Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 28. 03. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Citoen Xantia, díl 4

Vydáno dne 23. 03. 2004 (33559 přečtení)

Suverénní krasavice jakou neznáte, tak to je Xantia ACTIVA V6

Dobrý den všem,

dnes bych si dovolil představit vám auto, které si zaslouží trochu pozornosti. Není totiž v našich krajích až tak časté. A jelikož takové auto vlastním, rád bych se s vámi podělil o informace, které jsem o tomto vozítku našel. Budu vycházet z článku, který jsem našel na internetu a který je v němčině a také z vlastních zkušeností. Pokusím se o laický překlad se získáním co nejvíce srozumitelných informací. Takže přeji příjemné počteníčko.

   Podle názvu dnešního článku se jedná o popis Xantie Activa V6. Slovo xantie jistě znáte, slovo Activa znamená Xantii s aktivním podvozkem a označení V6 znamená označení motoru.
   Od prvního pohledu se Activa od Xantií trochu liší, v základu je zadní spoiler s třetím brzdovým světlem a přední maska je také trochu jiná, tedy spíše přední spoiler s mlhovými světly. Také blatníky jsou větší a rozvor kol pravděpodobně také. Mluvím o první verzi, nová už vypadá stejně jako normální faceliftovaná Xantie. Do základní výbavy V6_stky patří klima, ABS a ze začátku dva airbagy. Dále je to rádio a pravděpodobně i changer na CD, v elektrice všechna okna, nastavitelné sedačky s bederními opěrkami, u některých typů kožené a vyhřívané. Palubovku dělí lišta s imitací dřeva, hlava řadící páky je také v dřevěné náhražce. Volant je potažen kůží. V základu měli Activy asi trochu lepší výbavu než klasické Xantie, ale za příplatek se dalo i do nich nacpat téměř cokoli. Auto si lze prohlédnou v galerii na těchto stránkách.

   Motor, uff to je div. A začneme od podlahy, a pořádně zaslintáte. Takže, motor je příčně uložený šestiválec s dvoudílným blokem pro válce (laicky, má prostě dvě hlavy). Úhel rozevření válců je 60 stupňů a na každé straně jsou tři. Obsah motoru je 2946 kubických centimetrů a je vybaven čtyřmi vačkovými hřídelemi (z toho dvě pro každou hlavu motoru). Spalování obsluhuje 24 ventilů s hydraulickým zdviháním a automatickým vymezením vůlí. Takto nadupaný motor má výkon 190 koňských sil (140 kW) při 5.500 ot./min a dokáže s Xantií pěkně mávat. Motor se dá popsat jako mírný s krátkým zdvihem (82,6mm) a jeho komprese 10,5:1 slibuje vynikající účinnost. Dva metry dlouhý ozubený rozvodový řemen, 32mm široký s plánovanou výměnou při ujetí 160.000 km, pohání ony 4 vačkové hřídele a vodní pumpu. Blok motoru a kliková skříň jsou ze slitiny hliníku a válce z litiny. Kliková hřídel je kovaná, uložená ve čtyřech ložiscích s litinovými pouzdry. Ložiskové a ojniční čepy jsou válcovány po částech, tím se zvýšuje odolnost klikové hřídele proti únavě. O řízení motoru se stará jednotka Bosch Motronic MP 7.0. Obsah olejové nádrže je 5 litrů plně-syntetického oleje a mezi měrkou min – max jsou 2 litry. Interval výměny oleje je stanoven po ujetí 15 tis. km. Původně byl motor konstruován a testován pro 98_mi oktanový benzín, nicméně je od výrobce povoleno a schváleno používat klasický BA 95 a to při zachování výkonu a spolehlivosti.

