Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zmena vysky = zmena komfortu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
bartali



Založen: 22.3.2007
Příspěvky: 135

PříspěvekZaslal: so únor 09, 2008 10:31 am    Předmět: Citovat

Je to zajimave že změna výšky má vliv na tvrdost zvláště jen "malá" změna např 2cm ale taky jsem si to vyzkoušel a je to fakt.
Ale dovolte mi jednu úvahu jestli bude správná nevím. Øek bych že tlak v pístu se opravdu nemění, protože když auto stojí a působí na něj pouze tíhová síla země a když chci auto o 2cm výše napustím více LHM do pístu tak tlak po ukončení napouštění bude stejný (během napouštění musí být logicky větší aby se něco napustilo). Takže tlak to asi nebude.
Co se tedy změní když dám auto o 2cm výš ?
Asi se změní mírně sklon ramene. V tomto bych viděl onen zakopaný pes, ve výslednici sil. U více skloněného ramene se nárazy přes hrboly přenáší více do nápravnice přes silenbloky a část pohltí pístnice a koule. A u děr zas rameno nemá takový chod směrem dolů. Tzn. celkově je auto tužší. Teď je otázka debaty jaký vliv má změna výšky o 2cm na výslednici sil pusobbících na rameno silenbloky pružení atd.

PS: Ještě řek bych že silenbloky na to budou mít také trochu vliv ale myslím si že né moc podstatný, protože tento jev je možné pozorovat i u auta které ty silenbloky má vybouchané a v podstatě nekladou odpor (čep se prostě protáčí).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Buchta



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 868
Bydliště: Praha 3

PříspěvekZaslal: so únor 09, 2008 1:12 pm    Předmět: Citovat

Nevím no, ale změnou výšky XA se mění i zdvih, pro někoho amplituda, kol za jízdy, ne? Tzn. čím výš, tím to bude tvrdší....
_________________
X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená Smile i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PaM



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 880
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so únor 09, 2008 5:56 pm    Předmět: Citovat

Tak, zopakujme si o co tu jde:
Je zde nějaký názor a zkušenost, že při nastavení auta do větší výšky ( jedná se o rozdíl cca 3 – 4cm) se sníží houpavý komfort citroenu.
Pak je tu poučka, že tlak dusiku v kouli (staticky) je součtem tlaku dusiku nafouknuteho do koule a vahy , ktera pusobi na konkretni kouli …

Nedalo mi to a jelikož vládnu dusíkem i potřebným vybavením, udělal jsem jednoduchý pokus. Zrovínka ke mně přijel Bartali na pokec, tak jsem ho hned zasvětil co chci udělat,
( poznámka redakce – bylo to už po tom co napsal předešlý příspěvek , ale já ho ještě nečet ).
Vytvořil jsem průchozí kouli spojenou s manometrem který ukazuje okamžitý tlak v kouli.
Tak jsem mu to hned namontoval na auto a začalo měření  .
Bylo to na jeho Bx, ( pro šouraly) – celé měření se opakovalo 4x a po každé změně výšky se vrtělo kolama aby se srovnaly do správné polohy a nezpůsobovaly nějaké nežádoucí síly.
Auto stálo jedním kolem na písku a druhým na gumové podložce která měla schopnost se posunovat po podkladu …
POKUS:
1- auto je odtlakováno sedí si na dorazech ... výška 55,8 = tlak v kouli 55bar
2- zdvih do provozní výšky , ....................... výška 63,5 = tlak v kouli 74bar
3- zdvih do zvýšené výšky , ........................ výška 67,2 = tlak v kouli 85bar
4- zdvih do maximální výšky, tlačí na dorazy.. výška 71,2 = tlak v kouli 162bar

ZÁVÌR: rozdíl mezi provozní a zvýšenou je +3,7 cm a rozdíl tlaku je +9 bar
Ideální výška poloviny zdvihu je v daném případě 63,5… měřeno na lemu blatníku

9 barů je dost velký rozdíl, poznatelný na komfortu jízdy a prohupu karoserie.
Tak že subjektivní dojem některých z nás je podložen objektivním měřením.

Proč to tak je, nechám na každém z vás, určitě není podstatná drobná změna geometrie, a tady je pár obrázků:


_________________
Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: so únor 09, 2008 6:45 pm    Předmět: Citovat

bartali napsal:
Je to zajimave že změna výšky má vliv na tvrdost zvláště jen "malá" změna např 2cm ale taky jsem si to vyzkoušel a je to fakt.
Ale dovolte mi jednu úvahu jestli bude správná nevím. Øek bych že tlak v pístu se opravdu nemění, protože když auto stojí a působí na něj pouze tíhová síla země a když chci auto o 2cm výše napustím více LHM do pístu tak tlak po ukončení napouštění bude stejný (během napouštění musí být logicky větší aby se něco napustilo). Takže tlak to asi nebude.
Co se tedy změní když dám auto o 2cm výš ?
Asi se změní mírně sklon ramene. V tomto bych viděl onen zakopaný pes, ve výslednici sil. U více skloněného ramene se nárazy přes hrboly přenáší více do nápravnice přes silenbloky a část pohltí pístnice a koule. A u děr zas rameno nemá takový chod směrem dolů. Tzn. celkově je auto tužší. Teď je otázka debaty jaký vliv má změna výšky o 2cm na výslednici sil pusobbících na rameno silenbloky pružení atd.

