Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Zdenikx
Založen: 20.11.2009 Příspěvky: 3
|
Zaslal: po listopad 30, 2009 11:20 pm Předmět: 2,1TD Předělaní čerpadla Lucas (elektronické) na Bosch z Xm |
|
|
Zdravím všechny.Měl jsem problém s čerpadlem Lucas Epic u svojí 2,1TD 97r.v., po technické mi začalo hodně téct snad odevšad.... Byl jsem domluvený s jedním známým, u kterého jsem ho měl přetěsòovat pod odborným dohledem, jenže bohužel neměl na mě čas, tak jsem koupil sadu těsnění a přetěsòoval sám. Čerpadlo po přetěsnění neteklo, ale nedomluvil jsem se s chodem motoru, prostě nejel, chcípal.... rozhodl jsem se skoncovat s elektronikou a předělat na mechanické čerpadlo Bosch (někdo psal, že to umí opravit každý ,,vesnický kovář " ). Motor jede, jenže klepe, nemá tah a moc kouří + blbne otáčkoměr a motor se přehřívá, ale nevím, jestli to má co dočinění s čerpadlem (resp. s elektronikou), ale u Citroena člověk nikdy neví . Zkoušel jsem čerpadlo posunovat o zub dopředu i dozadu. Hadičku na turbo jsem napojil podle Xmka, jelikož mi vše řídila elektronika, tak jsem improvizoval, jinak se chová stejně jak u Xm tak i u mojí Xantie. Nevím, jestli bych měl vyměnit i vstřiky? Ale vše mi pasovalo. Je toho ještě size]hodně, ale jestli můžete poradit, podělit se o zkušenosti nebo mi sdělit nějaký názor, tak budu moc vděčný, protože si už nevím rady a nechci dávat autko do likvidace... Předem děkuji |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zdeněk Švec
Založen: 7.2.2009 Příspěvky: 96 Bydliště: Kvasice,krajina 450
|
Zaslal: út prosinec 01, 2009 2:08 am Předmět: Čerpadlo xm |
|
|
Vstřiky jsou vždy nastavené k danému čerpadlu,takže když přehodiš rozdílné čerpadlo tak použij vstřiky co k němu patří. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zdeněk Švec
Založen: 7.2.2009 Příspěvky: 96 Bydliště: Kvasice,krajina 450
|
Zaslal: út prosinec 01, 2009 2:26 am Předmět: Čerpadlo xm |
|
|
To klepání může mít neco s předstvrikem a ten se šteluje pootáčením čerpadla,ale ne o zub tam nebo zpět. Každopádně bych dal i vstřiky z xm. A pokud nevíš v jakém to bylo stavu bych to před tím nechal repasovat odborníkem. |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út prosinec 01, 2009 7:25 am Předmět: |
|
|
Přesně tak , máš moc velký předvstřik. Velký předvstřik způsobí tvrdý chod , přehřívání a kouřivost. Motor sice jede krásně v otáčkách při málo sešlápnutým plynu , ale ve středních otáčkách cuká a nemá točivej moment. U 2,1TD bych neriskoval provoz s takto nastaveným čerpadle už proto , že sou tyto motory náchylný na praskání hlavy. A taky spotřeba a výkon nejsou nic moc . . . a starty za tepla . . .
Pokud to nemáš daleko do Brna , můžu ti to seřídit úchylkoměrem. Ale sežeò si manuál , aby sme věděli , jak to nastavit ( hodnotu zdvihu pístku v HÚ ). Vstřikovače by neměly dělat problém , pokud mají alespoò přibližně stejný otvírací tlak. Pokud bude rozdílnej , dá se to skorigovat hodnotou předvstřiku ( v rámci tolerance ) . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
bobe
Založen: 14.8.2009 Příspěvky: 159 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út prosinec 01, 2009 8:50 am Předmět: |
|
|
Pokud měníš čerpadlo Lucas za Bosch musíš v každém případě vyměnit i vstřiky. Lucas používá jiné vstřiky než Bosch. Alespoò u BX to tak bylo a pochybuji že by se to změnilo u Xantie _________________ X2 HDi-80kw
Diagnostika s LEXII-Praha-Zásmuky za 300,- |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: út prosinec 01, 2009 9:59 am Předmět: |
|
|
Vyměò nejen vstřiky, ale i vysokotlaké trubky (to hlavně!!!) protože Bosch je má uplně jinak zapojené. To je celý problém. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zdenikx
Založen: 20.11.2009 Příspěvky: 3
|
Zaslal: út prosinec 01, 2009 12:08 pm Předmět: |
|
|
Děkuji za rychlou odezvu,PavelX2 bohužel se do Brna nemám jak dostat jsem z Ostravy ....Vstřiky vyměním z Xmka a trubky jsem už měnil protože původní nepasovaly.Dneska to jdu rozebírat tak se uvidí potom napíšu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zdenikx
Založen: 20.11.2009 Příspěvky: 3
|
Zaslal: st prosinec 02, 2009 1:17 pm Předmět: |
|
|
Chlapi, prosím, nemůžete mi někdo napsat číslo těch difuzorů?? Pro 2,1TD na toho Bosche, byl jsem je přeměřit a říkal, že jeden je uchazející a tři jsou špatné. Paradox je, že ten jeden, co byl uchazející, byl Made in France a ty tři zbylé byly Made in Germany, tak teď v tom mám zmatek a nevím jaké mám koupit.
