Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
filo
Založen: 30.7.2008 Příspěvky: 148
|
Zaslal: st červenec 30, 2008 12:01 pm Předmět: Provozni teplota |
|
|
Zdravim...
Deje se mi to, ze za jizdy je motor podle teplomeru pomerne horky. V pocasi jako bylo vcera (slunecno, pres 30st) to pri jizde po dalnici se zapnutou klimou bezne stoupa az skoro k rysce 110 stC a dalsi ryska uz na teplomeru neni. To vsechno pri vpodstate prazdnym aute (ridic + nejaky veci v kufru) a nijak zavodni jizde (120 - 130 kmph, tak cca 3000 otacek). Vic se bojim jet. Klimu to ale nevypnulo, nebo jsem si toho aspon nevsiml. Motor 1.9 Turbo D, je vymeneny chladic protoze tekl a je tam chladic co maji v Kelly. Jo, auto je cerny, jestli to muze mit vliv. I za uplne beznych podminek to jezdi kolem 90 stC a vic.
Je to normalni? Pokud ano, tak kde je hranicni teplota, za kterou by to rozhodne jit nemelo, resp. mam za to, ze by to melo treba vypnout klimu nebo tak neco.
Pokud to normalni neni, kde muze byt chyba a jak ji nejsnaze najit. Napada me:
- zaneseny intercooler a chladic od klimy, kvuli kteremu se chladic motoru spatne chladi
- vadne vodni cerpadlo (rozdovy se menily pred 10 tkm ale pumpu asi nemenili)
- nejaky termostat, ktery treba neotevre uplne okruh pres chladic
- muze na to mit vliv pricpany katik? Ma to na tacho 215 tkm, realne asi vic.
- neco dalsiho
Diky
Honza _________________ Xantia X1 Break Turbo D 1997 Praha + Liberec |
|
Návrat nahoru |
|
|
AJM
Založen: 8.1.2007 Příspěvky: 194 Bydliště: Třeboň
|
Zaslal: st červenec 30, 2008 12:17 pm Předmět: |
|
|
No, řekl bych, že barva nerozhoduje...Optimální teplota kapaliny je mezi 80-90 stupni, pokud máš teplotu více, než 100, není to v pořádku. Zaměřil bych se na funkci ventilátoru chladiče a na termostat. Pokud je zapnutá klima, teplota by měla spíš klesat, protože běží jedna sahara. Vypnutí/zapnutí klimy nemá s teplotou chladící kapaliny nic společného... _________________ Xantia I 18i 8V SX Break Athena 97´pack elecricité, pack froid, pack cuir, pack bois
Xantia I 18i 16V VSX pack electricité, pack froid 97´
Xantia I 18i 8V SX 94´
Xantia II 18i 16V SX pack visibilité, pack look, pack electricité, pack bois 99´ |
|
Návrat nahoru |
|
|
filo
Založen: 30.7.2008 Příspěvky: 148
|
Zaslal: st červenec 30, 2008 1:02 pm Předmět: |
|
|
Jo, sorry, zapomnel jsem pripsat:
- sahary se roztaci na obe rychlosti, takze znamy problem s jejich relatkama to neni. Pri zapnuti klimy se sahary roztoci.
Jinak teplota s klimou souvisi zejmena tak, ze pokud bezi klima, je horky chladic klimy, ktery je castecne pred chladicem motoru, takze mam za to, ze zhorsi chlazeni motoru. Jak moc, to nevim.
Jinak teplota pomerne vyznamne osciluje dle zateze, pri jizde do kopce samozrejme stoupa
Honza _________________ Xantia X1 Break Turbo D 1997 Praha + Liberec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: st červenec 30, 2008 1:15 pm Předmět: |
|
|
filo napsal: | Jo, sorry, zapomnel jsem pripsat:
- sahary se roztaci na obe rychlosti, takze znamy problem s jejich relatkama to neni. Pri zapnuti klimy se sahary roztoci.
Jinak teplota s klimou souvisi zejmena tak, ze pokud bezi klima, je horky chladic klimy, ktery je castecne pred chladicem motoru, takze mam za to, ze zhorsi chlazeni motoru. Jak moc, to nevim.
Jinak teplota pomerne vyznamne osciluje dle zateze, pri jizde do kopce samozrejme stoupa
Honza |
To je dobře, že se obě sahary roztočí s klimou okamžitě na nižší rychlost. Vyšší rychlost mi to na autě spíná někde kolem 95st.C. Ale k tomu dochází především když šmrdlám po městě. Na dálnici jsem to nikdy nezpozoroval, dost pomáhá sama vysoká rychlost a tudíž vysoké proudění vzduchu. _________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: st červenec 30, 2008 2:01 pm Předmět: |
|
|
Ahoj,teplota se ma drzet 80-.90st.c.,pokud jde vic,tak je to problem,rozhodne vodni pumpa se ma delat s rozvodama,,pokud nebyla delana,tak ji urychlene udelej.
