Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček

Autor: MiraCB <braunm(at)seznam.cz>, Téma: Články a návody, Vydáno dne: 13. 04. 2007

Ve fóru na Citroenech.cz proběhla diskuze, která se týkala opravy šikmo sjížděných zadních brzdových destiček a odstranění její příčiny,což byla koroze mezi ramenem a zadním brzdičem. MíraCB tam psal, že mi letos posílal článek s popisem a odstraněním této závady. Bohužel musím konstatovat, že letos to nebylo !! Bylo to přesně před rokem :o( Nevím co bylo příčinou, že jsem to přehlédnul, ale v množství spamu , který mi denně chodí (i když mám celkem tvrdý filtr) se to stát mohlo. Budiž toto vysvětlení aspoň malou omluvou . Holfi

Začaly mi pískat při brždění zadní brzdy. Tak jsem šel celkem najisto a vyndal jsem zadní destičky.
Destičky ale byly ještě celkem dobré, tak jsem hledal dál. Všiml jsem si, že destičky nejsou stejnoměrně sjeté, ale jsou do klínu, a potom, že brzdič je na jedné straně těsně u kotouče.



Sundal jsem proto brzdič. Začal jsem vyndáním destiček (zde bych doporučil opatřit si nejdřív šrouby M5 x 85, který prochází brzdičem. U obou kol se mi je podařilo ukroutit). Po vyndání destiček jsem tento šroub vrátil, nehrozí potom, že se brzdič rozpadne.
Povolil jsem přívod LHM do brzdiče (není až tak nutné, na jedné straně jsem brzdič sundal, na druhé jsem ho nechal na autě – pozor na trubičku), vycvaknul jsem vedení k ABS a trubičku k brzdiči z držáku, který je na rameni. Vytočil jsem šroubek, který drží brzdový kotouč a dva šrouby, které drží samotný brzdič. Kotouč společně s brzdičem jsem sundal. (kotouč by se sundávat nemusel, ale je demontáž snazší a navíc jsem chtěl kotouč vyčistit)
Mezi brzdičem a ramenem byla vrstva cca 2 mm oxidace, která vyhnula brzdič.



Po vyčištění brzdiče, kotouče a dosedací plochy na rameni a montáži na auto brzdy zase nepískají.