Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
rrob
Založen: 29.7.2009 Příspěvky: 11
|
Zaslal: čt květen 19, 2011 8:27 pm Předmět: 1.9 TD - rostlinny olej |
|
|
Chtel bych zkusit tam nalit rostlinny olej. Spousta lidi to tak dela a nemaji problem.
Predpokladam ze se ted na me nahrnou vsichni a budou mi nadavat ve stylu olej patri do fritaku apod.
Nastesti se naslo par odvazlivcu a uz to s xanou zkusili:
http://www.xantiaclub.cz/kforum.php?akce=topic&Top_ID=363
Mam motor 1.9 TD, z uvedeneho odkazu mi vypliva ze by mi priliti rostlineho oleje do nadrze mohlo projit bez uhony. |
|
Návrat nahoru |
|
|
bobe
Založen: 14.8.2009 Příspěvky: 159 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt květen 19, 2011 9:04 pm Předmět: |
|
|
1,9TD zvládá rostlinný olej v pohodě Najezdil jsem s tím spoustu km. Jen doporučuji buď dokupovat nějaká ta aditiva nebo jezdit půl na půl s naftou. Jinak na olej to startuje suprově lépe než s naftou a i jezdit to jezdí o něco lépe, Jen ten smrad z výfuku _________________ X2 HDi-80kw
Diagnostika s LEXII-Praha-Zásmuky za 300,- |
|
Návrat nahoru |
|
|
ČERT_z_Bx
Založen: 13.10.2008 Příspěvky: 294 Bydliště: LIBERECKO v Czechbordelu
|
Zaslal: čt květen 19, 2011 10:04 pm Předmět: |
|
|
Budou řízečky jinak já jezdil na LTO, bezproblémově, to byly časy, skoro pět tisíc litrů a zadarmo |
|
Návrat nahoru |
|
|
a...df
Založen: 21.7.2010 Příspěvky: 75
|
Zaslal: pá květen 20, 2011 6:28 am Předmět: |
|
|
Ještě si kupte pytlík hranolek a máte oběd hned. To si radši koupím originální olej za pětikilo, který tam má být a neničím motor, vždy ten motor je chudák potom. toto mě někdo nalít do auta, tak už leží pod drnem. |
|
Návrat nahoru |
|
|
ČERT_z_Bx
Založen: 13.10.2008 Příspěvky: 294 Bydliště: LIBERECKO v Czechbordelu
|
Zaslal: pá květen 20, 2011 7:32 am Předmět: |
|
|
xandlexa napsal: | Ještě si kupte pytlík hranolek a máte oběd hned. To si radši koupím originální olej za pětikilo, který tam má být a neničím motor, vždy ten motor je chudák potom. toto mě někdo nalít do auta, tak už leží pod drnem. |
My o voze a ty o koze Myslím že bys se měl trochu zamyslet a pořádně si přečíst o čem je řeč, samozřejmě si svůj olej za pětikilo kup a dej Právě tím tvým levným olejem za to pětikilo si spíš zničíš motor nebo utáhneš balík kilometrů z jeho životnosti. Já citroeny krmím tímhle: http://www.olejspol.cz/zbozi/total-quartz-7000-diesel-5-litru akorát že celá náplò je trošku dražší než pětikilo. Mělo by ti docinknout že jsme se bavili o oleji jako o palivu a dál bys měl taky vědět, že vznětový motor, jako takový, byl původně konstruován jako motor spalující oleje. Pan Diesel, konstruktér tohoto typu motoru kdysi předváděl prototyp právě na oleji, a to byl olej z burských oříšků. Nafta jako taková, byl odpad z produkce ropných produktů a byla problémem, jelikož pro ní nebylo využití. Tento typ motoru ji dokázal zužitkovat jako palivo, navíc se z toho stal výnosný kšeft a doúprava motoru přímo na naftu byla minimální. Právě nafta je to, co ničí čerpadlo a vstřiky, vzláště nafta vyrobená z ruské ropy, která je takzvaně suchá(Obrovský obsah síry) na rozdíl od nafty vyrobené z takzv. Brentu. Každý motorář a čerpadlář, který dělá vznětové motory ti potvrdí, že když do nafty přidáš olej, nic nezkazíš, spíše naopak, pomůžeš tím čerpadlu a vstřikům, při dlouhodobém přidávání oleje je prodloužena životnost těchto komponentů a minimalizované jejich opotřebení. Kdyby byl dostupný olej typu M6 nebo obdobný, jezdilo by se i na něj a bez smrádku z řízečků, smrádek z řízečků, je cítit jen tehdy, pokud někdo jezdil na jetý olej z fritézy. Pak bylo cítit to, co se fritovalo. A nejvíce tě překvapí asi skutečnost, že motor spalující rostlinné oleje má daleko nižší emise než po ropě |
|
Návrat nahoru |
|
|
rrob
Založen: 29.7.2009 Příspěvky: 11
|
Zaslal: pá květen 20, 2011 9:09 am Předmět: levny zdroj |
|
|
Drive bylo jezdeni na olej dost popularni kvuli jeho cene, dnes je to s cenou horsi.
