Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 25. 06. 2019  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře  

Hlavní menu



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Palubní počítač pro Xantii HDI

Vydáno dne 12. 01. 2007 (33728 přečtení)

Přístroj palubního počítače (PP) je použit z XM.

Signály, které ke své funkci potřebuje PP v XM jsou shodné se signály, které nabízí Xantia. ECU motoru vysílá impulsy o aktuálním množství paliva spotřebovávaného motorem. Dále se využívá informace o rychlosti auta ze snímače na převodovce. Tyto údaje jsou použity pro výpočet průměrné spotřeby okamžité i celkové a také pro průměrnou rychlost auta. PP také zobrazuje teplotu měřenou externím čidlem.

Zapojení konektoru palubního počítače:

1 +12V
2 mínus(zem)
3 +12V spínací skříňka
4 regulace intenzity podsvícení
5 čidlo teploty (termistor)
6 čidlo teploty mínus
7 nezapojeno
8 rychlost vozidla
9 nezapojeno
10 ECU - spotřeba paliva
11 tlačítko ovládání – mínus
12 tlačítko ovládání – vstup
13 snímač paliva v nádrži – nevyužito
14 snímač paliva v nádrži – nevyužito
15 snímač paliva v nádrži – nevyužito

A teď k samotné montáži.

Nechtěl jsem v interiéru nic řezat a lámat, proto jsem PP umístil pod popelník.

Z ECU použijeme dva signály - množství spotřebovávaného paliva(PIN č. 63) a rychlost auta(PIN č. 19). Vzhledem k tomu, že PIN č. 63 není v patici ECU osazen, musel jsem ho doplnit novým konektorem a vsadit do patice. PIN č. 19 osazen je, proto se napojíme přímo na vodič(zelený).

ECU je umístěna v plastovém boxu za pravým hlavním světlometem. ECU vyjmeme a odpojíme z ní patici odklopením plechovou pojistkou. Shora patice je šroubek. Po jeho odšroubování odklopíme a sejmeme krytku patice, čímž se obnaží kabeláž.

Po připojení obou vodičů do patice je svedeme podél kabeláže do podběhu kde je průchodka do dveřního sloupku.

Vodiče protáhneme do sloupku a po demontáži průchodky kabeláže dveří

provlečeme další průchodkou do kabiny vozu.

Kolem ventilátoru natáhneme vodiče až pod popelník ke konektoru PP.

Dále budeme potřebovat napájet PP stálým napětím +12V, mínusem, spínaným napětím +12V od skříňky zapalování a napětí regulace podsvícení palubních přístrojů. Toto vše najdeme v konektoru hodin nad radiem.

Demontujeme kryty s koberečkem nad pedály a kryty kolem volantu. Vedle volantu je plastový díl, ve kterém bývá většinou ovladač pravého el. zrcátka. Ten je uchycen jedním šroubkem zprava. Kryt vyjmeme, odpojíme kabeláž a odložíme. Dále vymontujeme rádio nebo vyklápěcí skříňku rádia. Hodiny jsou součástí lišty, která je přichycena 5ti šrouby po celé délce zespodu. Lištu povysuneme.

Ze zadu hodin je konektor se 6ti vodiči. PIN č.1 (+12V trvale), PIN č.2(mínus), PIN č.3(+12V spínané), PN č.4(intenzita osvětlení).

Zde se napojíme a vodiče protáhneme ke konektoru PP pod popelníkem.

K ovládání PP potřebujeme nějaké tlačítko. Já použil odpojený ovladač pravého el. zrcátka(domontoval jsem si ovládání pro obě do dveří).

Dá se použít jakýkoli spínač(tlačítko) dle fantazie a vkusu. Signál od spínače zavedeme do konektoru PP.

Poslední zobrazovanou informací je teplota. Vzhledem k tomu, že hodiny v autě zobrazují i venkovní teplotu, nezapojoval jsem ji do PP. Dá se ale využít třeba pro zobrazení teploty uvnitř auta. Pozor! PP se nadá souběžně napojit na stejné čidlo, které používají hodiny. Musíme použít druhé.

Konektor pro PP jsem použil ze staré kabeláže k přístrojové desce.

A nebo s PP sehnat originál konektor.

PP jsem uchytil k odkládacímu kaslíku pod popelníkem.

Celou operaci bych doporučoval dělat při odpojené baterce a před spuštěním ještě překontrolovat správnost zapojení. Doufám, že čísla PINů konektorů budou shodná i v jiném HDI… U francouzů je všechno možný…

No a na závěr poskládat auto do původního stavu…

Ještě musím poděkovat FRENKovi za poskytnuté informace k zapojení palubního počítače z XM, které jsem zde zveřejnil(bez jeho vědomí). Doufám, že jsem neporušil autorská práva.

Zdar kutilům


Související články:
Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011)
Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011)
Výměna táhel řazení (18.02.2009)
Oprava vložky zámku na X1 (21.01.2009)
Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008)
Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008)
Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007)
Automatické rozsvícení světel 3 (29.08.2007)
Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007)
Levné čidlo ABS - EasySenzor (28.02.2007)
Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006)
Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006)
Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006)
Výměna skla ve dveřích (05.03.2006)
Výměna radiátoru topení (02.03.2006)
Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006)
Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006)
Rozebrání dveří (02.02.2006)
Oprava posilovače řízení (25.01.2006)
Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006)
Automatické rozsvícení světel (19.01.2006)
Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem (16.01.2006)
Výměna pylového filtru (25.08.2005)
Oprava zadního přidřeného stěrače (14.07.2005)
Měření čidel ABS (29.06.2005)
Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005)
Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005)
Hydraktiv 2 to je pohodlíčko ! (19.05.2005)
Seřízení výšky v praxi (15.04.2005)
Repase alternátoru Valeo (25.03.2005)
Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005)
Seřizování výšky na Activě (10.03.2005)
Kontrola tlaku v koulích – protitlakem. (25.02.2005)
Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005)
Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004)
Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004)
Výměna tyčky stabilizátoru (20.09.2004)
Výměna rozvodového řemene (15.09.2004)
Úprava spínací skřínky (05.08.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru (09.06.2004)
Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004)
Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček (18.05.2004)
Výměna motorového oleje (20.02.2004)
Baterie (05.02.2004)
Výměna LHM kapaliny (04.02.2004)
[Akt. známka: 2,00 / Počet hlasů: 27] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: lewkins | Počet komentářů: 79 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Celkový počet registrovaných Xantií na XV :
14

Úprava přihlášeného účastníka!
Registrace nového účastníka!
Zrušení registrace
Seznam přihlášených

Náhodný obrázek
xantia 2.0 AT
Xantuska na vrcholu Brna:-)
zobrazení: 2848
známka: 0

Poslední komentáře
bez titulku
"Bude článek, rád si přečtu o srazu. Už jsm . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
bez titulku
"Pravda a nejen v časáku, ale kdekoliv jind . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
Andréé Citroen
"dejve, v tom časáku píšou, že se narodil v . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
bez titulku
"Bylo to fajn, moc rád jsem vás za viděl, t . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
Re: Teestovacka
"DS nebo CX ???"
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
bez titulku
"A co letos diplomy? Budou??? :-) :-)"
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019

Kalendář
<<  Červen  >>
PoÚtStČtSoNe
     1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30



Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Holfi Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.