Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Standa
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 5 Bydliště: Jaroměř
|
Zaslal: ne leden 07, 2007 6:59 pm Předmět: Dobíjení |
|
|
Ahoj všichni.
Vyskytl se mi problém s dobíjením. Z ničeho nic mi zůstává po nastartování svítit kontrolka dobíjení. Někdy svítí víc, někdy jenom žhaví, občas to neudělá vůbec a tváří se to jako v pořádku. Obvykle stačí jen protočit motor na vyšší otáčky a zhasne (někdy napoprvé, někdy navíckrát). Jakmile pak jednou zhasne, už se nerozsvítí a baterka je pořád dobrá, z čehož usuzuji, že pak to dobíjí. Po vypnutí motoru a znovu nastartování to ale udělá znovu a znovu následuje "procedura". Kontakty na alternátoru jsou v pořádku. Byl jsem s tím u jednoho autoelektrikáře a altík dobíjí normálně 13,8 V, 38-40A. Tvrdil mi, že jsou to uhlíky v alternátoru. To by ale dělalo psí kusy i během jízdy - ne?
Nemáte někdo zkušenost?
Ahoj a dík.
X2 kombi 2,1 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
azoh
Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 19 Bydliště: Jesenice
|
Zaslal: ne leden 07, 2007 11:16 pm Předmět: |
|
|
Ahojky, kolego, nejdřív se podívej na řemen, někdy i píská, když nastartuješ, zkontroluj, jestli se altík točí, pak bych se zajímal o uhlíky, chtějí třeba jen vyčistit, nebo jsou na konci a za chvíli to přestane dobíjet úplně....... V každém případě Ti přeju lehkou závadu, co jde lehko odstranit |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: po leden 08, 2007 5:32 pm Předmět: |
|
|
Priklanim se k uhlikum. Meto delalo nekolikrat to same a pokazde to byly uhliky. Radim s tim neotalet. Jestli jsou ty uhliky zbrouseny hodne, muze ti to zlikvidovat kotvu...to pak bude drazsi oprava. _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
vaso
Založen: 15.12.2006 Příspěvky: 21 Bydliště: KOšICE
|
Zaslal: čt březen 15, 2007 7:28 pm Předmět: |
|
|
nepišeš km uhliki nerieš pod 240 000 tisic stejny problem (vyriešeny)vyber spinaciu skrinku rozober je tam čierny valec skontaktamy do ktorych idu medene draty.(ta je to opalene)ten spinač sa da rozobra pozor na guličky v pastorku.kontakty vyčisti.kontakty spinaju len o hole vodiče aledaju sapekne vybra.na pritlak kontaktov služia ocelove perka.povyčisteni pomaza´nezabudnu guličky vloži kontakty zloži.sprednej časti spinača sumale otvory na tie perka vloži musi bi poču ako zacvaknu.(každe perko ma inu hlbku abi tlačil na kontakt)1.9td myslim že je to to iste.vyzera to hrozivo ale len vyzera. |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: pá březen 16, 2007 7:14 am Předmět: |
|
|
Prosímtě hlavně nerozebírej žádnou spínací skříòku. Protože regulátor je integrován v těle alternátoru a žádné kontakty pro funkci alternátoru nejsou mimo, pak hledej závadu v alternátoru.
Pokud autoelektrikář, který ti to měřil, byl trochu erudovaný, pak mu věř, že jeho diagnóza byla dobrá.
Jen bych doplnil, že závada nemusí být jen v krátkých nebo nepohyblivých uhlících, ale protože nic není definitivní, takto se může projevovat i integrovaný polovodičový regulátor. Ten bývá v prolisu víka alternátoru.
Dále nedokonalý spoj atd. Prostě ti nezbyde, než to rozebrat a zkouknout.
Jak říkal Lewkins, můžeš přijít i o kotvu. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
Standa
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 5 Bydliště: Jaroměř
|
Zaslal: ne březen 18, 2007 9:05 pm Předmět: |
|
|
Přátelé děkuji za tipy. Stalo se ovšem to, že problém sám od sebe zcela odezněl. Nevím, zda na to mělo vliv, že mi nad alternátorem úplně netěsnil o-kroužek na čerpadle hydrauliky a LHM tekla trochu i do altíku, což už jsem odstranil. Nicméně teď je pokoj a doufám, že dlouho ještě bude.
Ještě jednou - díky!! _________________ X2 kombi
2,1 TD, 1998
tmavě modrá met. |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: po březen 19, 2007 12:23 am Předmět: |
|
|
Standa napsal: | Přátelé děkuji za tipy. Stalo se ovšem to, že problém sám od sebe zcela odezněl. Nevím, zda na to mělo vliv, že mi nad alternátorem úplně netěsnil o-kroužek na čerpadle hydrauliky a LHM tekla trochu i do altíku, což už jsem odstranil. Nicméně teď je pokoj a doufám, že dlouho ještě bude.
Ještě jednou - díky!! |
No jo, už to nic nepřimazává, tak zřejmě uhlíky už dobře dosedají. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivanpr
Založen: 17.9.2009 Příspěvky: 13 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: út listopad 03, 2009 9:17 pm Předmět: |
|
|
Ahoj houpačkáři
mám k tomuto tématu taky dotaz :-2x jsem nenastartoval - baterka prázdná. Jel jsem koupit novou ,ale v servisu mi řekli, že baterka je pouze vybitá , ale je špatné dobíjení - na volnoběh to dobíjí cca 12,3 V . Kontrolka dobíjení ani neproblikává . Na opravu v servisu je čekačka cca 10 dní . Nemáte tušení kde bych mohl hledat problém ? Dík za názory |
|
Návrat nahoru |
|
|
peter7777
Založen: 28.8.2008 Příspěvky: 507 Bydliště: Jelka, SR
|
Zaslal: st listopad 04, 2009 9:07 am Předmět: |
|
|
Podobný problém som mal s alternátorom na inom voze. Kontrolka dobíjania najprv len preblikávala pri vyšších otáčkach prestávala svieti, nakoniec už vôbec nezhasínala. U mechanika mi potom bolo povedané ,že vraj nejaký diodový mostík bol už vypálený tak preto nedobíjal alternátor.
Je to jedna z mnohých možností. _________________ XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivanpr
Založen: 17.9.2009 Příspěvky: 13 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: st listopad 04, 2009 3:52 pm Předmět: |
|
|
Peter7777díky za reaxci na dotaz. Je mi ale divný, když mi to dobijí tak málo, že se nerozsvití kontrolka dobíjení (ani neproblikává) |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|