Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Torek
Založen: 6.12.2006 Příspěvky: 241 Bydliště: Semily
|
Zaslal: st leden 30, 2008 5:11 pm Předmět: Alternátor |
|
|
Ahoj všici po zjištení,že mi špatně dobíjí soustava a zahřívá se + konektor na baterce jsem se pustil do pátrání po příčině ,Vyměnil svorky , ukostření motoru i na startéru.Po opětovném nastartování změření bez zátěže přímo na altíku jsem naměřil 14.2V a potom při plné zátěži vše puštěno na volnoběh 12.2 V a při přidání otáček na 2000 ot. bylo 14.2V na alternátoru,ale na baterii bylo 12,8V
Měřeno na baterii - nespuštěn žádný spotřebič 14,2. Zapnuta klopená světla bylo 14.00V
Kl.+Dál. bylo13.9
Kl.Dál.Top. bylo13.6
a takhle to klesá čím více spotřebičů tím méně voltů.Zjištěno že se altík nějak poohřívá když na něj dám ruku je horký nebo více teplý.Prosím všechny o názory a rady co stím.Torek
PS: jak to proměřit?.Jak najít kde se to strácí?Pokud někdo máte jiný alternátor VALEO prosím nabídněte ,koupím. Nosaj@seznam.cz
DÌKUJI |
|
Návrat nahoru |
|
|
Torek
Založen: 6.12.2006 Příspěvky: 241 Bydliště: Semily
|
Zaslal: čt leden 31, 2008 5:26 pm Předmět: alternátor |
|
|
Ahoj všici po zjištení,že mi špatně dobíjí soustava a zahřívá se + konektor na baterce jsem se pustil do pátrání po příčině ,Vyměnil svorky , ukostření motoru i na startéru.Po opětovném nastartování změření bez zátěže přímo na altíku jsem naměřil 14.2V a potom při plné zátěži vše puštěno na volnoběh 12.2 V a při přidání otáček na 2000 ot. bylo 14.2V na alternátoru,ale na baterii bylo 12,8V
Měřeno na baterii - nespuštěn žádný spotřebič 14,2. Zapnuta klopená světla bylo 14.00V
Kl.+Dál. bylo13.9
Kl.Dál.Top. bylo13.6
a takhle to klesá čím více spotřebičů tím méně voltů.Zjištěno že se altík nějak poohřívá když na něj dám ruku je horký nebo více teplý.Prosím všechny o názory a rady co stím.Torek
PS: jak to proměřit?.Jak najít kde se to strácí?Pokud někdo máte jiný alternátor VALEO prosím nabídněte ,koupím. Nosaj@seznam.cz
DÌKUJI |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt leden 31, 2008 8:24 pm Předmět: |
|
|
Ahoj Torku, podle toho co píšeš bych závadu v alternátoru nehledal, dřív v plusové svorce na baterii. Je jasné že altík na volnoběh nemá potřebný výkon na utáhnutí hodně spotřebičů a jak uvádíš že v otáčkách naměříš na altíku potřebných 13,5V při zapnutí hodně spotřebičů (nebudeme přesně počítat proud v A). Největší ztráta je pravděpodobně ve vodiči od altíku k baterii nebo přímo bateriová svorka. Jednou jsem ji musel nahradit obyčejnou měděnou, (rozřezat tu origo. olověnou) taky v ní byl velký odpor a zase byli problémy se startováním. Po výměně se vše zlepšilo, dokonce i světla svítily lépe. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Torek
Založen: 6.12.2006 Příspěvky: 241 Bydliště: Semily
|
Zaslal: čt leden 31, 2008 9:45 pm Předmět: alternátor |
|
|
Josef 2. napsal: | Ahoj Torku, podle toho co píšeš bych závadu v alternátoru nehledal, dřív v plusové svorce na baterii. Je jasné že altík na volnoběh nemá potřebný výkon na utáhnutí hodně spotřebičů a jak uvádíš že v otáčkách naměříš na altíku potřebných 13,5V při zapnutí hodně spotřebičů (nebudeme přesně počítat proud v A). Největší ztráta je pravděpodobně ve vodiči od altíku k baterii nebo přímo bateriová svorka. Jednou jsem ji musel nahradit obyčejnou měděnou, (rozřezat tu origo. olověnou) taky v ní byl velký odpor a zase byli problémy se startováním. Po výměně se vše zlepšilo, dokonce i světla svítily lépe. |
Svorky kabelů plus i mínus jsem vyměnil ,nevěřím ,že by byl v kabelu odpor,nikdy jsem se s tím nesetkal. |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: čt leden 31, 2008 11:12 pm Předmět: Re: Alternátor |
|
|
Torek napsal: |
bylo 14.2V na alternátoru,ale na baterii bylo 12,8V
DÌKUJI |
Torku už sem to psal tuším na citroenech. Pokud změřííš rozdíl napětí na altíku a baterce 14,2-12,8 = 1,4V, tak máš problém na vedení mezi altíkem a baterkou.
