Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: so leden 19, 2008 4:57 pm Předmět: |
|
|
Zřejmě Aliene narážíš na mě, ale z tohodle je snad jesný, že taky myslím XA při stání a vyplým motoru:
Buchta napsal: | no dyk, "je až za zámkem", tzn. že je fuk, estli tam není a dyš je, tak jakej má tlak....visí to na zámkách....na zámkách to visí od chcípnutí motoru a od snížení tlaku v systému pod zámkama, ne? NEBO je to jinak? |
Ovšem todle už je jiná a taky na to reaguju v komentářích:
"Holá hydra + protipadající koule. Systém je totožný a popsatelný úplně stejně jako normální hydra, ale tady citroen zdá se reagoval na problémy, resp. příčiny předchozí jednoduché verze, která způsobovala tzv. padání zadku auta při dlouhodobějším stání a také při nedostatku tlaku v zadních brzdách, například při stání na křižovatkách a dalších příležitostech, kdy auto vzadu ztrácelo tlak a následně se propadalo, či při poruše a úplné ztrátě tlaku, kdy vzadu vůbec nebrzdilo."
No stane se, no.... _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Alien
Založen: 29.1.2007 Příspěvky: 224 Bydliště: Prágl four
|
Zaslal: so leden 19, 2008 10:13 pm Předmět: |
|
|
Buchto, děkuji ti za vysvětlujicí příspěvek, vše jsem pochopil a už jsem si poupravil názor.
This topic is close. _________________ Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: ne leden 20, 2008 11:38 am Předmět: |
|
|
_________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: út leden 22, 2008 7:43 am Předmět: TÉMA: "Protipadací zámek" |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha Kadlín
PříspěvekZaslal: ne srpen 19, 2007 8:17 pm Předmět: Citovat
http://www.xantiaclub.cz/auta/1139037221_hydro.gif Tak tady je moje oblíbené schémátko, takže se z toho dá poznat funkce zámků a i to, že tzv. protipadací koule s padáním auta po chcípnutí nemá moc společného Wink
_________________
X1 Break 2,1TD VSX 96
Mamut
Založen: 25.11.2006
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha Kadlín
PříspěvekZaslal: ne srpen 19, 2007 8:59 pm Předmět: Citovat
Alda napsal:
Tak mi někdo vysvětlete jakou má ta tzv. protipadací koule funkci.
Tzv. protipadací koule je v systmu od dob, kdy se začali dávat protipadací zámky a je tam proto, aby po výpadku dodávky tlaku do zadního pérování, třeba při rupnutí přívodní trubky, zásobily zadní brzdy tlakem pro nouzové zabrždění, protože ty normálně používají tlak ze zadního pérování a když po výpadku přívodního tlaku zámky zavřou, tak by ty brzdy byly bez tlaku a nebrzdily by.
_________________
X1 Break 2,1TD VSX 96
Naposledy upravil Mamut dne ne srpen 19, 2007 9:25 pm, celkově upraveno 2 krát.
BEZ KOMENTÁØE.... _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: út leden 22, 2008 7:53 am Předmět: |
|
|
To víš Buchto, protože jsem člověk inteligentní a hloubavý, tak se rád i nadále vzdělávám a když se mi dostane do ruky nějaká nová informace, jsem schopný se nad ní zamyslet a případně svůj předchozí názor doplnit viz posun od tebou uvedených citací k tomu, co jsem napsal na této stránce http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=952&start=15 _________________ Break V6 3,0 750 Virago
Naposledy upravil Mamut dne út leden 22, 2008 9:19 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: út leden 22, 2008 7:57 am Předmět: |
|
|
To je samozřejmě v pořádku, jen ty systémy v autě už nezměníš a informace zůstávaj..... _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: ne leden 25, 2009 4:44 pm Předmět: |
|
|
Tohle je patrně nejobsáhlejší vlákno ohledně "padání zadku", zkusím sem připsat jeden neduh, na který jsem tu ještě nenašel žádný lék ani radu.
Jde o padání za jízdy, ale nikoli při zastavení na křižovatce. Když jezdím sám, nic zvláštního nepozoruji. Správná zábava nastane, když do auta sednou další čtyři chlapi. Zadek sedne, to je jasné, za chvíli vystoupá nahoru do správné jízdní polohy, pak jedeme, potud všechno OK.
