Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: út březen 10, 2009 10:26 pm Předmět: Výměna převodovky u 1,9TD |
|
|
Ahoj,takže jsem se definitivně rozhodl pro výměnu převodovky ve své 1,9TD,už mně sere točit při 130km/h 3200ot.
Teď ale otázka-jakou do toho nacpat,aby to co nejmíò točilo,a nejvíc jelo?
Mám nabídnutou z X2 Break co šla přes střechu,předpokládám že pasovat tam bude,jde mi o to,žejsem slyšel kdysi,že kombíky ají kratší skříně než sedany,co je na tom pravdy?
Nedá se nějak zjistit podle VIN co je tam za převodovku,a z toho odvodit,zda je krátká,či dlouhá? _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
tvankat
Založen: 3.1.2009 Příspěvky: 59 Bydliště: Ledeč nad Sázavou
|
Zaslal: út březen 10, 2009 11:19 pm Předmět: |
|
|
Já jí točim normálně při 13Oti cca na 3100 otáček. To je nenormální? Kolik za takovou novou převodovku chtějí zlaáků? _________________ X1 1.9TD Berline rv.97, klima |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: st březen 11, 2009 7:50 am Předmět: |
|
|
do X1 1,9TD patří převodovky s označením-a teď nechci kecet ale myslím,že BE3.
stejnou převodovku měly i podobné auta s touto motorizací v koncernu PSA(peugeot 406,citroen xsara..)
verze kombi i sedan mají stejnou převodovku...
moje xantuša točí při 130 asi 3050ot.-ale je to jen podle otáčkoměru,takže 100 otáček nahoru,dolů-žádná míra.
takže kdo ví,co tam vlastně máš,možná,že to máš v pořádku-pokud srovnáváš s jinými auty-je pravda,že 1.9 TD hodně točí a proto i na dálnici dost žere..... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
glassy
Založen: 14.2.2008 Příspěvky: 15 Bydliště: Chomutov/Plzeň
|
Zaslal: st březen 11, 2009 8:01 am Předmět: Re: Výměna převodovky u 1,9TD |
|
|
JiRaY napsal: | Ahoj,takže jsem se definitivně rozhodl pro výměnu převodovky ve své 1,9TD,už mně sere točit při 130km/h 3200ot.
|
A nešlo by vyměnit jenom to soukolí na pětku? Já svojí Xantu koupil se soukolím prý z 1.9D (tzn. 3000 ot. asi při 100km/h). Jde to vyměnit poměrně rychle, díval jsem mechanikům přes rameno
.. akorát by pak asi byl větší skok otáček mezi 4. a 5. rychlostí. _________________ X1 1.9TD '97
|
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: st březen 11, 2009 9:58 am Předmět: |
|
|
a za co by jsi ho chtěl vyměnit??
osobně když už bych měnil-tak celou převodovku.nemám čas na systém pokus-omyl a hrabat se v tom xkrát.... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
peter7777
Založen: 28.8.2008 Příspěvky: 507 Bydliště: Jelka, SR
|
Zaslal: st březen 11, 2009 11:32 am Předmět: |
|
|
To ja by som menil prevodovku až keby sa pokazila... Veď ani spotrebu tam nemáš vysokú JiRaY. Ledaže by si jazdil denne 150km tam a 150km spä. Či to nenie zbytočná investícia?
Pod¾a toho čo píšeš mám super prevodovku pri 130km/h mi točí presne za ideálnych podmienok 3000ot/min. ... _________________ XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
glassy
Založen: 14.2.2008 Příspěvky: 15 Bydliště: Chomutov/Plzeň
|
Zaslal: st březen 11, 2009 2:00 pm Předmět: |
|
|
dolph napsal: | a za co by jsi ho chtěl vyměnit??
osobně když už bych měnil-tak celou převodovku.nemám čas na systém pokus-omyl a hrabat se v tom xkrát.... |
Zas tolik tomu nerozumím, ale podle mě, když je nějaká převodovka s delšími převody, tak to znamená, že má možná jiné průměry ozubených kol...a to i u pětky (samozřejmě to je jenom moje domněnka, můj příspěvek byl spíš dotaz než fundovaná rada, ani nevím, jestli taková převodovka existuje). Takže pokud by skříò nepasovala, stačilo by vyměnit to soukolí...velká výhoda je, že stačí sundat jenom kolo a boční víko z převodovky a tam je hned to soukolí.
