Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: pá březen 27, 2009 8:07 pm Předmět: Dodělání tempomatu do HDI - zprovozněno |
|
|
Kucí, rozchodil jsem tempomat v HDI, investice je to max 1500,-Kč, kdo by o to měl zájem, tak sledujte spřátelený web, kde budu podávat reporty a jak to domontuju na hotovo udělám stručnej návod s fotkamam jak nainstalovat. Náročnost velmi jednoduchá, stačí koupit ovládací páčka v autokelly nebo autobenexu bez slev za 1378,-Kč, vypínací tlačítko z vraku nějakýho a povolit na diagnostice a dodělat jeden brzdovej rozpínač. Pak k ECU natáhnout čtyři dráty a doplnit čtyři piny. Tot vše. Jo a zřejmě první HDI to neumí, záleží dle čísla řídící jednotky, aby měla osazen hardware v ní. Funkci tempomatu má samotná řídící jednotka motoru.
http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?t=3848 _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: so březen 28, 2009 10:11 pm Předmět: |
|
|
Přídány první fotky z montáže.
Pro nechápavé doplòuju link. http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?p=96070#96070
Uprava brzdové pedálu - přidání rozpínacího kontaktu.
Uprava krátké páčky - prodloužení, aby nebyla moc utopená. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 ****
Naposledy upravil xantiak dne so březen 28, 2009 10:57 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaspřik
Založen: 21.5.2007 Příspěvky: 218 Bydliště: Tanvald-Sudety
|
Zaslal: so březen 28, 2009 10:20 pm Předmět: |
|
|
a fotky jsou kde. _________________ Xantia 2.0 HDI break exlusive, 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: so březen 28, 2009 10:31 pm Předmět: |
|
|
vždy to Xantiak psal: http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?t=3848 _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaspřik
Založen: 21.5.2007 Příspěvky: 218 Bydliště: Tanvald-Sudety
|
Zaslal: ne březen 29, 2009 7:11 pm Předmět: |
|
|
omlouvám se. _________________ Xantia 2.0 HDI break exlusive, 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: út březen 31, 2009 11:19 am Předmět: |
|
|
Z toho se nestřílí.
Dnes doplněny další dvě fotky ze včerejší úpravy. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Derby-Senda
Založen: 14.7.2007 Příspěvky: 71 Bydliště: Nový Oldřichov
|
Zaslal: čt duben 09, 2009 12:54 pm Předmět: Páčka |
|
|
Měl bych malý dotaz mohlo by jse uveřejnit schema zapojeni pačky na ovladani tempomatu chtěl bych si pačku vyrobyt sám ale nevým jaká funkce pačky spoji piny stačí mi napsat pohyb nahoru spoji piny č1-č3 díky za odpověd _________________ Xantia Break 2.0HDi 80kw 11/2000 Exclusive stříbrná střela spotřebu držím pod 6l/100km Tempomat, ostřik světel, vyhřívané sedáky, LED denní světla, xenony, LED obrysovky-blikače-podsvícení interieru, Palubní PC
Diagnostika Lexia 3, PP2000, ELM 327 |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: čt duben 09, 2009 4:17 pm Předmět: Re: Páčka |
|
|
Derby-Senda napsal: | Měl bych malý dotaz mohlo by jse uveřejnit schema zapojeni pačky na ovladani tempomatu chtěl bych si pačku vyrobyt sám ale nevým jaká funkce pačky spoji piny stačí mi napsat pohyb nahoru spoji piny č1-č3 díky za odpověd |
Páčka PIN 1,2 přivádí se palubní napětí. Při páčce v pohotovostní poloze (bez jakéhokoliv dotyku je sepnut PIN 2 a 4 a výstup 4 jde do ECU na PIN 60, čili na tento pin je trvale přivedeno palubní napětí, POKUD DÁM PÁČKU DO POLOHY "0", TAK SE TENTO KONTAKT ROZEPNE A DEAKTIVUJE SE TEMPOMAT DOČASNÌ. Tempomat čeká na aktivaci. Pohybem páčky nahoru se sepne PIN číslo 1 a 5 na páčce a výstup z páčky číslo 5 jde na PIN ECU 61, poloha páčky dolů sepne PIN páčky 1 a 3 a výstup 3 jde do ECU PINu 17. Čili při pohybu páčky nahoru nebo dolu se předává palubní napětí na piny 61 a 17. Pak je ještě třeba přivést palubní napětí na PIN ECU 73 to je trvale sepnuté (rozpínač na brzdě), jakmiel se sešlápne brzda je tohle napětí přerušeno i funkce tempomatu. Pozor nelze pro test tohle tlačítko si dát do krabičky jak jsem měl já, musí nýt uděláno nahotovo jinak to nebude fungovat, ECU je tak chytře blbá, že měří čas mezi rozepnutím tempomatu a sepnutím brzdových světel, když je ten čas příliš dlouhý řádově nějaké ms tak to vyhodnotí jako chybua tempomat nejde aktivovat do znovu nastartování kdy se resetuje, je potřeba aby mezi rozpínacím kontaktem a spínacím byla co nejmenší mezera, já to dělal natřikrát než jsem to vychytal v té šlapce pedálu.
