Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 19. 03. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Levné čidlo ABS - EasySenzor

Vydáno dne 28. 02. 2007 (44489 přečtení)

Protože mi odešlo zadní čidlo ABS, které jsem pracně doloval ven , ještě pracněji přemotával a výsledek byl, že se zase po třech měsících provozu přerušilo, pravda, asi jsem nebyl tak pečlivý při motání jako MíraCB.
Z uvedených důvodů jsem řekl ne, žádné pracné motání a uchýlil jsem se k falešným sobům. Jinými slovy do samovýroby čidla nového. Vznikl typ „EasySensor ABS“ .

Tento článek berte jako návod, typ , ale ne jako přesný továrenský pracovní postup.

Vývoj zabral dva dny.

Základní výsledky výzkumu :
  • · ohmický odpor cívky ( originál 1050 Ω ) není kritický, protože vstupní obvod procesoru ABS tuto hodnotu kontroluje a systém odpojí až při poklesu odporu cívky pod 350 Ω (vyhodnocení svodu) respektive při překročení nad 2900 Ω (vyhodnocení přechodových odporů). Výběr cívky pro čidlo není tedy příliš svazován hodnotou 1050 Ω . Je možné více se zajímat o geometrické tvary cívky, které jsou predikované rozměry čidla. Mě se tedy povedlo ve sklepních zásobách najít cívku splňující obě kriteria.



  • něco o rozměrech, limitující velikost snímače - průměr díry v ramenu pro zasunutí čidla je 18 mm, vzdálenost zubů od ramene je 27 mm, šířka zubů – 8 mm, obvod ozubeného kola přesahuje upevňovací otvor o 4 mm. Z toho rozměry snímače viz. Obr. 1 .
  • něco teorie – pólové nástavce Obr. 2 musí být složeny ze dvou magnetů stejnými póly k sobě, nebo-li, přiložíte-li je k sobě, mají tendenci odpuzovat se a po uvolnění odskočí. Trochu to znepříjemňuje lepení magnetů.
    Toto uspořádání je nutné, aby snímač byl univerzální – levé nebo pravé kolo. Je tím zaručena nezávislost


     

    Realizace a výroba

    Čistý čas výroby, nepočítám dobu tvrdnutí lepidla, je cca 3 hodiny včetně výroby držáku.

    Materiál :

    vhodná cívka relé ( v mém případě sklepní archiv ), dva kancelářské magnety (15x10x5), lepidlo Chemoprén EXTRA a Epoxidové, 55 mm trubky průměr 18 mm ( v mém případě silon ) mohla by být i z jiného paramagnetického materiálu – nerez, měděná topenářská atp. , kus kabelu.



    Postup výroby :

    Uřízni kus trubky a najdi cívku - konečný zdar závisí na získání nějaké vhodné cívky aby se především, jak říkají klucí na Moravě, vlezla do trubky prům.18 mm, kterou si vezmi k ruce .
    Já jsem našel, v materiálu pod označením vono se to jednou hodí, relé, které má téměř stejné elektrické vlastnosti jako originální cívka snímače. Tj. R = 1050 Ohmů , 7200 závitů .
    Jde jen o to, šetrným způsobem ji odhalit a očistit od zbytečných mechanických částí (kontakty a ostatní balast).

     

    Připrav si magnety – jak už jsem uvedl, použil jsem běžné kancl. magnety, asi se dají koupit v papírnictví, já je štípnul sekretářce na magnetické tabuli. Magnety je třeba trochu upravit. Po jejich odzkoušení dle odstavce něco teorie si označ (centrofix) konce, jak budou magnety složeny.

    Šířku 10 mm je třeba ubrousit na 9 mm a jednu podélnou hranu každého zakulatit viz. přiložený obr. , aby po vložení do trubky byla vzdálenost rovné plochy magnetů od kraje trubky 5 mm viz. Obr. 1 . Za obroušené a utržené prsty se zříkám odpovědnosti. Já jsem použil hodinářskou ? – prostě malou stolní brusku prům. kotouče 85 mm, takže když tam strčíš palec, brusku zastavíš. Je nutné použít tvrdý kotouč, v mém případě bílý, jinak ferit vyjede dobrou stopu.

      

    Nalepení magnetů – jak již jsem uvedl, k nalepení magnetů jsem použil Chemopren resp. UNI-CLEBER EXTRA , ale asi bude i jiné lepidlo vhodné.Toto jsem použil proto, že bylo po ruce a chtěl jsem rychlé zaschnutí a pružný spoj.

