Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
bubakkaja
Založen: 28.9.2007 Příspěvky: 83
|
Zaslal: pá červen 12, 2009 4:40 am Předmět: brzdy |
|
|
Ahoj mam mensi problem s brzdama.Mam je nejake slabsi.Zavzdusnuje se mi zadek.Po odvzdusneni je to lepsi asi 3dny pak se to zavzdusni.To by mohla byt zadni koule ze uz propousti.Ale celkove se mi ty brzdy zdaji slabsi.Po na startovani to brzdi asi az po 20 sekundach a kdyz jedu ostreji a zabrzdim ve 160 treba 2 krat po sobe tak to uz po druhe tak nebrzdi skoro vubec musim chvilku pockat.Je tam vpredu nejaka koule na zasobu tlaku? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alien
Založen: 29.1.2007 Příspěvky: 224 Bydliště: Prágl four
|
Zaslal: pá červen 12, 2009 8:11 am Předmět: |
|
|
Možný velký únik přes brzdový válec _________________ Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí
|
|
Návrat nahoru |
|
|
KRMATOR
Založen: 30.3.2008 Příspěvky: 31 Bydliště: Hradec Kralove
|
Zaslal: pá červen 12, 2009 3:10 pm Předmět: |
|
|
tak to by me taky zajimalo,ja mam teda brzdy dobry-ale po nastartovani mi to taky nebrzdi-ja si teda myslim,ze to tak je dobre-vzdy cekam,az se auto zvedne atd a pak vyjedu.Jednou jsem vsak vystrelil hned a nebrzdilo to-urcite na to ma vliv hydraulika,ne? _________________ Xantia 98,1.8i 16V |
|
Návrat nahoru |
|
|
bubakkaja
Založen: 28.9.2007 Příspěvky: 83
|
Zaslal: pá červen 12, 2009 5:55 pm Předmět: |
|
|
Alien napsal: | Možný velký únik přes brzdový válec |
Ale mi se lhm neztraci jezdim s autem denne nebrzdi to jen po delsim stani.Kdyz jedu po chvilce brzdi hned. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alien
Založen: 29.1.2007 Příspěvky: 224 Bydliště: Prágl four
|
Zaslal: pá červen 12, 2009 6:24 pm Předmět: |
|
|
bubakkaja napsal: | Alien napsal: | Možný velký únik přes brzdový válec |
Ale mi se lhm neztraci jezdim s autem denne nebrzdi to jen po delsim stani.Kdyz jedu po chvilce brzdi hned. |
No pozor, lhm se neztraci, hydra ma system "vracecek" , tedy i pres silne tecici valec se lhm vraci do nadobky. _________________ Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí
|
|
Návrat nahoru |
|
|
bubakkaja
Založen: 28.9.2007 Příspěvky: 83
|
Zaslal: po červen 15, 2009 8:32 pm Předmět: |
|
|
Mi to spis pripada ze to brzdy podruhe jakby bez posilovace.Co udrzuje tlak pro brzdy?Nejaka koule? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Petr Falář
Založen: 14.2.2009 Příspěvky: 51 Bydliště: Doubrava
|
Zaslal: po červen 15, 2009 9:33 pm Předmět: |
|
|
Mě to taky po delším stání vůbec nebrzdí. Po nastartování to brzdí ale téměř ihned (daleko dřív, než se zvedne a zhasne červená kontrolka). Myslel jsem že je to normální, protože tlak z brzd při delším stání uteče. Je to tak?
Jinak jsem si musel zvyknout zatahovat ruční brzdu i při stání v mírném kopečku, kdy jsem normálně nechával auto stát na kvaltu. Jsem původem seveřan (Liberec) a mám zafixováno nezatahovat ruční brzdu, pokud to jde, aby nezamrzla. Jak jsem na to byl zvylý, dělal jsem to i v létě. Motor to na mírném svahu v pohodě udrží. Jaká však byla to byla pro mě hrůza, když jsem vlezl do auta, strčil klíčky do zapalování, šlápl na spojku (a tím auto defakto odbrzdil) abych vyřadil a ulehčil start. Auto se začalo pomalounku sunout ze svahu, brzdu jsem prošlápl bez jakékoli reakce až na podlahu. Následovalo hbité zatažení ruční brzdy, která auto zastavila. Takto se mi to stalo několikrát, než jsem si zafixoval tento problém a ruční brzdu jsem začal zatahovat před sešlápnutím spojky.
Jinak tedy prosím o sdělení od někoho, kdo se v tom vyzná, jestli to, že auto po delším stání nebrzdí je normální, nebo jestli se jedná o závadu. Já to doteď považoval za normální a neřešil jsem to. Jinak při běžícím motoru to brzdí dobře (co dobře, Xantia brzdí nejlíp ze všech aut, co jsem kdy měl - mám 4x kotoučovky). |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po červen 15, 2009 9:47 pm Předmět: |
|
|
Petr Falář napsal: |
auto po delším stání nebrzdí je normální |
hydrocitroëny brzdí tlakem z čerpadla, respektive tlakem z centrální koule. Není natočenej motor, netočí čerpadlo, není tlak, centrálka není natlakovaná , nebrzdí ... _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
KRMATOR
Založen: 30.3.2008 Příspěvky: 31 Bydliště: Hradec Kralove
|
Zaslal: út červen 16, 2009 5:41 pm Předmět: |
|
|
PaM napsal: | Petr Falář napsal: |
auto po delším stání nebrzdí je normální |
hydrocitroëny brzdí tlakem z čerpadla, respektive tlakem z centrální koule. Není natočenej motor, netočí čerpadlo, není tlak, centrálka není natlakovaná , nebrzdí ... | ja si to myslel.Ale teda to neni auto na zaprah lana?Protoze jinde staci otocit klic,ale co Xantoska? _________________ Xantia 98,1.8i 16V |
|
Návrat nahoru |
|
|
luk.zah
Založen: 6.2.2008 Příspěvky: 93
|
Zaslal: út červen 16, 2009 7:35 pm Předmět: |
|
|
KRMATOR napsal: | ja si to myslel.Ale teda to neni auto na zaprah lana?Protoze jinde staci otocit klic,ale co Xantoska? |
Xantia se na laně nesmí táhnout (s vypnutým motorem samozřejmě). Na kratší vzdálenosti se dá použít tažná tyč a na delší vzdálenosti jen podvál.
