Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Jóna
Založen: 13.12.2006 Příspěvky: 34 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: út červen 17, 2008 7:47 pm Předmět: Rozkdované Ir DO na X1 |
|
|
Zdravím.
>Vím, že se to tu už řešilo, ale toto je spíš postřeh, nežli dotaz<
Před cca půl rokem jsem měnil baterie v DO a jaksi jsem jej měl příliš dlouho bez nich. Takže se DO zřejmě zresetovalo a pak už nefachčilo
Smířil jsem se s tím a snil o Jablotronu.
Dnes jdu k autu, hraju si s klíčenkou a ZÁZRAK. Auto se odemklo Koukal jsem jak vejr, několikrát to zkusil a vopravdu to maká
Jediný, co mě napadá je, že jsem měl z auta vyndaný cca týden akumulátor a přijímač DO se resetnul taky. Je to pro mě záhada. Jen se bojím, aby tam teď nebylo nějaký základní nastavení a nešlo to odemknout kdečím.
Nemáte někdo podobnou zkušenost??? _________________ Michal Jonáš
X1 1.9TD hatchback, rv.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: út červen 17, 2008 9:55 pm Předmět: Re: Rozkdované Ir DO na X1 |
|
|
Jóna napsal: | Zdravím.
>Vím, že se to tu už řešilo, ale toto je spíš postřeh, nežli dotaz<
Před cca půl rokem jsem měnil baterie v DO a jaksi jsem jej měl příliš dlouho bez nich. Takže se DO zřejmě zresetovalo a pak už nefachčilo
Smířil jsem se s tím a snil o Jablotronu.
Dnes jdu k autu, hraju si s klíčenkou a ZÁZRAK. Auto se odemklo Koukal jsem jak vejr, několikrát to zkusil a vopravdu to maká
Jediný, co mě napadá je, že jsem měl z auta vyndaný cca týden akumulátor a přijímač DO se resetnul taky. Je to pro mě záhada. Jen se bojím, aby tam teď nebylo nějaký základní nastavení a nešlo to odemknout kdečím.
Nemáte někdo podobnou zkušenost??? |
Ahoj, co mám zatím vysledováno, tak drtivá většina IR DO, NENÍ kódovatelná. Tedy jinak, kód je tam jen jeden, statický, nic se nemění.
Jestli ti přestalo chodit DO, tak se pravděpodobně popsul vysílač samotný. A ne úplně, velmi často nalomený některý spoj pod mikroprocesorem, tlačitko nebo drát k němu. Doporučuji propájet, nebo nechat propájet někým, kdo vládne mikropájkou a cínem s kvalitním tavidlem.
Něco se píše i tady: http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=888
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: st červen 18, 2008 8:35 am Předmět: |
|
|
Zdravím Pavle
vím je to tisíckrát popsané, ale zabrousil jsem do manuálu k X1 a tam je popsaná metoda "kódovaní" IR vysílače DO s přijímačem.
Po informacích, které lze přečíst na netu, to radši nezkouším, ale červíček stále hlodá.
Sice je to psané "americky", ale ten postup kódování je jiný pro X1 a pro X2, jsou popsané i dva různé vysílače DO. Z toho usuzuji, že lze kodovat i X1. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: st červen 18, 2008 8:55 am Předmět: |
|
|
OK, tak to upřesním: zatím všechny přijímače v CZ autech, co se mi dostaly do ruky, byly od (dnes už asi zaniklého) výrobce - firmy německé Kiekert. Existuje snad i verze od Valeo, ale tu jsem neviděl, takže nemohu komentovat. Kdesi na britském fóru kdosi psal, že klíček kódoval, takže to třeba možné je. Jenže:
V Xantii I vede k přijímači DO 5-žilový konektor a něm jsou následující signály:
+12V trvale a zem
signály pro povel zamčení a povel odemčení (aktivuje se spojením se zemí).
Poslední, pátý, je +12V ACC z klíčku a tím by se (teoreticky) mohlo přijímači sdělovat, že má být v režimu programování.
