Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Žhaviče na přihřívání vody.
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MiraJames



Založen: 28.7.2007
Příspěvky: 22
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: út prosinec 30, 2008 12:15 pm    Předmět: Žhaviče na přihřívání vody. Citovat

Zdravím.Prožívám první zimu s Xantií II HDI Exklusive 80Kw a mám problém s ohřátím motoru.Dlouho trvá než se ohřeje.Kolega mi poradil,a se podívám jestli nemám žhaviče do vody.Mám,ale nejde do nich proud.Nevíte někdo kde je pojistka k těmto žhavičům?Dík-Míra.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Pedro



Založen: 13.3.2008
Příspěvky: 85
Bydliště: Trinec

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 7:16 am    Předmět: Citovat

No to mne take zajima.Dnes rano -8C a rucka teplomeru se pohla az po ujeti 6km,a to jsem mel topeni na jednicku.Ani po cca 12 km nebyla plne ohrata ale jen 60C.A to jsem parkoval v garazi kde jsou 4C.Kde ty zhavice jsou a jak to funguje?
_________________
X2 HDI 80kW r.99
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 9:54 am    Předmět: Citovat

COže?????O žhavičích do vody jsem nikdy neslyšel,xantie mají přihřívač vody,takový malý bufík,ale žhaviče do vody mohla mít tak C5,ale xantie asi nee Wink
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile


Naposledy upravil JiRaY dne čt leden 01, 2009 11:15 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mamut



Založen: 25.11.2006
Příspěvky: 309
Bydliště: Praha Kadlín

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 10:58 am    Předmět: Citovat

JiRaY napsal:
COže?????O žhavičích do vody jsem nikdy neslyšel,xantie mají přihřívač vody,takový malý bufík,ale žhaviče do vody mohla mít tak C5,ale xantie nee Wink

To, že si o tom nikdy neslyšel neznamená, že to neexistuje Very Happy
Je to celkem standardní vybava Xantií HDI bez bufika.
_________________
Break V6 3,0 750 Virago
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jackal



Založen: 29.11.2006
Příspěvky: 81
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 12:42 pm    Předmět: Přihřívání vody Citovat

Zdravím pánové.
Tak abych se přiznal tak tohle také slyším prvně. A jelikož jsem majitelem takového vozítka tak mě to více než zajímá. Nemáte někdo dokumentaci,případně rovnou foto kde,co a jak je?V těchto podmínkách se to ohřívá vážně pomalu a tak bych tomu rád pomohl. Nehledě na to že nechci vidět až budou případně dvacítky minus. Embarassed
_________________
Citroen XII 2.0 Hdi 80kW narozená 2001
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jack



Založen: 18.12.2007
Příspěvky: 72
Bydliště: Orlová

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 1:52 pm    Předmět: Citovat

Žádné zázraky od toho elektrického příhřevu nečekejte. Má to výkon jen asi 500W, což je proti bufiku, který má 3000W docela málo. Vím, že mi momentálně vše funguje správně (el.příhřev i termostat) a i tak, teď v těch mrazech ujedu 6-7km, než se teplota dostane na 60°C. A to ani netopím, jinak by to trvalo mnohem déle.
_________________
X2 2.0 HDI 80kw break exclusive
ex X1 2.0 8V LPG
Yamaha XJR 1300
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
azoh



Založen: 10.12.2006
Příspěvky: 19
Bydliště: Jesenice

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 3:14 pm    Předmět: Citovat

Pánové, já mám 2x X1 1,9td a obě po 5 minutách běhu motoru hřejou i při puštěném topení, tak si říkám, jestli nemáte chybu spíš v termostatu, jinak vše nejlepší v novém roce
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomc



Založen: 8.2.2008
Příspěvky: 253
Bydliště: Rožnov p.R

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 4:37 pm    Předmět: Citovat

hadata už jsou takové Very Happy td nemužeš srovnávat hdi je to uplně jiná koncepce Shocked
_________________
BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MiraJames



Založen: 28.7.2007
Příspěvky: 22
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 5:01 pm    Předmět: Citovat

Zdravím všechny Xantiáky a přeji vše nej v roce 2009 Very Happy .K těm žhavičům.
Jsou zabudovány do topení,když stojíš před otevřeným motorem tak jsou zaním,cca 40cm. od hrany kapoty.Jsou to čtyři gumový kloboučky.Když jej odklopíš,je tam závit od žhavící svíčky.Po nastartování studeného motoru by měl jít do nich proud,což mě bohužel nejde.Když tak to zítra nafotím a pošlu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kenedz



Založen: 4.7.2008
Příspěvky: 17
Bydliště: Záboří

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 6:44 pm    Předmět: Citovat

