Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kmitání volantu

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
bilajz



Založen: 31.10.2009
Příspěvky: 7
Bydliště: Kreteny Hills 40747 Varnsdorf

PříspěvekZaslal: ne listopad 01, 2009 12:06 am    Předmět: Kmitání volantu Citovat

Chlapi, v Xantošce II 1.8 16V tak kolem 90-110km/h začne kmitat volant a docela dost, kola vyvážený, gumy nepoškozený... Má někdo nějaký nápad?
_________________
Xantia II 1.8 16V-civilní pohodovka
Lancia Dedra turbo Integrale-300koňová bestie
Škoda Forman-na pesosici, bordel a tahání vleku
EX Ducati 1098S- největší magořina co existuje
EX Kawasaki Ninja 600-doživotní následky na těle
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Luboš X



Založen: 10.11.2007
Příspěvky: 254
Bydliště: Kaplice

PříspěvekZaslal: ne listopad 01, 2009 5:51 am    Předmět: Citovat

v první řadě bych zkouknul dotažení šroubů na kolech
_________________
xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomc



Založen: 8.2.2008
Příspěvky: 253
Bydliště: Rožnov p.R

PříspěvekZaslal: ne listopad 01, 2009 8:44 am    Předmět: Citovat

vyvaž kola!!! pokud v pneuservise nekalibrují vyvažovačku jednou za týden tak bude problem na 99% s vyvážením.na každou stranu kola,,rafku"patří jen jedno zavaží Exclamation pokud jich tam klepou víc,dochází k dynamické neviváženosti a to není dobré.také upnutí kola musí být ok.
_________________
BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
roliva



Založen: 14.5.2007
Příspěvky: 573
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne listopad 01, 2009 10:07 am    Předmět: Citovat

Musím nesouhlasit. Na vyvažovačce dělám už 13 let a tak něco o dynamické nevyváženosti vím. Sice nevyvažuju kola, nýbrž rotory elektromotorů, které však dosahují hmotnosti i přes metrák, ale principy vyvažování jsou shodné.
Když to shrnu tak dynamická nevyváženost nevzniká počtem závaží, které mechanik použije, ale naopak závažím se jí zbavujeme. Souhlas jen s tím, že by se mělo samožřejmě pokud možno použít jediné závaží na každou stranu, ale není to podmínka a počet závaží ukazuje pouze na zručnost a zkušenost vyvažujícího mechanika. Z hlediska dynamické vyváženosti nemá počet závaží žádný vliv.
Jinak netuším, proč by se měla kalibrovat vyvažovačka v pneuservise každý týden, když moje vyvažovačka, na které se vyvažuje do zbytkové nevývahy cca do jednoho gramu podle typu, což je cca 60 gmm při váze rotoru několikrát vyšší než je váha kola na os. auto, se kalibruje pouze jednou ročně

Pár fakt:
Jestliže chceme co nejlépe vysvětlit vyvažování pneumatik, začneme tím, co znamená nevyváženost. Při montáži pneumatiky na ráfek se spojí dvě nepatrně nedokonalé (z hlediska rozložení hmotnosti) součásti v jediný celek. Pravděpodobnost toho, že vzniklý celek bude mít dokonale rovnoměrně rozloženou hmotnost jak v radiálním, tak axiálním směru, je prakticky nulová. Obvykle kola vykazují dva druhy nevyváženosti: statickou nevyváženost a dynamickou nevyváženost.

Statická nevyváženost: vzniká nerovnoměrným rozložením hmotnosti po obvodu pneumatiky. Pneumatika se neodvaluje rovnoměrně a kolo pak skáče nahoru a dolů.

Dynamická nevyváženost: vzniká při nerovnoměrném rozložení hmotnosti v příčné rovině kola. Dynamická nevyváženost může způsobovat házení nebo kmitání kol.