PS: Ještě řek bych že silenbloky na to budou mít také trochu vliv ale myslím si že né moc podstatný, protože tento jev je možné pozorovat i u auta které ty silenbloky má vybouchané a v podstatě nekladou odpor (čep se prostě protáčí).



Taky to typuju na změnu úhlu působení vůči tíhovému zrychlení, podobná debata už jednou probíhala na citroenech.
http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?t=5255&postdays=0&postorder=asc&start=25

PaM dobrá práce. Konečně něco o co se dá opřít.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sgt



Založen: 12.3.2007
Příspěvky: 270
Bydliště: Skalité, SK

PříspěvekZaslal: so únor 09, 2008 7:42 pm    Předmět: Citovat

skvela praca PaM Cool
Teraz uz vieme pricinu pohodlnejsieho perovania pri znizenej vyske.
Uz chyba len nejake odborne vysvetlenie, preco sa to tak je...

Mna len napada, ze by v tlmici bola nejak pruzina, co by posobila silou proti dvihaniu auta - to by vysvetlovalo, preco pri vyssej vyske treba dosiahnut vyssi tlak - prejavi sa vyssim tlakom dusiku v guli...

Ale nikdy som nemal rozobraty tlmic hydro-citroena, tak mozno len placam...

Potom tam uz je len rameno na silentblokoch, ale aby silentboly vyvynuli protitlak na par centimetroch priblizne 9bar, to sa mi zda trocha vela...

sgt.
_________________
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PaM



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 880
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so únor 09, 2008 8:23 pm    Předmět: Citovat

.
sgt napsal:

, tak mozno len placam...
sgt.


Áno, aj Very Happy

nic tam není, jen dusík .. a LHM

taky se mi nezdá to, že by za to mohly ty silentbloky a pod ... zkoušeli jsme to pohoupat, a sledovali výkyv tlaku... síla velká, výkyv malý . Bartali nahrál na mobil nejaké video, tak to třeba sem hodí, až to zpracuje
_________________
Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Buchta



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 868
Bydliště: Praha 3

PříspěvekZaslal: so únor 09, 2008 10:20 pm    Předmět: Citovat

JJ XA je vejš, tzn. dusík víc stlačenej, menší prohup dolů (auta) tzn. tvrdší ééé KOMFORTi ste neměřili Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
_________________
X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená Smile i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bartali



Založen: 22.3.2007
Příspěvky: 135

PříspěvekZaslal: so únor 09, 2008 10:36 pm    Předmět: Citovat

No víš buchta ono je hezký říct co a jak, ale to nic nevysvětluje. Vím mýlil jsem se , tedy u mne probíhal myšlenkový pochod asi takto vždy jsem si mylsel že změnou výšky se mnění tlak ale nevěděl jsem a nevím proč, pak jsem o tom ale přemýšlel a dospěl k tipu který jsem uved předtím (že se napustí lhm atd..) no a teď jsme s PaM dokázali že vyší výška = větší tlak . Ale vysvětli proč? Menší prohup, to nevysvětluje ten vyšší tlak což má podstatný vliv na pružení. Proč tam je ten vyšší tlak ? dokáže to někdo zdůvodnit fyzikálně? (nejsem fyzik)

pro sgt: je to jen soustava nápravnice silenblok rameno pístnice která je nahoře uchycená v silenbloku -hrnec (bez pružiny a nečeho podobného) a koule s plynem. Tento jev se dá pozorovat jak sem řek i u auta které má vybouchané silenbloky že se čep s ramenem volně otáčí silenblokama to určo není.


Naposledy upravil bartali dne so únor 09, 2008 10:46 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Buchta



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 868
Bydliště: Praha 3

PříspěvekZaslal: so únor 09, 2008 10:45 pm    Předmět: Citovat

Shocked ježiš bartali, jen doufám, že to nemyslíš òák ve zlým, já sem moc rád, že ste to s PaMem takhle zkusili a poměřili. Já též žádnej fyzik nejsem, to možná velitel stáda (bah) (bah) (bah) viz chat Twisted Evil
_________________
X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená Smile i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bartali



Založen: 22.3.2007
Příspěvky: 135

PříspěvekZaslal: so únor 09, 2008 10:48 pm    Předmět: Citovat

ne samo nic ve zlým Smile neboj já jen hledám nebo spíš i bobouzím ostatní k přemejšlení proč to tak je ? je to docela zajímavé jestli v tom hraje náká blbustka nákej detail na kterej všichni zapomínáme nevím prostě nevím Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Buchta