Číslo Francka je:DN O SD 289
Číslo Germana je: DN O SDV 4 011 255 (je nějaké divné)
Jedná se čistě jen o ten spodek s tou jehlou, tuším, že se to jmenuje difuzor předem děkuji. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zdeněk Švec
Založen: 7.2.2009 Příspěvky: 96 Bydliště: Kvasice,krajina 450
|
Zaslal: čt prosinec 03, 2009 3:05 am Předmět: Změna čerpadla |
|
|
Ještě jedna věc... Předělal jsi i držák čerpadla z ozubeným kolem? Protože bosch a lucas mají rozdílnou aretaci. Takže z čerpadlem bosch dej i jeho orig. držák a i jeho orig. ozubené kolo,jinak ti to vztřikuje úplně někde jinde a to pak nastavit bez přípravku je i pro chlapa který tomu rozumí docela moc práce. Tak jsem si to uvědomil,že to co jsi popsal vstřikama není a dnes jsem se bavil z kamarádem a bosch mu jel na vstřiky lucas. Prostě dej držák a ozubené kolo z čerpadla xm a máš aretaci přesně na zub a pak už to jen donastavíš pootočením čerpadla. Ono jak jsi to popisoval jsi to měl možná i o několik zubů mimo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
oldtety
Založen: 17.10.2008 Příspěvky: 18 Bydliště: Velké Bílovice
|
Zaslal: čt prosinec 03, 2009 10:11 am Předmět: |
|
|
Taky jsem měnil Bosche za Lucas. Měnil jsem to i s držáky, ale mám dojem,že v mém případě zbytečně. Poku si zaretuješ správně motor není problém. Musí se vyměnit i trubky protože čerpadla mají jinak pořadí.No samo sebou seřídit. Játo dělal podle ucha a vyšlo to. Později když jsme to měřili bylo -1° oproti ideálu.Stejně jsem se nakonec vrátil k Lucasu.A vstřiky šlapaly na obě čerpadla bez problémů. To jsem dělal na Bxku. _________________ oldtety
2,0 HDi 80kW Hydroaktiv
2x Bx 1.7td, 1.9D |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt prosinec 03, 2009 10:27 am Předmět: |
|
|
Zdenikx napsal: | Chlapi, prosím, nemůžete mi někdo napsat číslo těch difuzorů?? Pro 2,1TD na toho Bosche, .......... |
Na XM jsou 2 druhy Bosch čerpadel a 2 druhy vstřiků, poznáš to že tlak je vyražený na obalu vstřiku, jeden má 150 a druhý 175 Atp. Podle tlaku se dá určit o jaký vstřik jde.
Vesměs ten nižší tlak měly motory do roku 92 bez EGR ventilu.
DNOSD 289 a DNOSD 299 _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Petrzet
Založen: 1.1.2010 Příspěvky: 1
|
Zaslal: pá leden 01, 2010 5:34 pm Předmět: |
|
|
Zdarec lidicky,chtel bych predelat cerpadlo lucas na bosch na svem pazoutu 2.1td a chtel bych vedet co muzu pouzit za cerpadlo,jestli musi byt ze stejneho motoru treba z 2.1td z XM nebo muzu pouzit treba i z jakehokoliv motoru 1.9TD.
Diky moc za odpovedi,vcelku to specha. _________________ Peugeot 406 sedan 2.1TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
|