Výměna LHM kapaliny v praxi

Autor: Holfi <xantiaclub(at)centrum.cz>, Téma: Články a návody, Vydáno dne: 20. 06. 2005

Takže jak na výměnu LHM. Teoreticky už to známe z článku, který nám napsal FeryT zde. MíraCB LHM měnil a tak jsem se za ním vydal udělat patřičnou fotodokumentaci a budu se snažit Vám popsat "Jak na to".
  Začít musíme tím, že si pořídíme patřičné množství (alespoň 5 l ) hydraulického oleje Total LHM Plus nebo proplachovou kapalinu Total HYDRAURINCAGE (ta se prodává jenom v 5 litrových kanystrech), jinak bychom neměli co měnit, že :o) ?

Příprava auta
- Nastartované auto .
- Auto spustíme do spodní polohy, čímž se nám kapalina ze systému vytlačí do nádržky LHM.



- Povolíme odvzdušňovací šroub (viz obrázek) , ale jenom povolíme, nevytáčíme. Pod tímto šroubem je totiž kulička, která je při vytočení šroubu náchylná na ztrátu :o).
- Pro snadnější přístup, můžeme vyndat vzduchový filtr.
- Vysajeme z nádržky LHM , vytočit dvě matky co drží nádržku.










- uvolníme hadičky, které jsou nacvaknuté k nádržce a vytáhneme celou nasávací část z nádržky. Je dobře mít připravenou uřízlou 2 litrovou pet lahev a do ní vložit celý bazmekt aby jste si nepokecali autíčko. 










- Vyjmeme nádržku, vylejeme zbytek a řádně vymyjeme a vyčistíme (nejlépe technickým benzínem ).
- Vyjmeme sítka, je tam zajišovací perko a to kulaté je nasazeno na bajonej (viz foto)



















- Pořádně v technickém benzínu vyprat obě sítka a řádně vyfoukat, nejlépe kompresorem.

Takže tímto by jsme měli to základní hotové, nyní je na řadě zpětná montáž. Tu zde popisovat nijak nebudu, je to přesně obrácený postup.

Usadíme řádně nádržku a zajístíme perkem a nezapomeňte na matky.











- Doplníme LHM, nastartujeme auto, pokud čerpadlo bez problémů nasaje, utáhneme odvzdušňovací šroub a zvedneme auto do nejvyšší polohy. Pokud ne, budeme muset sundat sací hadici a zalít ji LHM, někdy se to musí zalít i několikrát, záleží to na stavu čerpadla. Nyní  přistoupíme k poslední fázi a tou je odvzdušnění brzdového okruhu. Tím vypustíme i zbytky staré LHM z brzdového okruhu. Správně by se měly dělat obě kola najednou, ale to je poměrně složité, takže nám bude muset stačit postupné odvzdušnění.
- Sundáme kolo a čepičku na odvzdušňovacím šroubu. Nasadíme hadičku, kterou vedene do nějaké nádobky.











Pro odzvdušnění potřebujeme pomocníka, který nám bude šlapat na pedál brzdy a my budem upouštět vzduch a starou kapalinu.Tak obejdeme všechny kola. Samozřejmě odvzdušnění provádíme s nastartovaným motorem a autem v nejvyšší poloze.











Doufám, že Vám tento "komiks" pomůže. Případné doplnění nebo opravu můžete napsat do komentářů. Nejsem žádný odborník a na popisu je to samozřejmě poznat, chtěl bych Vás tedy poprosit o toleranci a komentáře typu "to je blbě" jaksi neberu. Pokud napíšete opravu a třeba i správný postup, určitě to pomůže nám všem, kdo máme naše auta rádi.