Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 19. 03. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Repase alternátoru Valeo

Vydáno dne 25. 03. 2005 (55609 přečtení)

(Citroen Xantia 1,9TD 11/95)
Článek byl zkrácen o pasáž s popisem alternátoru, protože originál najdete tady. 

Pokud vám „odejde“ altík-tj.,že přestane nabíjet, pak máte několik možností.Buď dát auto do servisu (za drahý peníz ) nebo seženete na vrakovišti náhradu (od cca 2000 Kč do 3 500 Kč) nebo se s problémem porvete sami. Pro ty zručnější popíši repasi, jež stojí „námahu-práci“ a pár korun za uhlíky (stály 39 Kč), popřípadě ještě k tomu něco za nová ložiska. Když jsem měl na Xantii poctivých 130000 km, namazal jsem u něho ložiska (byla totálně suchá) a pak ho provozoval dál. Při 185 000 km „ natáhl bačkory „ – tj., že přestal dobíjet baterii.

Proto jsem na vrakovišti sehnal 90ti ampérové MITSUBISHI a zamontoval ho. To nabíjelo ale pouze pokud nebyl zapnut žádný spotřebič (dal jsem za něho 2 200 Kč). Nezbývalo nic jiného, než altík zavézt k „odborníkovi“ na opravu. Ten jednal dosti neurvale ale přesto altík opravil. Bohužel fungoval dobře jen cca hodinu jízdy. Pak opět nabíjel jen pokud nebyl zapnut žádný další spotřebič (tahle oprava stála 1 500 Kč). Øekl jsem si tedy, že jediný kdo mi může pomoci jsem já sám nebo že koupím nový altík. V AUTOBENEXu ho měly za 6 800 Kč, bohužel k dodání za 3 týdny.

Proto jsem se ponořil do problému sám a vyplatilo se to. ив роше заказ каталога

Schema nabíjecího obvodu:

Postup repase:

1.vyjmutí altíku z auta. Předek auta dát na „špalky“, sundat přední kolo (u spolujezdce), sundat plastový kryt zakrývající napínací mechanizmus řemene, povolit napínák řemene  a řemen sundat (3 šrouby-uprostřed napínací řemenice, jeden na držáku řemenice a povolit napínací imbus šroub) – viz. obr. (označeno červeně)

 
Poté povolte spodní šroub připevňující alternátor (označeno žlutě). Zbývá ještě odpojit akumulátor, aby nedošlo ke zkratu.

2.Musíte vymontovat čerpadlo hydrauliky, tedy předtím odtlakovat šroubem na regulátoru tlaku hydraulický obvod(při vypnutém motoru),odpojit dvě kovové trubky na čerpadle a jednu pryžovou hadici. Je dobré předem si připravit 2 kusy pryžových krytek na ovzdušňovací šrouby od brzdových válečků (např z FAVORITa) a ty pak natáhnout na konce kovových trubek po jejich odpojení. Zbavíte se tak odkapávání LHM kapaliny na prostor pod nimi. Pryžovou hadici rovněž ucpete vhodným špuntem. Máte-li vyndáno čerpadlo hydrauliky, pak můžete přistoupit k vymontování altíku (po povolení dvou šroubů M8 na horním úchytu alternátoru) a odpojení dvou kabelů el.obvodu ze svorkovnice. K tomu, abyste altík vyndali, budete muset ještě vypojit pryžovou hadici od chladiče. Jinak to bohužel nejde. Můžete ještě sundat konektor od presostatu klimatizace(to abyste ho nepoškodili) Altík se nejlépe vyndavá na pravou stranu, řemenicí dolu.

2.máte-li alternátor vyndaný, přichází ke slovu vlastní repase. Sundejde plastový kryt (zadní strana)

 

Potom odstraňte zalití zapájených spojů statorového vinutí s diodovým blokem (originál je zalit černou hmotou) a zalití šroubku poblíž krytu uhlíků (v mém případě už zalití není originální-bylo provedeno při mazání ložisek při 130 000 km).

