Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Spotřeba oleje
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Iceman



Založen: 16.4.2009
Příspěvky: 4
Bydliště: Láz 237

PříspěvekZaslal: čt červen 11, 2009 9:07 am    Předmět: Spotřeba oleje Citovat

Ahoj všichni.

Píšu jsem jistě na téma tady již zmiòované, ale i bych potřeboval poradit.

Můj problém je v tom, že moje Xantia 1.8i 16V r.v. 95 má spotřebu oleje tak 3l na 1500km Sad .Auto nekouří, dobře jede, nesmrdí, motor není poblitý, voda je čistá. NEchápu kam se to může ztrácet. Měl někdo podobný problém? Cosi jsem četl o guferech ventilů že by to mohlo dělat to, ale rači se zeptám Smile. Je nějaký obecný postup jak postupovat při hledání chyby v tomhle případě? Abych zbytečně třeba nekoupil něco co nepotřebuji.

Dál bych se chtěl zeptat když by to byli ty gufera, kde objednat a jaké abych nekoupil nějakou kravinu co tam pak nebude pasovat. Nebyl by někde odkaz přímo na ten výrobek kde bych ho mohl koupit? Samože práci by mi provedl odborník.

Ještě bych dodal, že měrka oleje mi vylézá stále ven. ALe olej tam nikde kolem není, tak jsem to ani nezmiòoval. Pod autem také čisto. Koupím novou jen co pojedu kolem Citroen servisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky AOL Instant Messenger
kapitán



Založen: 9.5.2009
Příspěvky: 243
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: čt červen 11, 2009 9:42 am    Předmět: Citovat

U těchto motrů do roku výroby1996 včetně se udává,že spotřeba oleje je velká a dost těžce odstranitelná závada.Pokud ti vylézá měrka oleje,tak si pro jistotu nech změřit tlaky ve válcích (můžou být horší kroužky)nebo ji zasunuješ špatně a má vůli a vyklepává se ti.K e snížení spotřeby oleje se doporučuje mimo jiné udělat výměna gufírek na ventilech.
_________________
současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
woma



Založen: 15.12.2008
Příspěvky: 31
Bydliště: Třinec

PříspěvekZaslal: čt červen 11, 2009 11:57 am    Předmět: Citovat

Zdar,teda nevím,ale pochybuju o tom,že r.v 95 a máš tam 16-ti ventilový motor,řekl bych že 8 ventil.U těhle je to normální,dělají to těsnítka neboli gufera ventilů,stojí kolem 20 kč jedno.Mně bral litr na 1000 km a po výměně zatím nic.Ale pozor at ti to nedělá nějaký břídil,kámošovi prohodil rozvodák o 2 zuby a bylo po ptákách-nový motor.S tou vylézající měrkou to bývá většinou zasmolená trubka odfuku klikové skříně,stačí vyčistit,je toho tady spousty napsáno,stačí zadat a máš popis opravy i kde trubka je,práci čest.
_________________
Xantia break 1.8 8v 74kw,rv.97
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sima



Založen: 27.11.2006
Příspěvky: 915
Bydliště: Srdce Valašska

PříspěvekZaslal: čt červen 11, 2009 12:28 pm    Předmět: Citovat

Tak jsem si taky myslel,že je to nesmysl,ale v zdejším článku od aliena I.díl Xantia je uvedeno,že do X1 se dělaly 16v už od 9-95 Shocked tak jestli je to pravda,tak to jsem fakt netušil,měl jsem za to,že od 97 max.konec 96.
Ale zase jsem vůbec v článku nenašel motor 16v pro X2 berline,jetam 16v jen pro break..takže i tabulka motorizací v článku není 100% v pořádku,jak ostatně Alien sám podotýká pod článkem,že jde jen o přetisk..
_________________
X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak Smile
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Iceman



Založen: 16.4.2009
Příspěvky: 4
Bydliště: Láz 237

PříspěvekZaslal: čt červen 11, 2009 1:23 pm    Předmět: Citovat

děkuju moc za odpovědi, zkusím to tedy najít tady v příspěvcích a vyčistit tu trubku...jestli jí najdu Very Happy. Ale to by mohlo být i v manuálu že?
_________________
Xantia 1.8i 16V r.v. 95
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky AOL Instant Messenger
Alien



Založen: 29.1.2007
Příspěvky: 224
Bydliště: Prágl four

PříspěvekZaslal: čt červen 11, 2009 2:38 pm    Předmět: Citovat

Ano ten článek byla má prvotina a několikrát jsem se snažil tento jaksi napravit, ale nemám práva a moc na to, to udělat. Takže pozor, ten článek je třeba brát s rezervou, včetně výrazů TDi a podobně.
_________________
Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stepan



Založen: 13.2.2008
Příspěvky: 135
Bydliště: ŠkodaBurg

PříspěvekZaslal: čt červen 11, 2009 5:13 pm    Předmět: Citovat

Já bych ti nejdřív doporučil motor pořádně vydrbat od oleje a šmírů a pak po chvilce ježdění zjistíš, odkuď ti olej uniká. Za druhé změř tlaky ve válcích, abys věděl, jestli nemáš v háji kroužky.

