Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
pzw
Založen: 16.3.2007 Příspěvky: 16 Bydliště: mělnicko
|
Zaslal: pá březen 16, 2007 1:32 pm Předmět: Nákup Xantie (LPG ano/ne) - poradíte? |
|
|
Přeji všem krásný den, obracím se na vás s prosbou o radu. Uvažuji o koupi slušné ojetiny a ze současné nabídky mě velmi zaujala Xantia 1,8 tak nějak r.v.96, 97. Několik jsem jich viděl v plynu. Slyšel jsem o tom kdeco, ale info "jedna paní povídala" mě nezajímá. Máte někdo osobní nejlépe dlouhodobější zkušenost s Xantií v plynu? Pokukuji po kombíku, ale myslím, že i v "kufráku", resp. 5dvířku je i s LPG nádrží místa celkem dost. Rád si přečtu jakoukoli odpověď z povolaných úst (tedy klávesnice).
Díky všem |
|
Návrat nahoru |
|
|
RINGO
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 137 Bydliště: MOST
|
Zaslal: so březen 17, 2007 11:45 am Předmět: |
|
|
já mám xa s lpg a musim říct že jezdí na plyn sqele,před tim jsem měl favority na plyn a taky jsem byl spokojenej.Akorát teď u xa podruhý během jednoho roku přetěsòuji hlavu,nevim jestli to má souvislost s lpg.Při koupi se podívej jakou životnost ještě má nádrž na plyn,kdy končí.Jinak životnost nádrže je 10 let. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Torek
Založen: 6.12.2006 Příspěvky: 241 Bydliště: Semily
|
Zaslal: ne březen 18, 2007 11:30 am Předmět: xantia v plynu |
|
|
Ahoj,mám xantku 1.8i ,taky na plyn ,je to sice holanský typ vialle AMS mám nádrž měněnou a jsem spokojen ,zatím jezdím asi 1kč na km.Při koupi si dej pozor na životnost nádrže je 10let.Jinak mohu doporučit.Torek |
|
Návrat nahoru |
|
|
chemik
Založen: 5.12.2006 Příspěvky: 7 Bydliště: Litoměřice
|
Zaslal: ne březen 18, 2007 10:26 pm Předmět: |
|
|
mám 1.8 16V v plynu, naprostá spokojenost, místa v kufru taky zbylo dosti. chemik |
|
Návrat nahoru |
|
|
internetik
Založen: 10.3.2007 Příspěvky: 78 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: po březen 19, 2007 9:23 am Předmět: |
|
|
Já osobně bych si nikdy nekoupil nic v plynu. Mám ty motory rád a nechci je kurvit LPG. Ale jinak je to zajímavý jezdit viz Torek 1kč/km. _________________ X1 2.0i Hydro je to mrtvice protože pořád leží (Potkan)
Na Comfortech
X1 1,6i dívčí autíčko, pry její mazlík
Nissan Patrol GR 2.8TD, 6 hrnců, |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: po březen 19, 2007 11:24 am Předmět: |
|
|
Koupil jsem s LPG-AG-DGI-holanďan,nešel jsem po LPG,prostě mě padla do oka.Jezdím na LPG bez problémů,jen jednou jsem nechal za 2500 repasovat vstřikovač,jinak to jezdí skvěle,opravdu.Druhá věc je že najezdím momentálně jen 10-12000 ročně a čeká mě výměna nádrže příští rok,takže vážně uvažuju že těch 6000-8000 kč prostě nedám a zruším LPG,páč mám trochu obavy aby se nezačlo srát na lpg něco jiného,má to přece jen už 10rok provozu...Takže závěr,mrkni na nádrž lpg,bývá tam platnost,nebo rok montáže-výměnná lhůta je 10 let,s tím nehneš.A taky záleží kolik najezdíš,čím více,tím méně budeš řešit případnou výměnu nádrže.Je pravda že max.do roka bych měl nádrž splacenou ježděním na Lpg,ale jak říkám,nejsem si jist zbytkem zástavby LPG,no mám ještě rok čas... _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: po březen 19, 2007 12:01 pm Předmět: |
|
|
internetik napsal: | Já osobně bych si nikdy nekoupil nic v plynu. Mám ty motory rád a nechci je kurvit LPG. Ale jinak je to zajímavý jezdit viz Torek 1kč/km. |
Tak to by mne tvoje teorie kurvení motoru zajímala, rozveď to. Možná, že ti pak vysvětlím, jak se kurví benzinem.