Přihřívá to vodu co jde přímo do topení,takže by to po chvilce mělo foukat alespoò vlažné.Jakmile teplota vody dosáhne 60°C,tak se to vypne,ale opravdu nejčastější příčina bývá v nedovřeném termostatu.Zkuste si po těch 6 km sáhnout na hadici,co jde do chladiče,pokud bude teplá je jasno.... U tátového HDi jsme ty žhaviče minulý rok měřili a fungují,ale i s tím to trvá,než se ohřeje.Já je tam nemám,je tam Eberspracher,který si ale dělá stejně co chce,takže mrznu taky Crying or Very sad HDI=MÁLO NAFTY=MÁLO TEPLA
_________________
Xantia Break HDi Exkluzive 140PS r.99-prodáno
Xantia Activa TCT r.96-jen na Xasrazy
Peugeot 406 HDi Prémium pack r.00-plně naložen
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: čt leden 01, 2009 11:14 pm    Předmět: Citovat

Tak too teda zírám Shocked
Nikdy jsem o tom neslyšel,při kecání s xantiákama jsme všici došli k názoru,že xantice HDi má buď bufíka,a nebo nemá nic.

A ono ty žhaviče,to bych do toho neřek.Připadá mi to jako supr řešení,jelikož máme bufíka,a nefunkčního,zprovozòovat se nám ho nechce,protože oprava je velmi nákladná,navíc to znamená zvýšení spotřeby v zimě o cca litr na 100km navíc,což je pro nás šetřílky hodně moc.

No,ale žhaviče do vody bych si dal líbit,to jsou stejné jako naftové?
Zajímalo by mně,jak si je tam lze dodělat,a jestli vůbec.
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomc



Založen: 8.2.2008
Příspěvky: 253
Bydliště: Rožnov p.R

PříspěvekZaslal: pá leden 02, 2009 6:46 am    Předmět: Citovat

zdravím je to jak vajíčko které má dva vyvody a dá se rozmontovat.otec si tento přihřívač montnul do své XA.po předelaní na karmu se teplo hodně stracelo ve směšovači lpg.dal to do hadice k radiatoru a přes relé zapojil do časového okruhu rozmražování okna a zrcátek.tak že to samo vypne Very Happy
_________________
BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xantiak



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá leden 02, 2009 7:28 am    Předmět: Citovat

Ten příhřev "žhavičema" má každé HDi co nemá bufík. Funguje to tak, že když je okolní teplota pod 10°C a teplota motoru je pod 60°C, tak asi minutu po nastartování (jde slyšet cvaknout relé) je tento příhřev sepnut do té doby, než jedna z těchto hodnot se zvýší čili teplota venku vzroste nad 10°C nebo motoru nad 60°C. Těm co HDI hůř topí nebo se nazahřeje pořádně, tak bych první zkontroloval termostat než tohle to. Samo při mrazu -15°C je jasný, že motoru aby se ohřál bude trvat maličko dýl, já měl teplotu morou dnes po rovince na 89°C cca až po 12km, termostat mám novej měsíc, okolní teplota byla -9°C.

Dále jsou tam podmínky, které musí být splněný, aby se příhřev spustil a to:
Engine operating for 60 seconds.
Engine speed greater than 700 rpm.
Battery voltage greater than 12 volts (positive electrical balance).
Coolant temperature above - 40°C.

Výkon to má buď 400W nebo 800W, funguje to ve dvouch režimech podle teploty. Jsou tam čtyři svíčky po 200W.

Ten příhřev u HDiček co nemaj bufet je na stěně přepážky motoru a kabiny.


_________________
* Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *

****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 ****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Luboš.H



Založen: 2.8.2007
Příspěvky: 220
Bydliště: okr.Třebíč

PříspěvekZaslal: pá leden 02, 2009 7:25 pm    Předmět: Citovat

Tak já nemám bufík a el.příhřev taky ne. Mám tam výměník ze kterého vedou 2 hadice na vodu, z jedné strany je napojen do sání a z druhé do výfuku. Předpokládám že funguje když je v činnosti EGR. Ale o el.příhřevu taky uvažuju-topnou spirálu 220V, jen vědět kam by se dala zabudovat. Teď v zimě začne pořádně topit až tak po 15km.
_________________
BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: so leden 03, 2009 8:21 pm    Předmět: Citovat

Něco málo se ohledně 230V příhřevu se diskutuje taky zde:
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=4&t=15345

Jsou tam linky na různé výrobce, ale zdá se zatím nikdo, kdo by měl tohle udělátko v autě + praktické zkušenosti.

Na 230V příhřev bych se dal přemluvit u obou aktuálních aut, u Xantie i V70. K tomu časový spínač, v 5:00 zapnout, v 7:30 vyhřáto. Wink

Pavel


P.S. A ten obrázek motoru tady výše ve vláknu = to je skutečně moderní HDi od žabožroutů? Takový hokej v hadičkách, trubičkách, drátech a rourách? Osobně jsem ještě HDi blíže nezkoumal a docela jsem čekal, že 2.1TD je vrcholem složitosti a chaosu, a že HDi (= jako nový motor) bude trošku učesané. Ale vidím, že ne Exclamation Shocked
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)