Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

hydroaktiv
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
laďa



Založen: 7.1.2007
Příspěvky: 102
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt září 11, 2008 9:07 pm    Předmět: hydroaktiv Citovat

Zdravím pánové.
před nedávnem jsem koupil novou xantii 1,9td v kombíku, hydroaktiv a i po dofuku koulí mi připadá moc tvrdá oproti mé staré xantii s 5 koulema. Jsem s toho hodně zklamaný a slyšel jsem už i názor,že ji mám pořád ve sportovním režimu, ale nevím jak zjistit správnou funkci hydroaktivu. Rolling Eyes Prosím pomozte nebo poraďte! Crying or Very sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Majk.Z



Založen: 20.7.2008
Příspěvky: 366
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: čt září 11, 2008 9:34 pm    Předmět: Citovat

Tak ono by to mělo být tak, že hydractive si sám určuje na režim "auto," jestli budeš mít sportovní nebo komfortní režim. Resp. snaží se to nějak zkombinovat. Tvrdší, než 5 koule bude, ale měkčí ne. V rozboru druhů hydrauliky Xantií v článku tady na XC se i píše, že nejkomfortnější je Xantie s 5 koulema.

Samozřejmě teda, pokud je tvrdší (nevím, o jakou míru, v Citroenu s hydractive jsem seděl snad jen v XM a C5 , tak nemůžu moc porovnávat), nevylučuje to nějakou závadu.
_________________


X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: čt září 11, 2008 11:23 pm    Předmět: Citovat

Hydroaktiv je komfortnější, i když v mnoha případech tak tomu není.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jira



Založen: 16.1.2007
Příspěvky: 306
Bydliště: Vodňany

PříspěvekZaslal: pá září 12, 2008 6:20 am    Předmět: Citovat

prima-men napsal:
Tak ono by to mělo být tak, že hydractive si sám určuje na režim "auto," jestli budeš mít sportovní nebo komfortní režim. Resp. snaží se to nějak zkombinovat. .


Sport a nesport si určí řidič tlačítkem, do toho PC nezasahuje. Naopak tlačítkem volíš soubor konstant, kterými se PC řídí.
Tabulky tu někde a několikrát jsou.
_________________
jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
laďa



Založen: 7.1.2007
Příspěvky: 102
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá září 12, 2008 7:51 am    Předmět: Citovat

Chlapi jde nějak to připojení těch hydroaktivních dvou koulí na autě co mají dělat to konfortní pružení zkontrolovat?? Rolling Eyes Jestli se vúbec připojují? Připadá mi, že jsou stabilně odpojené.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Majk.Z



Založen: 20.7.2008
Příspěvky: 366
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: pá září 12, 2008 8:15 am    Předmět: Citovat

jira: Ale vždy když není zapnutý režim sport, tak si to snad ØJ určuje podle čidel sama, jestli je potřeba přitvrdit, nebo "změkčit," ne?
_________________


X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
laďa



Založen: 7.1.2007
Příspěvky: 102
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá září 12, 2008 8:28 am    Předmět: Citovat

No právě že by si to měla určit sama,ale vypadá to, že jede pořád ve sportu. Ještě mě napadlo,že když auto stojí a otevřu kterékoli dveře tak slyším ze zadu dvakrát krátce za sebou cvaknutí,ale ze předu nic! Rolling Eyes Jak to má správně cvakat v těch ventilech??
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: pá září 12, 2008 3:31 pm    Předmět: Citovat

no,mám možnost srovnat obojí,a jednoznačně jsem pro to nemít HAktiv

čím míò koulí,tím líp Wink
pohodlí jízdní je lepší v bezhydraktivu,víc to houpe
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Raww



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 192
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: pá září 12, 2008 7:19 pm    Předmět: Citovat

ØJ vždy určuje, zda je podvozek v měkkém nebo tvrdém režimu! Tlačítkem HA ("sport") se jen řídící jednotce sdělí, že jsou meze posunuté. Idea
Takže trvdý/"sportovní" režim nelze vynutit tlačítkem, ale stylem jízdy...
Mimochodem, při pozorném čtení obsahu stránek xantiaclubu je to někde uvedeno - tady: http://www.xantiaclub.cz/view.php?cisloclanku=2005051901

PS: moje XA s HA je měkkčí než pětikulka Twisted Evil
_________________
X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
laďa



Založen: 7.1.2007
Příspěvky: 102
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá září 12, 2008 8:20 pm    Předmět: Citovat

Chlapy a jak je to tedy s tím cvaknutím po otevření dveří u hydroaktivní xantie?? Mě to po otevření dveří cvakne jen v zadu a to ještě dvakrát za sebou. Slyšel jsem od kamaráda,že to má cvaknout v předu i v zadu a pak tiše sičet nebo bzučet,ale to ta má nedělá. Crying or Very sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Raww



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 192
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: pá září 12, 2008 8:33 pm    Předmět: Citovat

laďa napsal:
Chlapy a jak je to tedy s tím cvaknutím po otevření dveří u hydroaktivní xantie?? Mě to po otevření dveří cvakne jen v zadu a to ještě dvakrát za sebou. Slyšel jsem od kamaráda,že to má cvaknout v předu i v zadu a pak tiše sičet nebo bzučet,ale to ta má nedělá. Crying or Very sad


Ano, na zastaveném autě se dá také hydroactiv vyzkoušet. Zavřením či otevřením dveří se přepne z jednoho režimu do druhého.

