Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Iceman
Založen: 16.4.2009 Příspěvky: 4 Bydliště: Láz 237
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 9:07 am Předmět: Spotřeba oleje |
|
|
Ahoj všichni.
Píšu jsem jistě na téma tady již zmiòované, ale i bych potřeboval poradit.
Můj problém je v tom, že moje Xantia 1.8i 16V r.v. 95 má spotřebu oleje tak 3l na 1500km .Auto nekouří, dobře jede, nesmrdí, motor není poblitý, voda je čistá. NEchápu kam se to může ztrácet. Měl někdo podobný problém? Cosi jsem četl o guferech ventilů že by to mohlo dělat to, ale rači se zeptám . Je nějaký obecný postup jak postupovat při hledání chyby v tomhle případě? Abych zbytečně třeba nekoupil něco co nepotřebuji.
Dál bych se chtěl zeptat když by to byli ty gufera, kde objednat a jaké abych nekoupil nějakou kravinu co tam pak nebude pasovat. Nebyl by někde odkaz přímo na ten výrobek kde bych ho mohl koupit? Samože práci by mi provedl odborník.
Ještě bych dodal, že měrka oleje mi vylézá stále ven. ALe olej tam nikde kolem není, tak jsem to ani nezmiòoval. Pod autem také čisto. Koupím novou jen co pojedu kolem Citroen servisu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kapitán
Založen: 9.5.2009 Příspěvky: 243 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 9:42 am Předmět: |
|
|
U těchto motrů do roku výroby1996 včetně se udává,že spotřeba oleje je velká a dost těžce odstranitelná závada.Pokud ti vylézá měrka oleje,tak si pro jistotu nech změřit tlaky ve válcích (můžou být horší kroužky)nebo ji zasunuješ špatně a má vůli a vyklepává se ti.K e snížení spotřeby oleje se doporučuje mimo jiné udělat výměna gufírek na ventilech. _________________ současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300 |
|
Návrat nahoru |
|
|
woma
Založen: 15.12.2008 Příspěvky: 31 Bydliště: Třinec
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 11:57 am Předmět: |
|
|
Zdar,teda nevím,ale pochybuju o tom,že r.v 95 a máš tam 16-ti ventilový motor,řekl bych že 8 ventil.U těhle je to normální,dělají to těsnítka neboli gufera ventilů,stojí kolem 20 kč jedno.Mně bral litr na 1000 km a po výměně zatím nic.Ale pozor at ti to nedělá nějaký břídil,kámošovi prohodil rozvodák o 2 zuby a bylo po ptákách-nový motor.S tou vylézající měrkou to bývá většinou zasmolená trubka odfuku klikové skříně,stačí vyčistit,je toho tady spousty napsáno,stačí zadat a máš popis opravy i kde trubka je,práci čest. _________________ Xantia break 1.8 8v 74kw,rv.97 |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 12:28 pm Předmět: |
|
|
Tak jsem si taky myslel,že je to nesmysl,ale v zdejším článku od aliena I.díl Xantia je uvedeno,že do X1 se dělaly 16v už od 9-95 tak jestli je to pravda,tak to jsem fakt netušil,měl jsem za to,že od 97 max.konec 96.
Ale zase jsem vůbec v článku nenašel motor 16v pro X2 berline,jetam 16v jen pro break..takže i tabulka motorizací v článku není 100% v pořádku,jak ostatně Alien sám podotýká pod článkem,že jde jen o přetisk.. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
Iceman
Založen: 16.4.2009 Příspěvky: 4 Bydliště: Láz 237
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 1:23 pm Předmět: |
|
|
děkuju moc za odpovědi, zkusím to tedy najít tady v příspěvcích a vyčistit tu trubku...jestli jí najdu . Ale to by mohlo být i v manuálu že? _________________ Xantia 1.8i 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alien
Založen: 29.1.2007 Příspěvky: 224 Bydliště: Prágl four
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 2:38 pm Předmět: |
|
|
Ano ten článek byla má prvotina a několikrát jsem se snažil tento jaksi napravit, ale nemám práva a moc na to, to udělat. Takže pozor, ten článek je třeba brát s rezervou, včetně výrazů TDi a podobně. _________________ Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí
|
|
Návrat nahoru |
|
|
stepan
Založen: 13.2.2008 Příspěvky: 135 Bydliště: ŠkodaBurg
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 5:13 pm Předmět: |
|
|
Já bych ti nejdřív doporučil motor pořádně vydrbat od oleje a šmírů a pak po chvilce ježdění zjistíš, odkuď ti olej uniká. Za druhé změř tlaky ve válcích, abys věděl, jestli nemáš v háji kroužky.