Synátor jezdí XM V6 na LPG a představ si, že i za 10/100 , což je 1,5 Kč/ 100. To není špatné. Nesmí to tavit 200 . _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
internetik
Založen: 10.3.2007 Příspěvky: 78 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: po březen 19, 2007 1:36 pm Předmět: |
|
|
jira napsal: | internetik napsal: | Já osobně bych si nikdy nekoupil nic v plynu. Mám ty motory rád a nechci je kurvit LPG. Ale jinak je to zajímavý jezdit viz Torek 1kč/km. |
Tak to by mne tvoje teorie kurvení motoru zajímala, rozveď to. Možná, že ti pak vysvětlím, jak se kurví benzinem.
Synátor jezdí XM V6 na LPG a představ si, že i za 10/100 , což je 1,5 Kč/ 100. To není špatné. Nesmí to tavit 200 . |
Nejsem žádný mechanik ani chemik takže my moc nenadávejte. jen řikám že je to můj názor a neni to podmětný k žádnym hádkám.
PÙSOBENÍ LPG NA MOTOR A OSTATNÍ KOMPONENTY VOZIDEL
Zapalovací soustava – vysokonapěový obvod (zejména zapalovací svíčky a kabely) musí byt ve 100% stavu, doporučujeme důslednou kontrolu, životnost svíček při provozu na LPG je max. 15.000 km.
Vstřikovací soustava - Lpg jako stlačený propan- butan je sám o sobě "suchý" tím naproti benzinu, který má v sobě ruzné látky. A proto "vstřiky" odcházejí 5-7 krát dříve něž u benzinů.
Výfuková soustava – výfukové plyny mají vyšší teplotu a neobsahují karbon, který obsahuje mastnoty a zanáší výfukový systém povlakem, který jej částečně chrání proti korozi. Při výlučném nebo převážném provozu na LPG výfuk dříve zrezne.
Chladicí soustava – pokud není v dobrém stavu a již při provozu na benzin pracuje řekněme nadoraz, může vzhledem k již zmíněné vyšší teplotě spalování dojít k přehřívání motoru. Chlazení je však při provozu na LPG podporováno značným úbytkem tepla při zplynování kapalného PB v reduktoru, který je z tohoto důvodu začleněn do chladicí soustavy motoru a u vozidel v běžném technickém stavu zvýšenou teplotu spalování zcela eliminuje.
Zadní náprava – u některých vozidel, zvláště při použití větší plynové nádrže (vzhledem k množství čerpacích stanic v České republice - téměř 1500 - dnes není potřeba používat extrémně velké nádrže na LPG), dochází ke změně rozložení hmotnosti a stabilně vyššímu zatížení zadní nápravy. Z toho vyplývá nižší světlá výška vozu v zadní části a tím snížená průchodnost při jízdě např. po polní cestě. Tento problém je možné řešit podložením zadních pružin, nebo lépe použitím přídavných pružin vyráběných právě k tomuto účelu.
Celý klikový mechanismus motoru – oktanové číslo směsi PB používané pro automobily je výrazně vyšší než u benzinu. Chod motoru je proto znatelně měkčí a tišší; z toho vyplývá výrazně nižší rázové namáhání všech mechanických dílů motoru.
Stěny válců, písty a pístní kroužky – již bylo řečeno, že LPG na rozdíl od benzinu nerozpouští olej. Ten je na stěnách válců benzinem částečně smýván, a to nejvíce při studených startech, kdy musí být pro klidný běh motoru nasávaná směs obohacena benzinem např. sytičem, a také při režimu plného výkonu. Toto při provozu na LPG nenastává.