Zatim mam spadeno na akci v hypernove, olej za 26Kc ale ani to neni zadna vyhra a neni to dlouhodobe.
Cetl jsem o surovem repkovem oleji apod. ale to budu muset narazit na nejaky zdroj primo u zemedelce.
Ted vsude pozoruju repkova pole a mlsne na ne koukam, kdysi jsem to konzultoval i s zemedelcem co mam v rodine a ten mi rekl presne castky kolik stoji zorani, zaset a vubec traktorovani na ha pro pestovani repky + cena osiva + vyteznost. Nepamatuji si to ale asi si zeptam znovu. Mit tak policka 20 x 20m tak by z toho mohlo neco kapnout.
Takze kdyz bych byl hodne odvazny tak bych si par m2 zasel (coz zatim asi ne) nebo koupit repku po sklizni.
Lis si vyrobim (neco mezi timhle http://www.piteba.com/ a timhle http://www.attra.org/attra-pub/oilseed.html) bez problemu, muzem si pak v okoli Hranic na morave pujcovat .) |
|
Návrat nahoru |
|
|
MacoLM
Založen: 17.11.2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Martin / Slovensko
|
Zaslal: pá květen 20, 2011 9:13 am Předmět: |
|
|
niekdedy sme na taxikovej felicii 1,9D jazdili na fritovaci olej z kaufalndu. Ale pri 200 000km odislo cerpadlo. Je mozne, ze to sposobil ten olej? alebo proste to bolo bezne opotrebenie. Potom sme uz liali iba naftu.
do xantie som sa to al naliat. hlavne koli Turbu. takze sa vobec nemusim bat? je nejaky rozdiel medzi tymi olejmi? su vhodne vsetky? alebo treba vyberat? _________________ X2 1.9TD rv. 1999 Break
klima, abs, 4xabg |
|
Návrat nahoru |
|
|
rrob
Založen: 29.7.2009 Příspěvky: 11
|
Zaslal: pá květen 20, 2011 10:36 am Předmět: olej jako olej |
|
|
Co jsem zatim cetl tak je to pry jedno jaky rostlinny olej, vsechny jsou pry cistejsi nez nafta.
Pokud jen olej tak s aditivy a pripadne predehrivat, pokud to ale startuje a jezdi tak predhrev neni treba.
Je fakt ze jsem cetl ze nektery typ/zpracovani oleje je nejak agresivni a mohlo by pri dlouhodobejsim pouzivani neco rozezirat ale vzhledem ke stari nasich xantii je to asi jedno. Az budu jezdit na olej tak zas zagooglim ktery olej to byl.
Anebo michat s naftou.
Ja ted pockam az vyjezdim nadrz a pak tam dam naftu s olejem 1:1 a uvidim co to bude delat.
Pak zkusim redit vic a vic.
Stejne mam vzdy v kufru 5L kanistr s naftou .) |
|
Návrat nahoru |
|
|
ČERT_z_Bx
Založen: 13.10.2008 Příspěvky: 294 Bydliště: LIBERECKO v Czechbordelu
|
Zaslal: pá květen 20, 2011 2:58 pm Předmět: |
|
|
V podstatě se ví, že při ježdění na bio, to rozežírá gumové části jako jsou hadicové spojky vedení paliva. Xantia má předehřev paliva, je to nad termostatem, pod filtrem, pokud se vyšroubuje ze dna filtrkoše středový šroub M8, tak jste v něm. Nevěřili by jste co lidí o něm neví a jaký bordel tam je. navíc není problém umístit poblíže nádrže i elektrický předehřev. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kapitán
Založen: 9.5.2009 Příspěvky: 243 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: pá květen 20, 2011 3:01 pm Předmět: |
|
|
V xantijce jsem na ro nejezdil ale v piškotu ano i na čistý,ale nebyl to TD byl to asi ten 47kW atmosférický s cirka milionem (dle mechoše).Na čistý jsem jezdil v létě,nejlepší je do teplot +10°C,pak ředit naftou a pod v - teplotách jen nafta.Jsou lidé kteří to řeší dvěma nádržemi a po zahřátí na prov.tepl.přepnou na oil s předehřevem.Jestli najdu,dám odkaz.