Jedeme, jedeme, typicky po cca. 300-400m je zpomalovací reterdér, lehce před ním přibrzdím a za chvilinku se zadek citelně propadne. Někdy se ve stejnou dobu propadne, aniž bych brzdil. Přes retardér pak jedeme "natvrdo". Pak se výška dofouká a další brzdění už nemá hydraulické efekty (tedy kromě těch chtěných = se zabrzděným autem na křižovatce ).
Středová koule měněna před cca. 1,5 rokem, regulátor reguluje ve správných intervalech, výška je nastavená dobře, víc diagnostikovat neumím. Hledím do plánu hydrauliky, ale moc mi to jasné není...
Auto je hydraktivní X2, ale to zřejmě nebude mít vliv.
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: út leden 27, 2009 7:22 pm Předmět: |
|
|
Malinko upřesnění z dalšího pozorování: brzdil jsem dnes jen a pouze ruční brzdou, stejně se to po nějaké době propadlo. Asi tak minuta max. Pak se to dofoukalo, za chvíli zase...
Tak začínám tipovat něco se zadním korektorem (vyčistit?). Tohle to dělá (nebo jsem schopen to pozorovat), když je vzadu i vpředu naloženo (tedy 5 dospělých).
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: st leden 28, 2009 9:39 pm Předmět: |
|
|
Ahoj Pavle,přesně tenhle problém máme na našem HDi,už jsme se dobádali k tomu,že tenhle problém dělá Hydractiv,protože připojí zadní kouli,která je ovšem v tom okamžiku prázdná,proto klesne tlak,a auto buchne na zem,než čerpadlo tlak opět doplní,otázkou a problémem je to,přoč "uteče" tlak ze zadní koule,normálně jí hydractiv připojí,a ona je pod tlakem,takže to ani nepoznáš,ale pokud je bez tlaku,tak se zadek propadne.
Dělá nám to hlavně při couvání,nastartuješ,popojedeš pár metrů dopředu,zabrzdíš,pustíš przdu,couvneš si,a během couvání bez brdění najednou zadek kecne na zem,a hopsá jak koza,10 vteřin,než se zase nafoukne.
Na retardéru to dělá taky,a hlavně při rozjezdu do kopce(nestojím na brzdě)
Typoval bych jako viníka na zadní hydractivní ventil-propouštějící cívku _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st leden 28, 2009 11:02 pm Předmět: |
|
|
Ta El. cívka s jehlou pouze pustí trošku tlaku na "pístek - přesuvník " co pak připojí samotnou kouli do systému pružení. Je jedno jestli ta cívka propouští nebo ne, na natlakování koule jako takové to nemá valný význam. Já bych řek, že ten pístek uvnitř tělesa H-ventilu co připojuje kouli netěsní a v době kdy je koule odpojená z ní uteče tudy tlak a jak se připojí, je prázdá, propojí se s koulemi na kolech a spadne to
Někde sem viděl pěkné foto toho pajšlíku jak to bylo zrezlé možná to bylo i zde na clubu v nějaké foto-galerii ...
Tady je něco, http://activaclubfrance.free.fr/Doc%20technique/Regulateur%20Hydractive.pdf _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: čt leden 29, 2009 3:07 am Předmět: |
|
|
Děkuji za tipy ohledně Hydractive. Uff, to zase bude chirugie a ukroucených trubek
Asi to fakt s tím HA bude souviset - brzdy (z pohledu hydrauliky) na to vliv nemají, ale brzdění (nepřímo) ano = vždy se to propadne, když se rychlost snížila pod nějaký limit. To mě zpočátku zmátlo.
V tu chvíli se zapne měkký režim, t.j. připne se třetí koule. Pokud je v ní nižší tlak, tak se pak celkový tlak v systému sníží a zadek se propadne. Tomu bych rozuměl.
Současně se tímto potvrzuje, že HA ventil (5) funguje a správně vypíná a zapíná tlak, co působí na zmíněné šoupátko (2). Aspoò myslím.
Zdroj: http://www.tramontana.co.hu/citroen/guide/download.php?file=citroenguide.pdf&type=application/pdf
Ovšem otázka, proč je tlak v HA kouli ve zmíněnou chvíli tak nízký? Když to šoupátko bude prosakovat, tlak se může ztrácet jedině zpátky do systému (pružení), ale tam by dle mého soudu měl být tlak normální = provozní.
Domnívám se, že posloupnost jevů je následující:
1. otevřou se dveře, SOFT mód
2. nastoupí lidé, zadek klesne zátěží
3. nastartuji, chvílí čekám na dorovnání výšky, korektor zvyšuje tlak v obou zadních koulích a také v HA kouli (stále SOFT mód).