Další třecí plochy motoru – motorový olej je méně znečišován pevnými úsadami, např. karbony, které se při provozu na LPG netvoří, a tím se prodlužuje bezchybná mazací schopnost oleje během jeho životnosti. Nedoporučuje se však prodlužovat výměnný cyklus oleje, pro který je limitní údaj výrobce motoru. Jeho mazací schopnosti se snižují také časem, absorpcí vlhkosti. Proto by v žádném případě jakýkoliv olej neměl projít více než jedním zimním obdobím.
Obecně lze říci, že při správném zacházení a dobrém stavu LPG soupravy se opotřebování motoru nezvyšuje, v některých případech např. "u starších vozů (Favorit/Felicie atd.) se životnost i zvýší ".
pg _________________ X1 2.0i Hydro je to mrtvice protože pořád leží (Potkan)
Na Comfortech
X1 1,6i dívčí autíčko, pry její mazlík
Nissan Patrol GR 2.8TD, 6 hrnců, |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: po březen 19, 2007 2:36 pm Předmět: |
|
|
Hádat se nechci, jen se držím pravidla - dej mu přes dršku a ty se ho neboj.
Ale když řekneš A, řekni i B. Jsem rád, že jsi to B, které neguje tvoje A, vyslovil.
Původní dotaz se ptal na LPG u Xa. , tak nevím, proč tu řešíme podkládání pružin.
Měl jsi sem dát odkaz, kde jsi čerpal. S tím carbonem ve výf. trakci také nemohu souhlasit. Možná neprorezaví, ale soustavu ucpe a sníží výkon a ...
Mám málo času. Takový četr to LPG není a určitě nekurví motory, což mě v tvém příspěvku nadzvedlo...
Závěrem - nafta je nafta - kudy jde , tam maže _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
internetik
Založen: 10.3.2007 Příspěvky: 78 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: po březen 19, 2007 4:07 pm Předmět: |
|
|
jira napsal: | Hádat se nechci, jen se držím pravidla - dej mu přes dršku a ty se ho neboj.
Ale když řekneš A, řekni i B. Jsem rád, že jsi to B, které neguje tvoje A, vyslovil.
Původní dotaz se ptal na LPG u Xa. , tak nevím, proč tu řešíme podkládání pružin.
Měl jsi sem dát odkaz, kde jsi čerpal. S tím carbonem ve výf. trakci také nemohu souhlasit. Možná neprorezaví, ale soustavu ucpe a sníží výkon a ...
Mám málo času. Takový četr to LPG není a určitě nekurví motory, což mě v tvém příspěvku nadzvedlo...
Závěrem - nafta je nafta - kudy jde , tam maže |
Je to věc názoru. Máš pravdu že má svoje velké výhody.
Tvé rčení se my líbí.
Já ti řeknu taky: (jen pro zasmátí, nedržím se toho, někde jsem ho slyšel) "Nafta patří do kamen ... GTI" _________________ X1 2.0i Hydro je to mrtvice protože pořád leží (Potkan)
Na Comfortech
X1 1,6i dívčí autíčko, pry její mazlík
Nissan Patrol GR 2.8TD, 6 hrnců, |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: po březen 19, 2007 5:15 pm Předmět: |
|
|
jira napsal: | Závěrem - nafta je nafta - kudy jde , tam maže |
No taky bych to dřív říkal ale bohužel, od tý doby, co nám z nafty sebrali síru, tak říkám bejvávalo a navíc bude hůř.... _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
J.N.
Založen: 2.1.2007 Příspěvky: 4 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: so březen 24, 2007 4:03 pm Předmět: |
|
|
4 PZW
Mám osobní zkušenost s Xantií break 1.8 16v i rv. 98/LPG, kterou jsem koupil minulý rok touto dobou. (Dovoz Holandsko - už na českýs značkách) Po všech peripetiích co jsem absolvoval s LPG zařízením AG Autogas systems DGI jsem nakonec spokojen. Musel jsem však nechat prakticky vyměnit celý systém LPG, protože systém DGI od AG Autogas už se dnes nemontuje a servisují se jen některé části. Pokud bys koupil xantii se systémem lpg od jiného výrobce, čeká tě stejně výměna nádrže po 10 letech, a pořád nevíš kde se co podělá.
