Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vařící voda v chladiči
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
FredyC



Založen: 8.11.2007
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: pá květen 16, 2008 9:14 am    Předmět: Vařící voda v chladiči Citovat

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda je normální, aby se voda po ujetí pár kilometru (cca 25) doslova varila. Otevrel jsem kapotu, bublalo to a pretykalo ven tim nalivacim otvorem. Takhle mi behem cesty skoro pulka te nadrze vytece a musim kazdy den dolevat novou. Uz ani nekupuju destilku a leju tam vodu z kohoutku, protoze bych sebou musel vozit barel destilky Smile

Teplomer na pristrojovce ukazuje v prumeru 85, ale to hadam bude i spatne ukazovat.

Nejdriv jsem myslel, ze je to nejaka dira v hadicce, protoze jsem mel vzdycky pod autem trochu mokro, ale ted mi jasny, ze vytekala ta varici voda. Tedy v cem to muze byt a co s tim lze delat ? Zvladnu to doma na dvorku nebo to chce servis ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Krt€K



Založen: 28.3.2008
Příspěvky: 76
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: pá květen 16, 2008 9:39 am    Předmět: Citovat

U Xantuše jsem se s tím zaplabůh nesetkal zatím, ale tipoval bych to na nedostatečně otvírající termostat..jak je ohřátý chladič? Pokud je studený nebo chladný (ne provozně teplý), mohl by to ten temrostat být.
_________________
"Nemusíte to pochopit. Stačí to přijmout."
"Lepší bejt druhej, než mrtvej."
"Cover the face,fuck the base."
"Když to krvácí,můžem to zabít."
"Když tančíš s ďáblem,ďábel se nikdy nezmění.Ïábel změní tebe."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ziakr



Založen: 4.3.2008
Příspěvky: 14
Bydliště: Postoloprty

PříspěvekZaslal: pá květen 16, 2008 10:07 am    Předmět: Citovat

Dobry den.
Obavam se aby to nebyla praskla hlava.
Je mozne, ze pricina uniku vody vickem nadoby do ktere se doplnuje voda do chladice je jina, ale kdyz se to stalo mne, tak byla praskla hlava. Taky by si mohl zkontrolovat, jestli ti nekdo predtim "neutrhnul" teplomer v nadobce k odejmuti je nutno ho odaretovat, po utrzeni uz netesni a odparuje se voda v nadobce
_________________
Xantia 1.9TD Exlusive, stribrna, r.v. 1999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: pá květen 16, 2008 10:12 am    Předmět: Citovat

Tak zaprvé-dej si do podpisu,co máš za auto.A zadruhé-vypadá to na prasklou hlavu,nebo těsnění-to ani,ale je ta voda opravdu vařící,nebo jenom bublá,a teče ven?já si myslím,že ti teploměr ukazuje správně,ale že ta voda je jen promíchaná vzduchema, někde se ti tam bere vzduch,a ten jí hází ven.Určitě vyměò termostat,a taky zkontroluj vypoušták/odvzdušnovák u termostatu,může brát vzduch,někdo tady už popisoval,dělalo mu to co tobě,ale měl volný výpušták/odvzdušnovák u termostatu,a tím to bralo vzduch,a voda se (vařila),auto měl X1 2,0i

Ještě jedna věc-nenaléváš tu vodu náodou kousek pod okraj?Já mám za to,že by v expanzce mělo být tak půlka,až třičtvrtě vody,víc ne,když je skoro k okraji,tak pak samovolně přetéká
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomc



Založen: 8.2.2008
Příspěvky: 253
Bydliště: Rožnov p.R

PříspěvekZaslal: pá květen 16, 2008 10:39 am    Předmět: Citovat

ještě jedna levná varianta,,špatně odvzdušněný sistém"voda pak vaří při normální teplote.
_________________
BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Váňa



Založen: 13.5.2008
Příspěvky: 63
Bydliště: Luka nad Jihlavou

PříspěvekZaslal: pá květen 16, 2008 11:13 am    Předmět: Citovat

Přikláněl bych se , bohužel, na prasklou hlavu. Zavzdušnění se mi moc nezdá, protože je expanzka hodně vysoko a motor by se měl odvzdušnit sám, maimálně by vzduch zůstal v radiátoru topení. Jestli máš ropáka, tak ta prdlá hlava hrozí. Já jsem měl podobný problém ještě u Š 120. U studeného motoru to bylo v pohodě, ale když se ohřál, tak se ta trhlina otevřela a začelo to tlakovat. Chvíli trvalo, než se celý systém zavzdušnil a pak to začelo přes expanzku lítat ven. Zkus u teplého motoru otevřít víko expanzky . Na volnoběh by měla být hladina v klidu a když hodně přidáš plyn, mělo by to začít vařit.
To jsou moje zkušenosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomc



Založen: 8.2.2008
Příspěvky: 253
Bydliště: Rožnov p.R

PříspěvekZaslal: pá květen 16, 2008 2:10 pm    Předmět: Citovat

otevřeš a pojedeš na popaleninové centrum Question Exclamation Evil or Very Mad Very Happy
_________________
BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: pá květen 16, 2008 2:29 pm    Předmět: Citovat

No,tak samozřejmě myslíme otevřít-přes hadr povolit víčko do první zajištěné polohy,nechat odfouknout,a pak jít na stranu,a otevřít expanzku úplně-tak to dělám já,a nemám žádný problém Very Happy
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
FredyC



Založen: 8.11.2007
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: pá květen 16, 2008 6:32 pm    Předmět: Citovat

Panejo, to je reakci, to jsem ani necekal Smile Typ doplnen do popisu...

Prvne bych rek, ze jsem celkem amater, v podstate jsem rad, ze mam v cem jezdit Smile Tudiz ani poradne nevim kde je chladic abych zjistil, jestli je ohraty. Kazdopadne i ted po hodine co to stoji venku na vzduchu a kdyz otevru kapotu, tak z toho jeste docela sala slusny teplo.

Ten unik tekutiny vickem je zvlastni. Po ceste z prace domu se to nestalo, ale to bude mozna tim, ze tam nezustala v podstate zadna voda i kdyz jsem pred cestou dolil asi litr.

Zjistil jsem taky, ze se to ztraci jen pri jizde. Ted kdyz to stoji v klidu, tak se voda drzi, takze to naprosto eliminuje problem v nejakych prasklych hadickach.

2 Váòa: Kdybych vedel co je to expanzka, tak by to bylo fajn Smile Jestli tak rikate te nadobce do ktere leju kapalinu, tak to vyzkousim, jinak asi budu potrebovat poradit Smile

Jednou jsem tam te vody nalil opravdu hodne ze pretekla, to nebyl zamer, nejak jsem to spatne odhadl. Ted tam leju dokud nevidim, ze se tam trochu leskne. Nenapada me jak jinak poznat kolik tam toho nalit, zadny merky tam nikde nejsou.

To otevreni natlakovany a pretykajici jsem tak nejak vychytal v jedny fazi. Vicko ani nebylo nijak horky, tak jsem s nim proste otocil, sundal ho a voda zacala strikat. Asi mam dobre reflexy, protoze me nic nezasahlo Smile
_________________
Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FredyC



Založen: 8.11.2007
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: pá květen 16, 2008 6:37 pm    Předmět: Citovat

Jeste byl jsem s tim pred chvili tady u nejakyho mistniho automechanika. Ten se ale akorat poskrabal na hlave a rek, ze do toho bez pristroju nebude sahat Smile Zitra jeste prijede svagr automechanik, tak snad se na to koukne. V nejhorsim me asi ceka cesta do servisu.

Kolik vlastne tak stoji asi ta nova hlava ? Koukal do online katalogu Auto Kelly a tam jsem to nenasel.
_________________
Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FredyC



Založen: 8.11.2007
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: pá květen 16, 2008 7:01 pm    Předmět: Citovat

A jeste jsem si vzpomel na jednu vec, ktera mozna neni az tak relevantni, ale v podstate to rika, ze to neni nova zavada. Pamatuju si totiz ze cca tak pred 5-ti mesici jeste v zime jsem byl na jednom delsi vylete. Kdyz jsem zastavil tak koukam, ze se mi kouri z pod kapoty. Otevrel jsem to a slysel jsem tu bublajici vodu, ale nic nepretykalo. Trochu to urcite chladila okolni zima.

Tehdy jsem tam vodu doplnil. Nicmene od te doby jsem s tim v pohode 4 mesice jezdil a nic nedoplnoval. Takze jsem z toho trochu zmateny. Mozna to nebude tak vazna zavada jak se zda, ale nekam se ta voda urcite ztraci. Neni normalni aby se litr vody jen tak vyparil po 25-ti km cesty. Ale asi se neztrati uplne vsechna, protoze by to nejspis urcite nevydrzelo jezdit 4 mesice na sucho.
_________________
Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: pá květen 16, 2008 7:55 pm    Předmět: Citovat

Ano,expanzní nádobka je ta černá,jak se do ní dolívá voda,jak ti teče přes víčko.

Hlavu v autokelly nehledej,je to docela důležitá věc,hlava se dá zrepasovat,nebo koupit jiná,není to nic levnýho.
Každopádně bych vyměnil ten termostat,a upozornil bych mechaniky na ten odvzdušòovací/vypouštěcí ventil,tuším Jarda K měl s dvoulitrem uplně stejný problém,taky to prskalo vodu ven,a bublalo,na volnoběh v pohodě,za jízdy to bublalo ven-byl to povolený odvzdušòovák.