Zdálo se mi že na olej lépe chytal a byl živější,líp zrychloval a spotřeba byla stejná-dlohodobě 5/100. _________________ současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300 |
|
Návrat nahoru |
|
|
marian.hutira
Založen: 14.8.2008 Příspěvky: 72 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá květen 20, 2011 3:01 pm Předmět: |
|
|
ČERT_z_Bx napsal: | ........ vzláště nafta vyrobená z ruské ropy, která je takzvaně suchá(Obrovský obsah síry) na rozdíl od nafty vyrobené z takzv. Brentu. ................... |
Nafta z ruskej ropy je suchá preto, lebo z ropy tu síru musia v rafinérii odstraòova. Zlúčeniny síry v rope práve naopak spôsobujú výborné mazacie vlastnosti. To čo na síre v rope vadí a prečo ju odstraòujú je fakt, že pri spa¾ovaní vzniká oxid siričitý a v atmosfére následne kyselina sírová vo forme kyslých dažďov. Síra v motorových olejoch reaguje s kondenzátom pri studených štartoch a takisto vzniká kyselina sírová. Takže motor by mohol zvnútra korodova.
To len tak na okraj, viem že téma je o oleji ako palive, nie motorovom oleji. Ruská ropa je dnes len preto problematickejšia, lebo rafinérie musia z nej odstraòova sírne zlúčeniny. Je technologicky náročnejšia na spracovanie. Následne sa musia produkty z takto upravenej ropy dodatočne aditivova (napr. nafta kvôli mazivosti) čo predražuje výrobu. Kedysi sa na to nebral oh¾ad. Na naftu jazdili hlavne náklaďáci a jazdili furt, tak motor to vydržal a kyslé dažde ¾udia videli len v Krušných horách. Dnes už to tak nejde, viac sa dbá na ekológiu. _________________ Xantia Break 2.1TD Exclusive 1998 |
|
Návrat nahoru |
|
|
rrob
Založen: 29.7.2009 Příspěvky: 11
|
Zaslal: pá květen 20, 2011 8:19 pm Předmět: kam na olej |
|
|
A vy kdo jezdite / jezdili jste. Kam na olej? Neda se nekde snadno sehnat nejake velke (50L) baleni nejakeho horsiho (pro kuchynske pouziti) oleje?
Nekde jsem cetl ze by se nemelo jezdit na olej starsi 6 mesicu. Jo? Ne? |
|
Návrat nahoru |
|
|
ČERT_z_Bx
Založen: 13.10.2008 Příspěvky: 294 Bydliště: LIBERECKO v Czechbordelu
|
Zaslal: pá květen 20, 2011 8:25 pm Předmět: |
|
|
V podstatě ti stačí si sehnat zdroj z hospody, hotelu, z fritézy a postavit si spádovou filtraci. Pak jezdíš úpně zadarmo. Nebo to můžeš i řezat, třeba díl ropy+půl dílu jetého z fritky+půl dílu čistého z krámu, záleží na tvé libovůli, jak se na to cítíš, jaký máš pocit z jízdy na poměr
Kamarád postavil spádovou filtraci tak že použil barel na rozlévané tekuté přípravky, v jeho případě to byl 50ti litrový barel kde ve spodní část, asi 2 centimetry nad dnem byl výpustní kohout se závitem. Připojil hadici se šroubením, a to celé dal na balkón nad garáží a nastříkal černým sprejem na koženku. Hadice vede okýnkem do garáže, kde jsou na ní dva filtry na palivo za sebou. On použil filtry jako jsou na náklaďácích a to co z nich vytékalo, to jímal do dalšiho barelu. Když naléval jetý olej do horního barelu, lil jej přes punčochu, aby jej zhruba přečistil a filtry se nezanášely. Vyčistil to tak dokonale, že filtr v autě se nezanášel. |
|
Návrat nahoru |
|
|
rrob
Založen: 29.7.2009 Příspěvky: 11
|
Zaslal: pá květen 20, 2011 8:40 pm Předmět: |
|
|
Mysliš že to nemají nějak vyřešené? Nejezdí si pro to zemědělci co to dávají prasatům? Navíc kolik toho taková restaurace spotřebuje. I když taková školní jídelna že .)
Spádová filtrace? Googlil jsem ale bez výsledku. |
|
Návrat nahoru |
|
|
ČERT_z_Bx
Založen: 13.10.2008 Příspěvky: 294 Bydliště: LIBERECKO v Czechbordelu
|
Zaslal: pá květen 20, 2011 8:46 pm Předmět: |
|
|
Ríša dělal na hotelu v Jablonci a týdně dodával cca 70litrů, spádovou filtraci na netu asi nenajdeš, je to made inczechhome ale perfektní, sám jsem mu ji jezdil dolévat a jejich fordík jak mu to chutnalo |
|
Návrat nahoru |
|
|
|