Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zapojení relé v kabině, XA r99

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vikicv



Založen: 25.11.2007
Příspěvky: 172
Bydliště: PRAHA 9 - Újezd nad Lesy

PříspěvekZaslal: po květen 23, 2011 8:05 pm    Předmět: Zapojení relé v kabině, XA r99 Citovat

Ahoj kluci,
koukal jsem se na stránky xantiaclubu a našel obrázek zapojení relé v kabině pro XA98 a nějak to neodpovídá tomu, co mám pod volantem. Jakoby to bylo zrcadlově....

zdroj:
http://www.xantiaclub.cz/navody/relatka/rele98_std.jpg


Neměl byste někdo pro mě správný obrázek s vysvětlivkami?

Dík. (hledám relé vyhřívání sedaček)
_________________
X2 Break 1.8i 16V, komforti, LPG
X2 3.0 V6 exclusive, hydractive, aut.4HP20, tempomat, el. sed., cd changer, tažný
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AJM



Založen: 8.1.2007
Příspěvky: 194
Bydliště: Třeboň

PříspěvekZaslal: út květen 24, 2011 6:09 am    Předmět: Citovat

A koukal jsi ze správné strany?
Laughing
Nemělo by se to nijak lišit, kromě toho, že některá auta mají některé patice, jiná ne.
Pokud nemáš zimní pack, nebudeš tam mít patici, tedy ani relé pro vyhřívání sedaček. Dokonce tam není ani vedení, je to dost pakárna, je třeba tahat drát od pojistek v motorovém prostoru. Sám jsem nad tím dlouze laboroval, porovnával jsem fyzicky svazek ze zimního packu a bez, je to rozdíl, neb je další vedení do pojistkovky, pak následuje relé a rozvod. Sám jsem se na to vykašlal... Sad
Efekt vyhřívaných seslí není tak veliký, aby za tu práci stál. Po každé letní sezoně je třeba rozebrat podprdelníky a proletovat dečky, neb jsou po životnosti a dráty se lámou. U jednoho auta to dělám, na ostatní nemám nervy, proto jsem to nezapojoval...
_________________
Xantia I 18i 8V SX Break Athena 97´pack elecricité, pack froid, pack cuir, pack bois
Xantia I 18i 16V VSX pack electricité, pack froid 97´
Xantia I 18i 8V SX 94´
Xantia II 18i 16V SX pack visibilité, pack look, pack electricité, pack bois 99´
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vikicv



Založen: 25.11.2007
Příspěvky: 172
Bydliště: PRAHA 9 - Újezd nad Lesy

PříspěvekZaslal: út květen 24, 2011 9:56 am    Předmět: Citovat

Nemáš úplně tak pravdu...

Pro V6 exclusive s automatem je jediná elektroinstalace v plné palbě.... nejsou varianty typu winter pack... těch aut se nevyrábělo tolik, aby se vyplatilo to nějak dělit

Nainstaloval jsem kožené sedačky, které jsem nedávnou koupil a všechno jsem tam našel, konektory, konektory na regulátory vyhřívání, dokonce patice tam jsou, jen v nich nejsou relé....

Jedno relé jsem vytáhl ze stahovaček dveří (cca 30A) a strčil do patice, o které se domnívám, že by mohla být pro vyhřívání sedaček. Do konektorů na růžový drát 836 a 835 se dostalo +12V po otočení klíčku (předtím tam nic nebylo), sedačky nevyhřívají....

takže
a/ je zlámaný drát vyhřívání v obou sedačkách, jak jsi psal
b/ chybí mi někde nějaké další relé nebo signál.....



Viktor


AJM napsal:
A koukal jsi ze správné strany?
Laughing
Nemělo by se to nijak lišit, kromě toho, že některá auta mají některé patice, jiná ne.
Pokud nemáš zimní pack, nebudeš tam mít patici, tedy ani relé pro vyhřívání sedaček. Dokonce tam není ani vedení, je to dost pakárna, je třeba tahat drát od pojistek v motorovém prostoru. Sám jsem nad tím dlouze laboroval, porovnával jsem fyzicky svazek ze zimního packu a bez, je to rozdíl, neb je další vedení do pojistkovky, pak následuje relé a rozvod. Sám jsem se na to vykašlal... Sad
Efekt vyhřívaných seslí není tak veliký, aby za tu práci stál. Po každé letní sezoně je třeba rozebrat podprdelníky a proletovat dečky, neb jsou po životnosti a dráty se lámou. U jednoho auta to dělám, na ostatní nemám nervy, proto jsem to nezapojoval...

