Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

V jakych otackach jezdit
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Otik



Založen: 26.7.2007
Příspěvky: 12
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt červenec 26, 2007 6:28 pm    Předmět: V jakych otackach jezdit Citovat

Mam xantii 1,8 r.v.95 dik za radu Shocked Shocked Shocked Shocked
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Máca



Založen: 4.3.2007
Příspěvky: 323
Bydliště: Strakonice

PříspěvekZaslal: čt červenec 26, 2007 6:33 pm    Předmět: Citovat

máš osmi nebo šestnácti ventil? a jak to s těma otáčkama myslíš? abys jezdil úsporně nebo abys využíval nejvyššího výkonu a kroutícího momentu?
_________________
Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Otik



Založen: 26.7.2007
Příspěvky: 12
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt červenec 26, 2007 6:50 pm    Předmět: Citovat

Abych jezdil usporne mam 8 valec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Máca



Založen: 4.3.2007
Příspěvky: 323
Bydliště: Strakonice

PříspěvekZaslal: čt červenec 26, 2007 7:01 pm    Předmět: Citovat

když už tak čtyřválec osmiventil já mam 16V takže nepomůžu....
_________________
Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
roliva



Založen: 14.5.2007
Příspěvky: 573
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt červenec 26, 2007 7:34 pm    Předmět: Citovat

Tahle otázka mě zajímá taky. Mám 1.9 TD 66kw a zajímá mě, jak jezdit co nejúsporněji a tak, aby netrpěl motor Cool

Díky za každou radu ;o)
_________________
Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite

http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
pucholt



Založen: 26.5.2007
Příspěvky: 268
Bydliště: Kopřivnice

PříspěvekZaslal: čt červenec 26, 2007 11:46 pm    Předmět: Citovat

Pro benzínové motory je asi nejekonomočtější režim okolo 3000 ot./min. U dieslu od 2500 do 3000 ot.min. Ale motoru vůbec nevadí ani když ho vytočíš o dost víc. Nejekonomičtější je jízda okolo 100Km/h. (pochopitelně s zařazenou pětkou).
_________________
Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alien



Založen: 29.1.2007
Příspěvky: 224
Bydliště: Prágl four

PříspěvekZaslal: pá červenec 27, 2007 9:42 am    Předmět: Citovat

Otíku, Otíku,

trochu se zamysli a prostuduj si co máš za auto a jaké existují motory.
Osmiválec opravdu nemáš, šestiválec to asi taky ne.
Dle toho co píšeš, budeš mít asi pravděpodobně osmiventil.

A jízda s tím je dle pocitu a prostudování toho motoru tebou samým, nicméně rada výše je plně dostačující.
_________________
Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misak-plysak



Založen: 15.4.2007
Příspěvky: 206
Bydliště: Vlašim

PříspěvekZaslal: pá červenec 27, 2007 1:48 pm    Předmět: Citovat

roliva napsal:
Tahle otázka mě zajímá taky. Mám 1.9 TD 66kw a zajímá mě, jak jezdit co nejúsporněji a tak, aby netrpěl motor Cool

Díky za každou radu ;o)


Točit to max. do těch 3000ot., ale neprošlapávat turbo. To je že jakmile ti sepne, tak povolit nohu a nechat ho plynule roztočit do těch cca 3000ot. Prostře aby ti auto zabíralo plynule jako na začátku než ti to turbo seplo.

Jinak se ti nejspíš bude tvořit vír v nádrži Very Happy
_________________
XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... Crying or Very sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
kulak



Založen: 8.2.2007
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá červenec 27, 2007 5:00 pm    Předmět: Citovat

Nejoptimálnější otáčky pro benzín jsou mezi 2000-3000 tisícemi na jakoukoliv zařazenou rychlost,ale vůbec nevadí jednou za čas vytočit motor do maximalu aby se vypálili usazeniny,samozřejmě při zahřátím motoru.
_________________
2.0i16v XI Break-1996
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirďa



Založen: 16.5.2007
Příspěvky: 38
Bydliště: Kuřim

PříspěvekZaslal: pá červenec 27, 2007 7:19 pm    Předmět: Citovat

nazdárek. já mám 1,8 8v a jezdím od 2500 do 3500. motor má skvělej zátah ,nedusí se a frčí jak má. jem tak pro zalímavost minulý týden sem najezdil 1000 km po středních čehách, (Slapy ,Praha,Karlštejn a okolí) takže okresky, maximálně na čtverku a spotřeba 7,5 průměr,fááákt nekecáááám ! Very Happy Rolling Eyes
_________________
Mirďa z Kuřima. X 1-1,8 8v BREAK
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
roman_moty



Založen: 23.1.2007
Příspěvky: 55
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so červenec 28, 2007 10:12 am    Předmět: Citovat

to mirďa: ty asi nejsi moc penvej v matice, co? 1000km, 7,5l no tak to máš nádrž na 75l vyjetou až do dna Rolling Eyes Kucí, čtěte to občas po sobě.
_________________
X1, 1,8 break (no něco tam taky je)
SAXO 1,4VTL
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: so červenec 28, 2007 3:11 pm    Předmět: Citovat

roman_moty napsal:
to mirďa: ty asi nejsi moc penvej v matice, co? 1000km, 7,5l no tak to máš nádrž na 75l vyjetou až do dna Rolling Eyes Kucí, čtěte to občas po sobě.

Ale on nikde nepsal, že to bylo na jednu nádrž.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
roman_moty



Založen: 23.1.2007
Příspěvky: 55
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne červenec 29, 2007 9:09 am    Předmět: Citovat

Tak v tom případě se omlouvám. Poslední dobou je toho na mě moc a tak občas udělám menší kopanec. Embarassed Jinak jednou se mi zadařilo s 1,8 najet na nádrž 902km a nabral jsem potom 66l, takže nádrž byla fakt na suchu.
_________________
X1, 1,8 break (no něco tam taky je)
SAXO 1,4VTL
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lewkins



Založen: 7.12.2006
Příspěvky: 390
Bydliště: Teplice

PříspěvekZaslal: ne červenec 29, 2007 7:27 pm    Předmět: Citovat

Co se tyce spotreby, myslim si, ze cim vetsi otacky, tim vetsi spotreba.
Dalsi veci, ktera ma vliv na spotrebu je plynulost jizdy. Rozjizdet se s lehkou nohou, pokud mozno "nebrzdit", ale predvidat situaci a dojizdet s brzdicim motorem(to plati i pri jizde z kopce). Cim nizsi rychlost auta, tim mensi spotreba-aerodynamicky odpor(pro priklad http://www.xantiaclub.cz/auta/1173378853_spotreba.jpg ). Idealni je jezdit do 90km/h, pak uz spotreba roste razantne nahoru.
Na spotrebu ma take vliv stav auta...spravny rozmer, typ a natlakovani pneu, geometrie, brzdy, dale zahradka, atd...
Stav motoru se taky podili nemalou merou na spotrebe - filtr vzduchu, svicky, cidla, vyfukova soustava...
Je toho hodne, co muze zlepsit/zhorsit spotrebu.
_________________
Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pavel56



Založen: 16.2.2007
Příspěvky: 256
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: po srpen 06, 2007 8:59 pm    Předmět: Citovat

Tak nejak, ja osobne tocim az k cervenemu, kdyz jsem zklidnenej, tak 3500-4000. Prumer pocitam vzycky po ujeti 1000-1500km a pohybuju se mezi 6.9-7.4. Snazim se nejezdit s klimou....
Jinak mne prekvapila aerodynamika X, mam "kalibracni kopec", nahore 90 a vykvaltovat a na dlouhe rovine u zacatku obce odectu rychlost. Fiat 55-60, Magda 626 80, X 105!!!! a to jsem musel jeste pod kopcem pribrzdit, je tam pumpa a vdycky tam nejakej blb vystrcil cumak a ja nesnasim karosarske prace Very Happy
_________________
X1 1.9TD liftback
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)