Pokud ukazuje 85 stupnu,tak je to naprosto v poradku-i pri 85ti se poradne spalis,+-10 stupnu nepoznas

To by fakt ukazovalo na to,ze se ta voda nevari,ale bud ji tlakují výfukové plyny,nebo vzduch nějakou netěsností.Každopádně s tím moc nejezdi,vážné je to dost.

Doufej v to,že to jen bere vzduch.

Jo,a jinak ja u diesla leju tak,až po ten černej šev na nádobce,což je zhruba půlka výšky nádobky,možná třičtvrtě,ale rozhodně ne pod okraj,pak se bude tlačit ven vždycky Wink
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: pá květen 16, 2008 11:01 pm    Předmět: Citovat

Možná to nebude tak hrozné, takto se to chová když je to zavzdušněné, chtělo by to asi DOBØE odvzdušnit, hlavně u těchto motorů se to samo neodvzdušní, hlava se přehřívá, odvzdušòovák je nad koncem horní hadice od chladiče na boku motoru a je na imbus č. 6, nalít vodu zastudena klidně povrch nádobky a odvzdušòovákem nechat odpustit přebytek vody zhruba 3cm pod horní okraj, nedotahovat pak velkou silou páč jde o dutý šroubek aby se neutrhnul.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lesopes



Založen: 19.6.2007
Příspěvky: 30
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so květen 17, 2008 12:26 am    Předmět: Citovat

[quote="FredyC"]Panejo, to je reakci, to jsem ani necekal :) Typ doplnen do popisu...

Prvne bych rek, ze jsem celkem amater, v podstate jsem rad, ze mam v cem jezdit :) Tudiz ani poradne nevim kde je chladic abych zjistil, jestli je ohraty. Kazdopadne i ted po hodine co to stoji venku na vzduchu a kdyz otevru kapotu, tak z toho jeste docela sala slusny teplo.

Ten unik tekutiny vickem je zvlastni. Po ceste z prace domu se to nestalo, ale to bude mozna tim, ze tam nezustala v podstate zadna voda i kdyz jsem pred cestou dolil asi litr.

Zjistil jsem taky, ze se to ztraci jen pri jizde. Ted kdyz to stoji v klidu, tak se voda drzi, takze to naprosto eliminuje problem v nejakych prasklych hadickach.

2 Váòa: Kdybych vedel co je to expanzka, tak by to bylo fajn :) Jestli tak rikate te nadobce do ktere leju kapalinu, tak to vyzkousim, jinak asi budu potrebovat poradit :)

Jednou jsem tam te vody nalil opravdu hodne ze pretekla, to nebyl zamer, nejak jsem to spatne odhadl. Ted tam leju dokud nevidim, ze se tam trochu leskne. Nenapada me jak jinak poznat kolik tam toho nalit, zadny merky tam nikde nejsou.

To otevreni natlakovany a pretykajici jsem tak nejak vychytal v jedny fazi. Vicko ani nebylo nijak horky, tak jsem s nim proste otocil, sundal ho a voda zacala strikat. Asi mam dobre reflexy, protoze me nic nezasahlo :)[/quote]
FredyC : Pokud nevíš ani kde je chladič, tak mazej do servisu,,,tydle rady jsou pro Tebe na dvě věci,,,za A : na nic,,,za B : na hovno,,,No a pokud jsi našel něco jako zátku na expanzce, tak začni kontrolou té gumy,esli těsní,,,(funguje to jako Papiòák),,,voda na sto deseti ale v pohodě,,,díky tlaku,,,fyzikální zákon,,,no a pak to otevřeš,,,tlak se sníží a voda ve stodeseti je rázem přehřátá pára a skočí Ti do obličeje přes opařený pazour,,,Tak že pokud netěsní víčko ,vaří se to hned,,,,No a pak je další katastrofický scénář s těsněním v pr,,,Ale zase nezoufej,,,hlava se dá přebrousit a těsnění koupit,,,kdo,kde, a za kolik,,,to si musíš najít sám,,,JK
_________________
1.9 TD combi / 1997
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Seki



Založen: 13.3.2007
Příspěvky: 54
Bydliště: Velké Meziříčí

PříspěvekZaslal: so květen 17, 2008 4:56 am    Předmět: Citovat

Stejný problém, jako FredyC jsem řešil před měsícem. U mě to bylo těsnění pod hlavou. Na volnoběh se v expanzce nic nedělo, ale jakmile se přidal plyn, hned se tvořily bublinky a po prudším přidání lítala voda ven. Oprava, tlakování, přebroušení hlavy, ventilů, výměna gufer a pístních kroužků + nové víčko expanzky cca 11000,- teď jede jak fík Winka dokonce i víc houpá Laughing
_________________
Dříve: Xantia 1.8 16V '97
Nyní: C5 2.0HDI SX 80kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)