Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Riki
Založen: 1.4.2008 Příspěvky: 28
|
Zaslal: so leden 31, 2009 8:45 pm Předmět: Zaseklá ručička otáčkoměru |
|
|
Všechny vás zdravím a prosím o radu. Nějako (nechápu to) mi při prvním nastartování po výměně autobaterie vystřelili všechny budíky na palubce. Vyletěli na maximum a vrátili se do normálu (a od té doby normálně fungují) kromě otáčkoměru. Jeho ručička se zasekla až úplně dole. Zdá se, že je spíše mechanicky zaseknutá. Někdo tady na foru psal, že motor extrémně vyturoval a pak se mu ručička vrátila do normálu. Mně nepřijde rozumné hnát motor do extrémně vysokých otáček až přes červené políčka na otáčkoměru.
Tak jsem se jal rozmontovat přístrojovku dle článku „Výměna žárovek v přístrojové desce X2 „ zde na foru. Autorovi dík. Je to velmi srozumitelně napsáno. ALE po vyndání budíků jsem nenašel způsob jak sundat sklo a dle můho plánu prstem brnknout do zaseklé ručičky, tak aby se uvolnila.
Mám několik dotazů. 1- neví někdo proč mi při startování po výměně baterky (nejsem si vědom žádného zkratu) vyletěli ručičky budíků
2- Jak sundat sklo budíků, aby se dostal k ručičce otáčkoměru
3- po zpětné montáži se mi nechce zaaretovat volant. Když zatáhnu páku pod volantem, tak se volant zaaretuje a drží, ale když ji pustím, tak se volant posunuje. Prozatím se to vyřešil papírkem do aretovacího mechanizmu volantu a drží to.
Předem moc děkuji za rady a vysvětlení. |
|
Návrat nahoru |
|
|
zidrad
Založen: 3.1.2008 Příspěvky: 12
|
Zaslal: ne únor 01, 2009 1:29 pm Předmět: |
|
|
Mohu reagovat pouze na dotaz 1. Stalo se mi naprosto to samé akorát s rychloměrem. Také po výměně baterky, prostě přesně to samé, akorát rychloměr. Zasekl se na maximu a také mi to připadalo že je tam zaseklý nějak mechanicky. Spravilo se to samo, když při rychlosti cca 90km/h se ručička uvolnila. S otáčkoměrem to bude asi to samé. Když se protočí ve všech otáčkách tak se možná uvolní...Rychloměr je komlikovanější v tom, že kdyby se ručička neuvolnila v 90km tak bych to musel jet někde prohnat 220km/h |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: ne únor 01, 2009 1:36 pm Předmět: |
|
|
Někdo psal jednoduchý způsob - tenký drát prostrčil dírou kolem tlačítka nulování km a tím vrátil rafiku zpět. Jednoduché a účinné. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: ne únor 01, 2009 5:15 pm Předmět: |
|
|
jk napsal: | Někdo psal jednoduchý způsob - tenký drát prostrčil dírou kolem tlačítka nulování km a tím vrátil rafiku zpět. Jednoduché a účinné. |
Ano, dělal jsem to přesně tak, akorát jsem si sundal to tlačítko. Zatáhni za něj, budeš tam mít okolo víc místa. Já použil izolovaný drát průměr cca 1,5 mm, který jsem tam správným směrem nacpal a drbnul do rafičky. Když se pořádně podíváš, tak ta rafika je zaseklá mezi sklo a plast.
MíraCB _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
Riki
Založen: 1.4.2008 Příspěvky: 28
|
Zaslal: ne únor 01, 2009 8:40 pm Předmět: |
|
|
Dekuji za rady, s tím tenkým drátkem zkusím. Dostanu se k tomu asi až příští víkend.
Nevíte ještě někdo, co jsem provedl s aretací volantu - otázka č. 3. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Riki
Založen: 1.4.2008 Příspěvky: 28
|
Zaslal: ne únor 01, 2009 9:31 pm Předmět: |
|
|
Tak jsem do víkendu nečekal a otáčkoměr je již na místě. Díky. I když to bylo težší než jsem si myslel. Ručička se mi nejdříve vracela zpátky do té zaseklé polohy. Po nastartování a zatlačení ručičky až někam na 7000 otáček, začala pomalu padat k nule. Nyní frčí tak, jak má.
