Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Tuhé riadenie pri mínusových teplotách
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
fela



Založen: 28.5.2007
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: út prosinec 25, 2007 11:04 am    Předmět: Tuhé riadenie pri mínusových teplotách Citovat

Ahojte.
Pri mínusových teplotách som spozoroval nepríjemnú vec. Riadenie ide ve¾mi ažko, ako keby posilòovač vôbec nepracoval. Po prejdení nejakých 3 - 4 km sa to do poriadku. LHM je (takmer) nová, kåby na riadení i kritický kríž sú čisté a namazané. Môže to nejako súvisie s teplotou LHM?
Minulý rok sa auto správalo podobne, ale pri omnoho nižších teplotách (-15, -20). Teraz sa to deje už pri teplotách okolo nuly. Je možné, že by v posilòovači bola stará kvapalina, hoci v systéme je nová?
Ïakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lewkins



Založen: 7.12.2006
Příspěvky: 390
Bydliště: Teplice

PříspěvekZaslal: út prosinec 25, 2007 6:30 pm    Předmět: Citovat

Nepises, co mas za model a rok vyroby......
Problem muze byt ve slabsim hydro cerpadle, odchazejici ACU kouli, zanesenych sitkach v nadrzce LHM...atd, atd...
A jeste jedna vec...muj kriz vypada taky zdrave, je promazan a pres to mi po nastartovani v chladnejsim obdobi dela rizeni obcas problemy...
Jedna mozna rada...pokud ti posilovac jakoby vynechava jen v nekterych mistech natoceni volantu(zadrhava se), byva problem v krizi hridele volantu. Pokud mas pocit, ze je sila posilovace stejne mala v celem rozsahu otaceni volantu, hledal bych chybu v hydraulice.
_________________
Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Gram_cz



Založen: 8.8.2007
Příspěvky: 106

PříspěvekZaslal: st prosinec 26, 2007 1:44 am    Předmět: Citovat

Ja jsem při těchhle teplotách taky pocítil, že jde servo chvíli povyjetí trochu víc ztuha. Mám tu akumulační kouli (pod motorem uprostřed) asi KO, nebo minimáně s malým tlakem. Když nastartuju, tak v ní cvaká tak jednou za 2s a podle toho, co jsem tady vyčetl, tak by to mělo být tak jednou za 20s. Tak to omrkni. Wink
_________________
X2, sedan, 1.8i 16V, r.v. 1998
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bartali



Založen: 22.3.2007
Příspěvky: 135

PříspěvekZaslal: st prosinec 26, 2007 10:45 am    Předmět: Citovat

No já nevím ale v xantiích je většinou dvouokruhové čerpadlo že Smile ten jeden okruh by měl být napojen přímo na posilovač, tzn žádná centrálka na to nemá vliv. Na funkci posilovače má vliv ten rozdělující ventil řízení který se dá přetěsnit (a zde bych hledal asi většinou chybu) , nebo je pracovní válec posilovače špatný, a nebo čerpadlo dává na okruh s posilovačem malý tlak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fela



Založen: 28.5.2007
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: st prosinec 26, 2007 12:15 pm    Předmět: Citovat

Ahojte,

Ïakujem za odpovede. Moja Xantia II je vyrobená v roku 1997. Na výstupe čerpadla sú dve rúrky, jedna ide do ACU gule a jedna kamsi do útrob, takže je možné, že ide priamo do riadenia. Riadenie ide najprv ažšie, neskôr ¾ahko, ale len do tej úrovne natočenia kolies, kde už predtým natočené boli.
Frekvencia cvakania v ACU je cca 10 - 15 sekúnd.

Ïakujem za tipy. Pôjdem to ešte omrknú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
shakal



Založen: 3.1.2007
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: st prosinec 26, 2007 1:41 pm    Předmět: Citovat

Chlapi hlavně si uvědomte že LHM je jako jiné maziva a pohonné hmoty kapalina, která je při nízkých teplotách tuhá, proto to tuhé řízení a proto se po pár kilometrech všechno spraví, je to jako s olejem, kdo máte budík na palubce jistíte že pokud máte nízkou teplotu oleje musíte s autem pomalu, hlavně proto že čerpadlo při nízké teplotě a vyšší hustotě tlačí víc než při teplém oleji a to samé je s LHM. Pokud by jste motor týrali vysokými otáčkami za studena a to platí pro všechny motory a s TURBEM zvl᚝ zlikvidujete mazání motoru a také veškerá čerpadla v autě (totéž platí například pro vysokozdvižné vozíky s hydraulickým pojezdem a podobně). Takže pozor a za studena pomalu nebo nechat delší dobu vrčet po nastartování na volnoběh na místě.
_________________
Xantia 1,9 TD Break
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
bartali



Založen: 22.3.2007
Příspěvky: 135

PříspěvekZaslal: st prosinec 26, 2007 7:52 pm    Předmět: Citovat

no shakal v jádru máš asi pravdu jen bych ještě doplnil že mně teda posilovač u XANTIA z konce roku 1996 funguje stejně lehce jak za studena tak i po zahřátí teplota nebo LHM na to moc vliv nemá nebo jen takový že téměř neznatelný takže asi bych chybu opravdu hledal není to normální.

