Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 19. 03. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Automatické rozsvícení světel 3

Vydáno dne 29. 08. 2007 (34413 přečtení)

Návod zaslal ok2ucx

Do první Xantie (X1, 1.9TD 1995) jsem bez problémů zabudoval relátka denního svícení podle návodu Automatické rozsvícení světel 2 .

O tom, jestli má vaše X1 nebo X2 přípravu zabudovánu, se přesvědčíte jednoduše při pohledu do relátek pod pojistkovou skříní (vycvakněte dva plastové “cvoky” čalounění nad pedálem spojky). X1 je popsána podrobně v článku Automatické rozsvícení světel 2. Postačí doplnit dvě standardní přepínací relátka 12V/30A 28x28mm a případně jeden drát.

X2 má reléovou skříň malinko odlišnou, relé denního svícení mají být úzká na pozicích 14 a 15 podle
obrázku z článku: Rozmístění relé v kabině 2
anebo tady na obrázku:



Nemohu potvrdit,že prostým doplněním úzkých relé do těchto patic bude denní svícení fungovat,ale soudě podle “bratrských” stránek Peugeot klubu ( http://www.peugeot-club.com/main.php?co=novinky/clanek.php&id=299 ) by to tak být mohlo.

V mé druhé X2 patice chyběly,proto jsem se rozhodl prozkoumat rozvody světel a přepínačů. Automat světel bych stejně musel někam připojit. Zapojení i názvy vodičů jsou ve světelných okruzích podle všeho shodné u X1 i X2. Schémata na X1 1996 jsem našel na webu u shakala,napadlo mě,že do X2 by možná stačilo přidat dvě standardní přepínací relé a vše by fungovalo jako u X1. Otočením klíčku do polohy zapalování se světla rozsvítí,během startování zhasnou a pak stále svítí. Když by zhasnul motor,světla svítí nadále,což ne všechny automaty umí. To mi vyhovuje,navíc je to asi i nejlevnější řešení:-)

Následující návod platí pro X1 i X2 bez přípravy na denní svícení.
Pro vlastní úpravu budeme potřebovat:
2 přepínací relé 12V/30A (nebo jedno přepínací a jedno rozpínací)

např. z EZK http://www.ezk.cz/e-shop/ relé RA12/30A,1 x přepínací kontakt,ovládací napětí 12 V,30 A,28 x 28 x 41.5 mm za 70Kč/kus
nebo jsem našel dvě přepínací relé v jednom pouzdru za 73Kč http://www.aprofi.cz/scripts/podrobnosti.php?IDZ=638
fastony,nejlépe krimpovací
matici č. 13 (M8) a pájecí krimpovací očko se stejným průměrem
dráty patřičného průměru,co dům dá,raději silnější,nějakých 10A jimi určitě teče
izolační pásku
stahovací pásky

z nářadí pak:
páječku
krimpovací kleště (máte-li tu možnost)
voltmetr pro kontrolu
nůž
kleště štípací
Torx č. T20


Postup,kterým zapojíme následující schéma,je:



1.Torxem č. T20 povolíme všechny 3 vruty krytu volantu a opatrně kryt rozebereme,odpojíme reostat podsvětlení. Toto platí pouze pro X2,u X1 je nutno nejprve sejmout volant.

2.Odšroubíme plastový kryt pod volantem a kolem pojistkové skříně (celkem 6 vrutů).

3.Tím se nám naskytne pohled na přepínač světel. Oba konektory vycvakneme z přepínače.




4.
Zajímat nás budou hlavně dva vodiče VV5/VV6 a PC1:




5.Dvojici vodičů VV5/VV6 přeštípněte cca. 5 cm od konektoru.





6.Postupujte podle schématu,oba páry takto přerušených vodičů odizolujte a ke každé dvojici přidejte ještě asi 10cm dlouhý drát s fastonem na druhém konci (vede do druhého relé). Každou trojici vodičů zakrimpujte (nebo připájejte) do fastonu. Toto je asi nejproblematičtější část celé úpravy. Jak to vypadá,je vidět na následujícím obrázku (modré jsou ty zmíněné 10cm spojky). Obě nová relé se vejdou do prostoru “za” přepínačem světel,pod palubní deskou.

“shora”



“zdola”



7.
Z vodiče PC1 opatrně seřízněte izolaci a na odhalenou měď připájejte asi 10cm vodič s fastonem na druhém konci. Pájený spoj důkladně zaizolujte izolační páskou.

8.
Totéž budeme 3x opakovat na svazku,který vede do spínací skříňky. Opět důkladně izolujte. Jedná se o tři páry silných vodičů pod volantem:




Před samotným řezáním a pájením vždy rozpojte konektory a volte nové vodiče podle proudu,jen BMF1 (+12V) je silový,zbylé dva (I01 a CC) pouze ovládají relé.

9.
Posledním novým vodičem je kostra,zem relé 2400B,zde zelený. Já jej připojil na šroub,co drží tyč volantu přes pájecí očko a přitáhl novou maticí M8. Lepší kostru jsem nenašel.

10.
Pak jen zbývá nasunout fastony nových vodičů na správné kontakty relé,vše důkladně zkontrolovat a zpět pospojovat všechny konektory.

11.
Když se z ničeho nezakouří,měla by se světla rozsvítit v poloze klíčku zapalování. Nové vodiče mírně “zasvazkujeme”.

12.
Našroubuje zpět všechny plastové kryty a je to.

Celá úprava nezabere více jak hodinu času a jistě ušetří pár cenných bodů.

Hodně štěstí.

Pavel,ok2ucx

Související články:
Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011)
Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011)
Výměna táhel řazení (18.02.2009)
Oprava vložky zámku na X1 (21.01.2009)
Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008)
Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008)
Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007)
Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007)
Levné čidlo ABS - EasySenzor (28.02.2007)
Palubní počítač pro Xantii HDI (12.01.2007)
Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006)
Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006)
Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006)
Výměna skla ve dveřích (05.03.2006)
Výměna radiátoru topení (02.03.2006)
Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006)
Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006)
Rozebrání dveří (02.02.2006)
Oprava posilovače řízení (25.01.2006)
Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006)
Automatické rozsvícení světel (19.01.2006)
Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem (16.01.2006)
Výměna pylového filtru (25.08.2005)
Oprava zadního přidřeného stěrače (14.07.2005)
Měření čidel ABS (29.06.2005)
Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005)
Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005)
Hydraktiv 2 to je pohodlíčko ! (19.05.2005)
Seřízení výšky v praxi (15.04.2005)
Repase alternátoru Valeo (25.03.2005)
Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005)
Seřizování výšky na Activě (10.03.2005)
Kontrola tlaku v koulích – protitlakem. (25.02.2005)
Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005)
Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004)
Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004)
Výměna tyčky stabilizátoru (20.09.2004)
Výměna rozvodového řemene (15.09.2004)
Úprava spínací skřínky (05.08.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru (09.06.2004)
Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004)
Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček (18.05.2004)
Výměna motorového oleje (20.02.2004)
Baterie (05.02.2004)
Výměna LHM kapaliny (04.02.2004)
[Akt. známka: 3,00 / Počet hlasů: 3] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Holfi | Počet komentářů: 19 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

Náhodný obrázek
moje nova kolecka
moje nova kolecka
zobrazení: 5364
známka: 1.80


Kalendář
<<  Březen  >>
PoÚtStČtSoNe
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.