Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: ne květen 08, 2011 8:03 am Předmět: Dobíjení |
|
|
Zdravím vás!
Co se mi stalo. Mám (měl jsem) takový problém. Nastartoval jsem a zůstala svítit kontrolka dobíjení. Tak že super. Loni jsem nechával totiž měnit uhlíky na alternátoru, sběrací kroužky a nějaká ložiska. A teď to jen tak přestalo dobíjet. Tak jsem auto nechal asi 3 týdny v garáži, protože jsem neměl čas a ani finance na repas alternátoru. Nicméně po 3 týdnech jsem šel do auta, že ho zkusím nastartovat, jestli neni vytlučená baterka.
Auto jsem nastartoval a kontrolka zhasla. Tak jsem na to chvíli koukal, ujel s tím asi 15km, občas to i prošlápnul a auto zase dobíjí jak má.. Když jsem měřil na baterce při nastartovaném motoru, bylo napětí asi 14,1V.
Tak že se chci zeptat. Je v autě nějaké relé dobíjecí, které mohlo zůstat "viset" a kvůli kterému mi to přestalo dobíjet? Nebo je v autě nějaká jiná vychytávka na dobíjení? Prohlížel jsem tady články ohledně dobíjení, alternátorů, pojistek, relé.. Ale nic jsem k tomu nenašel, žádnou mě logickou souvislost. Jinak jsem měřil pojistky a vše OK. Poraďte prosím, jestli vás napadá co s tím, nerad bych aby se to stalo znova.. Děkuju _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
TRUCKER JIRKA
Založen: 29.1.2011 Příspěvky: 11 Bydliště: Ustín
|
Zaslal: po květen 09, 2011 6:00 pm Předmět: |
|
|
Čau ja jsem nedávno měřil alternátor a nabýjí mi na 14.6 v. takže si myslím že tvých 14.1v je málo. Skus zapnout všechny el. spotřebiče a pak měřit. Jinak nemám s tvou závadou skušenosti. _________________ Nafta je super 2.1 td 80kw |
|
Návrat nahoru |
|
|
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: po květen 09, 2011 6:05 pm Předmět: |
|
|
Dobře, zkusím ještě změřit při zátěži, díky za tip.
Jinak ještě dodám že s autem jsem najel dalších cca 200km bez jediného problému, dobíjí v pohodě. A budu rád i za další info a tipy _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
MacoLM
Založen: 17.11.2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Martin / Slovensko
|
Zaslal: út květen 10, 2011 6:20 am Předmět: |
|
|
asi to stym nic nema,a le mne sa stalo, ze som presiel cez velku kaluz a asi splechla voda na aletrnator (nemam kryt pod motorom) a zacalo mi blikat dobijanie a vynechavalo sucasne aj servoriadenie. Po par minutach po dostaveni to zmizlo (asi vyschla voda - motor bol teply) _________________ X2 1.9TD rv. 1999 Break
klima, abs, 4xabg |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út květen 10, 2011 6:22 am Předmět: |
|
|
Žádný další relé tam není , všechno je v alternátoru . Lehce prosvítající kontrolka dobíjení značí poruchu jedné fáze v alternátoru . Pokud jsou sjetý uhlíky , nerozsvítí se kontrolka naplno , když motor ještě neběží . Napětí 14,1V je už hraniční , ale je potřeba ho měřit minimálně 5 minut po startu . Hned po startu altík dává dost velkej proud - dobíjí baterku po startu , takže to napětí je nižší . Je potřeba změřit napětí přímo na altíku . Pokud je větší rozdíl mezi napětím na altíku a na baterce , je někde na cestě přechodovej odpor ( typicky kostra ) . Napětí 14,3 - 14,6V po ustálení je normální stav ( bez zátěže ) .
Pokud někdo měnil v altíku ložiska a kroužky , musel odpojit usměròovač od statorovýho vinutí . Tipuju to na špatně proletovanej spoj při zpětné montáži . Když sundáš plastovej kryt alternátoru , uvidíš ty spoje . Stačí přeletovat .
Měl sem v ruce repasovanej altík , kde díky špatnýmu spoji vinutí do usměròovače uhlíky vypálily regulátor napětí ( svoje vedení ) . Prostě altík budil jek vzteklej , protože jel jen na dvě fáze . . . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory
Naposledy upravil PavelX2 dne út květen 10, 2011 6:29 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út květen 10, 2011 6:23 am Předmět: |
|
|
MacoLM napsal: | asi to stym nic nema,a le mne sa stalo, ze som presiel cez velku kaluz a asi splechla voda na aletrnator (nemam kryt pod motorom) a zacalo mi blikat dobijanie a vynechavalo sucasne aj servoriadenie. Po par minutach po dostaveni to zmizlo (asi vyschla voda - motor bol teply) |
To ti nejspíš klouzal řemen příslušenství . . . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: út květen 10, 2011 6:40 am Předmět: |
|
|
MacoLM: Vodu jsem tam neměl. Resp. loni jsem s autem projížděl cca 30cm vody když byly záplavy a v pohodě. A jinak kryt pod motorem mám a řemenice i řemen jsou v pohodě. Auto jen nedobíjelo, servo a brzdy fungovaly v pořádku.
