Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 24. 04. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Postup opravy zadního výškového korektoru

Vydáno dne 09. 06. 2004 (33946 přečtení)

V souvislosti s předchozím článkem, ale i na fóru je již spousta lidí, kteří se o problém se zadním výškovým korektorem zajímají, nám HonzaBK poslal jednoduchý postup jak opravit zadní výškový korektor. Postup je napsán v bodech, případné doplnění určitě Honza rád poskytne.

1. Umístíme auto na hever nebo jámu.
2. Vypustíme tlak z hydraulického okruhu šroubem na klíč č. 12 na tlakovém regulátoru.
3. Odšroubujeme 3 ks hydraulických trubek vedoucích do korektoru (klíč. č.8 nebo 9).
Korektor
4. Vycvakneme plastové táhýlko z kuličky.
5. Odšroubujeme 3 ks šroubů M8 které drží korektor k nápravě Klíč torx 30 nebo 40.
6. Pokud nejde povolit (stává se to velmi často) navaříme jiný šroub na šestihranou hlavu a povolíme pomocí tohoto šroubu.
7. Po vydělání ven vyzkoušíme pohyblivost dvou plechových pák, které se musí vracet samovolně pomocí pružin do středové polohy.
8. Obvykle je jedna páka zarezavělá.
9. No a to právě nastává ta chvíle, že můžeme vyžduchat Xantiu ven aby nezavazela v dílně a určitou dobu se nesvezeme.
10. Pečlivě se podíváme, jak je to složený – nakreslíme, vyfotíme apod.
11. Odbrousíme roznýtování čepu, který je zarezavělej, čep vyrazíme a vše pečlivě vyčistíme.
12. Podle původního čepu necháme vysoustružit novej čep který bude o cca 1 mm delší (přesah na roznýtování)
13. Doporučuju nový čep a rezavou páčku pozinkovat.
14. Pečlivě namažeme, složíme podle fotografie, obrazku apod., roznýtujeme čep, vyzkoušíme funkci, zda se volně obě táhla vrací do středové polohy a můžeme montovat zpět.
15. Při montáži samozřejmě použijeme nové šrouby M8, určitě tam nedávejte delší. (Já používám torxy na Airbagy z Nissanů) Nasadíme plastové táhýlko, přišroubujeme 3 trubky LHM a můžeme startovat.
16. Nakonec zkontrolujeme jestli někde neutíká LHM.
17. Při montáži trubek LHM doporučuje Citroen koupit nová těsnění trubek.

Poznámka: Pokud máme opotřebovanou – vyrezavělou kuličku na to plastový táhlo , odbrousíme kuličku, koupíme nebo necháme vysoustružit novou a nanýtujeme (namontujeme, navaříme) novou kuličku na páčku.

Pokud jde všechno povolit a veškeré díl jsou připraveny, je možno výměnu zadního korektoru zvládnout cca za 1 hodinu práce. Zdůrazňuji, pokud mám nachystaný jiný korektor!!

Související články:
Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011)
Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011)
Výměna táhel řazení (18.02.2009)
Oprava vložky zámku na X1 (21.01.2009)
Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008)
Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008)
Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007)
Automatické rozsvícení světel 3 (29.08.2007)
Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007)
Levné čidlo ABS - EasySenzor (28.02.2007)
Palubní počítač pro Xantii HDI (12.01.2007)
Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006)
Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006)
Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006)
Výměna skla ve dveřích (05.03.2006)
Výměna radiátoru topení (02.03.2006)
Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006)
Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006)
Rozebrání dveří (02.02.2006)
Oprava posilovače řízení (25.01.2006)
Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006)
Automatické rozsvícení světel (19.01.2006)
Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem (16.01.2006)
Výměna pylového filtru (25.08.2005)
Oprava zadního přidřeného stěrače (14.07.2005)
Měření čidel ABS (29.06.2005)
Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005)
Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005)
Hydraktiv 2 to je pohodlíčko ! (19.05.2005)
Seřízení výšky v praxi (15.04.2005)
Repase alternátoru Valeo (25.03.2005)
Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005)
Seřizování výšky na Activě (10.03.2005)
Kontrola tlaku v koulích – protitlakem. (25.02.2005)
Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005)
Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004)
Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004)
Výměna tyčky stabilizátoru (20.09.2004)
Výměna rozvodového řemene (15.09.2004)
Úprava spínací skřínky (05.08.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004)
Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004)
Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček (18.05.2004)
Výměna motorového oleje (20.02.2004)
Baterie (05.02.2004)
Výměna LHM kapaliny (04.02.2004)
[Akt. známka: 1,64 / Počet hlasů: 25] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Holfi | Počet komentářů: 22 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

Náhodný obrázek
Hajkis
následovník BX
zobrazení: 6693
známka: 2.25


Kalendář
<<  Duben  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30      

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.