Seřizování výšky na Activě

Autor: techex <(at)>, Téma: Články a návody, Vydáno dne: 10. 03. 2005

Citroen Xantia Activa má z našich vozítek nejsložitější podvozek. Jak se to má nastavovat nám poslal techex.

  Nářadí potřebné k seřízení.
 
1.klíč pro seřízení korektoru
2.čep pro blokaci korektoru
3.příp. pro př. Korektor
4.příp. pro zad. korektor


 

  další postup  
  tlak v pneu , čtyřsloupový zvedák ale jde to i na jámě,ruční ovládání v poloze jízda, ruční brzda uvolněná,motor  nastartován  
 
Kontrola výšek př . náprava .


 

  Do mr 96  

 

 
automobil

L1
  Všechny typy mimo activa 121 mm
  activa 141 mm
     
  Po mr 96  
     
  1.6 1.8 2.0 i 1.9 d 1.9 td 121 mm
   2.0 16 v ne activa - ct 114 mm
   2.1 td X1-8E a X1-7E 114 mm
   2.0i 16 v activa 141 mm
     
  Vzoreček pro výpočet výšky  vpředu  
 
H1 = R1 – L1 ( mm)
 
     
  Zadní  náprava  
     
 
H2 = R2  + L2 (mm)


 

  Obě nápravy mají toleranci ( +7, - 10 mm )  
     
  Do mr 96  
     
  automobil L2
  Všechny mimo activa 136 mm
  activa 116 mm
     
  Od mr 96  
     
  automobil L2
  1.6i 1.8i 1.8 i 16 v 1.9 d 1.9 td - řízení vlevo 136 mm
  2.0 16v mimo activa-ct
1.9 td ř.vpravo
1.9 td ř.vlevo
144 mm
  X1-8E a X1 –7E – 2.1 td 144 mm
  2.0 16v activa 116 mm
     
 
Měřící bod vzadu


 

     
  Dále jen aktiva  
     
  Výšku H1 tj. vpředu změřit podle obr. pro př. nápravu  na levé i pravé straně.
  Rozdíl výšek  H1  0mm ideálně maximálně však 5mm.
     
  Vlastní seřízení!  
   
 

Závity táhel na obou stanách seřizovacích objímek ( 3) musí být dokonale očištěné - pohyb objímek musí být lehký plynulý bez sebemenšího zadrhávání !!








 

 

povolit šrouby ( 1)



 

 
Reakční táhla ( 7 ) seřídit aby mezi spojovacímy tyčemi a ložisky stabilizátoru byl rozměr , X = 6mm.  Vůle  X  zamezí kontaktu v průběhu činnosti.
 
Šrouby ( 1 ) dotáhnout na 22 Nm.
 
     
  Předběžné seřízení!!  
 
Povolit kontramatky ( 10) a ( 11 ) otáčet seř. objímkami ( 3 ) na hodnotu L= 73 mm mezi konci příslušných závitů.


 

  Vlastní seřízení.  
 
Není li výška vozidla správná seřídit postupně výšku př. ( 1) nastavením předního ( 9 ) a zadního korektoru výšky.-nepovolovat objímky automatického ovládání !
 

 
  Postavit se pod vozidlo čelem k zadní nápravě.
 
Nestejnoměrnost táhel ( 7 ) vyrovnat současným otáčením obou seřiz.objímek .
     
 
konce pružiny ( 8 ) se musí opírat o pevnou i pohyblivou část vahadla ( 4 ) pevný i pohyblivý  třmen vahadla ( 4 ) musí být ustaveny v pozici  ( a )


 

  na uvedení vozidla do horizontální polohy je třeba vždy otáčet oběmi objímkami ( 3 ) ve stejném směru.
 
Opět změřit výšku H 1 na levé i pravé straně- 0 až 5 mm je v toleranci
  Dotáhnout kontramatky ( 10 , 11 )  
  Po seřízení nelze změnit polohy objímek spojovacích tyčí .
  Rukou zatlačit v obou směrech na korektor naklánění  po jeho aktivaci
  Zkontrolovat horizontální polohu. Zkontrolovat znovu popřípadě seřídit výšky vozidla.
  A to je všechno. Ps. Pro štouraly – jde to udělat i v garáži na jámě.
     
  Přeji mnoho ůspěchů a pevné nervy  techex.