Citace PaMa z jiného vlákna:
"Když otevřeš dveře, musí být slyšet jak to vředu a vzadu pod autem výrazně cvakne a potom je slyšet jak to slabě bzučí ...
Když to necvakne a jen to bzučí , je to špatné ... , když to nebzučí tak taky špatně"

Takže:
1) otevřené dveře + bzučící ventily = měkký režim
2) zavřené dveře + ticho po cvaknutí ventilů = tvrdý režim

Ještě je otázkou, zda jsou tam kulky co tam mají být a jaký je jejich skutčný stav spolu se stavem celé hydry. A taky správná světlá výška v normální poloze...
_________________
X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: pá září 12, 2008 9:00 pm    Předmět: Citovat

laďa napsal:
Chlapy a jak je to tedy s tím cvaknutím po otevření dveří u hydroaktivní xantie?? Mě to po otevření dveří cvakne jen v zadu a to ještě dvakrát za sebou. Slyšel jsem od kamaráda,že to má cvaknout v předu i v zadu a pak tiše sičet nebo bzučet,ale to ta má nedělá. Crying or Very sad

Já testuju takto: Rozdíl mezi měkým a tvrdým režimem nejlépe zkontroluješ, když postavíš auto na rovnou plochu, nastartuješ motor vystoupíš a necháš ustálit výšku auta. Vypneš motor a zavřeš všechny dveře. Teď máš 30s na to aby si "zhoupnul" auto v měkém režimu. Po 30s se automaticky přepne do tvrdého režimu - přestanou ventily bzučet a klapne to. Od tohoto okamžiku musí náprava znatelně ztvrdnout. Po otevření a následném zavření dveří máš na dalších 30s aktivní měký režim na otestování druhé nápravy. Rozdíl v měkosti obou režimů by měl být poměrně značný. Pokud rozdíl nezaznamenáš, můžeš mít prasklou prostřední kouli na nápravě - dá se proměřit u někoho kdo dofukuje koule. Můžeš mít také problém v elektromagnetickém ventilu který ovládá šoupě pro připojování prostřední koule k nápravě. Případně problém v elektrice.
Cvaknutí 2x za sebou je zvláštní, člověk si pod tím může představit cokoliv. Jedná se o stejný zvuk 2x za sebou, nebo je pokaždý jiný? Nepoklesne ti přitom zadek? Při léčení na dálku je potřeba pipisovat trochu detailněji.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vlastimiln



Založen: 31.8.2007
Příspěvky: 253
Bydliště: Praha 9 - Černý Most

PříspěvekZaslal: so září 13, 2008 1:40 am    Předmět: Citovat

jj, může jít o vadný HA ventil, coý je železný váleček, ve kterém je hliníkové tělo ventilu s cívkou a jehlou, která zavírá a otevírá okruh. Vadná bývá právě ta cívka. Pokud se pokazí ventil, RJ hydroaktivu marně vysílá signály tak dlouho, až se odpálí nějaký ten brouček na RJ samé. Nedávno jsem to řešil na mém autí. Tady v Praze je nějaký Schutz ml. (kontakty v sekci autoservisy), který za přijatelný peníz dělá repasi jak HA ventilu tak i RJ hydroaktivu.
_________________
Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000


"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
laďa



Založen: 7.1.2007
Příspěvky: 102
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so září 13, 2008 8:34 pm    Předmět: Citovat

Takže to cvaknutí je pokaždé stejne. Když otevřu u stojícího auta dveře tak od zadní nápravy slyším dvě cvaknutí za sebou v intervalu 1s. S autem se v ten okamžik nic neďeje. Je pravda,že celý předek při dofuku byl KO a to i ta hydroaktivní! Není možné,že počítač nějak hlídá ventily, jestli se otevřou oba (přední i zadní) a pokud ne tak nepřepne ani jeden?? Tak nějak si vysvětluji to dvojí cvaknutí, jako kdyby to přeplo do měkého režimu a hned zpět do tvrdého,protože počítač nějak kontroluje jestli se přepl i předek. To je jen má doměnka. Jaké má jít napětí do hydro ventilu, když sepne??
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: ne září 14, 2008 12:08 am    Předmět: Citovat

S tím napětím je to složitější. Při správné funkci jde na začátku sepnutí do ventilu 12V a elektronika je tam drží po dobu 0,5s. Po této době je 12 V pravidelně spínáno a vypínáno s kmitočtem opakování asi 1kHz. Střední hodnota tohoto napětí je zhruba 3V.

Krátkodobě se dá na ventil připojit i 12V natvrdo, ale hrozí nebezpečí zničení cívky ventilu přehřátím. Další nebezpečí spočívá v tom, že cívka obsahuje i ochranou diodu a je proto nutné přivést na ni napětí se správnou polaritou. Jinak hrozí nebezpečí zničení ochrané diody. Správná polarita je přímo na cívce vyzančena symbolem + a -. Může se stát, že dioda v cívce neplní svoji funkcii správně. Na cívce se pak naindukuje napěová špička a to se nemusí zamlouat jednotce hydractivu. Chtělo by to vidět průběh napětí na ventilu hydractivu. Správný je na mojí fotce. Měřil jsem ho zrovna před nedávnem.
Být tebou zkusil bych nechat zkontrolovat průběh napětí na obou ventilech v měkkém režimu - osciloskopem. Sám můžeš zkusit zkontrolovat konektory na obou ventilech jestli nejsou zoxidované, případně se pokusit najít jednotku hydractivu a opět zkontrolovat konektor jestli není zoxidovaný. Nevím přesně kde jednotka je, ale mám pocit že jsem někde četl, že je v motorovém prostoru v kastlíku před spolujezdcem. Raději si ale před odpojením konektorů z jednotky odpoj baterku.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)