Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
woma
Založen: 15.12.2008 Příspěvky: 31 Bydliště: Třinec
|
Zaslal: pá leden 23, 2009 3:17 pm Předmět: |
|
|
Přispěju taky troškou do mlýna V práci máme 5 dieselu,nějaké caddy a transportéry,v benzínu fabii a pickapy peugeoty,všechny +- koupené v rozmezí dvou let a najeté kilometry se moc neliší.Nebudu brát v potaz cenu benzínu a nafty,ale kolik dáváme za servis v opravnách.Benzíny jsou na tom o dvě třetiny líp,tedy levnější,abych pravdu řekl jsou téměř bez investic,krom základních věcí.Co se ale týče spotřebovaného paliva vyjdou zase daleko líp diesly,proto pro firmu nebo člověka který najede ročně nad 20 tisíc kilometrů je snad výhodnější nafák.Já osobně bych ale do diesla pro soukromé účely nešel,snad jen kdyby byl nový,nebo zaručený původ ujetých kilometrů a od známého člověka.Což při koupi našich xantií asi nepůjde vzhledem k jejich stáří a většinou jsou to dovozy.Tak nafáci reagujte-kamenujte _________________ Xantia break 1.8 8v 74kw,rv.97 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: pá leden 23, 2009 4:01 pm Předmět: |
|
|
Henry napsal: | Měli by jsme každý taky napsat proč jsme si své auto vybrali.
|
Já sem si koupil 2,1TD, protože jsem sháněl 1,816V a tadle 2,1TD v tom bazaru stála a mě se líbila a měla slušnou výbavu a ani toho moc nelituju. Najel jsem cca 60000km za 6 let a km jízdy vychází na 8,70Kč a do oprav sem vrazil cca 45000,-, zbytek jsou pojistky, gumy, koupě, běžná údržba a palivo. _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra1
Založen: 22.1.2009 Příspěvky: 56 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: pá leden 23, 2009 5:22 pm Předmět: |
|
|
Tak cena těch dílů mi připadá že HDI je o něco levnější než 2,1TD.
Netušil jsem že se dá s 2,1TD jezdit za 7l protože 2,0HDI prý jezdí za 6l a to i 80kW,tak se my to zdá u 2,1TD docela málo.Ale je zase pravda jestli koupit o 1-2roky mladší za stejné peníze i když je to TD a ne HDI? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra1
Založen: 22.1.2009 Příspěvky: 56 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: pá leden 23, 2009 6:24 pm Předmět: |
|
|
Mam ještě dotaz jestli má nějaký vliv ,myslím výrobní rok výroby na poruchovost nějakých specifických dílů.Docela se my začíná zamlouvat 2,1TD ale občes tady čtu docela špeky že ani autorizovaný servis si s tím neví rady.Tak by mě zajímalo co na tom je pravdy Dík |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: pá leden 23, 2009 11:44 pm Předmět: |
|
|
Většina autorizovaných servisů si neví rady téměř s ničím, pokud jim to neřekne přímo diagnostika a to za nekřesanské peníze. K tomu roku výroby snad jen nebrat první Hdi, nejlépe od r.2000, u 2,1td by u X2 neměl být problém. A si vybereš co chceš tak hlavně udržované auto, přimlouvám se za dovoz z DE. Kvalita servisu je tam na vyšší úrovni a není tam ještě tolik "unterwassermannů" co u nás. Hodně zdaru při výběru. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra1
Založen: 22.1.2009 Příspěvky: 56 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: so leden 24, 2009 9:41 am Předmět: |
|
|
Co říkáte na to načipování z 80kW na 96kW u 2,1 TD stojíto okolo 11 000,-Kč a můžeš si to nejdřív vyzkoušet než si to v autě necháš.Slišel jsem že načipováním se i sníží spotřeba tak nevím nemám stím zkušenosti. |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: so leden 24, 2009 12:14 pm Předmět: |
|
|
Přemýšlel jsem o tom samém. Načipovat HDi. Ale 80 kW dostačuje, spotřeba 6,5 l/100km také není špatná a případná úspora (třeba litr na 100) nevynahradí zvýšené náklady na následnou údržbu dílů, které jsou dimenzovány na 80 kW. Namátkou: spojka, brzdy, převodovka,.......
Takže klidně čipuj, kochej se lepším svezením, ale pak se nediv, že ti bude všechno odcházet jednou tak rychle než ostatním. _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra1
Založen: 22.1.2009 Příspěvky: 56 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: ne únor 01, 2009 12:57 pm Předmět: |
|
|
A ještě se zeptám jaký jsou problémy s tím turbodmichadlem u 2,1TD.Prý se má před vypnutím motoru nechat motor chvíli běžet na volnoběh aby se neničilo, to dmychadlo.Je to hodně náchylné nebo je to jenom obezřetnost výrobce? |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: ne únor 01, 2009 1:53 pm Předmět: |
|
|
Obezřetnost výrobce to samozřejmě je,ale praxe je taková,že VšECHNY motory s turbodmychadlem (i turbobenzín) by se měly pod delší jízdě nechat vyběhat.
Já to třeba dělám tak,že pokud jedu delší cestu po dálnici,a potřebuji si třeba rovnou u dánice natankovat,tak přijedu ke stojanu,a nechám to třeba minutu vyběhat na volnoběh,a až potom chcípnu.