Potíž je v tom, že přijímač Kiekert:
* nemá dál na desce signál +12V ACC vůbec použit (takže mikroprocesor se o nějakém programování vůbec "nedoví")
* a ta malá pamě 6210 (u všech verzí přijímače roku cca. 96 - tam je uložen "kód vysílače") není k hlavnímu mikroprocesoru připojena tak, že by ji tento mikroprocesor mohl technicky přeprogramovat.
Jinými slovy: alespoò přijímače Kiekert nelze přeprogramovat na jiný vysílač jinak než jak je to provedeno z výroby.
Druhá věc -nepřímo s tím související- je, že všechny mi dosud známé IR přijímače u Xantií nemají a ani (dokud je nelze synchronizovat) nemohou mít tzv. plovoucí kód. Kód je statický, při každém zmáčknutí stejný. Jinými slovy, pokud si někdo spolehlivě přečte kód klíčku a je schopen ho replikovat, tak do auta se dostane bez problémů.
Abychom nebyli tak paranoidní, odchytit IR kód jen tak "na parkovišti", není tak úplně snadné, ten lump by musel mít spolehlivý IR scanner navíc ještě v optické ose vysílače a být blízko. A komu by tohle stálo za to úsilí, krást takto Xantii I?
To už je lepší cihla nebo vylomit zámek.
U X2 (s rádiem) je to samozřejmě všechno tak, jak má být (plovoucí kód, synchronizace, atd.). DO zlobívá ovšem stejně (ach ta tlačítka).
Tož tak. P. _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: st červen 18, 2008 11:32 am Předmět: |
|
|
Sorry
Vidím, že to máš zmáknutý.
V tom manuálu jsem si všiml jedné věci. U X1 je zobrazený nějaký dálkáč se dvěma tlačítky, který jsem ještě nikdy neviděl.
P.S. Končím a už "nešůrám", abych nevypadal jako "šoural a rýpal". _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: st červen 18, 2008 11:44 am Předmět: |
|
|
Henry napsal: | Sorry
Vidím, že to máš zmáknutý.
V tom manuálu jsem si všiml jedné věci. U X1 je zobrazený nějaký dálkáč se dvěma tlačítky, který jsem ještě nikdy neviděl.
P.S. Končím a už "nešůrám", abych nevypadal jako "šoural a rýpal". |
Jen šourej a rýpej, bez toho by nebylo pokroku! Šouraly a rýpaly ty máme rádi...
O dvoutlačítkovém (neplést s X2 rádiovým) DO jsem už taky někde slyšel, myslím, že právě na tom britském fóru, dost možná, že tohle je právě to programovatelné.
M.j. Frenk mi tu věnoval jedno DO (bez přijímače), jednotlačítkové Valeo. O tom zatím nevím nic, bo nemám příjímač...
Kdo má dvoutlačítkové, ozvěte se... nebo kdo jste už rozdělali (např. při výměně baterek) DO a máte výšeuvedené Valeo, přihlašte se.
P. _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: ne červen 22, 2008 1:57 pm Předmět: |
|
|
ok2ucx napsal: | Henry napsal: | Sorry
Vidím, že to máš zmáknutý.
V tom manuálu jsem si všiml jedné věci. U X1 je zobrazený nějaký dálkáč se dvěma tlačítky, který jsem ještě nikdy neviděl.
P.S. Končím a už "nešůrám", abych nevypadal jako "šoural a rýpal". |
Jen šourej a rýpej, bez toho by nebylo pokroku! Šouraly a rýpaly ty máme rádi...
O dvoutlačítkovém (neplést s X2 rádiovým) DO jsem už taky někde slyšel, myslím, že právě na tom britském fóru, dost možná, že tohle je právě to programovatelné.
M.j. Frenk mi tu věnoval jedno DO (bez přijímače), jednotlačítkové Valeo. O tom zatím nevím nic, bo nemám příjímač...
Kdo má dvoutlačítkové, ozvěte se... nebo kdo jste už rozdělali (např. při výměně baterek) DO a máte výšeuvedené Valeo, přihlašte se.
P. |
Jenom upřesním, pokud má X I dvě tlačítka, tak je standardně vybavená alarmam a tzv. superzamykáním. Peřád je to ale IR.
Zatím vím pouze o dvou autech, jedno má Mamut...
MíraCB _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|