ZNOVU UPOZORÒUJI, ŽE PØIVÁDÍTE PALUBNÍ NAPÌTÍ DO ECU, JAK TO NÌKDO ZAPOJÍ ŠPATNÌ TAK SE ASI PAK BUDE DOST DIVIT.
Kdo přijede na sraz na Rusavu, je možné se dopředu domluvit a dovezl bych nějaké to schémátko k "nahlédnutí", vysvětlil co a jak případně předvedl u mě na autě. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
malej.Hron
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 39 Bydliště: okolí Českých Budějovic
|
Zaslal: út duben 14, 2009 7:45 pm Předmět: Diag |
|
|
Zdravim,
nemate nekdo Diag 2000, nebo jiny software, kterým by šlo aktivovat tempomat?
Předem díky! _________________ Xantia Berline 2.0 HDi 80 kW Exclusive |
|
Návrat nahoru |
|
|
Derby-Senda
Založen: 14.7.2007 Příspěvky: 71 Bydliště: Nový Oldřichov
|
Zaslal: ne duben 19, 2009 1:06 pm Předmět: |
|
|
Tak jse přidávám k tempomatícím Xantiákům šlape to perfektně páčku jsem si vyrobyl ze staré pačky z Citroënu ZX na přepínání blinkrů a zapínaní světel takže ivestice trocha času děkuji za návod Xantiakovy a ještě mimo téma když jsme z přítomnily tempomat v ECU všiml jsem si kolonky ESP možná by to šlo taky zprovoznit _________________ Xantia Break 2.0HDi 80kw 11/2000 Exclusive stříbrná střela spotřebu držím pod 6l/100km Tempomat, ostřik světel, vyhřívané sedáky, LED denní světla, xenony, LED obrysovky-blikače-podsvícení interieru, Palubní PC
Diagnostika Lexia 3, PP2000, ELM 327 |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: ne duben 19, 2009 2:54 pm Předmět: |
|
|
JJ, jsou 406tky taky s ESP...... Není všem dnům konec. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: ne duben 19, 2009 7:35 pm Předmět: |
|
|
Lidi ...nes***te me!!!
Proc ja musim mit zase takovou smulu??? _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: po duben 20, 2009 6:38 am Předmět: |
|
|
lewkins napsal: | Lidi ...nes***te me!!!
Proc ja musim mit zase takovou smulu??? |
Jak zase?? PP Ti snad jede ne? Nemůžeš mít taky všecko ne?
Lewkins, musíš si furt opakovat, je to nahovno a nepotřebuji to, je to nahovno a nepotřebuji to..... než si to vsugeruješ, tak si stejně koupíš C5tku a tam už to bude nebo půjde dodělat na 100%.
Sry, už jdu do koutku a kaju se...... _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: po duben 20, 2009 8:09 am Předmět: |
|
|
hmm, no to ESP by bol pekný bombónik
Ale skôr to nepôjde, lebo pri ESP treba ma na každé koleso nezávislý brzdový okruh (v predu je kvôli ABS), ale v zadu sa väčšinou kvôli jednoduchosti dáva spoločný pre obe kolesá (čiže keď blokne vzadu jedno koleso, ABS odbrzdí obe)
Ale to je otázka na toho kto sa rozumie viac hydraulike (PaM), ako je to riešené s brzdami na XA _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
|