4. jakmile se dorovná výška, korektor uzavře přívod tlaku
5. odjíždím, někdy tehdy se za jízdy zapíná HARD mód.
6. ? tady někde se ztrácí tlak v HA kouli ? kam ?
7. zpomalím, přepne se do SOFT módu, připne se HA koule s nižším tlakem, propadne se zadek.
A teď kde je v té úvaze chyba?
Je už moc pozdě a už mi to asi vůbec nemyslí.
Pavel
P.S. Ještě dumám, co se děje, pokud je HA koule vadná (to by asi vliv mát nemělo, tam by asi žádné změny tlaku nekonaly). Ale co kdyby tam byla koule špatného typu? HA koule je jiná než kolová, předpokládám že je to jen prostý akumulátor, t.j. bez dírek a jiných udělátek. Je-li tam správná nevím. Pozná se to nějak snadno zvenku?
P.S. Jinak "skákání" či propadání rovněž zmiòuje Citroenguide, strana 34:
citroenguide.pdf napsal: | It will switch to soft also if any door or the tailgate is opened but the vehicle speed is below 24 km/h. The reason for this is to equalize the pressure between all three spheres of an axle. Without it, the center sphere would retain its former pressure and once the vehicle exceeds the speed of 24 km/h, opening it would make the car jump or drop, depending on the actual pressure. |
_________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: čt leden 29, 2009 3:28 am Předmět: |
|
|
Znovu na to koukám, napadlo mě následující:
1. otevřou se dveře, SOFT mód
2. nastoupí lidé, zadek klesne zátěží
3. nastartuji, chvílí čekám na dorovnání výšky, korektor zvyšuje tlak v obou zadních koulích a také v HA kouli.
4. ještě než se stačí dorovnat výška (ten rozdíl je opravdu veliký, když tam těch 5 lidí hupne zároveò), přepne se to do HARD režimu, čímž se v HA kouli "zamče" nižší tlak
5. jakmile se finálně dorovná výška, korektor uzavře přívod tlaku
6. v tuto chvílí je v kolových koulích vyšší tlak než va HA kouli
7. zpomalím, přepne se do SOFT módu, připne se HA koule s nižším tlakem, propadne se zadek.
Je to něco, co by bylo možné?
Totiž jak tu čtu a hledám, není mi zcela jasné, kdy přesně se měkký režim přepne do tvrdého, ale pokud by ten okamžik nastal ještě ve chvíli, kdy se auto teprve zvedá, dávalo by to smysl, snad.
Jak už je nastarováno, bzučící HA ventil už není slyšet.
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt leden 29, 2009 11:52 am Předmět: |
|
|
Zkus to vychytat po nastoupení a vyrovnání výšky, pootevřením dveří.
I když po otevření dveří ventil sepne právě proto, aby se natlakoval celý systém vč. hactivkoule a nedocházelo právě k tomuto propadání.
Celé by to mělo vypadat asi takto: otevřeš dveře-ventil otevře, následuje zátěž a dorovnání tlaků (při nastartovaném motoru), nyní nastává krizový bod: akcelerací ventil vypne (snímač na pedále plynu), po ujetí malé vzdálenosti opět otevře ventil a následuje propad který by následovat neměl.
Nebo je taky možné, že ventil nereaguje na otevření dveří. Lze ověřit při nastartovaném motoru, zavřených dveří (chvíli počkat až ventil otevře) zadek prohoupnout, po otevření dveří by měl být znatelně tvrdší.
Určitě to má na svědomí ventil hactivu, taky nezapomeò že jde o leté auta, já než abych se pouštěl do opravy ventilu (co chceš na vychozeném ventilu velice opravovat?) bych raději našel nějakou vychytávku, jako např. nastupování posádky před-nebo po startu, otevření dveří po různém ujetí vzdálenosti a pod.
Je jasné, že vozidla bez hactivu todle nedělají. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt leden 29, 2009 12:43 pm Předmět: |
|
|
Josef 2. napsal: | Lze ověřit při nastartovaném motoru, zavřených dveří (chvíli počkat až ventil otevře) zadek prohoupnout, po otevření dveří by měl být znatelně tvrdší.
|
Pepí, to je snad blbost , když běží motor, a auto se nejede, je VŽDY v měkém režimu. To otevření a zavření dveří se uplatní pouze když neběží motor ( následné měknutí či tvrdnutí) _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|