Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zaseklá ručička otáčkoměru
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Riki



Založen: 1.4.2008
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: so leden 31, 2009 8:45 pm    Předmět: Zaseklá ručička otáčkoměru Citovat

Všechny vás zdravím a prosím o radu. Nějako (nechápu to) mi při prvním nastartování po výměně autobaterie vystřelili všechny budíky na palubce. Vyletěli na maximum a vrátili se do normálu (a od té doby normálně fungují) kromě otáčkoměru. Jeho ručička se zasekla až úplně dole. Zdá se, že je spíše mechanicky zaseknutá. Někdo tady na foru psal, že motor extrémně vyturoval a pak se mu ručička vrátila do normálu. Mně nepřijde rozumné hnát motor do extrémně vysokých otáček až přes červené políčka na otáčkoměru.
Tak jsem se jal rozmontovat přístrojovku dle článku „Výměna žárovek v přístrojové desce X2 „ zde na foru. Autorovi dík. Je to velmi srozumitelně napsáno. ALE po vyndání budíků jsem nenašel způsob jak sundat sklo a dle můho plánu prstem brnknout do zaseklé ručičky, tak aby se uvolnila.
Mám několik dotazů. 1- neví někdo proč mi při startování po výměně baterky (nejsem si vědom žádného zkratu) vyletěli ručičky budíků
2- Jak sundat sklo budíků, aby se dostal k ručičce otáčkoměru
3- po zpětné montáži se mi nechce zaaretovat volant. Když zatáhnu páku pod volantem, tak se volant zaaretuje a drží, ale když ji pustím, tak se volant posunuje. Prozatím se to vyřešil papírkem do aretovacího mechanizmu volantu a drží to.
Předem moc děkuji za rady a vysvětlení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zidrad



Založen: 3.1.2008
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: ne únor 01, 2009 1:29 pm    Předmět: Citovat

Mohu reagovat pouze na dotaz 1. Stalo se mi naprosto to samé akorát s rychloměrem. Také po výměně baterky, prostě přesně to samé, akorát rychloměr. Zasekl se na maximu a také mi to připadalo že je tam zaseklý nějak mechanicky. Spravilo se to samo, když při rychlosti cca 90km/h se ručička uvolnila. S otáčkoměrem to bude asi to samé. Když se protočí ve všech otáčkách tak se možná uvolní...Rychloměr je komlikovanější v tom, že kdyby se ručička neuvolnila v 90km tak bych to musel jet někde prohnat 220km/h Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: ne únor 01, 2009 1:36 pm    Předmět: Citovat

Někdo psal jednoduchý způsob - tenký drát prostrčil dírou kolem tlačítka nulování km a tím vrátil rafiku zpět. Jednoduché a účinné.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MíraCB



Založen: 25.11.2006
Příspěvky: 397
Bydliště: České Budějovice

PříspěvekZaslal: ne únor 01, 2009 5:15 pm    Předmět: Citovat

jk napsal:
Někdo psal jednoduchý způsob - tenký drát prostrčil dírou kolem tlačítka nulování km a tím vrátil rafiku zpět. Jednoduché a účinné.


Ano, dělal jsem to přesně tak, akorát jsem si sundal to tlačítko. Zatáhni za něj, budeš tam mít okolo víc místa. Já použil izolovaný drát průměr cca 1,5 mm, který jsem tam správným směrem nacpal a drbnul do rafičky. Když se pořádně podíváš, tak ta rafika je zaseklá mezi sklo a plast.

MíraCB Very Happy
_________________
Xantia II. Break, 1,9 TD
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Riki



Založen: 1.4.2008
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: ne únor 01, 2009 8:40 pm    Předmět: Citovat

Dekuji za rady, s tím tenkým drátkem zkusím. Dostanu se k tomu asi až příští víkend.
Nevíte ještě někdo, co jsem provedl s aretací volantu - otázka č. 3.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Riki



Založen: 1.4.2008
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: ne únor 01, 2009 9:31 pm    Předmět: Citovat

Tak jsem do víkendu nečekal a otáčkoměr je již na místě. Díky. I když to bylo težší než jsem si myslel. Ručička se mi nejdříve vracela zpátky do té zaseklé polohy. Po nastartování a zatlačení ručičky až někam na 7000 otáček, začala pomalu padat k nule. Nyní frčí tak, jak má.
Ještě prosím poraďte jak spravit aretaci volantu poškozenou při opravě otáčkoměru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stepan



Založen: 13.2.2008
Příspěvky: 135
Bydliště: ŠkodaBurg

PříspěvekZaslal: ne únor 01, 2009 9:33 pm    Předmět: Citovat

Mně se stalo několikrat totéž. Dvakrát jsem to kvůli tomu musel rozebrat a ručně vrátit zpátky ručičku, ale na potřeti jsem se na to vybod a jel po dálnici asi jednu minutu přes 160km/h a ono ejhle, cuklo to zpátky a vrátilo se to z hodnoty cca 7000 rpm na hodnotu 4000rpm a pak jsem zpomalil a bylo to už na mojí obvyklé cestovní hodnotě cca 2 200rpm Very Happy
Zkus to nejdřív prohnat po dálnici s občasným lehkým uknutím do budíku.
_________________
Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: po únor 02, 2009 3:26 pm    Předmět: Citovat