Pokud se celý den courám po městě,a nebo z té dálnice sjedu do města,a po městě cukám 10 minut,tak ho chcípnu rovnou,nebo jen po malé odmlce-10 sekund.
Princip je v tom,že při delší jízdě vyšší rychlostí(víc jak 70km/h) se turbodmychadlo značně ohřívá,a je mazané ale i chlazené tlakovým olejem,co se k němu přivádí od motoru.
No,a pokud zastavíš u té pumpy na dálnici ,a rovnou chcípneš,tak žhavé turbodmychodlo se přestane chladit,a ten olej,co v něm zůstal se přepálí,a zapeče v ložisku,tím pádem se změní vůle v ložisku,a turbo začne odcházet-začne házet olej přes netěsnící ložisko(kvůli nánosům karbonu z přepáleného oleje),a turbo bude dávat nižší tlak,protože se změní odpor na ložisku.Tohle má za následek nakonec,to,že se na ložisku udělá vůle,tou začne chcát olej do sání,motor bude hulit,bude mít velkou spotřebu oleje,hůř to pojede,a přinejhorším se intercooler naplní olejem,motor si ho nacucne do sání,a začne běžet na olej,sám od sebe si začně přidávat a pak následuje destrukce motoru,motor se přetočí,nepomůže ani vypnutí klíčkem,v tu chvíli pomůže jedině zařadit 5ku,pustit spojku,a dupnout na brzdu,a udusit to za každou cenu.Pořád je levnější dělat spojku,než motor.
P.S:záměrně píšu v textu pro jednoduchost ložisko ,ve skutěčnosti je to spíš kluzné futro mazané olejem,a vnitřní část toho futra"klouže"na vrstvě oleje,jakmile by nebylo ve futru dostatečné množství oleje,šlo by to kov na kov,a turbo by se zadřelo. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaspřik
Založen: 21.5.2007 Příspěvky: 218 Bydliště: Tanvald-Sudety
|
Zaslal: ne únor 01, 2009 5:23 pm Předmět: |
|
|
Ty brďo JIRAY to bylo horrorové čtení a doufám, že u mě to zůstane pouze u čtení. Měl jsem úplně husí kůži. _________________ Xantia 2.0 HDI break exlusive, 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
kirkiz
Založen: 11.6.2007 Příspěvky: 223
|
Zaslal: ne únor 01, 2009 6:51 pm Předmět: |
|
|
Žádnej horor von to JiRaY trochu přitáh za vlasy - je všeobecně známo, že se má každej motor nechat před zhasnutím proběhnout na volnoběh.
Je jedno jestli je to motor s dvouma turbama, nebo motor bez turba.
To samý by se mělo udělat po nastartování, aby to začalo pořádně mazat. Ale todle je jen teorie.
Mě učili ve škole že vrtulka turba je do červene rozpálená téměř okamžitě jak se turbo roztočí a je jedno jestli jedeš po dálnici, nebo po městě. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: ne únor 01, 2009 7:30 pm Předmět: |
|
|
Já myslím, že to JiRaY napsal dobře. Jen bych přidal, že turbo se po zastavení ještě dotáčí a okamžitým vypnutím motoru přestane mazat v ještě vysokých otáčkách a při vysoké teplotě. Lepší napsat to hororově a chovat se k turbu obezřetně, než potom vyhodit nemalý peníz za opravu. Až tak vzácná závada to zase není _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra1
Založen: 22.1.2009 Příspěvky: 56 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: po únor 02, 2009 7:23 am Předmět: |
|
|
A dá se poznat při koupi že je turbo načaté nebo více méně že už mu končí životnost? Protože pochybuju že by prodávající přiznal že je turbo unavené a že jeho životnost už bude končit.Dík. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: po únor 02, 2009 10:45 am Předmět: |
|
|
Stav turba sa zisuje pomerne ažko. Ak poznáš motor a vieš ako sa v òon chová turbo (kedy začína zabera) vieš to porovna. Inak jedine pod¾a toho čo ti ide z výfuku (turbo pred koncom životnosti prepúša olej do sania). Biely/modrý/čierny dym po vytočení nie je nikdy dobré znamenie. _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po únor 02, 2009 3:44 pm Předmět: |
|
|
No,prakticky to nepoznáš nijak,leda po ohřátí pořádně protůrovat motor, na místě,pokud vyletí z výfuku modrej dým,tak je to olej z turba,pokud to smrdí jak tráboš přepáleným olejem,tak víš že je turbo K.O.
Jinak to moc poznat nelze,leda tak že bys odpojil hadici na sání,a a sáhl dovnitř,mastná může být,ale nesmí z ní téct olej,a nesmí tam stát olej,to je pak špatně.
Jinak kirkizi,napsal jsem to podle svého nejlepšího vědomí,a svědomí,myslím si že je to v podstatě návod k tomu,jak se chovat k turbomotoru v kostce.
Možná to vypadá jako horor,ale je to holá pravda,sám jsem měl na svém motoru turbo v háji,takže vím jak to vypadá.Po výměně je to úplně o něčem jiném,hlavně spotřeba oleje je značně menší.
Jinak,dávám za pravdu,i když jedu s atmosferickým dieselem,nebo benzínem,tak je po zastavení nechám chvilku vyběhat,,ne tak dlouho jako turbo,ale nechám.
No,a to že se má nechat chvilku na volnoběh po nastartování je snad úplně jasné,přece nenatočím,a pak okamžitě nejedu,to snad nikdo dnes už nedělá _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|