   Chování motoru se dá popsat asi takto. Od 1.000 ot/min. se dá jet na trojku, dvojka se dává pouze pro krátký rozjezd. Od té chvíle motor začne „bublat“ a neuvěřitelně táhnout. Čtyřka se dá dát v klidu u dvou tisíc, pětka taktéž. Je jasné, že tah sporáku sice neucítíte, ale motor se s tím docela rychle vypořádá a od tří tisíc táhne jako drak. Křižovatky, prudké a pravoúhlé zatáčky se dají v pohodě jezdit na trojku. Auto je podle mě strašně podtáčivé a motor si to nechá líbit, nicméně mu to asi nevadí a mě připadá že to má rád. Ovšem pokud chcete jezdit živěji a sportovněji, tak stačí podřadit za dva, u tří tisíc za tři, u čtyř tisíc za čtyři a pak už letíte ke 160 km/hod, no a v klidu dáte za pět a ke dvoustovce už nemáte daleko. :o)) Toto vše způsobuje poměrně vysoký kroutící moment. Jen pro upřesnění hodnot kroutivého momentu: Od 2000 ot/min. do 5500 ot/min. neklesne hodnota pod 234 Nm (což je mimochodem stejná hodnota jak u 2.0 TCT při jeho maximu), vrcholu dosahuje při 4000 ot/min. a to 267 Nm. U otáček kolem 1.000 a přes 6.000 kroutící moment nejde pod 200 Nm. Ovšem 6 tisíc jsem z ní zatím nevytočil, prostě jsem to nepotřeboval, nebo spíše to nešlo. Co se týče rychlostí a poměru k otáčkám, tak na čtyřku se dá jet 180 km/hod. Při pětce a rychlosti 200 km/hod. jsou otáčky na 5.250 /min a auto prý jede na „půl plynu“. Podle článku se dá auto vytočit až na 6.500, pak se ale do jízdy doslova „brutálně“ vloží omezovač otáček. Je velice pravděpodobné, že motor dokáže mnohem víc a pokud by se trochu upravil, odpojil se omezovač, předělaly se rozvody a převodovka, tak se z něj dá vytáhnou ještě daleko víc, než je. Slyšel jsem něco o 290 koních, ale asi by motůrek moc dlouho nevydržel. Nicméně je nám všem asi jasné, že všechny motory jsou dost podhodnocené, tak aby byly spolehlivé a velmi odolné a trvalé.
    Hodnoty spotřeby benzínu výrobce uvádí pro 98 oktanový benzín: město 13.9 l, mimo město 7,6 l, kombinovaná spotřeba 9,9 l. Pro BA95 jsou hodnoty poněkud horší: město 15,9 l, mimo město 7,6 l a kombinovaná spotřeba 10,9 l . Musím říci, že jsem zatím jezdil pouze zimu a to 80% Prahu a zbytek okresní silnice a spotřebou jsem se nedostal přes 12 l. Jinak spotřeba mimo město (7,6) je podle mě z hodnot sci-fi a myslím si, že budu rád, když auto bude jezdit do 10 l. Původní majitel prý jezdil mimo město za 8,5 – 9 ,ale pokud sám neuvidím, tak neuvěřím.

   Tak to by bylo vše co jsem z toho článku získal a podařilo se mi přeložit a hlavně popsat česky. Systém aktivního podvozku budu probírat v dalším, už čtvrtém díle o xantiích, kde bude mimo jiné laicky vysvětleno hydropneumatické odpružení, Hydroaktiv 1, 2, 3, 3 plus a samozřejmě i aktivní podvozek. Takže je na co se těšit, ale je potřeba trocha trpělivosti a na blížícím se srazu se domluvíme, jak dál. Mimochodem, chystám se na velmi obsáhlý report ze srazu, takže ti co na něj nemohou a nepojedou o nic nepřijdou.


Motorové verze Activ

Motor 2,0i 16V 2,0i 16V Turbo c.t. V6 Turbo D12 HDi

Obsah

1998 ccm 1998 ccm 1998 ccm 2946 ccm 2088 ccm 1997 ccm

Počet ventilů

16 16 8 24 12 8

Benzin / Diesel

Super 98 Super 98 Super 98 Super 98 Diesel Diesel

Norma čmoudů

neuvedeno D3 D3 Euro 2 Euro 2 Euro 2

Výkon kW / PS

110 / 150 97 / 132 108 / 147 140 / 190 80 / 109 80 / 109

při ot./min

6.500 5.500 5.300 5.500 4.300 4.000

Max. kruák

186 183 235 267 250 250

při ot./min

3.500 4.200 mezi 2.500 - 3.500 4.000 2.000 1.750

max. rychlost

205 km/h 203 km/h 213 km/h 230 km/h 190 km/h 191 km/h

0-100 km/h

9,6 s 10,0 s 9,5 s 8,2 s 12,4 s 12,5 s
Vyráběno 1994 jen předsérie 06/1995 -
01/1998
06/1995 -
01/1998
01/1997 -
08/2000
06/1996 -
01/1998
01/1999 -
08/2000

S pozdravem Alien

 


Související články:
Hydropneumatické odpružení - prostě HYDRA (15.01.2008)
Citroen Xantia, díl 5 (20.02.2006)
Jdeme kupovat Xantii (02.08.2004)
Citroën Xantia Coupe (01.04.2004)
Citroën Xantia, díl 3 (03.03.2004)
Citroën Xantia, díl 2 (26.02.2004)
Citroen Xantia, díl 1. (12.02.2004)
[Akt. známka: 1,61 / Počet hlasů: 46] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Alien | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

Náhodný obrázek
Vzducholoď
Vypuštěný
zobrazení: 5218
známka: 1.20


Kalendář
<<  Březen  >>
PoÚtStČtSoNe
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.