Většina kol vykazuje oba druhy nevyváženosti a pro zajištění rovnoměrného rozložení hmotnosti je nutné provést jejich dynamické vyvážení. Při vyvažování technik upevní kolo do vyvažovacího stroje, který jím otáčí a určuje polohu těžších míst. Dle instrukcí systému pak technik kompenzuje nevyváženost kol umístěním protizávaží na okraj ráfku.
_________________
Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite

http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
doudis



Založen: 26.8.2009
Příspěvky: 7
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne listopad 01, 2009 10:13 am    Předmět: Citovat

Namáš náhodou zvlněnou kotoučovku?
_________________
Xantia-1.8,8v-rv.93-74kw-LPG
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bilajz



Založen: 31.10.2009
Příspěvky: 7
Bydliště: Kreteny Hills 40747 Varnsdorf

PříspěvekZaslal: ne listopad 01, 2009 11:05 am    Předmět: Citovat

Kola jsem zkoušel i z jinýho auta a dělá to to samý, moje kola na jiným autě neklepou. Tím vylučuji nevyváženost a poškození kol. Odpověď o dotažení kol přecházím bez komentáře a brzdy to nedělají, brzdí to dobře a plynule, bez jakéhokoliv klepání... Spíš jestli nemá někdo zkušenosti se špatnými ložisky v kolech nebo tak, zdají se mi už hlučná...
_________________
Xantia II 1.8 16V-civilní pohodovka
Lancia Dedra turbo Integrale-300koňová bestie
Škoda Forman-na pesosici, bordel a tahání vleku
EX Ducati 1098S- největší magořina co existuje
EX Kawasaki Ninja 600-doživotní následky na těle
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
-and1-



Založen: 28.4.2009
Příspěvky: 25
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne listopad 01, 2009 12:21 pm    Předmět: Citovat

a nemôžu to byt čapy ? keď sú už čapy vybúchané tak to trase volantom
a čo sa týka ložiska, mam akurát ten problém a vydáva to taký zvuk ako by si mal kameò zaseknutý v pneumatike
_________________
Xantia II 1.8i, 98 modra

http://picasaweb.google.sk/andrej.spevar/Xantia188V#
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: ne listopad 01, 2009 12:57 pm    Předmět: Citovat

A taková špatná poloosa dokáže třepat nejen volantem, ale i celým autem, hlavně špatný vnitřní kloub. Krajní poznáš že v rejdu hrčí.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: ne listopad 01, 2009 8:45 pm    Předmět: Citovat

A nemáš xantii moc zvedlou?Pokud je hodně vysoko předek,tak to taky dělá vlnění auta při jízdě.
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sima



Založen: 27.11.2006
Příspěvky: 915
Bydliště: Srdce Valašska

PříspěvekZaslal: po listopad 02, 2009 1:26 pm    Předmět: Citovat

Jj mohu potvrdit,předek výše dělá kmity.
_________________
X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak Smile
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radar40



Založen: 14.3.2009
Příspěvky: 96
Bydliště: PRAHA

PříspěvekZaslal: po listopad 02, 2009 8:13 pm    Předmět: Citovat

u me ten samy problem,vymena vseho co slo,plechace,gumy,vyvazeni, byl to kloub na delsi poloose. Very Happy
_________________
Citroen Xantia 1,9TD.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bilajz



Založen: 31.10.2009
Příspěvky: 7
Bydliště: Kreteny Hills 40747 Varnsdorf

PříspěvekZaslal: út listopad 03, 2009 9:58 am    Předmět: Citovat

Takže vyměněny svislé čepy(mimochodem pakárna, že to nikomu nepřeju-musely se ohřívat náboje, aby to šlo vůbec povolit...), kulové čepy na řízení, silentblok uložení převodovky do kasle, ložiska v kolech a.... moment překvapení - nic, stále to klepe, takže jdu teď do poloos, hlavně se mi nelíbí to ložisko v domečku u převodovky na delší poloose, uvidíme. Jinak koukám, než na to příjdu budu mít celou přední nápravu po G.O. Very Happy Very Happy
_________________
Xantia II 1.8 16V-civilní pohodovka
Lancia Dedra turbo Integrale-300koňová bestie
Škoda Forman-na pesosici, bordel a tahání vleku
EX Ducati 1098S- největší magořina co existuje
EX Kawasaki Ninja 600-doživotní následky na těle
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)