1 - Úspora při koupi vozu s již namontovaným LPG je pouze zdánlivá, nebo jak říkám, čeká tě výměna nádrže, a pořád budeš mít vrásky na čele když si auto divně pšoukne, škubne a pod.
2 - když už do toho půjdeš, předem si detailně zjisti, co za LPG je namontováno ve voze, výrobce i konkrétní tip. Taky jestli máš někde v okolí LPG sevis na ten systém (servisování, revize atd.)
3 - Není od věci poradit se na STK zda způsob montáže staršího data např v Holandsku projde u STK v dnešní době. (Já musel posunout nádrž kvůli deformační zóně)
4 - Když máš kliku ignoruj 1-3
Můj názor koupit xantii v provedení benzín a nechat si cca 35000,- na dodatečnou montáž LPG - Sekvenční vstřikování. odpadne ti spousrta starostí a jestli trochu jezdíš, prachy se ti brzo vrátěj
4 SIMA
ty komforty už jsem si objednal, tak se těším.
Houpy hou s xantiou! _________________ Ahojka J.N. X2 break 1.8, 16v 98 lpg |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: ne březen 25, 2007 7:51 pm Předmět: |
|
|
JJ JN tak dej pak vědět,bereš ty od I.F.H.S. nebo máš nový objev-značku? _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
J.N.
Založen: 2.1.2007 Příspěvky: 4 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: út březen 27, 2007 2:22 pm Předmět: |
|
|
4 Sima
Objednal jsem I.F.H.S, mám kamaráda co obchoduje s ND a má dobré ceny, povídal že mi je sežene. Teď mě čeká větší údržba, tak udělám celou hydrauliku, navíc mi kluci sdiagnostokovali motor a hlásí jim nějakou chybu. mTak jsem zvědav co mě čeká. V květnu jdu na TK tak už abych pomalu začal ))
Hezký den všem přeje J.N.
Houpy hou s Xantiou |
|
Návrat nahoru |
|
|
pzw
Založen: 16.3.2007 Příspěvky: 16 Bydliště: mělnicko
|
Zaslal: út březen 27, 2007 8:44 pm Předmět: |
|
|
J.N. napsal: | 4 PZW
Mám osobní zkušenost s Xantií break 1.8 16v i rv. 98/LPG, kterou jsem koupil minulý rok touto dobou. (Dovoz Holandsko - už na českýs značkách) Po všech peripetiích co jsem absolvoval s LPG zařízením AG Autogas systems DGI jsem nakonec spokojen. Musel jsem však nechat prakticky vyměnit celý systém LPG, protože systém DGI od AG Autogas už se dnes nemontuje a servisují se jen některé části. Pokud bys koupil xantii se systémem lpg od jiného výrobce, čeká tě stejně výměna nádrže po 10 letech, a pořád nevíš kde se co podělá.
1 - Úspora při koupi vozu s již namontovaným LPG je pouze zdánlivá, nebo jak říkám, čeká tě výměna nádrže, a pořád budeš mít vrásky na čele když si auto divně pšoukne, škubne a pod.
2 - když už do toho půjdeš, předem si detailně zjisti, co za LPG je namontováno ve voze, výrobce i konkrétní tip. Taky jestli máš někde v okolí LPG sevis na ten systém (servisování, revize atd.)
3 - Není od věci poradit se na STK zda způsob montáže staršího data např v Holandsku projde u STK v dnešní době. (Já musel posunout nádrž kvůli deformační zóně)
4 - Když máš kliku ignoruj 1-3
Můj názor koupit xantii v provedení benzín a nechat si cca 35000,- na dodatečnou montáž LPG - Sekvenční vstřikování. odpadne ti spousrta starostí a jestli trochu jezdíš, prachy se ti brzo vrátěj
4 SIMA
ty komforty už jsem si objednal, tak se těším.
Houpy hou s xantiou! |
ahojky, díky za názor. byl bych hodně drzej, kdybych se tě zeptal, co jsi za ní dal? |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|