Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 19. 03. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Oprava zadního přidřeného stěrače

Vydáno dne 14. 07. 2005 (36082 přečtení)

Oprava zadního přidřeného stěrače pro začátečníky s podrobným popisem :
Pravděpodobně jste se s tím již někteří setkali. Přidření nebo zadření zadního stěrače se projevuje tím, že nejprve v zimním období a poté stále častěji, se zadní stěrač líně vleče po zadním okně, až se zcela zastaví a to jako na potvoru někde po trase a v půli okna. Tím pádem Vám do motůrku stěrače stéle jde proud i když se stěrač nehýbe, až do té doby než vypnete klíček zapalování, nebo vyndáte pojistku (hrozí spálení motorku). Případně můžete stěrači ručně pomoci do počáteční polohy a od té doby ho nepoužívat. Namazání osičky nepomůže, protože v osičce stěrače jsou 2 pouzdra, 1 těsnící kroužek a 1 plastové pouzdro, takže WDčko neproteče.
Jediné co v této chvíli pomůže je stěrač celý rozebrat a vyčistit.

Jak na to ? Je to celkem jednoduché a oprava zabere cca. 2-3hodiny. Fotky jsou bohužel foceny obráceně od skoro rozdělaného stěrače, takže na fotce, kde se demontuje, je již zobrazena vlastně montáž (sorry, jsem zapoměl fotit včas)

1) Odmotujeme zadní stěrač
- Odklopíme plastový kryt a povolíme matku M8 klíčem č.13. Lehkým či silnějším páčením sundáme stěrač
- Povolíme plastovou matku klíčem č.21
- Sundáme plastovou podložku a těsnící gumu
sterac

2) Odejmeme zadní kryty koncových světel z tapecírunku.


3) Odpojíme modrý konektor na obou stranách. Kabel mezi konektory vede v zadním tapecírunku a ten musíme sundat.
   

4) Odšroubujeme madlo zavírání zadních dveří.


5) Sundáme zadní tapecírukn poté, co vyšroubujeme všechny šroubky asi 12ks.


6) Odmontujeme zadní plastovou lištu pod oknem povolením 4 šroubů (já na ní mám ještě záclonku, té si nevšímejte).


7) Odlepíme plastový kryt zadních dvěří, pod kterým je schovaný mechanismus zámku a stěrač.


8) Odmontujeme motorek stěrače od dveří odpojením konektoru a povolením 3 šroubů klíčem č.10.


9) Odmontujeme motorek stěrače z plechu povolením 3 šroubů klíčem č.10.


10) Rozbušovačkou nebo sekáčem či odvrtáním odstraníme hlavičky všech 6 nýtů, které drží kryt převodovky stěrače.


11) Sundáme plastové těsnění převodovky stěrače.


12) Tímto se dostaneme do převodovky stěrače a zříme ten humus co tam po těch letech je.


13) Nasadíme matku M8 na hřídel stěrače a kladívkem hřídel vyklepneme co to jde. Pak sundáme matku a vhodným předmětem vyklepneme hřídel úplně. Pozor na poškození vnitřních kluzných futer v trubce hřídelky stěrače.


14) Označíme si polohu kolečka vůči kraji převodovky a plochým šroubovákem kolečko vydloubneme z převodovky (pozor na poškození zubů kolečka).


15) Nyní máme stěrač rozebraný na prvočinitele a můžeme čistit vše co vidíme :
- jemným smirkovým papírem obrousíme do čista celou osičku stěrače
- taktéž zlehka očistíme vnitřek trubičky. Pozor !!! první těsnící pouzdro (od stěrače) je plastové, pak je gumový O kroužek. Poté následuje první kovové kluzné "ložisko", pak je mezera, kde je dost bordelu a těsně před převodovou je druhé kluzné ložisko. Já čistil hadrem a technickým benzínem a jemným smirkem
- obrousíme smirkem též ozubení osičky a převodový mechanizmus
- vyčistíme celý vnitřek převodovky
- očistíme kontakty jak na plastovém kolečku, tak na převodovce


16) Po vyčištění vypadá převodovka asi takto. Nyní můžeme odvrtat to co zbylo po odbroušení nýtů při sundavání krytu převodovky viz. bod 10. Já jsem vrtal vrtákem 4,2mm.


17) Zahájíme mazání všeho co jde a a nasadíme zpět černé kolečko pootočené tak, jak jsme si předtím označili. Já jsem mazal červenou ložiskovou vazelínou, staršího data výroby.


18) Namažeme osičku (osičku jsem mazal grafitovou vazelínou. grafitová vazelína vodí a na společné kontakty pod plastovým kolečkem jsem jí nechtěl riskovat) a zlehka jí vsuneme do vodící trubičky. Namažeme vršek s převody. Nasadíme plastové těsnění převodovky.


19) Na přidělání víka převodovky budeme potřebovat 6ks šroubků M4, matičky a kdo chce i podložky pérofky. Případně můžeme kryt na převodovku opět nanýtovat. Což ovšem není zrovna nejlepší řešení, pokud budeme časem opět stěrač rozebírat. Po sešroubování přestříkneme závity šroubů barvou, aby se nám nepovolily.


20) Přišroubujeme soustrojí stěrače na plech, který stěrač drží na dveřích vozu. Od této chvíle postupujeme od bodu 8 k bodu 1 čili obráceně a montujeme vše zpět.


Pokud není problém ve spáleném motůrku, tak by vše mělo běhat jako zamlada :-)
Žížalka

Související články:
Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011)
Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011)
Výměna táhel řazení (18.02.2009)
Oprava vložky zámku na X1 (21.01.2009)
Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008)
Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008)
Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007)
Automatické rozsvícení světel 3 (29.08.2007)
Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007)
Levné čidlo ABS - EasySenzor (28.02.2007)
Palubní počítač pro Xantii HDI (12.01.2007)
Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006)
Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006)
Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006)
Výměna skla ve dveřích (05.03.2006)
Výměna radiátoru topení (02.03.2006)
Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006)
Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006)
Rozebrání dveří (02.02.2006)
Oprava posilovače řízení (25.01.2006)
Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006)
Automatické rozsvícení světel (19.01.2006)
Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem (16.01.2006)
Výměna pylového filtru (25.08.2005)
Měření čidel ABS (29.06.2005)
Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005)
Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005)
Hydraktiv 2 to je pohodlíčko ! (19.05.2005)
Seřízení výšky v praxi (15.04.2005)
Repase alternátoru Valeo (25.03.2005)
Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005)
Seřizování výšky na Activě (10.03.2005)
Kontrola tlaku v koulích – protitlakem. (25.02.2005)
Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005)
Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004)
Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004)
Výměna tyčky stabilizátoru (20.09.2004)
Výměna rozvodového řemene (15.09.2004)
Úprava spínací skřínky (05.08.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru (09.06.2004)
Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004)
Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček (18.05.2004)
Výměna motorového oleje (20.02.2004)
Baterie (05.02.2004)
Výměna LHM kapaliny (04.02.2004)
[Akt. známka: 2,13 / Počet hlasů: 16] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Zizalka | Počet komentářů: 23 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

Náhodný obrázek
současná podoba
současná podoba, zkusil jsem nastříkat disky na stříbrno, vypadá to velice zajimavě, chci ještě zkusit chrom.
To zelený na oknech jsou záclonky Shrek nachystané pro malou.
zobrazení: 4994
známka: 1.00


Kalendář
<<  Březen  >>
PoÚtStČtSoNe
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.