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 868
Bydliště: Praha 3

PříspěvekZaslal: so únor 09, 2008 11:05 pm    Předmět: Citovat

Jo tak to je cajk, ale je fakt, že to je alchymie jak blázen.....na 100% tomu asi moc lidí nerozumí.
_________________
X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená Smile i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Frenk



Založen: 10.12.2006
Příspěvky: 122
Bydliště: Kněževes u Rakovníka

PříspěvekZaslal: ne únor 10, 2008 1:04 am    Předmět: Citovat

Pro PaM a Bartali: Klobouk dolu. Necekal jsem, ze dojde az na tak exaktni metodu. Jen nam ten brouk roste a roste Cool . Meli jste na to kraaasne pocasi. Taky jsem toho vyuzil a prolezla auti. A nasel jsem utrzeny levy zadni silenblok na predni naprave Evil or Very Mad . Nic netrva vecne. Frenk
_________________
Xantia Break 1.8/8/LFZ/Ecu MM/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: ne únor 10, 2008 9:12 am    Předmět: Citovat

Ahojky,

sice dělám jen do elektriky, ale některé principy jsou stejné. Hydraulika v našich autech není v zásadě složitá a asi nejlépe (a bez zbytečných vraceček (leakage), ideálně těsný systém je nepotřebuje) je to namalované na straně 25 Citroenguide:


Zdroj: http://www.tramontana.co.hu/citroen/guide/download.php?file=citroenguide.pdf&type=application/pdf


Různé barvičky tam zobrazují různé okruhy s různým tlakem:

- tmavě zelený primární okruh má za normálního provozu tlak 145-170 Barů (14.5-17MPa)

- světlejší zelené jsou pak přední a zadní okruhy, s tím primárním jsou spojeny jen přes výškové korektory. Korektory jsou vlastně jen přepínače, které umí buď tlak zvednout (připojením k primárnímu okruhu) nebo tlak snížit (odpuštěním přes šedou vracečku).

Je-li třeba z libovolného důvodu (zvýšenou záteží nebo pokynem z páčky v kabině) světlou výšku zvýšit, korektor přidá tlak z primárního okruhu a po dosažení správné výšky se opět uzavře (a v okruhu zůstane vyšší tlak). Do stejného objemu se dostane více LHM a jelikož je LHM nestlačitelná, stlačí se dusík a proto je v okruhu tlak vyšši.

V nejnižší servisní poloze pak korektor zcela vypustí tlak v okruhu na nulu, v daném případě je nula samotný tlak dusíku v kouli (55Bar = 5.5MPa na tolik se foukají pružící koule, že jo?) a naopak, v nejvyšší servisní poloze je okruhu maximální tlak, t.j. tlak primárního okruhu, v daném případě 165Bar, 16.5MPa, které naměřil PaM.

Tak tomu rozumím já. Vůbec, ten dokument pěkně vysvětluje i princip protipadací koule, který se tu nedávnou diskutoval. Bohužel jen anglicky.

Další pěkný popis jsem našel tady: http://www.actwin.com/toaph/citroen/work/work.html

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Henry



Založen: 16.9.2007
Příspěvky: 394
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: ne únor 10, 2008 11:12 am    Předmět: Citovat

ok2ucx napsal:
Ahojky,
....Do stejného objemu se dostane více LHM a jelikož je LHM nestlačitelná, stlačí se dusík a proto je v okruhu tlak vyšši...Pavel

Dovolím si lehce nesouhlasit. Já to vidím asi tak...
Do stejného objemu se dostane více LHM a jelikož je LHM nestlačitelná, vysune se pístnice a auto se zvedne
P.S. Nějakou roli bude hrát hydraulický převod - to znamená plocha pístnice a plocha membrány v kouli.
Stejně jako u klasických brzd. ( průměr hlavního brzd. válce a průměr pístků v brzdách)
_________________
XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PaM



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 880
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne únor 10, 2008 1:00 pm    Předmět: Citovat

Henry napsal:
ok2ucx napsal:
Ahojky,
....Do stejného objemu se dostane více LHM a jelikož je LHM nestlačitelná, stlačí se dusík a proto je v okruhu tlak vyšši...Pavel

Dovolím si lehce nesouhlasit. Já to vidím asi tak...
Do stejného objemu se dostane více LHM a jelikož je LHM nestlačitelná, vysune se pístnice a auto se zvedne
P.S. Nějakou roli bude hrát hydraulický převod - to znamená plocha pístnice a plocha membrány v kouli.
Stejně jako u klasických brzd. ( průměr hlavního brzd. válce a průměr pístků v brzdách)


jj, naprostý souhlas, nejde o zvýšení tlaku větším zatížení při dorovnávání automatické výšky, ale pouze o nastavení jiné výšky na stojícím vozidle které je pořád stejně těžké, a tak se posune "jen" vejšššššššššššššš.

Ten pes bude někde jinde Rolling Eyes ale kde Idea

jak bude trochu času a bude u mne nějaká ochotná Xa udělám stejné měření na Xantii Laughing
Buchtolíne, nechceš dojet s komfortama Laughing Wink
_________________
Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 2 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)