Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: pá leden 18, 2008 7:47 am Předmět: HYDRAULIKA PONÌKOLIKÁTÉ |
|
|
Vlastním XA2, 2,0 HDi, 80 kW, break, exlusive, hydroaktiv.
Od prvopočátku, co toto vozítko vlastním, se potýkám s problémy s hydraulikou. Po dovozu z DE, kdy se konfort rovnal svezení se v traktoru, následoval dofuk zadních kolových koulí u p. Rady, který zároveò „diagnostikoval“ nefunkční hydroaktiv. (Dal mi kontakt na p. Schutze z rudné, který jsem zatím nevyužil.) Poté jsem absolvoval návštěvu servisu p. Plachého, který mi vyměnil zadní středovou a protipadací kouli a nalil proplach. Zároveò přeměřil všechny koule. Byly na 100% až na pravou přední. (Přeměřeny byly i ty dofouknuté p.Radou.). Poctivě jsem jezdil s proplachem a včera dal auto znovu p. Plachému na dokončení proplachu, promazání a rozpohybování korektorů a seřízení výšky a zároveò jsem zajel k p.Radovi na dofuk té poslední koule. Podvozek je stále tužší.
A teď to podstatné:
1. Podle mechanika od p. Plachého nemá nefunkční hydroaktiv na tuhost vliv. Navrhli mi výměnu všech koulí. Funkčnost hydroaktivu zkoušel tento pán tak, že při nastartovaném motoru a stání na místě zahoupal autem, poté stiskl tlačítko a znovu zahoupal. Předek prý ztuhnul, zadek nikoliv.
2. Podle p.Rady, je auto díky nefunkčnímu hydroaktivu stále v tuhé poloze. Závada může být způsobena počítačem, čidlem, vypadlým konektorem,..... Znovu mi doporučil p. Schutze, který je prý diagnostik odborník. Pokud prý nebudu chtít (třeba z důvodů finančních, pokud odešlo něco zásadního) hydroaktiv opravit, navrhl mi dofouknutí kolových koulí na vyšší tlak a převrtání koulí na 1,1 mm. (mám 0,5 mm).
Přiznám se, že v tom mám trochu zmatek a tak se vás ptám: „CO VY NA TO ?“ _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: pá leden 18, 2008 7:57 am Předmět: |
|
|
Zajeď za p. Schutzem, co jinýho? _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá leden 18, 2008 8:07 am Předmět: Re: HYDRAULIKA PONÌKOLIKÁTÉ |
|
|
vlastimiln napsal: | Zároveò přeměřil všechny koule. Byly na 100% až na pravou přední. (Přeměřeny byly i ty dofouknuté p.Radou.). Poctivě jsem jezdil s proplachem a včera dal auto znovu p. Plachému na dokončení proplachu, promazání a rozpohybování korektorů a seřízení výšky a zároveò jsem zajel k p.Radovi na dofuk té poslední koule. Podvozek je stále tužší.
A teď to podstatné:
1. Podle mechanika od p. Plachého nemá nefunkční hydroaktiv na tuhost vliv. Navrhli mi výměnu všech koulí. Funkčnost hydroaktivu zkoušel tento pán tak, že při nastartovaném motoru a stání na místě zahoupal autem, poté stiskl tlačítko a znovu zahoupal. Předek prý ztuhnul, zadek nikoliv.
2. Podle p.Rady, je auto díky nefunkčnímu hydroaktivu stále v tuhé poloze. Závada může být způsobena počítačem, čidlem, vypadlým konektorem,..... Znovu mi doporučil p. Schutze, který je prý diagnostik odborník. Pokud prý nebudu chtít (třeba z důvodů finančních, pokud odešlo něco zásadního) hydroaktiv opravit, navrhl mi dofouknutí kolových koulí na vyšší tlak a převrtání koulí na 1,1 mm. (mám 0,5 mm).
Přiznám se, že v tom mám trochu zmatek a tak se vás ptám: „CO VY NA TO ?“ |
Trošku tomu nerozumím,
1. když jsou koule na 100% tak co se změní výměnou za nové ??? jen z tebe vytáhnou několik zbytečných tisíc ...
2. p. Rada těch aut pohoupal na tisíce, a když řekne názor, že máš nefunkční Hydractiv, tak bych tomu věřil.
3. když ti to pohoupali v servise " předek ztvrdnul, zadek nikoli " to tedy znamená že byl zadek pořád měkký ???
Tak kde je to o čem píšeš, že auto je " tvrdé" Trochu se v tvém příspěvku ztrácím ...
Převrtáním předních koulí na 1,1 a vyšším tlakem z toho dostaneš v podstatě koule "KOMFORT" ( ty origo od I.F.H.S. mají tlak cca 50 bar a dírku 1,3 ) _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: pá leden 18, 2008 8:08 am Předmět: |
|
|
Mamut napsal: | Zajeď za p. Schutzem, co jinýho? |
No o tom nepochybuj, že tam pojedu. Ale co ta ostatní "diagnostika" okolo hydroaktuvu, doporučení p.Plachého a p.Rady? _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: pá leden 18, 2008 8:12 am Předmět: |
|
|
to je hustý.....mno tak sem se utvrdil v tom, že Plachýmu nikdá nepojedu......