Docela sranda ale je, když Xantia zůstane v nejnižší poloze a kvůli nedostatku tlaku v koulích se nedá zvednout - to totiž na podvál ani nevyjede.
Jinak Xantia ´´bez motoru´´ ještě opravdu nějakou (krátkou) dobu brzdí. Je to ale jen do té doby, než se vyčerpá zbytkový tlak v centrální kouli. _________________ Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
|
|
Návrat nahoru |
|
|
kapitán
Založen: 9.5.2009 Příspěvky: 243 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: út červen 16, 2009 8:10 pm Předmět: |
|
|
To Luk.zah-Již jsem pár takových "znalců" viděl.Zrovna dnes Xantošku za ochcávkou s Varovnými světly.Zajímalo by mne jak dával znamení o směru jízdy.PS S výjimkou mojí maličkosti s béxem na laně vždy bez motoru. _________________ současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Renda28
Založen: 8.6.2007 Příspěvky: 79 Bydliště: Hodonín
|
Zaslal: út červen 16, 2009 8:32 pm Předmět: |
|
|
Zkusím to trošku vysvětlit. Pokud se budu mílit tak mě PaM určitě opraví.
1)záleží kolik koulí auto má 5 a nebo 6. u hydroaktívu je to stejné jako u 6
2)5kulka bere tlak na brzdy z systému přes bez. ventil. Tak že pokud přestane čerpadlo dávat tlak tak přestane fungovat servo ale brzdy si pořád berou tlak z centrální koule, pokud donde tlak tak si vemou tlak z kolových koulí které mají pořád tlak díky váze auta. Tak že jak auto sedne na doraz dolů tak je dobrzděné.
2)6kulka má proti padací zámky aby auto neklesalo dolů. Tak že se auto chová upně stejně jako v předešlém případě až do bodu než se vyčerpá tlak z centralní koule. Pak zamknou zámky a brzdy si nemohou brát tlak z kolovích koulí, tak to frantíci vychytali 6tou koulí které hodně lidí milně říká proti padací. Ale ona je tam jenom jako zásobník tlaku pro zadní brzdy.
Snad to někdo po mém výkladu pochopil.
Jinak auto se dá docela slušně táhnout i na laně a jestě lépe na tyči. 5kulka ale po břiše a 6kulka pokud má ok zámky tak v provozní poloze. Auto se dá docela slušně brzdit ruční brzdou poněvač ji má na přední kola. Jenom to řízení je trošku fuška.
Jinak ruční brzdu jsem ještě na XANTI ani na BX zamrznutou neviděl, teda pokud neni popraskaná bužírka na bovdenech. Tak že já ji vesele zatahuji kdykoliv a kdekoliv. _________________ X1 1.6 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Renda28
Založen: 8.6.2007 Příspěvky: 79 Bydliště: Hodonín
|
Zaslal: út červen 16, 2009 8:39 pm Předmět: |
|
|
to: bubakkaja
Zkus vyčistit a rozhýbat pístky v zadních brzdičích. Pokud jezdíš z prázdným autem tak zadní brzdy pracují z hodně malím tlakem, tak by nemusely správně pracovat. Pak záleží v jakém stavu máš kotouče a desky?
Jinak XANTIE bežně lépe brzdí když má 200kg v kufru než prázdná. _________________ X1 1.6 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Petr Falář
Založen: 14.2.2009 Příspěvky: 51 Bydliště: Doubrava
|
Zaslal: út červen 16, 2009 8:55 pm Předmět: |
|
|
Renda28 napsal:
Jinak ruční brzdu jsem ještě na XANTI ani na BX zamrznutou neviděl, teda pokud neni popraskaná bužírka na bovdenech. Tak že já ji vesele zatahuji kdykoliv a kdekoliv.
Však jsem taky psal, že jsem si zlozvyk přinesl ze začátků mojí řidičské praxe. Vono zatáhnout v Liberci v zimě přez noc u Škody 120 ruční brzdu znamenalo jezdit do oteplení MHDčkem. Holt se některý zážitky vrejou hluboko do podvědomí. Při racionálním uvažování mi je jasný, že kotoučový brzdy asi jen tak nezamrznou. U bubnové je to na zamrzání ale drobet náchylnější.[/quote] |
|
Návrat nahoru |
|
|
Renda28
Založen: 8.6.2007 Příspěvky: 79 Bydliště: Hodonín
|
Zaslal: út červen 16, 2009 9:23 pm Předmět: |
|
|
No ona hlavně zamrzá voda v bovdenech a je upně jedno jestli je na koncích buben nebo kotouč. U XANTIE to nezamrzá díky poloze a spádu bovdenu že se tam nedrží voda. Jinak já v žádném případě nechci nikoho poučovat. Já jsem to napsal jenom aby se lidi nebáli u XANTIE tu ručku zatáhnout. A kdyby aj náhodou zamrzla tak díky tomu že bovdeny vedou k předním kolům stačí parkrát vytočit kola a ono se to uvolní. _________________ X1 1.6 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|