     

    Zalití do trubky – před zalitím přiletuj k cívce kus cca 40 cm gumového dvoužilového ( 2x 1 mm Cu licna) kabelu . Protože kabel starého čidla jsem mezi brzdičem a ramenem přestříhnul , nové čidlo jsem nastavil na starý zbytek kabelu. Celou sestavu magnety-cívka-kabel vsuň do připravené trubky délky 55 mm tak, aby magnety byly trochu utopeny (2 mm) v trubce , opíraly se zbroušenými hranami do kulata o stěnu a zalij. Jenom bych tady upozornil , že 5 milimetrový zářez na úroveň magnetů opět viz. Obr. 1 vytvoříš až po zalití a vytvrdnutí pryskyřice, tedy nejlépe druhý den.
    Pro zalití jsem opět použil to , co bylo po ruce . U mě LOCTITE 3430 . Možná máte lepší zkušenosti se zaléváním čehokoliv a provedete to podle svého.



    Zářez k magnetům – po důkladném vytvrdnutí zalévací hmoty je třeba odhalit pólové nástavce. Pilkou na železo udělej zářez asi 2 mm od hrany cívky, aby byla zakrytá pryskyřicí, kolmo k ploché straně magnetů . Pak seřízni ve směru osy čidla po ploše magnetů k předtím vytvořenému zářezu . Vzniklý zub vypulíruj pilníkem.
    No a snímač otáček je hotov.             Ještě jsem ho ověřil .

     

    Výroba držáku – tu nechám zcela ve vaší kompetenci. Původně jsem ho vyrobil z hliníku , chtěl jsem něco nerezavějícího, ale bylo to v neděli, 18 vrták na kov nemám o pořádné stojanovce nemluvě, díru jsem piloval a byla šišatá , tak jsem to zavrhnul a držák vyrobil z tlustého (1 cm ) textitu. Na to už jsem výbavu měl, protože to šlo vyvrtat plochým truhlářským vrtákem a pěkně to drží. To, že je na konci rozříznutý a staženo šroubem M 4 je patrné z obrázků.

     

    Montáž na vůz.

    Před montáží nech šroub M4 ( stažení čidla v držáku ) volný , aby se čidlo volně otáčelo.
    Ještě doplním , že jsem se držel hesla jedné jeptišky, že jistota je jistota a natáhla preservativ na svíčku. Z těchto důvodů jsem na vývod kabelu z čidla navlékl, naplnil silikonem a utáhnul sponami gumovou čepičku tzv. zvonek VN kabelu cívky či rozdělovače. Opatření proti vzlínání vody po kabelu.

    Zastrč čidlo výřezem směrem k zubům do díry v ramenu, lehce přitáhni šroub M6 ( držení celého čidla . ) , čidlo natoč, aby byl výřez kolmo k zubům a utáhni M4 i M6. Vyzkoušej netřou-li se zuby o pólové nástavce, ale máš-li výřez 5 mm , neměly by.

      

    Na závěr spoj kabely.

    Kdo dočetl až na toto místo, tomu děkuji a přeji mnoho kilometrů bez potřeby měnit snímač ABS .

    JIRA -- Jirka

  • Související články:
    Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011)
    Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011)
    Výměna táhel řazení (18.02.2009)
    Oprava vložky zámku na X1 (21.01.2009)
    Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008)
    Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008)
    Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007)
    Automatické rozsvícení světel 3 (29.08.2007)
    Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007)
    Palubní počítač pro Xantii HDI (12.01.2007)
    Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006)
    Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006)
    Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006)
    Výměna skla ve dveřích (05.03.2006)
    Výměna radiátoru topení (02.03.2006)
    Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006)
    Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006)
    Rozebrání dveří (02.02.2006)
    Oprava posilovače řízení (25.01.2006)
    Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006)
    Automatické rozsvícení světel (19.01.2006)
    Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem (16.01.2006)
    Výměna pylového filtru (25.08.2005)
    Oprava zadního přidřeného stěrače (14.07.2005)
    Měření čidel ABS (29.06.2005)
    Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005)
    Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005)
    Hydraktiv 2 to je pohodlíčko ! (19.05.2005)
    Seřízení výšky v praxi (15.04.2005)
    Repase alternátoru Valeo (25.03.2005)
    Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005)
    Seřizování výšky na Activě (10.03.2005)
    Kontrola tlaku v koulích – protitlakem. (25.02.2005)
    Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005)
    Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004)
    Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004)
    Výměna tyčky stabilizátoru (20.09.2004)
    Výměna rozvodového řemene (15.09.2004)
    Úprava spínací skřínky (05.08.2004)
    Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004)
    Postup opravy zadního výškového korektoru (09.06.2004)
    Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004)
    Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček (18.05.2004)
    Výměna motorového oleje (20.02.2004)
    Baterie (05.02.2004)
    Výměna LHM kapaliny (04.02.2004)
    [Akt. známka: 2,00 / Počet hlasů: 26] 1 2 3 4 5
    Celý článek | Autor: jira | Počet komentářů: 17 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

    Náhodný obrázek
    Moje Xantuška
    Těžký to terén - někdy
    zobrazení: 5146
    známka: 1.67


    Kalendář
    <<  Březen  >>
    PoÚtStČtSoNe
        1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Inzerce


    Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
    © Xantiaclub.cz
    Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
    Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.