Jednu svorku měřáku dej na plus baterky a druhou přímo na + altíku a změř kolik je úbytek na vedení +12V. To samý změř mezi mínusem baterky a kostrou altíku.
Pro přesné určení místa s velkým úbytkem změř napětí mezi + baterky a plusovou svorkou při zátěži. Tak zjistíš úbytek napětí na přechodovém odporu mezi + baterky a + svorkou. To samý můžeš změřit mezisvorkou a kabelem, na začátku a konci kabelu atd. s takhle pokračuj i na ukostření altíku.
Při takovém úbytku napětí typuju, že se bude v místo špatného kontaktu zahřívat. Píšeš, že alternátor je teplý. Zkontroloval si svorku pro připojení +12V tlustým drátem k baterce? Není špatný kontakt přímo tam? _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
Torek
Založen: 6.12.2006 Příspěvky: 241 Bydliště: Semily
|
Zaslal: so únor 02, 2008 4:48 pm Předmět: Alternátor |
|
|
Moc díky za radu ,ale jsem asi dost natvrdlej a nerozumím tomu to ,prosím tě trošku vysvetlit polopaticky.
Jednu svorku měřáku dej na plus baterky a druhou přímo na + altíku a změř kolik je úbytek na vedení +12V. To samý změř mezi mínusem baterky a kostrou altíku.
A TOHLE TAKY
Pro přesné určení místa s velkým úbytkem změř napětí mezi + baterky a plusovou svorkou při zátěži. Tak zjistíš úbytek napětí na přechodovém odporu mezi + baterky a + svorkou. To samý můžeš změřit mezisvorkou a kabelem, na začátku a konci kabelu atd. s takhle pokračuj i na ukostření altíku.
Při takovém úbytku napětí typuju, že se bude v místo špatného kontaktu zahřívat. Píšeš, že alternátor je teplý. Zkontroloval si svorku pro připojení +12V tlustým drátem k baterce? Není špatný kontakt přímo tam? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: so únor 02, 2008 5:04 pm Předmět: |
|
|
Polopaticky: při nastartovaném motoru a zaplých spotřebičích (co nejvíce spotřebičů) zvyš otáčky motoru až na 2000 rpm a jeden vývod měřáku dej na plus prímo na altíku a druhý vývod měřáku přímo na plus baterie. Vypadá to nelogicky měřit dva plusy, (asi proto jsi to nepochopil) a změříš tímto úbytkový proud. Pokud naměříš 1V a více tak je to na výměnu vodiče (nebo přidání pomocného vodiče od altíku k baterii). _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Torek
Založen: 6.12.2006 Příspěvky: 241 Bydliště: Semily
|
Zaslal: so únor 02, 2008 5:18 pm Předmět: alternátor |
|
|
díky za radu ,přidáním pomocného vodiče máš na mysli přidat novej drát -kabel od +alternátoru přímo na + baterie,prostě to propojit?A dá se to nějak změřit i u kostry tedy u -polu?Torek |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: so únor 02, 2008 5:51 pm Předmět: |
|
|
Torku stejně tak to změříš i na kostře, Jeden vodič měřáku na - pólu baterky (ta olověná část) a druhým sáhneš na kostru (obal) altíku.
