Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 19. 03. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Oprava vložky zámku na X1

Vydáno dne 21. 01. 2009 (31302 přečtení)

Návod na opravu zámku dveří nám zaslal Majk.z

Už se asi nám, Xantiákům, někdy stalo, že se začaly protáčet klíče v zámku. Na vině jsou roztažené pacičky, díky kterým pak není klíč ve správné poloze a nejde odemknout. Proto je potřeba ty pacičky k sobě přihnout.
V první řadě je potřeba si sehnat nářadí. Stačí nám k tomu delší užší šroubovák, kombinačky (nejlépe s těmi dlouhými čelistmi) a nějaká nádoba.



Pokud si tohle vše připravíme na stůl, vezmeme šroubovák, odloupneme černou záslepku na stěně dveří, kde je i zámek.



Potom je potřeba zamířit šroubovák tak, aby se člověk trefil do takové pacičky, která zámek drží ve dveřích. Pak je potřeba zatlačit jakoby dovnitř do dveří. Stačí lehce. Lépe by bylo sundat výplň dveří, aby na to bylo světlo. On je problém i v tom, že těsně u díry ve dveřích je i táhlo na otevírání dveří z venku. Pokud vyskočí, je potřeba stejně rozebrat dveře. постельное белье 3д киев



Vložka zámku sama od sebe nevyskočí. Je potřeba ji vytáhnout klíčem („zapáčit“ klíč ve vložce a táhnout)



Poté vezmeme vložku zámku i s klíčem nad lavor (nádoba nebo něco podobného). Jde o to, že v zámku jsou 3 miniaturní kuličky a byl by celkem vážný problém je poztrácet. Na to prosím pozor.

Začneme s rozebíráním. Vezmeme si tenký šroubovák a vypáčíme z obou stran tu černou krytku.



Poté, co ji odstraníme, zatlačíme zeshora na tu část, do které se vsouvá klíč. Zespodu přidržujeme vnitřní část, aby nevypadla. V ní jsou první dvě kuličky.



Jednu tam na boku vidíte. Rády vypadávají. Pozor na to. Pokud vypadne, vložte ji zpět do díry.

Pak se udělá to, že při současném přidržování kuliček se vezme za horní část (kam se vkládá klíč) a oddělíme je od sebe. Pozor, v holé vložce je poslední, třetí kulička, ale držená perkem.



Teď se podíváme na ony pacičky. Jsou zezadu zámku uprostřed.



Takto to vypadá, když jsou pacičky ve stavu, kdy tam není klíč.



Takto vypadají, když by měl klíč být v poloze, aby bylo možno odemknout.



Omlouvám se za rozmazané fotky, bohužel, i když jsem měl stativ, nešlo to dost dobře.

Teď zpět k tématu. Do této polohy, pokud jsou pacičky roztažené, se klíč nikdy nedostane. Je potřeba ony pacičky k sobě trochu přihnout. Nejlepší jsou na to takové ty špičaté kombinačky, protože pak má člověk v ruce cit. Je potřeba to dělat opravdu opatrně a po velmi malých koušíčkách, protože pacičky jsou z duralu a pokud se ulomí, je zámek nenávratně zničen. Proto ohnout o kousek, vyzkoušet klíč, pokud zámek nepovyjede, postup opakovat. Pak je dobré vložku něčím máznout, aby šel lehce. Osobně jej v tomto stavu prostříknu WD40. Vede se diskuze, že to není nejlepší nápad, že prý se do zámku dostane bordel a na „zaschlé“ WDčko se to nalepí a nepůjde vůbec. V základu je ale zámek máznut vazelínou, tak to nechám na vás.

Postup při skládání je přesně opačný, jakým způsobem se zámek rozebíral. Jen je tu jedna záludnost a tou je přesné umístění dílů. Vložit holou vložku do pouzdra zas takový problém není, protože se to ani jinak udělat nedá ( v pouzdru je zářez pro kuličku). Druhé pouzdro, pokud si člověk nezapamatuje, jak se to vyndavá, nebo nemá fotografii, je odkázán na zkoušení. Ale já zde hodím fotografii:



Ta díra na válcové ploše v posledním pouzdře je pouze na jedné straně, proto se podle toho orientujte. Též se orientujte podle zářezů pro kuličky v posledním pouzdře. Přiklopíme černou krytku, vložíme zámek do dveří (jde pouze tou výše zmíněnou dírou na válcové ploše dolů) a můžeme odemykat, jako ďáblové, když někomu nejede dálkové.

Díky za rady od otce, který si toto dělal na Citroënu XM Y3 (tam se ale jinak vyndavají ze dveří).

Majk.z

Související články:
Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011)
Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011)
Výměna táhel řazení (18.02.2009)
Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008)
Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008)
Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007)
Automatické rozsvícení světel 3 (29.08.2007)
Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007)
Levné čidlo ABS - EasySenzor (28.02.2007)
Palubní počítač pro Xantii HDI (12.01.2007)
Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006)
Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006)
Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006)
Výměna skla ve dveřích (05.03.2006)
Výměna radiátoru topení (02.03.2006)
Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006)
Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006)
Rozebrání dveří (02.02.2006)
Oprava posilovače řízení (25.01.2006)
Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006)
Automatické rozsvícení světel (19.01.2006)
Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem (16.01.2006)
Výměna pylového filtru (25.08.2005)
Oprava zadního přidřeného stěrače (14.07.2005)
Měření čidel ABS (29.06.2005)
Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005)
Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005)
Hydraktiv 2 to je pohodlíčko ! (19.05.2005)
Seřízení výšky v praxi (15.04.2005)
Repase alternátoru Valeo (25.03.2005)
Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005)
Seřizování výšky na Activě (10.03.2005)
Kontrola tlaku v koulích – protitlakem. (25.02.2005)
Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005)
Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004)
Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004)
Výměna tyčky stabilizátoru (20.09.2004)
Výměna rozvodového řemene (15.09.2004)
Úprava spínací skřínky (05.08.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru (09.06.2004)
Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004)
Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček (18.05.2004)
Výměna motorového oleje (20.02.2004)
Baterie (05.02.2004)
Výměna LHM kapaliny (04.02.2004)
[Akt. známka: 2,19 / Počet hlasů: 21] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Holfi | Počet komentářů: 34 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

Náhodný obrázek
Lumpaciny na dalnici
Dalnicni spunt
zobrazení: 5598
známka: 1.90


Kalendář
<<  Březen  >>
PoÚtStČtSoNe
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.