No,já nevím jak u tebe,ale mám dojem,že ta aretace je vlastně kloub,a u našeho HDi je na konci toho kloubu šroub,a zvenku matka,jejim utáhnutím by se měla aretace zase dát do pořádku.
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dolph



Založen: 6.3.2008
Příspěvky: 313
Bydliště: F-M

PříspěvekZaslal: po únor 02, 2009 10:44 pm    Předmět: Citovat

ještě jen doplním k tomu strachu z tůrování-motor nějak přetočit,nebo poškodit tůrováním na místě prostě nejde.A´t benzín,nebo diesel-oba motory mají omezovače otáček které nepustí vytočit motor výše,než je bezpečné.

samozřejmě ale musí být v pořádku rozvody,dostatek oleje a provozní teplota....
_________________
pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629

X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sgt



Založen: 12.3.2007
Příspěvky: 270
Bydliště: Skalité, SK

PříspěvekZaslal: út únor 03, 2009 8:25 am    Předmět: Citovat

dolph napsal:
ještě jen doplním k tomu strachu z tůrování-motor nějak přetočit,nebo poškodit tůrováním na místě prostě nejde.A´t benzín,nebo diesel-oba motory mají omezovače otáček které nepustí vytočit motor výše,než je bezpečné.

samozřejmě ale musí být v pořádku rozvody,dostatek oleje a provozní teplota....


Hoši, a to ste ešte neboli na emisnej? Aspoò u nás na SK musíš s nafákom minimálne 3x da plyn na podlahu a drža minimálne 3s Shocked
Technik sa a vždy alibisticky opýta, či máš v poriadku rozvody Laughing
_________________
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dolph



Založen: 6.3.2008
Příspěvky: 313
Bydliště: F-M

PříspěvekZaslal: út únor 03, 2009 8:47 pm    Předmět: Citovat

jo na naftě se měří kouřivost tímto způsobem i u nás Razz
_________________
pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629

X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: út únor 03, 2009 11:18 pm    Předmět: Citovat

dolph napsal:
ještě jen doplním k tomu strachu z tůrování-motor nějak přetočit,nebo poškodit tůrováním na místě prostě nejde.A´t benzín,nebo diesel-oba motory mají omezovače otáček které nepustí vytočit motor výše,než je bezpečné.

samozřejmě ale musí být v pořádku rozvody,dostatek oleje a provozní teplota....
No,dolphe,neřekl bych,že poškodit nejde.Stačí,když bude třeba nedostatečně ohřátý(což je třeba u HDi skoro pořád,po městě se ani neohřeje),a jedno pořádné vytůrování nezahřátého motoru na plný plyn může znamenat prasknutí hlavy jako nic Wink

Vím,vím četl jsem tu provozní teplotu,ale i tak to raději zdůazòuji,raději motor nevytáčím dokud nemá 80,bojím se prasklé hlavy jako čert křáže Wink
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Majk.Z



Založen: 20.7.2008
Příspěvky: 366
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: st únor 04, 2009 3:25 am    Předmět: Citovat

Ono, nechat ho dýl vytočený v červeném poli, asi mu to taky nedělá dobře...

kód:
http://videos.streetfire.net/video/13B-rotary-engine-dies-5_9899.htm


Je to sice Mazda RX-7 s Wankelem, ale 4-dobýmu to na prázdno nejspíš taky nesedne. Confused

Video jen tak pro zajímavost a tady nejspíš OT...
_________________


X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
dolph



Založen: 6.3.2008
Příspěvky: 313
Bydliště: F-M

PříspěvekZaslal: st únor 04, 2009 8:24 am    Předmět: Citovat

Razz
to byla banda debilů-takové tůrování jsem fakt nemyslel-bavili jsme se o vytočení motoru z důvodu pokusu o vrácení seklé ručičky otáčkoměru. (i když motoru to myslím neublížilo) Razz

každopádně kvalitně vymetl pavučiny ve výfuku.....
_________________
pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629

X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Majk.Z



Založen: 20.7.2008
Příspěvky: 366
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: st únor 04, 2009 12:39 pm    Předmět: Citovat

dolph napsal:
Razz
to byla banda debilů-takové tůrování jsem fakt nemyslel-bavili jsme se o vytočení motoru z důvodu pokusu o vrácení seklé ručičky otáčkoměru. (i když motoru to myslím neublížilo) Razz

každopádně kvalitně vymetl pavučiny ve výfuku.....


Vždy to bylo jen na ukázku a pro zajímavost, co se stane při delším tůrování. Já to taky nemyslel, aby to hned někdo zkoušel. Razz Proto píšu v předchozím postu "proto zde asi OT..." Very Happy
_________________


X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)