Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
michal
Založen: 9.5.2007 Příspěvky: 182 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: čt listopad 13, 2008 8:37 pm Předmět: Øazení jde s těška |
|
|
Nazdarek všeci asi to už někde bylo ale chsi se zeptat když řadim rychlosti směrem navrch tak to jde v pohodě ale když chsi podřadit tak to jde stuha musim na to přitlačit abych to tam vůbec dal je to normalni nebo je někde chyba nechaval jsem měnit olej v převodovce daval tam co lejou do peugeotu pokud to neděla tak mi kdyžtak poradte čím to muže být díkec _________________ Citroen Xantia break 1,8 16V 99 |
|
Návrat nahoru |
|
|
stepan
Založen: 13.2.2008 Příspěvky: 135 Bydliště: ŠkodaBurg
|
Zaslal: čt listopad 13, 2008 8:48 pm Předmět: |
|
|
malinko opotřebovaný synchrony. 1 a 2 jdou nejhůř viď? _________________ Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA |
|
Návrat nahoru |
|
|
michal
Založen: 9.5.2007 Příspěvky: 182 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: čt listopad 13, 2008 8:49 pm Předmět: |
|
|
jj a da se to nějak spravit a na kolik to asi přijde nevite? _________________ Citroen Xantia break 1,8 16V 99 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: čt listopad 13, 2008 9:36 pm Předmět: |
|
|
Ahoj,v první řadě se podívej,co ti tam nalili za olej.
Do převodovky patří jedině Total BV (75W80,nebo 85W80,teď nevím přesně) nebo Shell,na jiný olej to řadí špatně.
Jinak,pokud je tam správný olej,tak to asi budou synchrony-dá se koupit jiná převodovka,a nebo tuhle dát opravit do specializované opravny,a nebo třetí,a nejlevnější možnost-zvyknout si,a dát převodovce trochu času,zkus dvaakrát vyšlápnout spojku,a nebo meziplyn,já tak řadím zcela běžně,když si na to zvykneš,añi ti to napříjde,
Pro začátek zjisti,,co ti tam dali za olej(značka,viskozita),a taky zkus řadit dolů následovně:vyšlápneš spojku,dáš řadičku do neutrálu,pustíš spojku,znovu vyšlápneš spojku,a zařadíš nižší rychlost
Já řadím s meziplynem,to při tom,jak v neutrálu pustím spojku brnknu nohou o plyn,vyšlápnu spojku,a řadím nižší kvalt,když se to naučíš je to rychlejší než klasické řazení s jedním vyšlápnutím. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Qěcy
Založen: 27.7.2007 Příspěvky: 113
|
Zaslal: čt listopad 13, 2008 10:39 pm Předmět: |
|
|
Mně zase jde blbě řadit (krom zpátečky, což je normální) trojka a to jen ze čtyřky. A to až poslední tisíc kilometrů, předtím těch dvacet tisíc km řadila v pohodě. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomik.cz
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 10 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: čt prosinec 18, 2008 4:27 pm Předmět: |
|
|
tento problém mám již od samého počátku (přes 2 roky) a znovu jsem se učil meziplyn - naučil a už mi to ani nepřijde. Xantijka je taky spokojená... Výhodou je, že když jí někdo bude chtít ukrást, tak si moc nepojezdí...
Jinými slovy: funguje to, tak se do toho nerejpu
p.s. olej jsem ještě neměnil |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt prosinec 18, 2008 8:23 pm Předmět: |
|
|
Tak za 1. seřídit správně spojku , za 2. vylejte z převodovek ty sračky co tam někdo dal, v některém případě i na 2 krát než se vypláchne skříò, za 3. synchronem to nemůže být, když se synchron sjede tak jdou kvalty t. zv. přes zuby (škrkají), PSA používá synchrony z hliníku oproti červenému kovu u jiných výrobců a nedávat jiný než předepsaný olej TOTAL 75W80, že Jíray, u Boba za bezkonkurenční cenu. A musí to řadit. Jestli to jde těžko i při vypnutém motoru může být přidřené táhlo řazení.(pod šaltpákou) _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: čt prosinec 18, 2008 8:39 pm Předmět: |
|
|
Co se do mně navážíš,šmarjá josef,já do těch svých nelil nikdy nic jinýho než TOTAL,a nebo SHELL,kvalita řazení naprosto stejná.
To,že mi tam jednou v servisu nalili jinou specifikaci,to jsem neovlivnil,a hned to šlo ven.Sand se to obešlo bez následků,pravda je že meziplyn používám běžně,protože je to potom lepší.
Josefe,jak to myslíš tím seřízenou spojku?
Jak poznám že je spojka neseřízená?To,že mi zpátečka chytne o zuby když nenapočítám do pěti je snad normální,ne? _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt prosinec 18, 2008 8:56 pm Předmět: |
|
|
Já se do tebe nenavážím, to ty pořád preferuješ ten SHELL, já jsem už pohořel na více olejích se specifikací 75W80 (a to na nich bylo doslova napsané-určeno pro vozidla koncernu PSA) a můžu ti odpovědně říci, že už nic než TOTAL bych tam nedal, i když na první pohled se to zdálo dobré, tak při změně teplot to nebylo dobré. Tak si někdy myslím jesli má smysl vůbec tady na něco reagovat, když napíšu že hydraulika s kostkou (jedná se modely 93 a 94) začne při teplotě kolem nuly vynechávat servo a příčinou je neoriginál kapalina LHM, tak hned nějaký dobrák napíše že má LHM např. od Lucas a že nemá ze servem žádný problém. Na dotaz jaký má model uvede že rok 96. To jen příklad. A až naliješ ten SHELL do HDi tak se ozvi, jak ti to řadí. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: čt prosinec 18, 2008 9:28 pm Předmět: |
|
|
Pravda je, že mi jde řazení ztuha také. Ale jen při teplotách pod 10 stupòů a prvních ujetých 500m. Takže neřeším, ale co tam kdo a kdy v Němcích nalil nevím... Asi mne čeká také výměna oilu ... _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá prosinec 19, 2008 8:23 pm Předmět: |
|
|
Ano,o LHM total,a autech s kostkou(padacích),to znám,a s tím shellem:
Byl v našem HDi minulou zimu,a celý rok,ale před 3 měsíci jsme ho nechali preventivně vyměnit,aby se vyčistila skříò,paradoxně se řadí mírně ,ale jen velmi nepatrně hůř.
Ale je to to co tam má být,takže jsme ho neměnil,třeba zas za rok dáme shell.
S tím shellem například dvojka šla lehce ztuha-jakoby šla v tomhle směru řadička s větším odporem,s totalem jde bez odporu,ale jakoby v tom dvakrát zadrhne,a občas cítím zub při rychlém přeřazení,takové nepatrné kopnutí do řadící páky.
Ten shell tomu svědčil trošku líp,patrně se hodně řadilo,a proto jsou ty nižší rychlosti opotřebené.
Ničemu to nevadí,o zuby neškrtnu nikdy,jen v řadící kulise je vůle,a dvojka,a trojka nejde jako u nového auta,laik to nepozná,ale já jsem na to zaměřený,a poznám to.
Tuhnutí řazení v zimě jsem nepozoroval,ale zato mi tuhne řazení u 1,9TD,a to je tam total. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|