PavelX2: Výborně, to už zní docela logičtěji, děkuju. Sice mi nejde moc do hlavy to, že jsem od opravy altíku najel už víc jak 20,000km ale zkusím se na to podívat, snad bude zakopaný pes pouze v nějakém spoji. Kdosi mi ještě radil že bude v háji můstek, ale to je blbost. Protože ten buď funguje a nebo nefunguje. Každopádně díky a když zjistím něco víc, dám ještě info. Mimochodem, já alternátor nikdy nevyndaval.. Sundám ten plast i bez toho, aniž by musel alternátor ven? _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út květen 10, 2011 6:50 am Předmět: |
|
|
Kryt altíku sundáš , ale tím skončíš . . . Na kterým autě to řešíš ? Na HDI ? Jakej máš altík ( Bosch - Valeo ) ? To , co sem popisoval , byl problém na 80A Valeo , na HDI jsou 150A altíky a ty jsou udělaný jinak . . .
Abys vyndal altík z HDI , musíš sundat hadici z IC a vyšroubovat olejovej filtr . Pak trochu ježek v kleci a altík je venku .
Nejdřív ho ale pořádně proměř , abys ho nevyndával kvůli špatné kostře . . . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: út květen 10, 2011 7:00 am Předmět: |
|
|
Jo jo, 150A Valeo na HDi. Určitě, nejdřív ho proměřím. Nemám rád ježky v kleci, ale zároveò jsem se chtěl připravit na nejhorší Pak dám info o měření _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út květen 10, 2011 7:25 am Předmět: |
|
|
OK . 150A Valeo mi nedávno shořelo ( statorový vinutí ) , takže regulátor , kotvu a jeden můstek na něho mám . Sou tam dva paralelně propojený můstky , může být problém v propojce . Na tomto alternátoru se nic nemusí odpojovat , aby šel rozdělat . . . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
dukoz
Založen: 20.10.2008 Příspěvky: 25 Bydliště: okr. Přerov
|
Zaslal: út květen 10, 2011 8:14 am Předmět: |
|
|
Jaké máš koncovky na kabelech k baterce (svorky).
Já jsem nedávno musel vyměnit původní olověné, protože plus kontakt hodně hřál - hlavně v zimě (když běželo vyhřívání kapaliny). Ztráta mezi alternátorem a baterií byla skoro 0,5V. Někde jsem tu viděl fotku totálně zničeného kabelu......... http://www.xantiaclub.cz/gallery.php?modul=gallery&akce=obrazek_ukaz&obrazek_id=2983
Takže nejen kostra _________________ X2 2.0HDi Break Exclusive, plná výbava bez bufiku a vyhřívaných sedaček, 1999 5,79 l / 100 km
Favorit LSe ecotronic 6,8 l / 100 km |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út květen 10, 2011 8:25 am Předmět: |
|
|
Máš recht , takhle sem jednou nenastartoval s BX . . . kontakt se přerušil definitivně , za pomocí hřebíku se mi povedlo centrálem zamčít auto , abych mohl jít koupit svorku . . . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
MacoLM
Založen: 17.11.2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Martin / Slovensko
|
Zaslal: út květen 10, 2011 9:14 am Předmět: |
|
|
PavelX2: no to by tiez davalo zmysel je pravda, ze remen uz nebol moc v dobrej kondicii a kladaka piskala ako stary furik (kolecko )
medzicasom je uz remen novy a aj kladka. Tie mi neslo dokopy ze by aleternator ovplyvnil aj servo, ked preblikavalo dobijanie. dik za info _________________ X2 1.9TD rv. 1999 Break
klima, abs, 4xabg |
|
Návrat nahoru |
|
|
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: čt květen 12, 2011 5:26 pm Předmět: |
|
|
Mno, tak jsem dneska odjel s autem 20km od domova a nechal ho od rána do asi 5 hodin stát venku, i na tom dešti. Přišel jsem k autu, nastartoval a zase svítilo dobíjení. Chcípnul jsem, zkusil jestli nejsou volný kontakty od baterky, znova nastartoval a zase svítilo. Když jsem prošlápnul plyn skoro ke 4000 otáčkám, na chvilku dobíjení zhaslo a s poklesem zase svítilo. Pak jsem se rozjel a po chvilce zase začala dobíjet.
Dojel jsem domů 20km v pohodě a začal měřit. Při zapnutých světlech (vepředu xenony), zapnutém topení na AUTO, zapnuté rádio a automat na stěrače bylo napětí na baterce 14,16V. Po vypnutí všeho zmíněného kromě rádia bylo napětí 14,3V. Tak že takhle, no.. _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt květen 12, 2011 8:26 pm Předmět: |
|
|
A sme doma , nejde některá fáze . . . studeòák nebo dioda KO . . . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|