Pokudou tlaky budou špatný, tak při výměně ventilových gufer vyměò i pístní kroužky. Jelikož budeš sundávat ojnice ( kvůli kroužkám ), tak se doporučuje při zpětné montáži použít nové ojniční pánve. Tím si uděláš menší GO a tím pádem bys měl dejme tomu tak 1000km jezdít s lehkým plynem, nepodtáčet motor a taky ho nepřetáčet. Prostě jezdit s citem...

pozn.: Pro ty co by to nevěděli, tak gufera se nejenom opotřebovávají počtem najetých km, tak i stářím ( tvrdnou ).
_________________
Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
abart



Založen: 1.2.2008
Příspěvky: 10

PříspěvekZaslal: čt červen 11, 2009 8:00 pm    Předmět: Citovat

Při výměně gufer se nemusí sundavat hlava - stačí sehnat šikovnýho mechanika.
_________________
Xantia Break II 1.9TD
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kapitán



Založen: 9.5.2009
Příspěvky: 243
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: čt červen 11, 2009 8:46 pm    Předmět: Citovat

To Abart-údajně bez sundání lze jen u dýzlu.Dle mne-když to lze u jednoho,mělo by to jít i u druhého.
_________________
současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: čt červen 11, 2009 9:03 pm    Předmět: Citovat

Ano,jde to u obou,když se to umí,dělá se to stlačeným vzduchem,který natlakovaný do kompresního prostoru drží ventily přimáčknuté tak,aby nespadly do válce.
A nebo jsem ještě slyšel o mětodě,kdy se nacpe do válce haafo provazu,a pak se motorem pootočí,aby ten provaz zespoda přimáčkl ventil,a ten následně nevypadl dovnitř Very Happy
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Alien



Založen: 29.1.2007
Příspěvky: 224
Bydliště: Prágl four

PříspěvekZaslal: čt červen 11, 2009 9:07 pm    Předmět: Citovat

kapitán napsal:
To Abart-údajně bez sundání lze jen u dýzlu.Dle mne-když to lze u jednoho,mělo by to jít i u druhého.


Zase myty a nesmysly. Z vlastnich zkusenosti opravdu LZE vymenit gufera bez sundani hlavy. U motoru 1.8i 8v. Tuto proceduru jsem se svou prvi xantii prozil 2x.
_________________
Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
marian.hutira



Založen: 14.8.2008
Příspěvky: 72
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá červen 12, 2009 8:23 am    Předmět: Citovat

Ahoj.

S tým vzduchom to je logické. Ale predpokladám, že sa tlakuje jak od nasávania, tak aj od výfuku. A musí sa aj potoči motorom, lebo niektorý valec má určite oba ventily uzavreté a treba to prestrieda.

To s tým provazom, to bol vtip, že? Vieš, aby to tu niekto nezobral vážne. Alebo som ja nepochopil a nedokážem si vysvetli ako bez demontáže hlavy napcháš pod ventil čoko¾vek pevné.


Marián



JiRaY napsal:
Ano,jde to u obou,když se to umí,dělá se to stlačeným vzduchem,který natlakovaný do kompresního prostoru drží ventily přimáčknuté tak,aby nespadly do válce.
A nebo jsem ještě slyšel o mětodě,kdy se nacpe do válce haafo provazu,a pak se motorem pootočí,aby ten provaz zespoda přimáčkl ventil,a ten následně nevypadl dovnitř Very Happy

_________________
Xantia Break 2.1TD Exclusive 1998
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Henry



Založen: 16.9.2007
Příspěvky: 394
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: pá červen 12, 2009 9:46 am    Předmět: Citovat

marian.hutira napsal:
Ahoj.

S tým vzduchom to je logické. Ale predpokladám, že sa tlakuje jak od nasávania, tak aj od výfuku.
Marián

S tím tlakováním od sání a výfuku byl vtip?? Co když bude ve výfuku díra a v sání ucpaný filtr?? Laughing Laughing

Pokud budeš měnit gufera na ventilech, tak musíš mít sundanou vačku a tím pádem jsou všechny ventily zavřené!! Dírou po svíčce nebo vstřikovači (u D) připojíš kompresor a pak už stačí trochu zručnosti.
Jde to u všech motorů, mám vyzkoušené FIATy a OPELy. Cool
_________________
XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kapitán



Založen: 9.5.2009
Příspěvky: 243
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: pá červen 12, 2009 6:27 pm    Předmět: Citovat

To Alien-Omluva za "mýty Embarassed ".Byl jsem trošku rychlej a nedočetl do konce.
OPRAVUJI SE-gufírka ventilů bez dmontáže hlavy jdou i ne benzínu!!!!
_________________
současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: pá červen 12, 2009 6:33 pm    Předmět: Citovat

Nebyl to vtip,opravdu jsem to někde četl,provaz se tam nacpe dírou po svíčce/vstřiku:-)
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)