá takto:



Na obrázku je hadice v půli rozpojená, kousek před tím spojem byla zpuchřelá a také kousek za spojem (to je ten kousek vpravo dole).

Hadici najdete snadno, ty spodní 2 vývody jsou po stranách olejového filtru a pak půjdete po hadici nahoru k víku a najdete, která že to je. Pokud nebudete mít hadici mechanicky poškozenou, lze jí propláchnout horkou vodou, pokud v ní je hodně šlemu, vyčistit mechanicky hadrem. Možná by pomohl technický benzín, ale to jsem nezkoušel. Dále jsem natočil auto bez hadice a akcelerací jsem nechal z vany vylítat zbývající bordel, i když si nedělám iluze, že by šel ven všechen.

Po vysušení hadici namontujte zpět, je to trochu jako ježek v kleci, ale s trochou nadávání se to dá.

Výše uvedená závada mě potkala 2x, po každé vyteklo 3l oleje než se rozsvítily varovné kontrolky. Od té doby s sebou vozím kanystr oleje.

Související články:
Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011)
Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011)
Výměna táhel řazení (18.02.2009)
Oprava vložky zámku na X1 (21.01.2009)
Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008)
Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008)
Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007)
Automatické rozsvícení světel 3 (29.08.2007)
Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007)
Levné čidlo ABS - EasySenzor (28.02.2007)
Palubní počítač pro Xantii HDI (12.01.2007)
Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006)
Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006)
Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006)
Výměna skla ve dveřích (05.03.2006)
Výměna radiátoru topení (02.03.2006)
Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006)
Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006)
Rozebrání dveří (02.02.2006)
Oprava posilovače řízení (25.01.2006)
Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006)
Automatické rozsvícení světel (19.01.2006)
Výměna pylového filtru (25.08.2005)
Oprava zadního přidřeného stěrače (14.07.2005)
Měření čidel ABS (29.06.2005)
Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005)
Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005)
Hydraktiv 2 to je pohodlíčko ! (19.05.2005)
Seřízení výšky v praxi (15.04.2005)
Repase alternátoru Valeo (25.03.2005)
Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005)
Seřizování výšky na Activě (10.03.2005)
Kontrola tlaku v koulích – protitlakem. (25.02.2005)
Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005)
Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004)
Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004)
Výměna tyčky stabilizátoru (20.09.2004)
Výměna rozvodového řemene (15.09.2004)
Úprava spínací skřínky (05.08.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru (09.06.2004)
Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004)
Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček (18.05.2004)
Výměna motorového oleje (20.02.2004)
Baterie (05.02.2004)
Výměna LHM kapaliny (04.02.2004)
[Akt. známka: 1,57 / Počet hlasů: 14] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Žulda | Počet komentářů: 16 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

Náhodný obrázek
Zbylo nam trochu Q 14 - 10
Zbylo nam trochu Q 14
zobrazení: 5151
známka: 1.00


Kalendář
<<  Březen  >>
PoÚtStČtSoNe
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.