Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 19. 03. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Oprava posilovače řízení

Vydáno dne 25. 01. 2006 (69265 přečtení)

Požádal jsem Jirku z Citroenů.cz o souhlas s uveřejněním jeho článku na opravu posilovače řízení.

Je to jen pár fotek, ale možná někomu pomůžou než se do toho někdo pustí. Je to velice jednoduché a asi by člověk musel být hodně nešikovnej aby to kvůli takové ptákovině dával do servisu a riskoval nekvalitní opravu. Vlastní oprava je vcelku jednoduchá a až na povolení dvou trubek, které vedou na válec řízení(jsou těsněné kuželem, ne tedy systémem Citroen, takže to chce sílu a štěstí). Sada stojí cca. 650Kč a musí se objednat jako na BX, protože třeba na Xantii Vám jsou někteří neschopní prodejci schopni říci že se to nedodává. (přitom ta sada je univ. na všechny modely, proto těch šest různých krytů v sadě).

    

Nejprve povolte volantovou hřídel pod palubní deskou (stačí sundat jen text. část), aby se spodní díl hřídele volně pohyboval, potom povolte šroub na hřídeli mezi křížkem a posilovačem(šroub se musí vždy zcela vyndat) a pokuste se tahem nahoru hřídel z posilovače sundat. Potom oddělejte všechny trubky co vedou do posilovače (taky se mě jedna nepodařila, ale ta zase šla povolit u válce).

   

Potom se hodí dole na řízení si povolit dva šrouby co zakrývají dotlačovací pružinu, která tlačí hřeben proti pastorku, buď to můžete povolit až na konec závitů, nebo úplně vyndat , ale pozor vypadnou vám tři podložky, těsnění a další , tak a to tam zase dáte ve správném pořadí! Následuje povolení dvou šroubů co drží posilovač na řízení a opatrně ho tahem nahoru vyndat.

   

Zespodu se sundá segrovka a jemným poklepem na hřídel (např. přes dřevo)se odrazí ložisko a celá hřídel jde spodem opatrně vyndat, potom se sundá horní prachovka gumová(s tím krycím plastem) a plechová krytka, pod kterou je segrovka, která zajišuje horní gufero. Potom vytáhněte obě gufera.

   

V mém případě byla funkce posilovače bezchybná ale vrchem tekla LHM (stav tachometru 230 000km), na obrázku je patrná koroze pod horním guferem, která byla příčinou.Osu jsem musel potom pečlivě obrousit a vyleštit.Samozřejmě že jsem při demontáži vyměnil vše co bylo v sadě,těsnící kroužky, obě gufera a prachovky a ložisko jsem pečlivě vyčistil na znovu namazal.Před demontáží jsem promazal pastorek a přidal i mazivo(EKOLUBE TEFLON) do řízení na hřeben. Těsnící kroužky nejsou gumové, ale ze zvláštního plastu, takže jsem je před montáží opatrně roztáhl točením na dvou prstech na větší průměr a potom jsem je navlékl. Aby jsem je navlékl tam kam patřily jsem omotal osu před každým kroužkem hladkou plastovou izolačkou a natlačil opatrně až na místo, protože byly roztažením trochu zvětšené, tak jsem je pak na hřídeli omotal tak na dvě hodiny znovu opatrně izolačkou aby je tlak zase vrátil na původní průměr a montáž byla bez rizika. Montáž nazpět je v obráceném pořadí a nečinila žádný problém, vše fungovalo na první nahození, vše je suché a řízení jde jak víno. Pozor, jestli máte airbag nebo ovládání rádia na volantu, tak si neotočte moc volantem, jinak jestli to napojíte o otočku jinak tak si to ovládání utrhnete!!!!. Jednou z příčin poruch posilovače bývá právě křížek na hřídeli volantu, který když se začne zadírat tak poškodí vychylováním osy do stran posilovač, proto ho pravidelně kontrolujte a po umývání motoru se hodí ho preventivně namazat. Některé práce se lépe dělají zespodu, já používám nájezdy vysoké tak 25cm (podobné se dají koupit v Hornbachu) a je to v pohodě a bezpečné, když dám auto na max a najedu na ně tak se tam dá krásně dělat.Tak pozor na hever, protože při té síle kterou budete potřebovat na povolení trubek by na vás ten auák určitě spadnul.

   

Související články:
Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011)
Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011)
Výměna táhel řazení (18.02.2009)
Oprava vložky zámku na X1 (21.01.2009)
Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008)
Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008)
Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007)
Automatické rozsvícení světel 3 (29.08.2007)
Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007)
Levné čidlo ABS - EasySenzor (28.02.2007)
Palubní počítač pro Xantii HDI (12.01.2007)
Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006)
Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006)
Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006)
Výměna skla ve dveřích (05.03.2006)
Výměna radiátoru topení (02.03.2006)
Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006)
Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006)
Rozebrání dveří (02.02.2006)
Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006)
Automatické rozsvícení světel (19.01.2006)
Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem (16.01.2006)
Výměna pylového filtru (25.08.2005)
Oprava zadního přidřeného stěrače (14.07.2005)
Měření čidel ABS (29.06.2005)
Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005)
Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005)
Hydraktiv 2 to je pohodlíčko ! (19.05.2005)
Seřízení výšky v praxi (15.04.2005)
Repase alternátoru Valeo (25.03.2005)
Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005)
Seřizování výšky na Activě (10.03.2005)
Kontrola tlaku v koulích – protitlakem. (25.02.2005)
Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005)
Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004)
Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004)
Výměna tyčky stabilizátoru (20.09.2004)
Výměna rozvodového řemene (15.09.2004)
Úprava spínací skřínky (05.08.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004)
Postup opravy zadního výškového korektoru (09.06.2004)
Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004)
Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček (18.05.2004)
Výměna motorového oleje (20.02.2004)
Baterie (05.02.2004)
Výměna LHM kapaliny (04.02.2004)
[Akt. známka: 1,76 / Počet hlasů: 25] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Jirka Citroëny.cz | Počet komentářů: 50 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

Náhodný obrázek
xantia
emo64 na pokeci
zobrazení: 4563
známka: 1.00


Kalendář
<<  Březen  >>
PoÚtStČtSoNe
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.