Ještě prosím poraďte jak spravit aretaci volantu poškozenou při opravě otáčkoměru. |
|
Návrat nahoru |
|
|
stepan
Založen: 13.2.2008 Příspěvky: 135 Bydliště: ŠkodaBurg
|
Zaslal: ne únor 01, 2009 9:33 pm Předmět: |
|
|
Mně se stalo několikrat totéž. Dvakrát jsem to kvůli tomu musel rozebrat a ručně vrátit zpátky ručičku, ale na potřeti jsem se na to vybod a jel po dálnici asi jednu minutu přes 160km/h a ono ejhle, cuklo to zpátky a vrátilo se to z hodnoty cca 7000 rpm na hodnotu 4000rpm a pak jsem zpomalil a bylo to už na mojí obvyklé cestovní hodnotě cca 2 200rpm
Zkus to nejdřív prohnat po dálnici s občasným lehkým uknutím do budíku. _________________ Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po únor 02, 2009 3:26 pm Předmět: |
|
|
No,já nevím jak u tebe,ale mám dojem,že ta aretace je vlastně kloub,a u našeho HDi je na konci toho kloubu šroub,a zvenku matka,jejim utáhnutím by se měla aretace zase dát do pořádku. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: po únor 02, 2009 10:44 pm Předmět: |
|
|
ještě jen doplním k tomu strachu z tůrování-motor nějak přetočit,nebo poškodit tůrováním na místě prostě nejde.A´t benzín,nebo diesel-oba motory mají omezovače otáček které nepustí vytočit motor výše,než je bezpečné.
samozřejmě ale musí být v pořádku rozvody,dostatek oleje a provozní teplota.... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: út únor 03, 2009 8:25 am Předmět: |
|
|
dolph napsal: | ještě jen doplním k tomu strachu z tůrování-motor nějak přetočit,nebo poškodit tůrováním na místě prostě nejde.A´t benzín,nebo diesel-oba motory mají omezovače otáček které nepustí vytočit motor výše,než je bezpečné.
samozřejmě ale musí být v pořádku rozvody,dostatek oleje a provozní teplota.... |
Hoši, a to ste ešte neboli na emisnej? Aspoò u nás na SK musíš s nafákom minimálne 3x da plyn na podlahu a drža minimálne 3s
Technik sa a vždy alibisticky opýta, či máš v poriadku rozvody _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: út únor 03, 2009 8:47 pm Předmět: |
|
|
jo na naftě se měří kouřivost tímto způsobem i u nás _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: út únor 03, 2009 11:18 pm Předmět: |
|
|
dolph napsal: | ještě jen doplním k tomu strachu z tůrování-motor nějak přetočit,nebo poškodit tůrováním na místě prostě nejde.A´t benzín,nebo diesel-oba motory mají omezovače otáček které nepustí vytočit motor výše,než je bezpečné.
samozřejmě ale musí být v pořádku rozvody,dostatek oleje a provozní teplota.... | No,dolphe,neřekl bych,že poškodit nejde.Stačí,když bude třeba nedostatečně ohřátý(což je třeba u HDi skoro pořád,po městě se ani neohřeje),a jedno pořádné vytůrování nezahřátého motoru na plný plyn může znamenat prasknutí hlavy jako nic
Vím,vím četl jsem tu provozní teplotu,ale i tak to raději zdůazòuji,raději motor nevytáčím dokud nemá 80,bojím se prasklé hlavy jako čert křáže _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: st únor 04, 2009 3:25 am Předmět: |
|
|
Ono, nechat ho dýl vytočený v červeném poli, asi mu to taky nedělá dobře...
kód: | http://videos.streetfire.net/video/13B-rotary-engine-dies-5_9899.htm |
Je to sice Mazda RX-7 s Wankelem, ale 4-dobýmu to na prázdno nejspíš taky nesedne.
Video jen tak pro zajímavost a tady nejspíš OT... _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: st únor 04, 2009 8:24 am Předmět: |
|
|
to byla banda debilů-takové tůrování jsem fakt nemyslel-bavili jsme se o vytočení motoru z důvodu pokusu o vrácení seklé ručičky otáčkoměru. (i když motoru to myslím neublížilo)
každopádně kvalitně vymetl pavučiny ve výfuku..... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: st únor 04, 2009 12:39 pm Předmět: |
|
|
dolph napsal: |
to byla banda debilů-takové tůrování jsem fakt nemyslel-bavili jsme se o vytočení motoru z důvodu pokusu o vrácení seklé ručičky otáčkoměru. (i když motoru to myslím neublížilo)
každopádně kvalitně vymetl pavučiny ve výfuku..... |
Vždy to bylo jen na ukázku a pro zajímavost, co se stane při delším tůrování. Já to taky nemyslel, aby to hned někdo zkoušel. Proto píšu v předchozím postu "proto zde asi OT..." _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|