Co se týče motorů a s tím volnoběhem je to diskutabilní a někdo říká tak a někdo tak nevím já osobně mám názor že s rozumem netrápím auto na volnoběh několik minut prostě nastartuju otevřu garáž a po cca 20 vteřínách vyjedu ven zavřu garáž a jedu tak té půl minuty no samozřejmě jedu s rozumem než se motor zahřeje tzn do 2500 až 3000 tisíc otáček a pak už i více (jo mám benzín)
Ale nevím no nechat auto na vonoběh vrčet ono se říkalo že některé typy motorů hůře mažou při nízkých otáčkách no možná když je opotřebené olejové čerpadlo? nevím za do utrob a konstruktérova mozku nevidím Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
shakal



Založen: 3.1.2007
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: st prosinec 26, 2007 8:29 pm    Předmět: Citovat

jj bude to tak, občas u nás v podniku dělám na čerpačce jako výdej PHM a máš v zimě vidět jak oleje tečou ze sudů nebo lépe řečeno netečou, protože sou velice tuhé zimou
_________________
Xantia 1,9 TD Break
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
roliva



Založen: 14.5.2007
Příspěvky: 573
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá prosinec 28, 2007 8:51 am    Předmět: Citovat

Jasně, zima a kapaliny či tekutiny nejsou kamarádi Laughing Po nastartování si dej cigáro a až dokouříš, sedni a jeď a uvidíš, že bude všechno OK Mr. Green
_________________
Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite

http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Renda28



Založen: 8.6.2007
Příspěvky: 79
Bydliště: Hodonín

PříspěvekZaslal: ne prosinec 30, 2007 1:01 am    Předmět: Citovat

No já jsem měl taky stejný problém. Vyměnil jsem LHM a je to o poznání lepší. A ještě jsem postřehl že po výměně oleje my zmizela vůle v řízení která byla fakticky veliká, už jsem byl smířený z výměnou serva. Tak že bych doporučoval olej vyměnit a snad se ti ne oběví problém z brzdami jak mě. Evil or Very Mad
_________________
X1 1.6
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pavel56



Založen: 16.2.2007
Příspěvky: 256
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: ne prosinec 30, 2007 1:04 am    Předmět: Citovat

roliva napsal:
Jasně, zima a kapaliny či tekutiny nejsou kamarádi Laughing Po nastartování si dej cigáro a až dokouříš, sedni a jeď a uvidíš, že bude všechno OK Mr. Green

Jak maji postupovat nekuraci ?? Very Happy Very Happy
_________________
X1 1.9TD liftback
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
roliva



Založen: 14.5.2007
Příspěvky: 573
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne prosinec 30, 2007 9:29 am    Předmět: Citovat

Pavel56 napsal:
roliva napsal:
Jasně, zima a kapaliny či tekutiny nejsou kamarádi Laughing Po nastartování si dej cigáro a až dokouříš, sedni a jeď a uvidíš, že bude všechno OK Mr. Green

Jak maji postupovat nekuraci ?? Very Happy Very Happy


Třeba napčítat do tisíce Mr. Green
_________________
Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite

http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
fela



Založen: 28.5.2007
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: ne prosinec 30, 2007 3:49 pm    Předmět: Citovat

Ïakujem za všetky odpovede.
Spozoroval som aj nasledujúcu vec - to "cvakanie" (od ACU gule) sa ozýva v priemere tak každé 4 sekundy. Dočítal som sa, že to svedčí o potrebe dofúkania tejto gule. Nevie niekto, kto to robí na Slovensku?
Musím sa prizna, že nemám najlepšie skúsenosti s používanými gulami, vydržali mi cca 2 roky a potom ich prerazilo. Aké máte skúsenosti s dofúkanými gulami?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
roliva



Založen: 14.5.2007
Příspěvky: 573
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne prosinec 30, 2007 10:16 pm    Předmět: Citovat

Mám koule dofukované v Brně u PaMa a nemám jediný problém či výtku. Naopak jen a jen chvála Mr. Green
_________________
Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite

http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Buchta



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 868
Bydliště: Praha 3

PříspěvekZaslal: ne prosinec 30, 2007 11:20 pm    Předmět: Citovat

jj taky mám s dofukem dobrý zkušenosti, lae samo záleží, jak na tom momentálně dofukovaná koule je, ale to bys tady na foru dohledal....
_________________
X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená Smile i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)