Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 24. 08. 2019  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře  

Hlavní menu



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček

Vydáno dne 18. 05. 2004 (23163 přečtení)

Většina moderních vozů, včetně našich Xantií, má v předních brzdových destičkách kablíky, které když se prodřou a spojí přes brzdový kotouč s kostrou (rozuměj – pólem), rozsvítí varovnou kontrolku „opotřebení brzdových destiček“. Při této hlášce by měl každý majitel vozu zpozornět a při nejbližší pří-ležitosti nechat brzdové destičky vyměnit v servisu nebo to udělat svépomocí.

Tím se ale dnes zabývat nebudeme, dnes se zaměříme na to, co dělat, když jsou brzdové destičky sjeté na minimum a nám přesto nesvítí varovná kontrolka. Příčin může být více, od spálené žárovky v přístrojové desce, přes špatné kontakty v konektorech, až po přestřižené kabely od brzdových destiček. Poslední příčinou bych se chtěl dnes zabývat a dále trochu rozvinout, jak jsem to opravil já.

Vzhledem k tomu, že mám Xantii ročník 1993, po vypnutí motoru auto po určité, ne však dlouhé, době klesne. Tím se namáhá vícero součástí na podvozku, ale mimo jiné také kablíky od předních brzdových destiček, díky kterým nám při jejích opotřebení pak svítí kontrolka na palubní desce, které se rády přestřihnou. Viděl jsem tuto závadu na více Xantiích, proto jsem se rozhodl to nějakým levným a inteligentním řešením opravit.

Nejdříve jsem zjistil rozsah poškození a vesměs se jednalo „pouze“ o přestřižení v oblasti průchodek u přední pístnice a karoserie. Po návštěvě autorizovaného servisu, kde mi na můj dotaz řekli, že nové kabely, respektive svazky jsou drahé, stojí tuším 1.000,-/kus, rozhodl jsem se to opravit sám. Zakoupil jsem dvojlinku, která se používá k hudebním reprosoustavám, je ohebná, dostatečně dimenzovaná, má průhlednou bůžírku a podobný vnější průměr jako původní dráty (k dostání je v každé elektroprodejně). Teď ale přišlo na zvážení, jestli udělat nové vedení od konektoru u hlavní kabeláže, je někde pod motorem až ke konektoru, který se nachází za předním brzdičem. Nakonec vzhledem k tomu, že k vnitřním konektorům pod motorem je špatný přístup, zvolil jsem jednodušší postup a to ten, že jsem rozlámané a porušené části drátu odštípl štípačkami, lépe dále od průchodek, aby nám pak průchodkami procházel nový drát a po důkladném očistění (pozor, opravdu důkladném, protože dráty byli zoxidované), jsem to klasickou pistolovou páječkou proletoval. Než jsem to spojil i na druhé straně, nasadil jsem to do průchodek (které jsem předtím vyndal z držáků) a pak také zaletoval. Je potřeba to pořádně prohřát, aby se to pěkně spojilo. Pak jsem vzal samovulkanizační izolační pásku pro elektrikáře, kterou jsem pájené spoje omotal a nakonec nasadil průchodky do držáků. Dráty jsem ještě v průchodkách namazal přípravkem WD-40, to aby při pohybu (propérování karoserie, vytočení kola do plného rejdu, klesnutí auta na břicho) pěkně klouzali a neměli možnost se lámat a vše jsem zkontroloval.

Při propojení tohoto opraveného drátu a zapnutém zapalování se musí rozsvítit žárovička „opotřebení brzdových destiček“. Pokud se tak stalo, vše funguje tak jak má, oprava se zdařila, ale pokud se kontrolka nerozsvítila, je potřeba chybu hledat někde jinde. Ještě bych chtěl dodat, že je občas vhodné kablíky očistit od bláta a zkontrolovat, jestli se volně protahují skrze průchodky, aby se zase neulomili. Já to mám na svém autě přes dva roky a funguje to k plné spokojenosti, kabely jsou stále měkké a ohebné a skrze průchodky jdou „jako po másle“.

Doufám, že tento návod byl napsán alespoň trochu srozumitelně a někomu pomůže při opravě této závady.

Martin V.


Související články:
Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011)
Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011)
Výměna táhel řazení (18.02.2009)
Oprava vložky zámku na X1 (21.01.2009)
Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008)
Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008)
Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007)
Automatické rozsvícení světel 3 (29.08.2007)
Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007)
Levné čidlo ABS - EasySenzor (28.02.2007)
Palubní počítač pro Xantii HDI (12.01.2007)
Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006)
Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006)
Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006)
Výměna skla ve dveřích (05.03.2006)
Výměna radiátoru topení (02.03.2006)
Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006)
Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006)
Rozebrání dveří (02.02.2006)
Oprava posilovače řízení (25.01.2006)
Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006)
Automatické rozsvícení světel (19.01.2006)
Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem (16.01.2006)
Výměna pylového filtru (25.08.2005)
Oprava zadního přidřeného stěrače (14.07.2005)
Měření čidel ABS (29.06.2005)
Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005)
Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005)
Hydraktiv 2 to je pohodlíčko ! (19.05.2005)
Seřízení výšky v praxi (15.04.2005)
Repase alternátoru Valeo (25.03.2005)
Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005)
Seřizování výšky na Activě (10.03.2005)
Kontrola tlaku v koulích – protitlakem. (25.02.2005)
Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005)
Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004)
Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004)
Výměna tyčky stabilizátoru (20.09.2004)
Výměna rozvodového řemene (15.09.2004)
Úprava spínací skřínky (05.08.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru (09.06.2004)
Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004)
Výměna motorového oleje (20.02.2004)
Baterie (05.02.2004)
Výměna LHM kapaliny (04.02.2004)
[Akt. známka: 1,50 / Počet hlasů: 26] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: MartinV | Počet komentářů: 4 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Celkový počet registrovaných Xantií na XV :
14

Úprava přihlášeného účastníka!
Registrace nového účastníka!
Zrušení registrace
Seznam přihlášených

Náhodný obrázek
DSo
Skoda ze neni moje...
zobrazení: 3509
známka: 1.50

Poslední komentáře
bez titulku
"Bude článek, rád si přečtu o srazu. Už jsm . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
bez titulku
"Pravda a nejen v časáku, ale kdekoliv jind . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
Andréé Citroen
"dejve, v tom časáku píšou, že se narodil v . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
bez titulku
"Bylo to fajn, moc rád jsem vás za viděl, t . . . "
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
Re: Teestovacka
"DS nebo CX ???"
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019
bez titulku
"A co letos diplomy? Budou??? :-) :-)"
Xantia víkend XVI - 10.5.2019 – 12.5.2019

Kalendář
<<  Srpen  >>
PoÚtStČtSoNe
   1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Holfi Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.