Ale jak říkám, jenom jsem to viděl, sám bych se do toho nikdy nepouštěl _________________ X1 1.9TD '97
|
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st březen 11, 2009 3:53 pm Předmět: |
|
|
dolph napsal: | do X1 1,9TD patří převodovky s označením-a teď nechci kecet ale myslím,že BE3.. |
to BE3/5 je jen obecné označení typu, pak je jaště označení přesně převodovky podle toho jak je odstupòovaná, liší se to taky mimo jiné i stálým převodem na diferáku, např 16X65 nebo 19X77 nebo 19X79
Pak ti ty kvalty vychází jinak ... Někde na převodovce bývá nalepenej štítek s označením právě toho převodu .. _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st březen 11, 2009 6:45 pm Předmět: |
|
|
dolph napsal: |
verze kombi i sedan mají stejnou převodovku...
|
V jednom servisu, specializovaném na citroen-peugeot, mi přijímací technik vlastnící xantii kombi říkal, že berline a kombi nemají stejnou převodovku.
Nechci ale mystifikovat, je to jen můj poznatek _________________ Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite
http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vlasta Širon
Založen: 29.1.2008 Příspěvky: 42 Bydliště: Øehořov u JIhlavy
|
Zaslal: st březen 11, 2009 6:48 pm Předmět: |
|
|
Zdarec ,já měl kdysi P 405 diesel . Bylo to překopaný z benzínu. Vnitřek socka prostě základní benzín . Nevím co tam bylo za převodovku,ale na dvojku jela 80km h , na trojku 110 km h , na čtyřku ke 150ti a na pětku jsem jel 180km h ,byl to motor 2,0D tak to dlouho trvalo než se kára rozjela, ale potom to byla pohoda . Při 100-110 si motor jen bublal,spotřeba do 6 litrů. Maximálku jsem nikdy nezjistil páč pud sebezáchovy byl vždy silnější. Tu převodovku bych chtěl do 19td a JIraY asi taky . Myslím že to bylo z nějaký menší 205ky nebo tak ,ale opravdu jen hádám . No až se něco dozvíš tak dej vědět páč bych si taky dal říct . Citroenům zdar. _________________ X1 96 1,9turbo dehet ,masařica |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: st březen 11, 2009 7:35 pm Předmět: |
|
|
Pánové z "benzínu" to být nemůže - jezdilo by to ještě pomaleji.
Tehle problém jsem řešil u FIATA. Z benzínový převodovky jsem vzal převodovku a z dieslelový diferák = ideální kombinace. Šílená práce seřídit všechny vůle vymezovacíma podložkama.
Jinak BE3 má tři převody pro 5. rychlost pokud by se použily v XA tak při 130km/h na pětku by točil motor 2850 - 3250 - 3500ot/min.
Ten prostřední převod máme asi v 1,9TD a ten rychlejší by byl rozdíl 400ot. - vyplatí se to??
P.S. Taky mě ta převodovka s*re, chtělo by to šestku. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: st březen 11, 2009 7:39 pm Předmět: |
|
|
roliva napsal: | dolph napsal: |
verze kombi i sedan mají stejnou převodovku...
|
V jednom servisu, specializovaném na citroen-peugeot, mi přijímací technik vlastnící xantii kombi říkal, že berline a kombi nemají stejnou převodovku.
Nechci ale mystifikovat, je to jen můj poznatek |
Každému rozumnému člověku, který si zjistí parametry jakékoliv Xantie se stejným motorem ve verzi liftback a combi, musí být hned jasné, že převodovka musí být rozdílná!!!
Pro ty, kteří si to nemají možnost nikde zjistit: Break má vždy nižší spotřebu než liftback se stejným motorem. Při vyšší hmotnosti by to se stejnou převodovkou nebylo možné!!! _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: st březen 11, 2009 7:45 pm Předmět: |
|
|
Nevím, jaké tam máš kola. Ale pokud bys měl čtrnáctky, tak by stačilo je vyměnit za patnáctky a budeš jezdit, při stejných otáčkách rychleji. Akorát tachometr by ti ukazoval trochu nižší rychlost. _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: st březen 11, 2009 8:24 pm Předmět: |
|
|
Alion napsal: |
Break má vždy nižší spotřebu než liftback se stejným motorem. Při vyšší hmotnosti by to se stejnou převodovkou nebylo možné!!! |
Nic ve zlym ale můžeš nám prozradit, kam na takovýhle peachoviny chodíš? _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: st březen 11, 2009 8:27 pm Předmět: |
|
|
Mamut napsal: | Alion napsal: |
Break má vždy nižší spotřebu než liftback se stejným motorem. Při vyšší hmotnosti by to se stejnou převodovkou nebylo možné!!! |
Nic ve zlym ale můžeš nám prozradit, kam na takovýhle peachoviny chodíš? |
Katalogy automobilů. _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|