Hlavní menu
Xanticlub poradna
Galerie
Zjištění roku výroby
Nejčtenější články
Neexistuji vhodna data! |
Hydraktiv 2 to je pohodlíčko !Vydáno dne 19. 05. 2005 (29993 přečtení)V následujících řadcích se pokusím alespoň zhruba načrtnout ,co nás tak krásně houpe, ale zároveň bdí nad bezpečností posádky vozidla. Ne nadarmo hydropneumatické odpružení používá i Rolls Royce. Ten chtěl původně zařízení od Citroen koupit, ale továrna to odmítla s tím že na elementech systému pérování bude vyraženo - patent citroen a poskytl továrně R.R. vše zdarma. Systém citroen v R.R. ? Tak to mluví samo za sebe!
Pohodlná jízda tj. měkké odpružení. Ale to si nerozumí s každým režimem jízdy který může nastat. ( akcelerace,prudká změna směru,intenzivní brzdění.) . řešením je měnit tuhost podvozku , a to automaticky a v reálném čase. To klasické odpružení není schopno nabídnout, a zůstane vždy jen kompromisem mezi dvěma protichůdnými požadavky měkkostí a tuhostí. snímače a jejich poloha na vozidle nutné pro funkci hydraktivu Hydraktiv 2 pracuje se základním nastavením- měkké odružení. Přechod na tvrdou charakteristiku odpružení ovládá počítač hydraktivu v závislosti na informaci od snímačů na vozidle . viz. Obr.1 Následující tabulka zhruba informuje , o tom co inicalizuje přechod na tvrdé pérování. Není zapnut sport jedná se tedy o režim NORMAL. Rychlost 120 km/h přechod na tvrdé odpružení při pootočení volantu o 33 stupňů Při stejných podmínkách.ale v režimu SPORT dojde k přechodu na tvrdou charakteristiku Již při otočení volantu o 22 stupňů a tento stav trvá 1.6 s. Z tohoto je myslím patrné že hydraktiv pracuje stále, jen v režimu sport je jeho nastavení Citlivější. U hyd. 2 . NELZE vynutit tvrdou charakteristiku pérovaní, jak ji známe např. u cit. XM s hydr.1. přepnutím na SPORT vozidlo ztuhlo bez vlivu snímačů a podmínek jízdy,které by měly vyvolat tvrdou charakteristiku. Něco o elektronice. Malé opáčko. Máme tedy dvě char. pružení- měkké a tvrdé a dva stupně tlumení. Střídání charakteristik je řízeno na základě těchto veličin. 1. ůhel natočení volantu Přechod na tu či onu charkteristiku rovněž vyvolá změna polohy karoserie. Hodnoty parametrů jednotlivých snímačů porovnává poč. hyd. s naprogramovanýmy, v závislosti na rychlosti vozidla. Překročení naprog. hodnoty vždy změní charakteristiku a to oběma směry. Co všechno sleduje ř. j. hydraktiv. Případ poruchy součásti nebo programu. Nevím zda má smysl se zabývat jednotlivýmy snímači a přesným popisem jejich principu a zapojení. Toho bych byl schopen spíše na konkrétní dotaz. Je toho příliš mnoho. Rovněž tak v hydraulické části.Pro ty kteří se domnívají že jim hydraktiv nepracuje a chtějí se alespoň ujistit že zapojení počítače je OK. nabízím šémátko konektorů. Bez informace co kde a na jakém vývodu mohu měřit nejde prakticky zjistit- zda je závada v kabeláži, v počítači ,v snímači nebo ve výkoném prvku- tedy elmag. ventilu. Kontrolka na přístroj. desce. + APC ( 12v) kostra je ovládána poč. hydraktivu. Poruchy jsou uloženy v paměti eeprom- pro vymazání NESTAČÍ pouze odpojit napájení počítače. Čekám na připomínky-co se líbilo,či nelíbilo, co ještě doplnit či vynechat. A jeden trik na konec.jak snadno a rychle poznat zda nám hydraktiv funguje ? Budete na to potřebovat pomocníka. Při nastartovaném motoru a stojícím vozidle několikrát propérujeme vozidlo tak jako když ručně a vahou těla zkoušíme jak na tom jsou ( koule) vašeho auta. Je dobré několikrát vůz zhoupnout a zapamatovat si poddajnost pérování. Dobré místo je např. levý přední roh blatníku. Vy zůstanete na místě, a váš pomocník vozem pojede tak aby se vrátil k vám , a vy mohl prakticky hned na tomtéž místě - myslím tím ten levý přední roh blatníku- vůz znovu propérovat. Váš pomocník musí splnit jen jedno. Musí překročit rychlost 40 km/h a zastavení u vás musí být intenzivním bržděním až do zastavení a brzda musí být sešláplá i po zastavení vozu. V té chvíli Vy vůz propérujete a pokud zpozorujete markantní rozdíl v tuhosti je hydraktiv OK. Houpání zdar- Techex
Související články:
Celý článek |
Autor: techex |
Počet komentářů: 15 |
Přidat komentář |
// Pozor, jelikoz promenna "zdroj" nemusi obsahovat zadne udaje, je zde podminka, ktera zajistuje jeji (ne)zobrazeni
if ($GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif;
?>
Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011) Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011) Výměna táhel řazení (18.02.2009) Oprava vložky zámku na X1 (21.01.2009) Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008) Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008) Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007) Automatické rozsvícení světel 3 (29.08.2007) Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007) Levné čidlo ABS - EasySenzor (28.02.2007) Palubní počítač pro Xantii HDI (12.01.2007) Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006) Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006) Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006) Výměna skla ve dveřích (05.03.2006) Výměna radiátoru topení (02.03.2006) Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006) Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006) Rozebrání dveří (02.02.2006) Oprava posilovače řízení (25.01.2006) Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006) Automatické rozsvícení světel (19.01.2006) Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem (16.01.2006) Výměna pylového filtru (25.08.2005) Oprava zadního přidřeného stěrače (14.07.2005) Měření čidel ABS (29.06.2005) Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005) Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005) Seřízení výšky v praxi (15.04.2005) Repase alternátoru Valeo (25.03.2005) Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005) Seřizování výšky na Activě (10.03.2005) Kontrola tlaku v koulích – protitlakem. (25.02.2005) Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005) Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004) Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004) Výměna tyčky stabilizátoru (20.09.2004) Výměna rozvodového řemene (15.09.2004) Úprava spínací skřínky (05.08.2004) Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004) Postup opravy zadního výškového korektoru (09.06.2004) Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004) Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček (18.05.2004) Výměna motorového oleje (20.02.2004) Baterie (05.02.2004) Výměna LHM kapaliny (04.02.2004) |
Poslední komentáře
Kalendář
Inzerce
|
Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.