Jo jo, jel bych k Schützovi, co vím, jezdí k němu Žulda a nemůže si ho vynachválit. Držím palec.
Jinak nevím no, já sem prostě s p. Radou spokojenej, jezdím tam už od dob co sem měl BX. A vím o vagónu kluků, co sou s ním taky spokojený. _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
Naposledy upravil Buchta dne pá leden 18, 2008 8:15 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: pá leden 18, 2008 8:14 am Předmět: Re: HYDRAULIKA PONÌKOLIKÁTÉ |
|
|
To PaM:
Auto je celkově tužší (p.Rada má zřejmě pravdu s tím "tuhým" režimem.
Ten mechanik, co houpal autem s a bez sepnutého tlačítka tvrdil, že změna nastala vepředu, vzadu nikoliv.
Pokud se rozpohybuje hydroaktiv, jaký vliv na jízdní vlastnosti by měly KOMFORTy?
Dík.[/quote] _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá leden 18, 2008 8:20 am Předmět: |
|
|
Vlaso, zeptej se KOMFORÁKÙ , třeba Buchty
prostě by se to podstatně víc houpalo, jako na lodi
Zajeď za p. Schutzem ... a budeš chytřejší _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: pá leden 18, 2008 8:42 am Předmět: |
|
|
PaMe už to do něj peru _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: pá leden 18, 2008 8:46 am Předmět: Re: HYDRAULIKA PONÌKOLIKÁTÉ |
|
|
vlastimiln napsal: | To PaM:
Auto je celkově tužší (p.Rada má zřejmě pravdu s tím "tuhým" režimem.
Ten mechanik, co houpal autem s a bez sepnutého tlačítka tvrdil, že změna nastala vepředu, vzadu nikoliv.
Pokud se rozpohybuje hydroaktiv, jaký vliv na jízdní vlastnosti by měly KOMFORTy?
Dík. | [/quote]
Tak ten mechanik, co ti s tím houpal na místě, tomu nerozumí. Přepnutí tlačítka ti mění dynamický režim H-activu. Tedy to poznáš jen za jízdy. Začíná fungovat od 40 km/hod, ale to už je tu několikrát omleté téma a najdeš to jinde v diskuzích.
Pokud chceš poznat rozdíl s nebo bez H-activu, tak si na místě sundej konektor z ventilů H-activu a porovnávej. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: pá leden 18, 2008 8:52 am Předmět: |
|
|
Ještě dodám, samozřejmě, že auto je měkčí s ventilama pod napětím. Sundáš - auto tuhne. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: pá leden 18, 2008 10:18 am Předmět: |
|
|
Žádný konektory nesundávej. Stačí vypnout zapalování a zavřít všechny dveře. Počkej 30s, pak auto přestane bzučet a je v tvrdým režimu. Vyzkoušej jak to houpe v tom tvrdým a otevři jedny dveře a auto začne bzučet - je měkým režimu. Vyzkoušej znovu houpání. Ideální je, když ti dveře otevře někdo jiný a ty mezitím pohupuješ. Osobně bych zajel na rovnou plochu, vystoupil z auta a nechal se zapnutým motorem auto ustálit v jízdní poloze. Vypnul motor a zavřel dveře. Zkontroloval předek v měkým a počkal až to samo přepne do tvrdýho. Otevřel dveře a hned zavřel a to samý udělal vzadu. Tak se to dá zkontrolovat i bez pomocníka. Jak už bylo uvedeno, tlačítko může být při tomto testu v libovolném stavu. Měl by si zjistit znatelný rozdíl v tvrdosti odpružení mezi oběma režimy. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: pá leden 18, 2008 10:58 am Předmět: |
|
|
To máš sice pravdu, ale - v jakém stavu je systém, těsní ? , jak dlouho můžeš houpat ? , přes korektor ti unikne tlak, co udělá zámek, to nevím, nemám ho.
Varianta s natočeným motorem má určitě přesnější výsledky a nemusíš pospíchat.
Asi se shodneme, že varianta s vypnutým motorem je orientační. Sám to tak jednou za 2 měsíce kontroluji. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
jojo...
Založen: 6.12.2007 Příspěvky: 91 Bydliště: Bratislava SR
|
Zaslal: ne leden 20, 2008 7:47 pm Předmět: |
|
|
Pani, v piatok som bol na navsteve u PaMa, ktory mi skontroloval a opravil podvozok na mojej X2, ktora mala predok uz po smrti a poviem vam, ze s ochotnejsim a sikovnejsim clovekom som sa este nestretol. Zlate ruky su zlate ruky a v dnesnej dobe ich je uz malo.
Cesta domov bola neporovnatelna s cestou do Brna! Milujem toto auto!
Dakujem PaM!!! _________________ Citroen Xantia X2 1.9TD automat, r.v.2000, 16"Borbet, CarComputer. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: ne leden 20, 2008 8:42 pm Předmět: |
|
|
a neblul si z mořský nemoci? _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
jojo...
Založen: 6.12.2007 Příspěvky: 91 Bydliště: Bratislava SR
|
Zaslal: ne leden 20, 2008 10:23 pm Předmět: |
|
|
Priznam sa, ze som to k moru prirovnaval.. Ale nebilnkal som. _________________ Citroen Xantia X2 1.9TD automat, r.v.2000, 16"Borbet, CarComputer. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|