Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Otik
Založen: 26.7.2007 Příspěvky: 12 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: čt červenec 26, 2007 6:28 pm Předmět: V jakych otackach jezdit |
|
|
Mam xantii 1,8 r.v.95 dik za radu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: čt červenec 26, 2007 6:33 pm Předmět: |
|
|
máš osmi nebo šestnácti ventil? a jak to s těma otáčkama myslíš? abys jezdil úsporně nebo abys využíval nejvyššího výkonu a kroutícího momentu? _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Otik
Založen: 26.7.2007 Příspěvky: 12 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: čt červenec 26, 2007 6:50 pm Předmět: |
|
|
Abych jezdil usporne mam 8 valec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: čt červenec 26, 2007 7:01 pm Předmět: |
|
|
když už tak čtyřválec osmiventil já mam 16V takže nepomůžu.... _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
|
pucholt
Založen: 26.5.2007 Příspěvky: 268 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: čt červenec 26, 2007 11:46 pm Předmět: |
|
|
Pro benzínové motory je asi nejekonomočtější režim okolo 3000 ot./min. U dieslu od 2500 do 3000 ot.min. Ale motoru vůbec nevadí ani když ho vytočíš o dost víc. Nejekonomičtější je jízda okolo 100Km/h. (pochopitelně s zařazenou pětkou). _________________ Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alien
Založen: 29.1.2007 Příspěvky: 224 Bydliště: Prágl four
|
Zaslal: pá červenec 27, 2007 9:42 am Předmět: |
|
|
Otíku, Otíku,
trochu se zamysli a prostuduj si co máš za auto a jaké existují motory.
Osmiválec opravdu nemáš, šestiválec to asi taky ne.
Dle toho co píšeš, budeš mít asi pravděpodobně osmiventil.
A jízda s tím je dle pocitu a prostudování toho motoru tebou samým, nicméně rada výše je plně dostačující. _________________ Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí
|
|
Návrat nahoru |
|
|
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: pá červenec 27, 2007 1:48 pm Předmět: |
|
|
roliva napsal: | Tahle otázka mě zajímá taky. Mám 1.9 TD 66kw a zajímá mě, jak jezdit co nejúsporněji a tak, aby netrpěl motor
Díky za každou radu ;o) |
Točit to max. do těch 3000ot., ale neprošlapávat turbo. To je že jakmile ti sepne, tak povolit nohu a nechat ho plynule roztočit do těch cca 3000ot. Prostře aby ti auto zabíralo plynule jako na začátku než ti to turbo seplo.
Jinak se ti nejspíš bude tvořit vír v nádrži _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
kulak
Založen: 8.2.2007 Příspěvky: 18 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá červenec 27, 2007 5:00 pm Předmět: |
|
|
Nejoptimálnější otáčky pro benzín jsou mezi 2000-3000 tisícemi na jakoukoliv zařazenou rychlost,ale vůbec nevadí jednou za čas vytočit motor do maximalu aby se vypálili usazeniny,samozřejmě při zahřátím motoru. _________________ 2.0i16v XI Break-1996 |
|
Návrat nahoru |
|
|
mirďa
Založen: 16.5.2007 Příspěvky: 38 Bydliště: Kuřim
|
Zaslal: pá červenec 27, 2007 7:19 pm Předmět: |
|
|
nazdárek. já mám 1,8 8v a jezdím od 2500 do 3500. motor má skvělej zátah ,nedusí se a frčí jak má. jem tak pro zalímavost minulý týden sem najezdil 1000 km po středních čehách, (Slapy ,Praha,Karlštejn a okolí) takže okresky, maximálně na čtverku a spotřeba 7,5 průměr,fááákt nekecáááám ! _________________ Mirďa z Kuřima. X 1-1,8 8v BREAK |
|
Návrat nahoru |
|
|
roman_moty
Založen: 23.1.2007 Příspěvky: 55 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: so červenec 28, 2007 10:12 am Předmět: |
|
|
to mirďa: ty asi nejsi moc penvej v matice, co? 1000km, 7,5l no tak to máš nádrž na 75l vyjetou až do dna Kucí, čtěte to občas po sobě. _________________ X1, 1,8 break (no něco tam taky je)
SAXO 1,4VTL |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: so červenec 28, 2007 3:11 pm Předmět: |
|
|
roman_moty napsal: | to mirďa: ty asi nejsi moc penvej v matice, co? 1000km, 7,5l no tak to máš nádrž na 75l vyjetou až do dna Kucí, čtěte to občas po sobě. |
Ale on nikde nepsal, že to bylo na jednu nádrž. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
roman_moty
Založen: 23.1.2007 Příspěvky: 55 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: ne červenec 29, 2007 9:09 am Předmět: |
|
|
Tak v tom případě se omlouvám. Poslední dobou je toho na mě moc a tak občas udělám menší kopanec. Jinak jednou se mi zadařilo s 1,8 najet na nádrž 902km a nabral jsem potom 66l, takže nádrž byla fakt na suchu. _________________ X1, 1,8 break (no něco tam taky je)
SAXO 1,4VTL |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: ne červenec 29, 2007 7:27 pm Předmět: |
|
|
Co se tyce spotreby, myslim si, ze cim vetsi otacky, tim vetsi spotreba.
Dalsi veci, ktera ma vliv na spotrebu je plynulost jizdy. Rozjizdet se s lehkou nohou, pokud mozno "nebrzdit", ale predvidat situaci a dojizdet s brzdicim motorem(to plati i pri jizde z kopce). Cim nizsi rychlost auta, tim mensi spotreba-aerodynamicky odpor(pro priklad http://www.xantiaclub.cz/auta/1173378853_spotreba.jpg ). Idealni je jezdit do 90km/h, pak uz spotreba roste razantne nahoru.
Na spotrebu ma take vliv stav auta...spravny rozmer, typ a natlakovani pneu, geometrie, brzdy, dale zahradka, atd...
Stav motoru se taky podili nemalou merou na spotrebe - filtr vzduchu, svicky, cidla, vyfukova soustava...
Je toho hodne, co muze zlepsit/zhorsit spotrebu. _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel56
Založen: 16.2.2007 Příspěvky: 256 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: po srpen 06, 2007 8:59 pm Předmět: |
|
|
Tak nejak, ja osobne tocim az k cervenemu, kdyz jsem zklidnenej, tak 3500-4000. Prumer pocitam vzycky po ujeti 1000-1500km a pohybuju se mezi 6.9-7.4. Snazim se nejezdit s klimou....
Jinak mne prekvapila aerodynamika X, mam "kalibracni kopec", nahore 90 a vykvaltovat a na dlouhe rovine u zacatku obce odectu rychlost. Fiat 55-60, Magda 626 80, X 105!!!! a to jsem musel jeste pod kopcem pribrzdit, je tam pumpa a vdycky tam nejakej blb vystrcil cumak a ja nesnasim karosarske prace _________________ X1 1.9TD liftback |
|
Návrat nahoru |
|
|
|