_________________
X2 Break 1.8i 16V, komforti, LPG
X2 3.0 V6 exclusive, hydractive, aut.4HP20, tempomat, el. sed., cd changer, tažný
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
vikicv



Založen: 25.11.2007
Příspěvky: 172
Bydliště: PRAHA 9 - Újezd nad Lesy

PříspěvekZaslal: út květen 24, 2011 7:45 pm    Předmět: Citovat

Jak je to s těma relé zrcadlově levá + pravá strana stále nevím, ale našel jsem další příspěvek od MíryCB, za který mu děkuju:

Vyhřívání sedaček
Přes pojistku F5 je po zapnutí zapalování (po nastartování?) sepne relé 8308. Relé spíná silový obvod z pojistky F13.
Toto napětí jde do ovladačů (8303, 8302) vyhřívání sedaček na pozice v konektorech 4A a zároveò do jednotek, které jsou pod sedačkama (8332, 8331).
Obě sedačky jsou zapojené stejně.Na pin č. 2 v jednotce je +12V od relé, pin č. 5 je kostra.
Piny 6 a 9 jdou do topných spirál, piny 7 a 8 jsou pro termostat. Piny 1, 3 a 4 jsou ovládací. Toto je vše na str. 523.
Budu popisovat u pravé sedačky, druhá je zapojená stejně.
Začal bych kontrolou pojistek a relé. Po zapnutí zapalování (po nastartování - tohle nevím přesně, je možné, že stačí jenom to zapalování)
musí být na ovladači (na pin 4A, růžový drát označený 836 - označení je natištěné na izolaci drátu) + 12 V.
Zároveò i v jednotce, která je pod sedačkou - před ní je černý 9 pinový konektor ICA0.
V něm na pozici 2A je přivedené napětí + 12 V ( oranžový drát 8360 - 0 v označení je tam proto,
že se drát cestou dělí - spojka označená E834, ale to není důležité). Na pozici 3B (žlutý drát M8315) je kostra.
Pokud na těchto drátech 936 a 9360 není +12V, hledal bych někde v kabeláži, popřípadě špatné pojistky nebo relé 8308.
Dále za jednotkou pod sedačkou je 4 pinový černý konektor ICR1. Zde bych na pozicích 1 (černý drát) a 4 (žlutý drát)
(nezaměnit strany konektoru - toto jsou dráty, které vedou do topení) změřil odpor.
Odhadoval bych, že zde žádný odpor nebude - přerušené topení v sedačce.
Na stejných drátech, ale na druhé straně konektoru - dráty šedý a černý - bude napětí podle polohy ovladače. Na polohu č. 3 by zde mělo být + 12 V.
Pokud bude topení dobré, zkusil bych ještě proměřit na pinech 2 a 3 - modré dráty změřil termostat.
Zde by měl být odpor 0 - sepnutý termostat. Pokud i v tomto (ICR1) konektoru bude vše v pořádku, tak snad už jen ovladač a nebo přerušené dráty.
_________________
X2 Break 1.8i 16V, komforti, LPG
X2 3.0 V6 exclusive, hydractive, aut.4HP20, tempomat, el. sed., cd changer, tažný
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AJM



Založen: 8.1.2007
Příspěvky: 194
Bydliště: Třeboň

PříspěvekZaslal: st květen 25, 2011 2:22 pm    Předmět: Citovat

No, tak to rovnou rozkutej podprdelníky, je to skoro jistota, že jsou přerušený...
Není to žádná šílená robota, ale až to budeš dělat nejméně jednou za rok, tě to možná omrzí, i když je to moooc příjemná věcička, hlavně do kůže.
Ale i bez toho se v kůži dobře sedí, a již je zima, či léto. Ta slabá vrchní kůže má pod sebou nalepenu izolační vrstvu, která prakticky vůbec neabsorbuje teplo/zimu, takže se běhen chvilky po usednutí sesle přizpůsobí tělesné teplotě. Já bych už asi auto bez kůže nechtěl, to jsem přitom člověk, který se potí pří teplotách těsně nad nulou. A výhody s údržbou jsou také veliké! Se omlouvám, že bočím od tématu. Embarassed
Jinak se omlouvám, že jsem tě mystifikoval s tím zimním packem, nevěděl jsem, že 6V měj komplet kabeláž a ani jsem si nevšiml, jaké auto máš v podpisu. Laughing
_________________
Xantia I 18i 8V SX Break Athena 97´pack elecricité, pack froid, pack cuir, pack bois
Xantia I 18i 16V VSX pack electricité, pack froid 97´
Xantia I 18i 8V SX 94´
Xantia II 18i 16V SX pack visibilité, pack look, pack electricité, pack bois 99´
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)