Pokudou tlaky budou špatný, tak při výměně ventilových gufer vyměò i pístní kroužky. Jelikož budeš sundávat ojnice ( kvůli kroužkám ), tak se doporučuje při zpětné montáži použít nové ojniční pánve. Tím si uděláš menší GO a tím pádem bys měl dejme tomu tak 1000km jezdít s lehkým plynem, nepodtáčet motor a taky ho nepřetáčet. Prostě jezdit s citem...
pozn.: Pro ty co by to nevěděli, tak gufera se nejenom opotřebovávají počtem najetých km, tak i stářím ( tvrdnou ). _________________ Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA |
|
Návrat nahoru |
|
|
abart
Založen: 1.2.2008 Příspěvky: 10
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 8:00 pm Předmět: |
|
|
Při výměně gufer se nemusí sundavat hlava - stačí sehnat šikovnýho mechanika. _________________ Xantia Break II 1.9TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
kapitán
Založen: 9.5.2009 Příspěvky: 243 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 8:46 pm Předmět: |
|
|
To Abart-údajně bez sundání lze jen u dýzlu.Dle mne-když to lze u jednoho,mělo by to jít i u druhého. _________________ současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 9:03 pm Předmět: |
|
|
Ano,jde to u obou,když se to umí,dělá se to stlačeným vzduchem,který natlakovaný do kompresního prostoru drží ventily přimáčknuté tak,aby nespadly do válce.
A nebo jsem ještě slyšel o mětodě,kdy se nacpe do válce haafo provazu,a pak se motorem pootočí,aby ten provaz zespoda přimáčkl ventil,a ten následně nevypadl dovnitř _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alien
Založen: 29.1.2007 Příspěvky: 224 Bydliště: Prágl four
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 9:07 pm Předmět: |
|
|
kapitán napsal: | To Abart-údajně bez sundání lze jen u dýzlu.Dle mne-když to lze u jednoho,mělo by to jít i u druhého. |
Zase myty a nesmysly. Z vlastnich zkusenosti opravdu LZE vymenit gufera bez sundani hlavy. U motoru 1.8i 8v. Tuto proceduru jsem se svou prvi xantii prozil 2x. _________________ Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí
|
|
Návrat nahoru |
|
|
marian.hutira
Založen: 14.8.2008 Příspěvky: 72 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá červen 12, 2009 8:23 am Předmět: |
|
|
Ahoj.
S tým vzduchom to je logické. Ale predpokladám, že sa tlakuje jak od nasávania, tak aj od výfuku. A musí sa aj potoči motorom, lebo niektorý valec má určite oba ventily uzavreté a treba to prestrieda.
To s tým provazom, to bol vtip, že? Vieš, aby to tu niekto nezobral vážne. Alebo som ja nepochopil a nedokážem si vysvetli ako bez demontáže hlavy napcháš pod ventil čoko¾vek pevné.
Marián
JiRaY napsal: | Ano,jde to u obou,když se to umí,dělá se to stlačeným vzduchem,který natlakovaný do kompresního prostoru drží ventily přimáčknuté tak,aby nespadly do válce.
A nebo jsem ještě slyšel o mětodě,kdy se nacpe do válce haafo provazu,a pak se motorem pootočí,aby ten provaz zespoda přimáčkl ventil,a ten následně nevypadl dovnitř |
_________________ Xantia Break 2.1TD Exclusive 1998 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: pá červen 12, 2009 9:46 am Předmět: |
|
|
marian.hutira napsal: | Ahoj.
S tým vzduchom to je logické. Ale predpokladám, že sa tlakuje jak od nasávania, tak aj od výfuku.
Marián |
S tím tlakováním od sání a výfuku byl vtip?? Co když bude ve výfuku díra a v sání ucpaný filtr??
Pokud budeš měnit gufera na ventilech, tak musíš mít sundanou vačku a tím pádem jsou všechny ventily zavřené!! Dírou po svíčce nebo vstřikovači (u D) připojíš kompresor a pak už stačí trochu zručnosti.
Jde to u všech motorů, mám vyzkoušené FIATy a OPELy. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
kapitán
Založen: 9.5.2009 Příspěvky: 243 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: pá červen 12, 2009 6:27 pm Předmět: |
|
|
To Alien-Omluva za "mýty ".Byl jsem trošku rychlej a nedočetl do konce.
OPRAVUJI SE-gufírka ventilů bez dmontáže hlavy jdou i ne benzínu!!!! _________________ současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá červen 12, 2009 6:33 pm Předmět: |
|
|
Nebyl to vtip,opravdu jsem to někde četl,provaz se tam nacpe dírou po svíčce/vstřiku:-) _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|