Dale-vymen termostat,je tam jeden pod palivovym filtrem.stoji to prd,cca 350kc
Pak to odvzdusni tim ventilkem na prave strane u balonku,a potom jeste jednim na radiatoru topeni u kabiny.
Äz pujdes nekam umyt auto,tak zajed tam,kde maji Wapku,a nech si vystrikat chladic dukladne tlakovou vodou.
No,a pokud to bude delat este,tak bych zkontroloval teploni cidlo,a nechal propajet palubku,obcas to delaji studenaky na budiku _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
filo
Založen: 30.7.2008 Příspěvky: 148
|
Zaslal: st červenec 30, 2008 3:10 pm Předmět: |
|
|
Jak to je s vodni pumpou se pokusim zjistit tam, kde to delali (celkem me nastvali a uz tam nepojedu s autem). KOukam, ze v nekterych sadach ta pumpa je a v nekterych neni...
Predpokladam, ze vymenit pumpu je zhruba stejna prace jako cely rozvody co.
Na vymenu toho termostatu musi ven palivovej filtr? Primo ho nikde nevidim...
Co se tyce chladice, tak ten je vpodstate novej a je cistej. Zanesenej by mohl byt max intercooler a k nemu se wapkou nedostanu (zezadu je chladic a zepredu naraznik, maska a sahary) ale pohled skrz sahary vypada, jako ze je drobet spinavej, semtam muska, ale pruchozi.
Honza _________________ Xantia X1 Break Turbo D 1997 Praha + Liberec |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: st červenec 30, 2008 6:53 pm Předmět: |
|
|
Ano,pod palivovým filtrem,ten se oddělá,a pod ním dole je termostat
Vodní pumpa nemusí být vždy v sadě,ale dobrý machoš ví,že tam musí jít s rozvody nová _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: st červenec 30, 2008 8:05 pm Předmět: |
|
|
mně se xantuša(1,9 TD) při jízdě do kopců po dálnici taky dost hřeje-ale max.100 stupòů.ale žádné problémy to nedělá-tak na to prdím a jezdím.možná že je čidlo teploty trošku mimo.....
no a ještě k tomu termostatu-ono jsou totiž 2 druhy-jeden-klasický,jednoduchý jako z favorita,nebo staré škodovky,ale pak je ještě druhý typ a ten je delší a má na konci kolečko velké asi jako pětikoruna.Funguje tak,že čím více je motor horký a začíná se přehřívat-tím více se termostat otevírá a tím druhým koncem začne přivírat okruh k radiátoru topení.tím pádem se vlastně zvýší výkon vodní pumpy,protože netlačí vodu přes topení(které má zavřenou klapku na vzduch a žádné teplo nepředá),ale všechno fičí přes chladič.
Každopádně mají TD tělo termostatu uspůsobené i pro tento termostat.
Ono totiž je paradox-že SD(ten slabší model turbodieslu-tuším 55KW),má předepsaný právě ten složitější termostat a TD(66KW) -který má podstatně větší výkon a produkuje i více tepla má mít termostat obyčejný.Tak mě napadlo,jestli třeba nedošlo k nějakému omylu,když se vatvářely katalogy ND............ _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: st červenec 30, 2008 9:39 pm Předmět: |
|
|
Pro vým+nu termostatu nemusíš palivový filtr rozebírat.
Jinak mi to připomíná situaci,kdy mi odešlo těsnění pod hlavou. Taky nejdřív prdnul chladič, pak se to začalo přehřívat a v poslední fázi lítala voda z nádržky.
