Seřízení lanka ruční brzdy

Autor: techex <(at)>, Téma: Články a návody, Vydáno dne: 11. 03. 2005

Ač se to zdá k nevíře, tak se stále objevují dotazy jak správně vyměnit popřípadě seřídit ruční brzdu. U mnohých to možná vyvolá úsměv ve tváři, ale možná až se podívají na to jak vypadá oficiální postup, si řeknou ti odvážní - vlastně jsem to nedělal jak se má. Ti druzí - tohle znám to je jasný ale dělám to po svém ,tohle je stejně na h…. ! Můj názor je – chci aby to fungovalo jak má, a ten výrobce si to nevymyslel jen tak pro nic za nic.

Vymezení vůle

1.motor nastartován
2.ruční brzda povolena
3.desetkrát silněji sešlápnout brzdový pedál
4.všechny brzdy uvolněny

Seřízení ruční brzdy.

1.prověřit pohyblivost lan v bowdenech !
2.desetkrát opakovaně zatáhnout za r. brzdu –silněji
3.vyheverovat vůz aby obě kola současně nebyla na zemi
4.sundat př. kola
5.řízení musí být v přímém směru
6.až poté uvolnit ruční brzdu

další postup provádět na obou stranách vozidla

1.povolit kontramatku ( 1 ) a vyšroubovat až se dotkne plochy ( a )
2.povolit matici ( 2 )

seřizování začít na pravé straně.

1.ručně natáhnout konec lanka ( 3 )
2.matici ( 2 ) zašroubovat až se konec ( 3) dostane znovu do kontaktu s pákou ( 4 )
3.na matici ( 2 ) si udělat tužkou značku- na plošce matice .
4.povolit matici ( 2 ) o půl otáčky
5.kontramatku ( 1 ) utáhnout 30 Nm
6.rozměr ( L ) musí být na obou stranách stejný cca 1.5 mm pro stejný účinek r. b. na obě kola

ruční brzda povolena-páky ( 4 ) by neměly být v kontaktu s koncem lanovodu ( 3 ) ani při vytočení kol do obou rejdů.

rucni1

rucni2