Pro rozpůlení altíku je nutné vypájet (rozpojit) spojení statorového vinutí s diodovým blokem (připomínám, že transformátorová pájecí pistole není vhodná – je slabá a nevyhřeje spoje). Z vývodů statorového vinutí stáhněte plastové průchodky – viz obr.

Vypájené spojení statorového vinutí a diodového bloku:

Sundejte držák uhlíků (drží třemi šrouby) – vysuňte plastovou objímku a vyjměte zbytky uhlíků (pokud ještě nějaké jsou).

3.rozpulte altík (nutno vyndat 4 šrouby M5 na obvodu alternátoru).

 

Vyjměte rotor a zkontrolujte 2 měděné kroužky buzení.Jsou-li „vyjeté“, nechte je přesoustružit. Namažte ložiska novou vazelínou na ložiska (nutno předtím vyprat např.v techn.benzínu) popřípadě dejte ložiska nová. Já jsem pouze opět namazal ta původní.

V ELITu jsem objednal nové uhlíky (5x7 mm) a mohl začít vše skládat. Sestavení dělejte opačným způsobem, pečlivě opět spájejte stator s diodovým blokem a pak se těšte na plně funkční alternátor. Ten mi teď opět vesele nabíjí a počítám, že minimálně dalších 60 000 km nebude zlobit. Pokud repasi provedete pečlivě, budete na tom lépe než s altíkem z vrakáče.Dáte nemalý peníz za vyběhaný kus a většinou každý alternátor má po cca 120 000 km „vyschlá“ ložiska-takže můžete v brzku zase čekat problémy.

Štítkové údaje na alternátoru VALEO pro Xantii 1,9 TD s klimatizací (80 A alternátor):

 

S pozdravem                                                     autor:DOMENICO


Poznámka:
Autor neručí za škody způsobené neodborným postupem při repasi a tento návod je pouze pomůckou těm, kdo jsou zruční a nebojí se trochu riskovat.

Související články:
Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011)
Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011)
Výměna táhel řazení (18.02.2009)
Oprava vložky zámku na X1 (21.01.2009)
Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008)
Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008)
Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007)
Automatické rozsvícení světel 3 (29.08.2007)
Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007)
Levné čidlo ABS - EasySenzor (28.02.2007)
Palubní počítač pro Xantii HDI (12.01.2007)
Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006)
Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006)
Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006)
Výměna skla ve dveřích (05.03.2006)
Výměna radiátoru topení (02.03.2006)
Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006)
Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006)
Rozebrání dveří (02.02.2006)
Oprava posilovače řízení (25.01.2006)
Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006)
Automatické rozsvícení světel (19.01.2006)
Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem (16.01.2006)
Výměna pylového filtru (25.08.2005)
Oprava zadního přidřeného stěrače (14.07.2005)
Měření čidel ABS (29.06.2005)
Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005)
Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005)
Hydraktiv 2 to je pohodlíčko ! (19.05.2005)
Seřízení výšky v praxi (15.04.2005)
Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005)
Seřizování výšky na Activě (10.03.2005)
Kontrola tlaku v koulích – protitlakem. (25.02.2005)
Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005)
Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004)
Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004)
Výměna tyčky stabilizátoru (20.09.2004)
Výměna rozvodového řemene (15.09.2004)
Úprava spínací skřínky (05.08.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru (09.06.2004)
Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004)
Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček (18.05.2004)
Výměna motorového oleje (20.02.2004)
Baterie (05.02.2004)
Výměna LHM kapaliny (04.02.2004)
[Akt. známka: 1,56 / Počet hlasů: 34] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Domenico | Počet komentářů: 30 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

Náhodný obrázek
Vetchý a jean Reno v jedné osobě
Z jednoho pohledu byl podobný Vetchému a z jiného zase Jeanu Reno
zobrazení: 5553
známka: 2.43


Kalendář
<<  Březen  >>
PoÚtStČtSoNe
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.