Nemáš hadice k chladiči jako beton,když se to ohřeje? _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
jack
Založen: 18.12.2007 Příspěvky: 72 Bydliště: Orlová
|
Zaslal: st červenec 30, 2008 10:33 pm Předmět: |
|
|
AJM napsal: | No, řekl bych, že barva nerozhoduje...Optimální teplota kapaliny je mezi 80-90 stupni, pokud máš teplotu více, než 100, není to v pořádku. Zaměřil bych se na funkci ventilátoru chladiče a na termostat. Pokud je zapnutá klima, teplota by měla spíš klesat, protože běží jedna sahara. Vypnutí/zapnutí klimy nemá s teplotou chladící kapaliny nic společného... |
Já myslím že klima na teplotu chladící kapaliny vliv mít bude.Píše že mu teplota stoupá,když je venku 30° a jede 120-130.To je stav kdy už bude termostat zcela otevřen a teplota bude taková co chladič stihne uchladit.Jenže před ním je chladič klimy který mu vzduch docela dost předehřívá a běžící shary při takové rychlosti už nic nepřidají si myslím. _________________ X2 2.0 HDI 80kw break exclusive
ex X1 2.0 8V LPG
Yamaha XJR 1300
|
|
Návrat nahoru |
|
|
tomc
Založen: 8.2.2008 Příspěvky: 253 Bydliště: Rožnov p.R
|
Zaslal: čt červenec 31, 2008 7:05 am Předmět: |
|
|
zdravím termostaty mají ruzne teploty otvíraní,podle toho kam je autí určeno.jižní staty,severské staty,ale v žadném případě se teploty nepohybují tak vysoko chladič klimy nema takový vliv na chlazení co potom auta v rovníkových statech zavada bude jinde pokud teploměr ukazuje ok. _________________ BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI |
|
Návrat nahoru |
|
|
jack
Založen: 18.12.2007 Příspěvky: 72 Bydliště: Orlová
|
Zaslal: čt červenec 31, 2008 8:04 am Předmět: |
|
|
Neříkám že teplota 110° je normální,ale u mé bývalé X1 2.0i klima ve vedrech zvedala teplotu běžně ke 100°.Teplota chladiva stlačeného kompresorem bude kolem 50°,proto si myslím,že na teplotě vody něco přidá.Jinak bych asi zkusil nějak ověřit,jestli teploměr na palubovce ukazuje správně,protože někdy ve spolupráci s načatým čidlem ukazuje bludy.Taky by stálo za pokus vytáhnout termostat a zkusit,při jaké teplotě a jak moc se otevře. _________________ X2 2.0 HDI 80kw break exclusive
ex X1 2.0 8V LPG
Yamaha XJR 1300
|
|
Návrat nahoru |
|
|
filo
Založen: 30.7.2008 Příspěvky: 148
|
Zaslal: čt červenec 31, 2008 9:25 am Předmět: |
|
|
Zdar...
Chova se to tak, ze to auto obecne jezdi s vyssi teplotou. nez by melo a extrem je ten, ze pod zatezi s klimou to jede setrvale tesne pod 110stC.
Voda obiha, to je videt v expanzce, kdyz je rozebrana. Kazdpadne uz jsme objednal termostat a pujde vymenit, myslim, ze by to mohlo byt tim, ze se neotevre uplne a nezene pres chladic vsechnu vodu. Hadice jak beton nejsou a voda ze systemu neubyva takze doufam, ze makovice je OK.
Jak overit, jestli teplomer na plalubce neukazuje bludy me moc nenapada, neznam charakteristiky toho teplotniho cidla. Navic kolem toho termostatu je tech cidel nekolik (diry jsou tam tri a u me do vsech neco vede - 1.9 Turbo D, man. prevodovka a klima)
Honza _________________ Xantia X1 Break Turbo D 1997 Praha + Liberec |
|
Návrat nahoru |
|
|
jack
Založen: 18.12.2007 Příspěvky: 72 Bydliště: Orlová
|
Zaslal: čt červenec 31, 2008 10:27 am Předmět: |
|
|
Na takové těžko změřitelné věci,jako je např.teplota motoru mám tuhle věcičku: http://merime.cz/product/infracerveny-teplomer-m-360 .Jestli to náhodou nemáš kde půjčit. _________________ X2 2.0 HDI 80kw break exclusive
ex X1 2.0 8V LPG
Yamaha XJR 1300
|
|
Návrat nahoru |
|
|
filo
Založen: 30.7.2008 Příspěvky: 148
|
Zaslal: čt červenec 31, 2008 2:27 pm Předmět: |
|
|
No pujcit si to nemam kde (resp. aspon ted z hlavy me nic nenapada) ale myslim si, ze to je celkem na nic v danem pripade, protoze merak na plaubce meri teplotu chladici kapaliny a to jeste v urcitem konkretnim miste. Teplota bloku motoru bude bezpochyby jina (treba tpelota oleje u Xantii vybavenych teplomerem oleje je mnohem vyzzi nez teplota vody).
Takze tudy cesta nevede, slo by to tak, ze se nekam do chladiciho okruho zastrci normalni teplomer. Jenze to jde takmaximalne do expanzky a tam bude teplota jina nez tam, kd eje cidlo, navic pod zatezi za jizdy v pripad evysoke teploty kterou resim je chadici okruh pod tlakem. Kdybych ho nechal otevreny, uvari se to a voda bude litat ven.
No, pro zacatek zkusim vymenit termostat, uz jsem ho objednal, budu v nejblizsi dobe menit oljee a tak, udela se to pri jednom a uvidim.
Honza _________________ Xantia X1 Break Turbo D 1997 Praha + Liberec |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|