Měřením úbytku napětí na vedení zjistíš, kde je problém. Když něco takového hledám, měřím úbytek napětí třeba mezi šroubem a očkem, očkem a samotným drátem, drátem na začátku a na konci, pólem baterky a svorkou, svorkou a kabelem k ní připojeným atd.
Musíš si uvědomit, že žádný kabel, svorka ani spoj není úplně ideální a že v důsledku toho že těmito částmi protéká proud se na nich něco "ztrácí". Tyto ztráty se projeví úbytkem napětí mezi těmito místy. Tyto úbytky napětí by si měl i ty hledat voltmetrem, aby ti ukázaly, kde je zrada. Osobně bych ani netypoval, že je zrada na jednotlivých částech, ale hlavně na spojích mezi nimi. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
Torek
Založen: 6.12.2006 Příspěvky: 241 Bydliště: Semily
|
Zaslal: so únor 02, 2008 5:56 pm Předmět: alternátor |
|
|
Moc ti děkuji za vysvětlení a hlavně za velkou trpělivost semnou,jak se udělá troch počasí jdu do toho.Měj se fajn a Xantiím zdar.torek |
|
Návrat nahoru |
|
|
Torek
Založen: 6.12.2006 Příspěvky: 241 Bydliště: Semily
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 10:32 am Předmět: alternátor |
|
|
Ahoj,tak jsem si na to privstal a měřil.Naměřil jsem na polech +i- asi jen 0,3V
Jinde kam jsem se dostal to je vpořádku ,alespoò si myslím.Na altíku je 14,2Va na baterce je o 12.8V.Když jsem propojil drátem + na altíku a + baterii tak se nic nedělo ani o desetinku.To samé jsem udělal s kostrou a zase ni .Nejlepší bude to dát někomu do opravy ,protože na to nestačím.Torek |
|
Návrat nahoru |
|
|
Torek
Založen: 6.12.2006 Příspěvky: 241 Bydliště: Semily
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 11:51 am Předmět: alternátor |
|
|
Promiò,že zase otravuji ,ale nedalo mi to a tak jsem provedl ještě jedno měření ,tak jak jsi mi poradil.Polopaticky: při nastartovaném motoru a zaplých spotřebičích (co nejvíce spotřebičů) zvyš otáčky motoru až na 2000 rpm a jeden vývod měřáku dej na plus prímo na altíku a druhý vývod měřáku přímo na plus baterie. Vypadá to nelogicky měřit dva plusy, (asi proto jsi to nepochopil) a změříš tímto úbytkový proud. Pokud naměříš 1V a více tak je to na výměnu vodiče (nebo přidání pomocného vodiče od altíku k baterii).
Výsledek je 0.75V na kladné straně a 0.72V na záporné straně.Na baterce je 12.8V.Když připočtu úbytkový proud 0.75V+0.72=1.47 tak by to vycházelo
12.8+1.47=14.22V a to je přímo na altíku. Takže mi vychází celé to rozdělat všechny vodiče co stím mají co dočinění a provést generálku.Co si o tom myslíš? S díky Torek. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 12:13 pm Předmět: |
|
|
Myslím si že jde o běžný jev daný průměrem vodičů které by podle mně mohli mět větší průměr a ukostření motoru na hliníkový obal rychlostní skříně taky není moc šastné řešení. Pokud to jde tak tu kostru-mínus pól od baterie dát aspoò pod jeden ze tří šroubů přichycení starteru.
Jinak plusový kabel je nejužší jen od starteru k alternátoru a stráta může být i v očkovém spoji přímo na alternátoru
Určitě se z nějakou strátou počítá protože altíky jsou vybuzeny na 14,5V a dobíjecí proud by měl stačit kolem 13.5V aby baterie zbytečně nevřela.
Diesely jsou na tom líp, mají silnější vodiče. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Torek
Založen: 6.12.2006 Příspěvky: 241 Bydliště: Semily
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 12:19 pm Předmět: Alternátor |
|
|
Díky Pepo,ale tejdě jsi mě zaskočil .To vede kabel z altíku na startér ze startéru na kontakt baterie?Torek |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 12:40 pm Předmět: |
|
|
Přesně jak píšeš, od baterie na spínač na starteru a odbočkou přímo k altíku. Je to jeden kabel. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|