Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: so leden 03, 2009 8:45 pm Předmět: |
|
|
Hdi to bohužel je. Jediný co mě těší je že to má Aleš zaprášené ještě o něco víc než já. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: so leden 03, 2009 9:20 pm Předmět: |
|
|
Takhle to vypadá u mě, ale o funkčnosti pochybuju. Jediné teplo co tam během asi 20min nastartovaného motoru vzniklo bylo od hadic z motoru.
_________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: so leden 03, 2009 10:00 pm Předmět: |
|
|
Už si nepamatuju na čem to bylo, jestli Avia, možná na některých motorech Zetor byla už přímo v bloku motoru příruba na topnou spirálu. To je daleko účinnější než tyhle dodělávky, musím něco vymyslet. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: so leden 03, 2009 11:00 pm Předmět: |
|
|
To je ono, koukám že máš přehled Milane. Jenže ty motory jsou na to už přizpůsobeny, sundáš víko a namontuješ spirálu. Na Xa asi na to nebude místo. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: ne leden 04, 2009 10:11 am Předmět: |
|
|
No já na to koukal už před nějakým rokem, když bylo -20 , -15 .... Proto že každý ráno startovat zamrzlý a vymrzlý auto mě nebavilo. Pak sem dal aspoò dovnitř vozu mezi přední sedačky teplovzdušnej fukar 2000W a přes dveře na spínací hodiny ....za pul hoďky je v autě sice příjemně teplo než odjedu, sleze led a sníh z oken, ale motor je furt studenej a trpí _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: ne leden 04, 2009 11:19 am Předmět: |
|
|
Pred kúpou XA som jazdil cca rok so svokrovým žigulom + LPG. Švagor tam dorábal topnú špirálu do bloku motora a fungovalo to skvele. Len mal smolu, že pri vàtaní otvoru pre špirálu trafil mazací kanálik, tak to musel potom vari
Keď som jazdil cez zimu tak som mal zapnutý časovač na 15 min pred odjazdom a to stačilo vyhria motor na pekných cca 40 C. Potom štartovalo hneď aj na LPG a v aute bolo krásne teplo. Nerobili problémy ani teploty pod -20 C.
Toto je pod¾a mòa najúčinnejsšie riešenie, lebo motor je hneď teplý a behom chvíle je teplo aj v kabíne. Ale saám osobne by som sa neodvážil vàta do bloku HDi Keby ale bolo jasné kde by to šlo, tak to by bolo super _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: po leden 05, 2009 7:19 am Předmět: |
|
|
jk napsal: | Hdi to bohužel je. Jediný co mě těší je že to má Aleš zaprášené ještě o něco víc než já. |
Tohle není můj motor pokud koukneš pořádně je tam barva kastle ta světle modrá metla a já mám jakou?? Můj motor je větší voòavka neboj někdy Ti ho jako provokaci nafotím a máš co dělat v létě.
To Pavel: Co se Ti zdá na tom složitýho, každej drátek vede odněkad někam, vždy má svůj cíl. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: po leden 05, 2009 9:52 am Předmět: |
|
|
OT:
xantiak napsal: | To Pavel: Co se Ti zdá na tom složitýho, každej drátek vede odněkad někam, vždy má svůj cíl. |
Složitý je asi každý moderní commonrail, ale v HDi je to hrozně neučesané a neuspořádané
Zkrátka když žabožrouti potřebovali natáhnout drát či trubku z místa A do místa B, tak to udělali a to přímou trasou. A to se mi moc nelíbí, sice to asi funguje, sranda začíná spíše ve chvílí, kdy něco nefunguje. Pár věcí odpojíš a už pak nemusí být jasné, co kam patří. Se někdy hecnu a blejsknu švédský motor D5, tam mé technické srdce zaplesalo, prostě radost pohledět.
Hlavní topic:
našel jsem nejméně dva severské výrobce elektrických příhřevů: norskou DEFA a švedský Calix, tak začínám intenzívně hledat, kde se to dá za rozumný peníz pořídit...
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: po leden 05, 2009 10:26 am Předmět: |
|
|
Do 2.1TD (ale i ostatních PSA TD) se ten přihřívač montuje přes jakousi zátku, která má být schovaná kdesi na zadní stěně motoru.
Tak už se těším, jaký tam bude (mizerný) přístup. Už jsem měnil radiátor topení, tak nemám ani odvahu otevírat kapotu motoru a zátku hledat. O její (zřejmě nesnadné) demontáži ani nemluvě.
Zatím cenově nejpříznivější jsem našel tuhle základní sadu od DEFA na ebay za 120€.
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomc
Založen: 8.2.2008 Příspěvky: 253 Bydliště: Rožnov p.R
|
Zaslal: po leden 05, 2009 2:40 pm Předmět: |
|
|
kamarád si ohřivadlo vsadil do tečkove trubky a montnul do soustavy tak aby se otevřel termostat.celé to měl za hubču,těleso čornul v jzd. _________________ BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: po leden 05, 2009 2:53 pm Předmět: |
|
|
tomc napsal: | kamarád si ohřivadlo vsadil do tečkove trubky a montnul do soustavy tak aby se otevřel termostat.celé to měl za hubču,těleso čornul v jzd. |
Jojo, ukutit se dá leccos. I na tom focusovém fóru je tam jeden příhřev vlastní konstrukce. Já osobně ale nechci nechat auto vyhořet, proto se raději přikloním k profíkům, i když to něco stojí. Solidní termostat a tepelné pojistky.
Defa i Calix mají různá řešení, jak vodu (někdy i olej) zahřívat, některé motory mají ty zmíněné záslepky, místo nichž strčí spirálu přímo to bloku motoru. Jinde se vrazí ohřev do trubek, to je poměrně univerzální řešení (ale všude píšou, že to má být ve větvi bez termostatu). Pak jsem viděl taky placku, co se jen dotýká bloku motoru.
Dále rozumné drátování + spolehlivou a hlavně bezpečnou zásuvku. To se taky doma moc snadno nevyrobí.
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: pá leden 09, 2009 12:01 am Předmět: |
|
|
Jeden druh příhřevu se montoval v Boleslavi do škodovek vývoz sever, dávalo se to na spodní trubku od chladiče před koleno k vodní pumpě. (jen se ta spodní hadice rozřízla a skrátila o cca 6 cm.)Mám ještě 1 kousek doma, má to velice pěkné (na tu dobu) spracování, elektrika v pancéřovém husím krku, zásuvku to má svoji, nedá se na nic jiného použít, vodotěsný kryt. Hodil bych sem foto, ale neumím
Kábl k tomu není nijak dlouhý, ale seveřani mají zásuvky na každém kandelábru. Měl jsem to kdysi ve Fiatu, vypínač doma, po nastartování auto hned topilo, mohlo být -20 . _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|